"Do końca roku planujemy publikację 5 nowych tytułów" - relacja z czatu ze spółką T-Bull, która chce przejść na rynek główny GPW | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Czaty
05 lip 2018, 11:12

"Do końca roku planujemy publikację 5 nowych tytułów" - relacja z czatu ze spółką T-Bull, która chce przejść na rynek główny GPW

W środę, 4 lipca 2018 r. zorganizowaliśmy czat inwestorski ze spółką T-Bull. W czasie dyskusji prezes zarządu, Grzegorz Zwoliński oraz wiceprezes, Damian Fijałkowski odpowiadali na pytania dotyczące trwającej publicznej oferty akcji, planów wykorzystania pozyskanych środków, wdrożenia systemu multiplayer, nowych produkcji spółki oraz jej dalszej strategii rozwoju. W spotkaniu wzięło udział ponad 430 inwestorów. Przedstawiciele spółki odpowiedzieli na ponad 40 pytań. Zapraszamy do lektury całego zapisu czatu.

 

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat ze współzałożycielami spółki T-Bull, prezesem zarządu Grzegorzem Zwolińskim oraz wiceprezesem Damianem Fijałkowskim, na którym rozmawiać będziemy o trwającej publicznej ofercie akcji, planach wykorzystania pozyskanych środków oraz dalszej strategii działania.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 4 lipca 2018 r., o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Witamy serdecznie wszystkich na czacie. Jesteśmy do Waszej dyspozycji przez najbliższą godzinę.
Zapraszamy do zadawania pytań,
Damian Fijałkowski i Grzegorz Zwoliński

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy oferta skierowana jest do funduszy, czy tylko do indywidualnych?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Oferta jest skierowana zarówno do funduszy jak i do inwestorów indywidualnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wygląda obecnie akcjonariat spółki i czy liczą państwo na więcej funduszy po przejściu na główny parkiet?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Aktualny akcjonariat Spółki jest dostępny na naszej stronie internetowej http://t-bull.com/shareholders
Jak już pisaliśmy oferta jest skierowana zarówno do funduszy jak i do inwestorów indywidualnych. Jesteśmy Spółką o bardzo dużym potencjale rozwoju, dlatego liczymy na spore zainteresowanie ze strony funduszy.

Obrazek użytkownika Anonim
Kowal

Czy coraz większa konkurencja może zagrozić pozycji spółki?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Rynek gier mobilnych jest bardzo duży i cały czas rośnie. Według Newzoo wartość rynku mobilnego z 2017 roku powinna się niemal podwoić w roku 2021. W związku z tym widzimy jedynie szanse rozwoju dla naszej Spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Panie Prezesie, na samym początku chciałbym pogratulować wyników i decyzji o zrobieniu publicznej oferty. Ostatnio jest o Was bardzo głośno, mówi się o wielu sukcesach i działaniach (min. o tworzonym przez Was systemie multiplayer, wprowadzeniu na rynek nowych produkcji oraz rozmowach z chińskimi sklepami), które mogą zaskutkować dużym skokiem w przychodach Spółki w nadchodzących latach. Mówił Pan w wywiadzie, że wstrzymaliście chwilowo zmasowaną publikację nowych gier na rzecz doskonalenia obecnych już w sklepach produktów. Czy zauważyliście w ostatnich miesiącach efekty swoich działań?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Zachęcamy do obserwowania rankingów naszych gier na takich portalach jak AppAnnie czy SensorTower, gdzie można zobaczyć jak dynamicznie rozwijają się nasze najważniejsze tytuły takie jak TopSpeed, Moto Rider GO czy Idle Racing GO. Szczególnie interesująco wyglądają wyniki z ostatnich kilku tygodni.

Obrazek użytkownika Anonim
Amator

W ilu grach zastosowano już system do multiplayer i czy to wpłynęło na przychody?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Możliwości systemu multiplayer w pełni zostaną zaprezentowane w TopSpeed 2, którego premierę planujemy na grudzień tego roku. Do tej pory pojedyncze moduły tego systemu zaimplementowaliśmy w TopSpeed i Idle Racing GO. W przypadku TopSpeed po wprowadzeniu szczątkowej wersji multipllayer'a podwoiliśmy jego ściągnięcia, a monetyzacja w USA wzrosła o 30%. Dla Idle Racing GO wprowadziliśmy nieco więcej funkcjonalności z zakresu multiplayer i poskutkowało to wzrostem monetyzacji do poziomu kilkudziesięciu centów z każdego pobrania, co daje wyniki kilkukrotnie wyższe niż w przypadku Top Speed. Pełen system multiplayer pozwoli uzyskiwać przychody na poziomie 0,50 USD w TopSpeed 2.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Macie dużo użytkowników gier, ale generują one małe przychody. Jaki macie pomysł na zwiększenie przychodów z użytkowników?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

T-Bull od zeszłego roku pracuje nad autorskim systemem multiplayer, ponieważ najbardziej dochodowe gry na rynku mobilnym, to te które posiadają rozbudowany system interakcji między graczami.
Jak już pisaliśmy w jednym z poprzednich pytań, podstawowa implementacja systemu multiplayer w TopSpeed i Idle Racing GO przełożyła się już na bardzo wymierne wyniki.

Obrazek użytkownika Anonim
Amator

Która z gier przynosi największe przychody i jaki jest to mniej więcej procent wszystkich przychodów spółki? Chodzi mi tylko o oszacowanie czy któryś z Waszych produktów zdecydowanie dominuje w przychodach

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Zdecydowanie najbardziej przychodową grą w historii Spółki jest TopSpeed. Zaraz za nim znajdują się takie tytuły jak Moto Rider GO czy Idle Racing GO.

Obrazek użytkownika Anonim
Approved

Pisaliście, że pierwsza odsłona Waszego Top Speeda została pobrana do tej pory ponad 28mln razy. Czy możemy się spodziewać czegoś podobnego po Top Speed 2?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

TopSpeed 2 co najmniej powtórzy wyniki ściągnięciowe TopSpeed'a przy zdecydowanie wyższych parametrach monetyzacyjnych dzięki bardzo rozbudowanemu systemowi multiplayer.
Oszacowaliśmy ściągnięcia TopSpeed 2 na poziomie 20.000 dziennie przy monetyzacji na poziomie 0,50 USD z każdego pobrania.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego spółka przeprowadza emisję akcji skoro sytuacja finansowa nie jest zła?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Chcemy bardzo mocno przyspieszyć rozwój Spółki. Środki pozyskane z emisji pozwolą nam na osiągnięcie zamierzonych celów szybciej. Chcemy przeznaczyć środki z emisji akcji na stworzenie i promocję 3 nowych gier z gatunków o bardzo wysokim poziomie monetyzacji z użytkownika, co pozwoli nam na wprowadzenie Spółki na zupełnie nowy poziom.

Obrazek użytkownika Anonim
Cliff

Dzień dobry,
co według Państwa wyróżnia spółkę na tle innych spółek z branży gamingowe opartych na modelu f2p?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Zdecydowaną przewagą naszej Spółki jest know-how pozwalający nam na docieranie do bardzo dużego grona odbiorców bez konieczności wykorzystywania płatnych kampanii reklamowych. Dodatkowo należy tutaj też wspomnieć o kończonym właśnie bardzo rozbudowanym systemie multiplayer, dzięki któremu będziemy mogli zdecydowanie podnieść paramrty monetyzacujne w naszych dotychczasowych jak i nowych produkcjach.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry
Jak duże nakłady na promocję przewiduje T-Bull na grę Top Speed 2

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Dzięki istniejącemu portfolio naszych gier i ogromnej liczbie pobrań jesteśmy w stanie wyświetlić naszym użytkownikom 100.000.000 reklam miesięcznie. Dzięki temu możemy prowadzić bardzo efektywne kampanie wewnętrzne. Nie wykluczamy kampanii zewnętrznych, jednak w tym momencie nie chcemy mówić o konkretnych budżetach.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego zdecydowaliście się na kosztowną budowę własnego systemu multiplayer skoro na rynku są dostępne rozwiązania

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Budowa własnego rozwiązanie była podyktowana specyficznym potrzebom naszej firmy, który nie mogliśmy w pełni zaspokoić istniejącymi rozwiązaniami.

Obrazek użytkownika Anonim
Kirk

Ile osób pracuje teraz w spółki, a ile będzie pracować za rok - jeżeli oferta się powiedzie. O ile szacujecie, że wzrosną koszty?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Obecnie w Spółce pracuje zespół około 60 osób. Po pozyskaniu środków z oferty planujemy zwiększenie zespołu o 10-20 osób.

Obrazek użytkownika Anonim
Cliff

Można spodziewać się, że system multiplayer trafi do Moto Rider GO?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Zdecydowanie tak. System multiplayer trafi do wszystkich naszych najważniejszych gier z obecnego portfolio.

Obrazek użytkownika Anonim
He Ne

Czy będą dostępne prognozy finansowe na ten rok?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Spółka nie planuje publikacji prognoz finansowych na ten rok. Możemy jednak zdradzić, że do końca roku planujemy publikację 5 nowych tytułów.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Na NewConncet i głównym parkiecie GPW jest już kilkunastu producentów gier. Dlaczego właśnie na Was inwestorzy mają stawiać? Czym wyróżniacie się na tak konkurencyjnym rynku?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Zdecydowane wyróżniki T-Bull to:
- bardzo duża liczba pobrań naszych gier
- szerokie portfolio gier
- bardzo duże możliwości crosspromocji nowych tytułów w istniejącym portfolio
- (kończony właśnie) rozbudowany system multiplayer, którego wdrożenie zdecydowanie poprawi wyniki Spółki

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Czy zamierzają Państwo iść w gry mobilne, które monetyzowane są poprzez IAP, a monetyzacja przez reklamy jest jedynie dodatkiem?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Spółka już w 2015 postawiła przede wszystkim na monetyzację przez IAP - pierwszym z tytułów opartym na tym rozwiązaniu jest TopSpeed. Aktualnie kończymy prace na systemem multiplayer, który spotęguje możliwości monetyzacyjne naszych gier, a pierwszym tytułem pokazującym w pełni możliwości tego systemu będzie TopSpeed 2.

Obrazek użytkownika Anonim
Mobil

W jaki sposob oszacowaliscie przyszle sciagniecia TopSpeed2 i monetyzacje?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Paramety TopSpeed 2 zostały oszacowane na podstawie danych Spółki z obecnych gier - średnia pobrać TopSpeed w maju 2018 to ponad 60.000 dziennie na samym Google Play.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Co to są za 3 nowe gry z gatunków o bardzo wysokim poziomie monetyzacji i dlaczego wcześniej nie planowaliście gier pod kontem monetyzowania ich z mikrotranskacji?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Gry monetyzowane głownie na mikrotransakcjach tworzymy już od 2015, kiedy premierę miał TopSpeed. Najważniejszy element nowych produkcji to multiplayer, którego możliwości pozwolą nam na zwiększenie parametrów monetyzacyjnych naszych produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Kirk

Czy prowadzicie płatne kampanie reklamowe na FB czy Google? Jakie macie z tym doświadczenia?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Spółka ma możliwości wyświetlenia 100.000.000 reklam miesięcznie w swoich obecnych produktach, dlatego nie musimy prowadzić dodatkowych kampanii reklamowych. Nie wykluczamy jednak wykorzystywania takich rozwiązań w przyszłości dla najważniejszych tytułów.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Kiedy zamierzają Państwo wejść na rynek chiński i jakie kroki zostały do tej pory podjęte?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Obecnie pracujemy nad finalizacją kwestii formalnych z jednym z Chińskich wydawców. Chcemy, aby TopSpeed 2 był naszym pierwszym tytułem, z którym pojawimy się na tamtym rynku.

Obrazek użytkownika Anonim
Nottinghill

Inwestycja we własny system multiplayer istotnie wpłynęła na zyskowność spółki. Czy planujecie inne tego typu inwestycje, które w przyszłości mają podnieść potencjał spółki do generowania zysków, ale w krótkim terminie będą wpływały na wyniki?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Aktualnie kończymy prace nad systemem multiplayer, który jest dla nas niezwykle istotny, ponieważ poprawi monetyzację w naszych grach. W najbliższej przyszłości Spółka nie ma w planach rozpoczynania prac nad podobnymi rozwiązaniami, a jedynie rozwijanie istniejących.

Obrazek użytkownika Anonim
Nottinghill

Czy przewidujecie wprowadzenie systemu motywacyjnego obejmującego także pracowników?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Spółka wprowadziła program motywacyjny w 2016 roku, który objął pracowników. Aktualnie nie ma planów na tworzenie takich programów w najbliższej przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Czy spółka zamierza w przyszłości przejmować inne studia gier mobilnych?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Aktualnie Spółka nie ma takich planów.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

Czy MotoRider, który ma najwięszą ilość pobrań przynosi też najwięsze zyski?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Najbardziej dochodową grą jest TopSpeed, jednak liczymy na to, że Moto Rider GO po wyposażeniu go w system multiplayer znacząco wpłynie na wyniki Spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak na wynik 2018 wpłynie debiut na giełdzie The Dust SA?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Liczymy na dynamiczny wzrost The Dust S.A.

Obrazek użytkownika Anonim
Mr. Misiek

W ramach ostatniej edycji programu GAMEINN otrzymaliśćie dość spore dofinanowanie na kwotę ponad 4,3 mln PLN. Co to za projekt?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Projekt realizowany w ramach programu GameINN to system pozwalający na zarządzanie treścią tworzonych gier. Dzięki niemu będziemy mogli szybciej bardziej dynamicznie podejść do projektowania naszych tytułów przez zespół gamedesignerów. Dodam jeszcze, że wartość całego projektu to ponad 6 mln zł

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Dziękujemy serdecznie za udział w czacie. Niestety musimy już kończyć, jednak zachęcamy wszystkich do zadawania pytań - postaramy się odpowiedzieć na wszystkie tak szybko, jak to będzie możliwe.
Pozdrawiamy,
Damian Fijałkowski i Grzegorz Zwoliński

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy uważacie, że potencjalni inwestorzy (głównie indywidualni) będą zainteresowani ofertą biorąc pod uwagę roczny trend spadkowy?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Uważamy, że potencjalni inwestorzy są i będą zainteresowani ofertą. Przez ostatnie miesiące komunikowaliśmy, dlaczego podjęliśmy strategiczną decyzję o krótkoterminowym wstrzymaniu masowej publikacji gier. Zrobiliśmy to na rzecz tworzonego przez nas systemu multiplayer, który jest dla nas niezwykle istotny. Ma on poprawić znacznie monetyzację w naszych grach, a co za tym idzie poprawić wyniki Spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Artysta

Proszę mi wytłumaczyć, dlaczego miałbym zainwestować w spółkę, której kurs leci w dół przez ostatni rok?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Przez ostatnie miesiące komunikowaliśmy, dlaczego podjęliśmy strategiczną decyzję o krótkoterminowym wstrzymaniu masowej publikacji gier. Zrobiliśmy to na rzecz tworzonego przez nas systemu multiplayer, który jest dla nas niezwykle istotny. Ma on poprawić znacznie monetyzację w naszych grach, a co za tym idzie poprawić wyniki Spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Artur

Dzień dobry, ciekawi mnie w jakie tytuły mobilne gra się teraz najczęściej? Jakie tytuły wyznaczają obecne trendy i na ile T-Bull jest elastyczy, by wyprodukować grę z innego gatunku niż te znajdujące się w Waszym portfolio? Czy macie w planach jakieś nowości?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Są to tytuły, które w oparciu o aspekt online i mocno rozwinięty system multiplayer najbardziej angażują użytkownika. Do nich zaliczają się kategorie takie jak: card moba, town/city builder, team battler.
Nasza Spółka od zawsze charakteryzowała się dużą elastycznością, dlatego zdecydowanie będziemy poszerzać swoje portfolio o nowe gatunki - informowaliśmy o tym przy okazji publikacji naszej strategii.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzech

Dlaczego miałbym wziąć udział w ofercie akcji, zamiast kupować akcje z rynku?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Prawdą jest, że w obrocie są akcje Spółki, natomiast jest ich ograniczona ilość. Zakup akcji w ramach oferty daje możliwość zakupu większego pakietu.

Obrazek użytkownika Anonim
Odważny

Skąd pomysł na nazwę firmy?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Zaczynając naszą przygodę z grami chcieliśmy publikować swoje gry pod mocną nazwą i wybraliśmy ThunderBull. Kiedy zdecydowaliśmy się na zmianę formy organizacyjno prawnej ze Sp z o.o. na S.A. podjęliśmy decyzję o skróceniu nazwy do T-Bull.

Obrazek użytkownika Anonim
Ubrany

Witam, od połowy 2017 spółka straciła prawie 75% wyceny, pomimo hossy na rynku gamedevu. Czytając odpowiedzi odnoszę wrażenie, że spółka jest w doskonałej kondycji - pytanie więc czemu Prezes i inni insiderzy nie dokupują akcji?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Sami jesteśmy graczami i dlatego od zawsze robiliśmy gry dla naszych graczy. Nawet motto naszej firmy podkreśla ten aspekt: "Made by Gamers for Gamers". Chcieliśmy aby część naszej firmy trafiła w ręce naszych graczy, dlatego obecna oferta skierowana jest tak mocno do inwestorów indywidualnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

W jaki sposób przeprowadziliście prognozę statystyk waszej nowej gry?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Planowane ściągnięcia i monetyzacja bazują na naszym wewnętrznym modelu i danych, które pozyskaliśmy z aplikacji już przez nas opublikowanych w tym TopSpeed i Idle Racing GO. Zarówno w pierwszym jak i drugim tytule wprowadziliśmy elementy tworzonego przez nas systemu multiplayer, które zdecydowanie poprawiły wskaźniki monetyzacji. Dane potwierdzają skuteczność naszych działań, które przełożymy na drugą odsłonę jednego z najpopularniejszych tytułów w naszym portfolio.

Obrazek użytkownika Anonim
Art

Czy dobrze rozumiem, że główna różnica między T-bull, a Ten Square Games to fakt, że TEN ma gry w multiplayerze i dzięki temu lepiej się monetyzują czy jest coś jeszcze?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Nie naszą rzeczą jest w tym momencie oceniać TSG - zdecydowanie trzeba jednak stwierdzić, że mają w swoim portfolio produkt, który odniósł duży sukces. My od zawsze szliśmy własną drogą i budowaliśmy siłę naszej Spółki na wielu produktach. Dziś jesteśmy w przeddzień wielkiego sukcesu związanego finalizowaniem prac nad naszym systemem multiplayer i wdrożeniem go do wszystkich najważniejszych gier z naszego portfolio. Takie tytuły jak TopSpeed czy Moto Rider GO, które aktualnie pobierają się łącznie około 5 milionów razy miesięcznie, już czekają na pełne wdrożenie systemu multiplayer i zwielokrotnienie swoich przychodów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

O planach emisji akcji mówiło się od dawna. Pamiętamy odwołane prognozy itd. Dlaczego emisję rozpoczynacie dopiero teraz czy wcześniej nie było wystarczającego zainteresowania ze strony inwestorów instytucjonalnych?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Decyzja o momencie przeprowadzenie emisji była przez nas długo rozważana - chcieliśmy dać naszym inwestorom możliwość zobaczenia potencjału rozwoju Spółki. Dziś jesteśmy w momencie, w którym jasno widoczne są efekty naszych prac nad systemem multiplayer i wynikające z niego korzyści dla Spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Czy będą Państwo w przyszłości korzystać z dotacji unijnych? Czy jest to jeden z Państwa pomysłów na finansowanie działalności?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Już raz otrzymaliśmy dofinansowanie w ramach programu GameINN i nie wykluczamy, że o kolejne dotacje będziemy starać się w przyszłości. Dzięki projektowi realizowanemu w ramach programu GameINN stworzymy rozwiązanie, które znacząco przyspieszy projektowanie przez nas gier i pozwoli na jeszcze lepsze dopasowanie gier do potrzeb graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
Nottinghill

Ile czasu zajmie opracowanie jednej nowej gry w systemie multiplayer?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Zakończenie prac nad systemem multiplayer w TopSpeed 2 pozwoli na zoptymalizowanie prac nad kolejnymi grami opartymi o ten system. Czas potrzebny na opracowanie jednej gry różni się znacznie w zależności od gatunku i głębokości contentu, dlatego nie można podać jednej dokładnej odpowiedzi.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Gdzie można zakupić akcje spółki ?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Akcję Spółki można zakupić w punktach obsługi klienta firm inwestycyjnych przyjmujących zapisy na Nowe Akcje składane przez Inwestorów Indywidualnych. Listę placówek tych firm można znaleźć na naszej stronie IPO klikajac na komumunikat aktuzalizacyjny: http://t-bull.com/ipo

 

link bezpośredni: http://t-bull.com/files/2018.06.27_ipo/T-Bull_S.A._komunikat_aktualizuja...

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Widzę, że spółka generujecie zyski, a spółka ma na rachunku niewiele gotówki. Proszę powiedzieć jak w tej chwili rozpoznawane są nakłady na tworzone nowe gry i jaki to procent wszystkich kosztów?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Od samego początku naszej działalności inwestowaliśmy wszystkie wypracowywane zyski w rozwój Spółki. Podział kosztów pomiędzy tworzenie nowych gier i rozwijanie istniejących zmieniał się z czasem. Aktualnie dużo bardziej niż kiedyś skupiamy się na rozwijaniu istniejących produkcji, o czym mogą świadczyć liczne aktualizacje, które bardzo często są promowane na głównych stronach sklepu.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Czy mieli Państwo kiedykolwiek propozycję zakupu Państwa spółki od jednego ze światowych liderów gier mobilnych?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Ze względu na tajemnicę handlową, nie możemy udzielić odpowiedzi na to pytanie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Co to za rozbudowany system multiplayer o ktorym mowicie? Przeciez to tylko gry mobilne

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Gry mobilne są dedykowane urządzeniom, które w swych założeniach mają stały dostęp do Internetu, dlatego aspekty online i interakcji między graczami właśnie wśród gier mobilnych są tak istotne. Multiplayer dla gier mobilnych to rozbudowany i złożony system funkcjonalności pozwalający między innymi na bezpośrednią rywalizację w sposób asynchroniczny i synchroniczny, kooperację, grupowanie się graczy w gildie i rywalizowanie pomiędzy nimi i wiele innych.

Obrazek użytkownika Anonim
Investor

Proszę wyjaśnić jak są dokładnie księgowane nakłady na rozwój gier. Czy są księgowane jako bezpośrednie koszty czy nakłady na prace rozwojowe. Jak długo amortyzujecie koszty jeżeli rozliczacie je przez bilans?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

Wszystkie informacje na ten temat można znaleźć w naszym sprawozdaniu finansowym. Poniżej wklejam wybrany fragment ze sprawozdania rocznego za rok obrotowy 2017.

 

10.1.2. Wytworzone we własnym zakresie aktywa niematerialne – koszty prac rozwojowych.
Wartość początkowa aktywów niematerialnych wytworzonych we własnym zakresie stanowi suma wydatków poniesionych od dnia, gdy składnik aktywów niematerialnych po raz pierwszy spełnia kryteria ujmowania ich w bilansie. Jako koszty zakończonych prac rozwojowych Spółka traktuje projekty gier F2P (dostępnych za darmo na platformach mobilnych) zaprojektowanych w znacząco odmienny sposób, przy użyciu odmiennego algorytmu. Każda nowa gra podawana jest testom w celu stworzenia optymalnego modelu monetyzacji, bazującego na zachowaniu gracza w produkcjach.
Aktywa niematerialne powstałe na wskutek prowadzenia prac rozwojowych dzieli się na zakończone (przyjęte na ewidencję wartości niematerialnych i prawnych) oraz prace w toku realizacji, które do momentu ich zakończenia prezentowane są w bilansie w pozycji długoterminowe rozliczenia międzyokresowe.

 

10.1.3. Amortyzacja Aktywów Niematerialnych i Prawnych
Zakończone prace rozwojowe związane z wytworzeniem gier na urządzenia mobilne podlegają amortyzacji liniowej przez okres od 24 do 60 miesięcy na podstawie oszacowań Zarządu Spółki co do możliwości czerpania korzyści ekonomicznych i możliwości generowania przychodów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

czy zamierzają państwo wejść
w rynek gier pc?

Obrazek użytkownika T-Bull
T-Bull

O naszych planach poszerzania ilości platform, na których dostępne są nasze gry pisaliśmy w naszej strategii:
- Poszerzenie kanałów dystrybucyjnych o platformy stacjonarne (PC i konsole);
- Budowanie spójnego portfolio pomiędzy platformami mobilnymi, a platformami stacjonarnymi (PC i konsole);

 

Zdecydowanie chcemy, aby nasze gry były dostępne również na platformach stacjonarnych. Aktualnie na ukończeniu są prace nad przeniesieniem Idle Racing GO na platformę Steam. Będzie to nasz pierwszy produkt na tej platformie, ale w ślad za nim niebawem powędrują kolejne.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.