„Innowacja, a nie rewolucja” - szczegóły nowej strategii CI Games na lata 2017 - 2019 przedstawione na czacie z Markiem Tymińskim | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Czaty
27 cze 2017, 15:16

„Innowacja, a nie rewolucja” - szczegóły nowej strategii CI Games na lata 2017 - 2019 przedstawione na czacie z Markiem Tymińskim

CI Games ogłosiło nową strategię, w ramach której chce skupiać się na mniejszych produkcjach i wykorzystywać dotychczasowe efekty swojej pracy, aby tworzyć nowe, ciekawe produkcje. We wtorek, 27 czerwca 2017 r. spotkaliśmy się z prezesem i założycielem spółki, Markiem Tymińskim, aby zorganizować na ten temat czat inwestorski. Spotkanie cieszyło się rekordowym zainteresowaniem. Wzięło w nim udział ponad 1400 inwestorów. Zapraszamy do lektury zapisu jednego z najgorętszych czatów inwestorskich tego roku.

Nowa strategia CI Games na lata 2017 – 2019

Jak podała 27 czerwca spółka, CI Games zrezygnuje z z produkcji gier klasy AAA i skoncentruje się na mniejszych pod względem skali projektach, które ma cechować wysoka jakość i zrównoważone budżety produkcyjne oraz marketingowe, dostosowane do rzeczywistego potencjału sprzedażowego danego projektu, wynika z przyjętej strategii rozwoju CI Games na lata 2017-2019.

"Biorąc pod uwagę, że Grupa CI Games dysponuje silnym zespołem deweloperskim, prawami autorskimi i zasobami wypracowanymi przy poprzednich projektach, zarząd zamierza oprzeć plan rozwoju grupy kapitałowej CI Games na lata 2017-2019 na następujących założeniach:

  • rezygnacja z produkcji gier klasy AAA i koncentracja na mniejszych pod względem skali projektach, które ma cechować wysoka jakość i zrównoważone budżety produkcyjne oraz marketingowe, dostosowane do rzeczywistego potencjału sprzedażowego danego projektu;
  • doprowadzenie do sytuacji, w której grupa kapitałowa będzie mogła równocześnie realizować kilka tego rodzaju projektów. Docelowo, począwszy od 2018 r., Grupa CI Games powinna być w stanie przygotować przynajmniej jedną premierę w roku;
  • maksymalizacja sprzedaży w cyfrowym kanale sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu obecności w tradycyjnym (pudełkowym) modelu dystrybucji;
  • utrzymywanie wysokiej dyscypliny kosztowej i ciągła poprawa efektywności procesu produkcji gier, w tym tworzenie gier zarówno wewnętrznym zespołem, jak i przy współpracy z zewnętrznymi podwykonawcami.
  • wzmocnienie obecności na wybranych rynkach geograficznych, m.in. w Chinach"

czytamy w komunikacie.

Szczegóły strategii CI Games na lata 2017 – 2019 – zapis czatu inwestorskiego z Markiem Tymińskim

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu i założycielem CI Games, Markiem Tymińskim, w trakcie którego nasz gość będzie odpowiadał na pytania związane przede wszystkimi ze strategią i planami spółki na lata 2017-2019.

 

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 27 czerwca 2017 r., o godz. 12:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

We wtorek 27.06 przedstawimy strategię naszego rozwoju na lata 2017-2019. Na pytania odpowiemy tego samego dnia podczas czatu. Zapraszamy.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Witam serdecznie wszystkich na czacie inwestorskim. Zapraszam do zadawania pytań, przez najbliższą godzinę jestem do Państwa dyspozycji.

Obrazek użytkownika Radoslaw Kowalczy
Radoslaw Kowalczy

Dzień dobry, proszę o krótkie wy listowanie w punktach jakie wnioski Państwo wyciągnęliście / działania podjęliście aby historia add kontrowersyjnej JAKOŚCI gry się nie powtórzyła w następnych produkcjach ?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Będziemy często korzystać ze współpracy z agencjami, które szczegółowo oceniają grę i jej elementy podczas procesu produkcji.
Poprawiliśmy procesy w dziale QA oraz wzmacniamy kontrolę jakości naszych gier, aby mieć bardzo jasny obraz techniczny naszych gier oraz będziemy w większym stopniu korzystać z technicznych testów zewnętrznych.
Zmniejszamy skalę naszych gier (nie rezygnując z jakości), w przypadku SGW3 otwarty świat był dla nas ogromnym wyzwaniem ze względu na jego rozmiar i złożoność.
Będziemy korzystać z już sprawdzonych rozwiązań technicznych jak np. silnik, który mamy już bardzo dobrze opanowany, obecnie SGW3 mimo swojej złożoności działa wydajnie na wszystkich platformach.
Produkcja kolejnej gry taktycznej to proces iteracyjny w stosunku do tego, co stworzyliśmy za prawą SGW3. Innowacja a nie rewolucja.

Obrazek użytkownika Anonim
Hol44

Czy spółka zamierza zrewidowac prognozy i cele sprzedażowe snipera3 GW na br?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Nie podawaliśmy prognoz, obecnie nasze cele są skupione wokół maksymalizacji sprzedaży SGW3 oraz innych gier CI Games

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej Ł.

Dzień dobry. Czy prowadzone są z jakimś inwestorem rozmowy w sprawie zakupu Spółki bądź przejęcia znaczącego pakietu udziałów? Jeśli tak, to z jakiego kraju jest inwestor? Czy jest branżowy czy finansowy? Dziękuję

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Nie prowadzimy tego typu rozmów

Obrazek użytkownika Anonim
Marek B

Jaki będzie budżet nowych gier?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Budżet każdej z gier w latach 2018-2019 będzie kilkukrotnie niższy niż budżet SGW3.

Obrazek użytkownika Anonim
Niki

Ile sztuk SGW 3 już sprzedaliście, ile możecie sprzedać do końca roku?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Następne dane sprzedażowe SGW3 będą w raporcie za I półrocze. Nie podajemy prognoz, ani planów sprzedaży tej gry, tak jak nie podawaliśmy poprzednich.

Obrazek użytkownika Anonim
Ben Wojnar

Panie Marku. Proste pytanie. Czy CIG zachowa płynność finansową.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Wszystkie obecne nasze działania są skupione na tym, byśmy mieli środki na produkcję kolejnych gier, stąd głęboko wierzę, że tak.

Obrazek użytkownika Anonim
mm

Panie Prezesie - czym ma się wyróżniać mobilny Snajper? Czy jest szansa, że gry mobilne staną się istotną częścią działalności CIG?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Absolutnie jest szansa, ale poczekajmy do jego premiery, wtedy będziemy wiedzieć. Gra jest bardzo dobra, ale jest to również bardzo konkurencyjny rynek, więc ciężko przesądzić przed premierą.

Obrazek użytkownika Anonim
Vaquero

Czy obserwujecie sukces Battlegrounds, które od tygodni jest liderem na Steam, czy myśleliście, żeby doświadczenia ze Snipera wykorzystać w tym kierunku?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Oczywiście obserwujemy i jesteśmy świadomi sukcesów tego typu gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy rezygnacja z produkcji gier AAA zdywersyfikuje źródła przychodów? Jakie gry zamierzacie wydawać w przyszłości? Ile tytułów?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Tak, zdywersyfikuje, szczegóły znajdują się w strategii, więcej nie możemy powiedzieć, bo jest to objęte tajemnicą handlową firmy. Promocja gier jest specyficzna i m.in. wymaga odpowiedniego timingu.

Obrazek użytkownika Anonim
ds257

Jak aktualnie rozkłada się procentowo sprzedaż pomiędzy konsolami a pc-tami ?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Na konsolach sprzedajemy więcej kopii niż na PC.

Obrazek użytkownika Anonim
ds257

Czy na wersję pudełkowe gry również jest aktualnie "summer discount" ?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Cały czas prowadzimy aktywne działania sprzedażowe, w tym promocje w punktach sprzedaży detalicznej fizycznych nośników gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Nightcrawler

Na kolejną grę dajecie sobie mniej czasu niż robiliście Snipera 3 - rozumiem, że to mniejsza gra, ale czy jest szansa, że będzie lepsza jakościowo i technicznie?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Absolutnie chcemy, aby była lepsza jakościowo i technicznie. Sam proces, tak jak wspomniałem wcześniej, jest iteracją i budowa kolejnej gry opiera się o już zbudowane wcześniej systemy i rozwiązania, które będą jeszcze dopracowane oraz naszą bardzo dobrą znajomość silnika.

Obrazek użytkownika Anonim
Lenka

Czy Lords of the Fallen 2 będzie grą indie? Jaki budżet dla tej gry planujecie?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Nie działamy w segmencie indie i nie będziemy udawać, że działamy w tym segmencie. Nie są to gry AAA, ale bliżej nam do nich, niż do małych gier niezależnych twórców.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy są rynki (geograficzne) gdzie SGW3 wypadł jakoś lepiej?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Premiera SGW3 wypadła podobnie na wszystkich kluczowych rynkach międzynarodowych. Jeśli miałbym wybrać jeden, na którym jest nieco lepiej niż na innych to USA. Zaskoczeniem jest również naprawdę dobra sprzedaż w Chinach.

Obrazek użytkownika Anonim
Milton

Witam.
Czy rezygnacja z produkcji gier klasy AAA nie umniejszy prestiżu Spółki? Czy produkcja gier niższej kategorii zapewni satysfakcjonujący wynik finansowy?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Obecnie na rynku jest wiele gier, które nie są w segmencie AAA, a odnoszą wielki komercyjny sukces. Chociażby wspomniany wcześniej Battlegrounds, który sprzedał się w 4 mln egzemplarzy w 3 miesiące tylko na platformy PC i dostępny jako early access .

Obrazek użytkownika Anonim
Art

Czy wybrany został już nowy Dyrektor Finansowy Spółki ?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Od 1 lipca będzie nim Maciej Nowotny. Szczegóły w raporcie bieżącym nr 39/2017.

Obrazek użytkownika Anonim
Art

Czy rezygnacja z gier wysokobudżetowych wynika z faktu, braku opłacalności ?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Gry AAA cały czas rosną w rozmiarach zarówno budżetów produkcji, jak i marketingu. Coraz trudniej jest konkurować na tym rynku, trzeba posiadać produkt z naprawdę ogromnym potencjałem, aby móc odnieść sukces. To zbyt ryzykowna droga dla naszej spółki i wierzę, że nowa strategia ma dużo więcej sensu.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

W strategii piszecie o wzmocnieniu m.in. w Chinach. Czy można coś więcej na ten temat?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Prowadzimy rozmowy z jednym z największych dystrybutorów na tym rynku, który nie ma jeszcze w ofercie naszych gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Ola

Czy Stan Tymiński to Pana rodzina?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Nie, ale pytano mnie o to częściej kiedy kandydował na prezydenta :)

Obrazek użytkownika Anonim
GrzegorzW

Czy firma planuje wzrost zastrunienia w najblizym czasie.?Na przyklad zeby rozwinac dzial QA

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Mamy wiele otwartych rekrutacji, w tym do działu QA

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej

Dzień dobry, czy trwają prace nad "The Sabotage" z przepustki sezonowej SGW3?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Tak i są na ukończeniu. Wkrótce rozpoczniemy testy.

Obrazek użytkownika Anonim
AK45

Witam czy SGW bedzie online ..

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Zgodnie z zapowiedziami, pracujemy nad trybem multiplayer.

Obrazek użytkownika Anonim
jj

W takim razie jak by Pan ocenił sprzedasz słaba/dobra/bardzo dobra?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Poniżej moich oczekiwań

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy uważa Pan, że działania promocyjne gry SGW3 w Polsce i na świecie były wystarczające?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Tak, zdecydowanie były, zrobiliśmy naprawdę dużo

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Skąd pomysł na produkcje lord of the fallen 2 skoro na pierwszej części nie zarobiliście. Przypomnijcie ile sztuk sprzedaliście w pierwszej cenie. W strategii wpisaliście sprzedaż 7 mln jest to kłamstwo 6 mln kopii ściągnęli za darmo przeż użytkowników premium konsoli PS4 za co dostaliście 250 tyś USD

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Po pierwsze zarobiliśmy na LotF. Po drugie podana kwota 250 tys. USD jest nieprawdziwa.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy firma planuje zmienić siedzibę w Warszawie i dlaczego?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Prowadzimy rozmowy z wynajmującymi, ponieważ w połowie przyszłego roku kończy nam się najem na obecne biuro i chcemy wybrać jak najlepszą ofertę dla spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Witam. Czy kontynuowany będzie brand sniper ghost warrior czy bierzecie pod uwagę stworzenie nowego ip?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Bierzemy pod uwagę różne scenariusze.

Obrazek użytkownika Anonim
Monastyr

Cześć Marku, Monastyr pozdrawia. Czy nie jest Ci tak trochę po ludzku smutno, że trzeba się cofnąć o kilka kroków? Mnie jako jednej z osób, która długie lata budowała sukces i wzrosty CI trochę smutno jest...

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Czasem trzeba się cofnąć o krok lub dwa, żeby potem pójść mocno do przodu. Choć tak naprawdę nową strategię nie uważam za ruch wstecz, a rozsądny ruch do przodu. Pozdrawiam :)

Obrazek użytkownika Anonim
Lenka

W jaki przedział cenowy na PC i konsole celujecie w nowych grach? 30, 40 , 50$?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Jeszcze długo do pojęcia decyzji dotyczących cen poszczególnych gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy SGW3 bedzie wydany w Japoni?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

W ostatnich dniach podpisaliśmy umowę z Ubisoft dotyczącą sprzedaży SGW3. Premiera za kilka miesięcy.

Obrazek użytkownika Anonim
Islamista

Czy będzie emisja akcji?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Obecnie nie planujemy emisji akcji CI Games

Obrazek użytkownika Anonim
KonradH

Czy zobowiązania spłacicie terminowo

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Albo spłacimy terminowo, albo zmianie ulegną terminy. Więcej obecnie nie mogę powiedzieć.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy nie uważa Pan że otwarty świat to przyszłość gier na konsole?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

W zależności od gry. Sukcesy będą odnosiły gry w otwartym świecie, jak i gry z bardziej zamkniętym.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Dziękuję serdecznie za pytania i aktywny udział w czacie. Wiele pytań dotyczyło kwestii poufnych, dlatego nie mogłem na nie odpowiedzieć. Pozdrawiam!

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.