"Naszą przewagą jest model łączący w sobie pracę zleceniową i know-how do produkcji gier" – relacja z czatu z prezesem spółki Moonlit | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Czaty
04 cze 2018, 15:46

"Naszą przewagą jest model łączący w sobie pracę zleceniową i know-how do produkcji gier" – relacja z czatu z prezesem spółki Moonlit

W poniedziałek, 4 czerwca 2018 r. zorganizowaliśmy czat inwestorski z Prezesem spółki Moonlit – Piotrem Gardełą. W czasie dyskusji przedstawiciel spółki odpowiadał na pytania dotyczące trwającej publicznej oferty akcji, sytuacji finansowej spółki, planów wydawniczych, konkurencji na rynku gier, współpracy z innymi spółkami gamingowymi i dalszej strategii działania. W spotkaniu, które cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem, wzięło udział blisko 450 inwestorów. Prezes spółki odpowiedział na blisko 30 pytań. Zapraszamy do lektury całego zapisu czatu.


 

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z Prezesem spółki Moonlit – Piotrem Gardełą, w trakcie którego nasz gość chętnie odpowie na wszystkie pytania na temat spółki, dynamicznie rosnących wyników finansowych, perspektyw rozwoju spółki opartych na realizacji gier własnych oraz na temat oferty akcji.

 

Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 4 czerwca 2018 r. o godz. 13:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Dzień dobry,
Witam Państwa bardzo serdecznie na czacie. Przez najbliższa godzinę postaram się odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania. Zachęcam do dyskusji.

Obrazek użytkownika Anonim
Francuz

Czy produkowane przez was gry będą wydawane przez PlayWay?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Chcemy wybierać najbardziej korzystnego wydawcę. Na pewno rozważymy kandydaturę PlayWay, który jest w naszym akcjonariacie. Mamy jednak pełną dowolność wybierania wydawców do naszych przyszłych produkcji, zawsze będziemy wybierali najkorzystniejszą ofertę z uwzględnieniem budowy wartości dla naszych akcjonariuszy.

Obrazek użytkownika Anonim
Pogba

Dotychczas tworzyliście gry wg czyjeś koncepcji, zgodnie z ustalonym planem. Skad pomysł na tworzenie własnych gier? Co przemawia za tym ze Wasze pomysły trafia w gusta graczy?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Pomysł wynika z naszego doświadczenia, które zebraliśmy podczas produkcji gier na zlecenie. Mamy bardzo kreatywny zespół, który od dłuższego czasu wyrażał zainteresowanie stworzenia czegoś własnego. O wiele większą satysfakcję daje producentom praca nad swoimi koncepcjami oraz pomysłami. Drugim bardzo ważnym powodem jest o wiele większa dochodowość produkcji własnych, co w najbliższych latach powinno bardzo pozytywnie wpłynąć na wyniki finansowe spółki. Bardzo ważnym aspektem naszych nowych produkcji jest etap badań rynkowych, gdzie rewidujemy atrakcyjność naszych produkcji z perspektywy rynku.

Obrazek użytkownika Anonim
Pogba

czy PlayWay weźmie udział w ofercie?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

PlayWay zadeklarował, że nie będzie brał udziału w IPO Moonlit. Z naszych informacji wynika także, że do tej pory nie zostały złożone przez niego zapisy na nasze akcje.

Obrazek użytkownika Anonim
Pogba

Jakie jest zatrudnienie w spółce? Czy kozę się zmieniać w czasie? Studio działa tylko w Krakowie?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

W chwili obecnej współpracujemy z 15 osobami. Głównie z doświadczonymi specjalistami, ale także z młodymi talentami, których pozyskujemy m.in. spośród studentów kierunków informatycznych. Przewidujemy stabilny wzrost liczby zatrudnionych, w odpowiedzi na wzrost skali produkcji. Docelowo mowa jest o kilku osobach rocznie. Nasze studio znajduje się w Krakowie, nie przewidujemy w tym względzie żadnych zmian.

Obrazek użytkownika Anonim
JG

Witam
1. Czy mają Państwo w planach dodruk kolejnych serii akcji?
2. Jaki będzie charakterystyczny profil własnych gier spółki ?
3. Na czym będzie Państwo opierać swoje kampanie marketingu, czy to będą odzielne pomysły na kolejne gry, czy raczej tworzenie większego uniwersum np. jak świat Wiedzmina Sapkowskiego?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

1. Aktualnie nie mamy takich planów.
2. W naszym najbliższym planie wydawniczym znajdują się projekty z III odrębnych nisz:
- przygodowe
- zręcznościowe
- symulatory
Natomiast nasz model zakłada mocne badania rynkowe naszych kolejnych projektów. Szukamy w ten sposób naszej specjalizacji. Jeśli określony projekt okaże się sukcesem, będziemy podążać wyznaczonym przez niego tropem. Nie wykluczamy tworzenia gier z innych gatunków.
3. Aktualnie nie podjęliśmy jeszcze decyzji nt. tworzenia kolejnych gier osadzonych w tych światach. Wszystko będzie zależeć od przyjęcia naszych produkcji przez graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
Rysiek R.

Jakie firmy stanowią dla Moonlit największą konkurencję? Jak w porównaniu z nimi prezentuje się spółka i jakie są jej przewagi konkurencyjne?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Naszą konkurencje możemy podzielić według II kryteriów:
I. Działalność podwykonawcza
- Anshar Studio z Katowic - realizuje obecnie projekty z bardzo dużej skali, do czego można powiedzieć, że aspirujemy.
- Empyrean Games - twórcy House Flippera

 

II. Własne produkcje:
- Empyrean Games
- Nano Games
- 7levels
- iFun4All

 

Naszą przewagą konkurencyjną jest model łączący w sobie prace zleceniową, dzięki której zdobywamy odpowiednią wiedzą i know-how do produkcji gier, którą będziemy wykorzystywać we własnych produkcjach.

Obrazek użytkownika Anonim
MLT

Czy Moonlit zamierza wydawać gry samodzielnie czy będzie korzystać z usług zewnętrznych wydawców?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

W najbliższej przyszłości będziemy korzystać z pomocy wydawcy, żeby zbudować rozpoznawalność oraz własną bazę graczy. Z biegiem czasu chcemy móc wydawać gry samodzielnie, maksymalizując w ten sposób zyski z ich produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Gandalf

Witam,
Spółka chwali się opracowaniem innowacyjnej technologii - na czym ona dokładnie polega?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Technologią, którą obecnie opracowujemy jest technologia Angular Light. Jest konkurencyjnym systemem oświetlenia dla dwóch już istniejących standardów. Jest w szczególności dedykowana dla gier 2D. W ubiegłym roku opracowaliśmy najbardziej zaawansowany system symulacji zachowania wody dla silnika gier Unity - Ultimate Water System.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie sa wyniki za 2017, przychody EBIT, zysk netto, oraz dynamika w porównaniu z 2016.

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Przychody - 699 tys. zł
EBIT - 131 tys. zł
Zysk netto - 96 tys. zł
Szczegóły znajdą Państwo w Dokumencie Ofertowym.

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany

Na czym polega wasza współpraca z Bloober czy Fat Dog Games i co robicie dla nich?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Bloober jest naszym zleceniodawcą. Pracowaliśmy z nimi w przeszłości. Tworzymy razem z Deusald Studio grę Ignis: Duels of Wizards, która zostanie wydana przez studio Fat Dog Games.

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany

Na co zbiera spółka kapitał, skoro macie wsparcie od Playway-a?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Wsparcie ze strony PlayWay jest strategiczne i wydawnicze. Warto podkreślić, iż PlayWay nie ma w naszym akcjonariacie większościowego pakietu. Z kolei celem emisji jest zebranie środków na rozwój działalności związanej z produkcją i wydawnictwem gier własnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Danka

Które projekty mają być zakończone i skomercjalizowane do końca tego roku?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Według naszego aktualnego planu wydawniczego zamierzamy w tym roku wypuścić early access gry Ignis oraz pełną wersję gry POK.

Obrazek użytkownika Anonim
Danka

Czy Playway zapewnia wam dostęp do jego bazy klientów?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Oczywiście otrzymujemy stały dostęp do bazy klientów, ale również do narzędzi marketingowych, a także know-how wydawniczego.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry,
czy to prawda, że play way może sprzedawać akcje po debiucie i czy wiadomo jakie są jego zamiary?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Według naszej wiedzy PlayWay nie ma w planie sprzedaży naszych akcji teraz oraz w najbliższej przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Dedek

Do której spółki na giełdzie wam najbliżej pod względem modelu biznesowego

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Według naszej opinii z publicznych spółek najbliżej nam do iFun4All. Mamy podobny model biznesowy, także posiadają partnera strategicznego. Nasza działalność podwykonawcza jest zdecydowanie bardziej rozwinięta.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak zamierzacie sobie poradzić z tak dużą konkurencją gier oferowanych chociażby na Steamie?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

1. Badania rynkowe w trakcie preprodukcji oraz badania weryfikacyjne na etapie produkcyjnym.
2. Wybór projektów z nieprzepełnionych nisz rynkowych.
3. Wykorzystanie wiedzy i doświadczenia zdobytego przy współpracy z wydawcami i klientami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gamer

Czy przewidujecie jakieś program motywacyjny dla kluczowych pracowników. Jeżeli nie to kiedy może zostać zaprezentowany, jeżeli tak to jakie parametry zakładacie.

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Tak przewidujemy program motywacyjny. Zostanie zaprezentowany niebawem.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ostatnio zapanowała moda na organizowanie IPO spółki gamingowej, które ostatecznie okazuje się być pre-ipo. Kiedy wy zadebiutujecie?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Biorąc pod uwagę procedury GPW i KDPW debiut planujemy na jesień br.

Obrazek użytkownika Anonim
Olo

Czy na ten rok i przyszły są już jakieś podpisane kontrakty, które przełożą się na przychody?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Niedawno podpisaliśmy umowy na II obiecujące projekty z udziałem w zyskach realizowane dla spółki Ultimate Games. Komercjalizacja planowana jest w przyszłym roku. W tej chwili na ukończeniu mamy III projekty na zlecenie oraz Ignis, w którym również posiadamy udziały w zyskach, z których komercjalizacji spodziewamy się w tym roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor NC

Jaka jest transza dla inwestorów indywidualnych?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Nie ma podziału na transze. Każdy inwestor może wziąć udział w ofercie bez żadnych ograniczeń.

Obrazek użytkownika Anonim
Buba

Podawaliście, że planujecie przeznaczyć środki z emisji na realizację planu wydawniczego. Czy to oznacza, że jeżeli nie uda się wam pozyskać odpowiedniej kwoty to nie zrealizujecie planu?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Głęboko wierzymy, że uda się nam pozyskać zakładane środki, na co wskazuje zainteresowanie naszą ofertą. Natomiast niepełnego sukcesu będziemy realizować założony plan, być może w nieco większej rozciągłości czasowej.

Obrazek użytkownika Anonim
Lok

Czy obecnych akcjonariuszy obowiązuje lock-up?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Wszyscy obecni akcjonariusze spółki, z wyjątkiem PlayWaya posiadają Lock-Up na 2 lata. Tak jak wspomniałem wyżej według naszej informacji i zapewnień PlayWay nie zamierzają oni w najbliższym czasie sprzedawać akcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Mariusz

Ile procentowo pieniędzy będzie do was trafiać ze sprzedaży gry przy założeniu, że będziecie to robić przez wydawcę.

 

Proszę oczywiście o szacunkowe dane po uwzględenieniu prowizji dla platfrmy sprzedażowej./

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Platformy sprzedażowe pobierają typowo 30% przychodów ze sprzedaży. Typowa marża wydawcy oscyluje ok. 10-30%.

Obrazek użytkownika Anonim
LKot

Witam,
1. Możemy się doszukać informacji, że Angular Light zostanie wykorzystane w grach Neon Noir i Fanal Frontier tworzonych przez Was. A czy planujecie sprzedawać tę technologię oświetlenia również innym studiom developerskim? Jeżeli tak, to czy macie jakieś sprawdzone kanały dystrybucji takowych technologii? Czy będzie przygotowane demo, które zaprezentuje możliwości oświetlenia?
2. Czy planujecie wziąć udział w Poznań Game Arena lub w innych targach gier w tym roku?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

1. Zamierzamy sprzedawać technologię poprzez platformę Unity Asset Store. W ramach pakietu będzie dostępne demo prezentujące jej możliwości.
2. Tak, posiadamy już zarezerwowane miejsce pod nasze stoisko na PGA. W tym roku nie planujemy uczestnictwa w innych targach, gdyż zamierzamy skupić się na naszej działalności operacyjnej.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Spółka zanotowała w latach 2016-17 bardzo duży wzrost wyników finansowych. Z czego wynika aż tak wysoka dynamika i czy realne jest utrzymanie takiego tempa?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Wysoka dynamika spowodowana jest otrzymywaniem zleceń o coraz wyższej wartości, ze względu na coraz wyższe kwalifikacje oraz zwiększenie skali naszego działania. Planujemy utrzymanie takiego tempa rozwoju w przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Nad jakimi grami obecnie pracujecie? Jak wygląda wasz plan wydawniczy?

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Obecnie pracujemy nad: Ignis: Duels of Wizards, POK oraz zaczęliśmy preprodukcję Neon Noir. W dalszym planie wydawniczym mamy grę The Final Frontier oraz Baikonur (tytuł roboczy). Więcej informacji znajdą Państwo w Dokumencie Ofertowym, znajdującym się http://moonlit.games/pl#investors

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego zdecydował się pan na ofertę publiczną, a nie jak większość spółek z newconnect na prywatną

Obrazek użytkownika Piotr Gardeła
Piotr Gardeła

Chcemy zaoferować jak najszerszemu gronu osób akcje. Wierzymy we wzrost wartości spółki, uważamy że jest to atrakcyjna inwestycja.

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.