Plantwear: crowdfunding CrowdConnect.pl - relacja z czatu z Wiktorem Pyrzykiem, założycielem i prezesem zarządu
Obrazek użytkownika Czaty
07 maj 2019, 11:07

"Obecnie na rynku polskim jesteśmy niekwestionowanym liderem w naszej niszy rynkowej" - relacja z czatu z założycielem i prezesem zarządu Plantwear

W poniedziałek, 6 maja 2019 r. odbył się czat inwestorski z założycielem i prezesem zarządu spółki Plantwear, Wiktorem Pyrzykiem. Rozmawialiśmy o wynikach finansowych za I kwartał 2019 roku, prezentowanej na platformie CrowdConnect.pl emisji akcji, czy planowanym debiucie na NewConnect. Inwestorzy zadawali również pytania o politykę dywidendową, ekspansję na rynki zagraniczne oraz działalność marketingową. W dyskusji wzięło udział blisko 500 inwestorów, a prezes spółki odpowiedział na prawie 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat z prezesem zarządu Plantwear – Wiktorem Pyrzykiem, na którym rozmawiać będziemy o trwającej emisji akcji, planach spółki oraz wynikach finansowych za I kwartał 2019 roku.

 

Spotkanie odbędzie się w poniedziałek, 6 maja 2019 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Dzień Dobry Państwu. Pozostaję do dyspozycji do godziny 13:00. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie Wasze pytania!

Obrazek użytkownika Anonim
Mystiq

Dzień dobry. Gratuluje swietnych wynikow za 1 kw 2019. Jak sie Pan zapatruje na kolejne miesiace? Czy wzrosty w sprzedazy zegarkow beda podtrzymane? Istotnie wplywa tez bizuteria, jakie plany aby podtrzymac jej sprzedaz?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Pracujemy bardzo ciężko nad rozwojem kolejnych produktów i delikatną zmianą strategii celem utrzymania lub nawet zwiększenia dynamiki wzrostu sprzedaży zegarków, które nadal są dla nas głównym generatorem przychodu.
W temacie biżuterii - okazuje się że biżuteria jest dla nas o wiele bardziej wdzięczną kategorią. Średnia wartość produktu jest znacznie tańsza, prezentacja nowej linii biżuterii nie powoduje spadków sprzedaży istniejących kolekcji. W Maju/Czerwcu zaprezentujemy dwie kolejne kolekcje w tej właśnie kategorii. Planujemy kolejne 4 do końca tego roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Ron

Czy emisja zaklada sprzedaz nowych akcji, czy sprzedaja wlasciciele?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Sprzedajemy tylko nowe akcje, wszystkie środki trafiają bezpośrednio do Spółki. Chcemy je przeznaczyć na przyspieszenie realizacji przyjętej strategii rozwoju. Zakładamy, że wpływy zostaną przeznaczone na ulepszenie i poszerzenie istniejącej linii produktów (w tym przede wszystkim wprowadzenie zegarków w krótkich seriach oraz okularów korekcyjnych, ekspansję zagraniczną, wprowadzenie nowych linii produktowych (akcesoria do wykończenia wnętrz) oraz zasilenie kapitału obrotowego (gwałtownie rosną nam przychody).

Obrazek użytkownika Anonim
Wasyl

Czy wyobraża Pan sobie model w którym to w perspektywie następnych paru lat Plantwear zostanie przejęta przez większego gracza typu Apart bądź Vistula aby moc powiększyć swoje portfolio czy chcecie pozostać niezależni jak długo się da

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

W tej chwili dopuszczamy wszystkie możliwości. W chwili obecnej nie szykujemy się do sprzedaży całości przedsiębiorstwa, ale zdecydowanie nie chcę być niesłownym mówiąc że w przyszłości takiej opcji nie będziemy rozważać. Wszystko zależeć będzie od oferowanej ceny.

Obrazek użytkownika Anonim
Misza

Czy moze pan opisać w jaki sposób spółka pozyskuje do współpracy youtuberow czy inne osoby które promują produkty. Czy to oni się do was zgłaszają czy tez to wy ich sobie wybieracie. Jak wyglada system rozliczeń z nimi- czy są to zwykle płatności za wstawiony post czy zdjęcie czy zapewniacie sobie długoterminowa współpracę z nimi. Czy może pan powiedzieć z kim ostatnio spółka rozpoczęła współpracę.

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Owszem nawiązujemy współpracę z 'influencerami', ale nie jest to kluczem naszego marketingu. Dysponujemy wewnętrznym biurem kreatywno-marketingowym i to nasz zespół pracuje nad skuteczną reklamą i sprzedażą naszych wyrobów.
Proszę mnie źle nie zrozumieć - działam szczerze i otwarcie - ale pewne konkretne procedury i metody wolałbym zachować wewnątrz spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Nanako

Jak wyglądacie na tle konkurencji światowej? Czy macie aspiracje, aby stać się graczem z topu jeśli chodzi o Europę/Świąt i jak wygląda tutaj konkurencja? Ile dzieli Was od topowych europejskich/światowych firm działających w tej branży i czy widzicie szanse, żeby do tej czołówki dorównać? Jeśli tak to ile czasu uważacie, że musi upłynąć, aż klient szukający zegarków, czy akcesoriów z drewna w momencie chęci zakupu będzie myślał drewniany zegarek = plantwear

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Obecnie na rynku polskim jesteśmy niekwestionowanym liderem w naszej niszy rynkowej. Jesteśmy świadomi poziomu konkurentów na rynkach zagranicznych. Większość z nim działa lokalnie w obszarze jednego rynku lub grupy rynków (np. DACH). Naszym celem krótkofalowym jest osiągnięcie przychodów na jednym z rynków/grup rynków, równych tym które osiągamy w Polsce. Stawiamy że w okresie 5 lat będziemy znani od Lizbony do Moskwy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki macie Państwo plan, jeśli emisja się nie uda w zakładanym zakresie 2,4 mln zł? Wydaje mi się, że na ten moment realne jest pozyskanie z emisji 800 tys. - 1 mln zł. Jaki będzie wówczas plan spółki i co zrobi z tym kapitałem, jak go zainwestuje?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

W naszym przypadku giełdę traktuję jako katalizator do przyspieszenia wzrostu wyników spółki. Proszę zwrócić uwagę, że i bez dodatkowego kapitału rośniemy całkiem przyzwoicie – w 1 kw. 2019 r. nasze przychody wzrosły r/r o 181%. Jest to głównie zasługa wprowadzenia nowej kategorii produktowej, tj. biżuterii. Pokazuje to, że w naszej społeczności tkwi ogromny potencjał i istnieje duże zapotrzebowanie na nowości z naszej strony. Zakładamy, że pozyskany kapitał pozwoli nam na przyspieszenie realizacji strategii rozwoju, nad która i bez tych środków cały czas pracujemy. W pierwszej kolejności wykorzystamy kapitał na ulepszenie i poszerzenie istniejących linii produktowych (krótkie serie zegarków, okulary korekcyjne) oraz ekspansję zagraniczną (mamy już dokładnie rozplanowany start działalności na innych rynkach), te dwa cele to łącznie właśnie 1 mln PLN. W takim przypadku pozostałe cele nadal będziemy realizować, ale po prostu wolniej (np. wprowadzenie na rynek Plantwear Home).

Obrazek użytkownika Anonim
Potencjalny

Co jeśli nie wszystkie akcje zostaną objęte w trwającej ofercie?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Wtedy Spółka przydzieli tyle akcji, na ile złożono zapisy. Spadnie ogólna wycena spółki (która liczona jest jako iloczyn ceny emisyjnej i liczby akcji), przez co jeszcze atrakcyjniejsze będą wskaźniki P/E (obecnie, przy założeniu objęcia wszystkich akcji tj. 363.636 wskaźnik P/E pre money wynosi 8,12, a post money 10,88x – mniej objętych akcji to niższe wskaźniki i jeszcze atrakcyjniejsza inwestycyjnie spółka).

Obrazek użytkownika Anonim
Kinky

Czy zapisy w ofercie zostana wdluzone?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Nie zakładaliśmy przedłużania i w tym momencie nie ma takich planów. KSH daje nam możliwość wydłużenia oferty publicznej o 1 miesiąc (nie więcej, bo limit trwania wynosi 3 miesiące).

Obrazek użytkownika Anonim
Makos

Czy moze Pan przedstawic plany odnosnie polityki dywidendowej.Wiemy, iz przez najblizsze lata dywidenda nie bedzie wyplacana ale czy w perspektywnie najblizszych lat zamierzacie ustanowic odgorne zalecania odnosnie podzialu zysku z akcjonariuszami?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

W najbliższych latach chcemy reinwestować wszystkie zyski w przyspieszenie naszego wzrostu. Mam nadzieje, że odbędzie się to z korzyścią dla wszystkich akcjonariuszy – w końcu lepsze wyniki finansowe powinny przełożyć się na wzrost wyceny. Sam pozostaję głównym akcjonariuszem Spółki, więc interesy moje i nowych inwestorów są zbieżne. Docelowo planujemy wdrożyć politykę dywidendy, ale zakładam, że nie wcześniej niż po roku 2021. Wysokość dywidendy będzie zależna od wyników finansowych spółki, ale chciałbym aby kształtowała się ona powyżej poziomu lokat bankowych.

Obrazek użytkownika Anonim
JJM

Do jakiej spolki porownalbys Plantwear?. W ofercie porownujecie sie do grupy Swatch- czy mamy rozumiec, iz chcecie isc w tym kierunku?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

@JJM - błędnie kliknąłem i wysłałem odpowiedź na inne pytanie. Poniżej poprawna odpowiedź:
Plantwear porównujemy do Swatch głównie ze względu na grupę docelową oraz przedział cenowy produktów. Oczywiście różnic jest bardzo wiele, Plantwear jest bardzo oryginalnym przedsięwzięciem, ale chcieliśmy znaleźć punkt odniesienia na rynku. Na żadnym z rynków giełdowych na świecie nie ma obecnie spółki takiej jak nasza :)

Obrazek użytkownika Anonim
Majami

Z dokumentow informacyjnych jak i ostatniego czatu z Panem mozna odniesc wrazenie, iz zamierzacie byc partnerem dla akcjonariuszy i byc z nimi szczerzy. Czy w takim razie, moze Pan teraz przedstawic jak wygladaja place w Panstwa firmie- chodzi mi o srednia place na etace czy na zleceniu. Czy moze Pan powiedziec ile zarabia zarzad firmy.

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Średnie wynagrodzenie w Plantwear wynosi około 4200zł brutto/mc. Zdecydowana większość pracowników to pracownicy produkcyjni, z wynagrodzeniami bliżej średniej niż minimalnej krajowej.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy wzrost wyników w pierwszym kwartale, który można uważać że jest poza sezonem, to wynik kampanii spółki w związku z crowdfundingiem?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Wzrost wyników nastąpił jako efekt wprowadzenia nowych produktów na rynek. Zdecydowana większość przychodu to transakcje detaliczne, nie doszło do sprzedaży środków trwałych lub do jednorazowych zamówień hurtowych o znaczącej wartości.
Nie ma obaw że wyniki są 'pudrowane' pod ofertę :)

Obrazek użytkownika Anonim
Kazik

Jakie są konkretne cele programu motywacyjnego i dlaczego zaoferowano tak dużo akcji zarządowi?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Celem jest związanie ze spółką kluczowych pracowników (plan nie przewiduje nagradzania jedynie zarządu). Jest to powszechna praktyka wśród spółek giełdowych, a dla nas jeden z dodatkowych czynników, który zachęcił nas do wejścia na giełdę. Program może być wdrożony po uzyskaniu przez spółkę zysku netto, w dowolnym z lat 2019-2021, w wysokości 750 tys. zł (pierwsza pula, 200 tys. akcji) oraz 1 mln zł (druga pula, 250 tys. akcji). Ideą nie jest rozwodnienie akcjonariuszy, lecz scementowanie zespołu, który będzie jeszcze bardziej zaangażowany w działalność Plantwear.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak duży udział w waszych kosztach stanowią ceny energii?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Ceny energii stanowią mniej niż 0,5% naszych kosztów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kto jest dostawcą drewna wykorzystywanego w produkcji? Czy ilości są już na tyle znaczące, że możecie być uzależnieni od jakiegoś dostawcy?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Korzystamy ze sprawdzonych dostawców (w Polsce mamy ich 4). Zużycie tego materiału nie jest znaczne ze względu na wielkość naszych wyrobów.
Używamy tylko i wyłącznie surowca który przeznaczony był do ścięcia. Ponadto organizujemy akcje sadzenia drzew - w pażdzierniku 2018 posadziliśmy 400 drzew iglastych, a 1,5 tygodnia temu ponad 1100 drzew liściaśtych. Oddajemy naturze o wiele więcej niż z niej czerpiemy :)

Obrazek użytkownika Anonim
Kazik

Jaki jest sens wchodzenia w sklepy stacjonarne jak specjalizujecie się w e-commerce?
Zadziwia mnie tendencja sklepów stacjonarnych do wchodzenia w sieć, a tutaj sklep sieciowy wchodzi w stacjonarkę.
Proszę o wyjaśnienie takiego podejścia

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

O ile rynek ecommerce i dostęp do internetu są w Polsce na bardzo wysokim poziomie, o tyle poprzez sklepy stacjonarne docieramy do osób które:
- nie korzystają z internetu (najczęściej ze względu na wiek)
- muszą koniecznie przymierzyć/dotknąć produkty zanim je zakupią.
Sklepy stacjonarne prowadzimy w formie kiosków (wysp) w galeriach handlowych - nie generują one dla nas dużych kosztów, a wręcz generują przyjemny zysk - wszystkie są rentowne.
Na świecie duże sieci handlowe dostrzegają potencjał ecommerce, ale nie przekreślają swoich punktów offline - po prostu ich model sprzedaży i dystrybucji się zmienia.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Wyniki po I kwartale pokazują, że możecie przekroczyć prognozy. CZy je przekroczycie i o ile :-)

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Możemy i chcemy! Jeżeli tendencja się utrzyma, powinniśmy przelecieć wysoko nad naszymi prognozami (tworzonymi w zeszłym roku bez uwzględnienia środków z emisji).

Obrazek użytkownika Anonim
Buffet

Witam, czy zysk netto zaprezentowany w prezentacji spółki wynika z działalności operacyjnej? Czy może jest wynikiem jakiś transakcji 1x lub wyceny aktywów. I drugie pytanie czy 20% dyskonto wobec Swatch group nie jest nieco na wyrost? Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Jest to czysty wynik z działalności operacyjnej, nie odnotowaliśmy żadnych zdarzeń jednorazowych. Uwzględniając zastosowaną metodę trzeba zaznaczyć, że wycena jest atrakcyjna. Po wynikach za 1 kwartał 2019 r. wskaźnik P/E spadł dla wyceny pre money do 8,12x, a post money 10,88x. Jesteśmy współką wzrostową, potwierdzamy to progresją wyników.

Obrazek użytkownika Anonim
Pytkosz

Czy zamierzacie rozpocząć współpracę z doświadczonymi menadżerami ze środowiska finansowego/ giełdowego aby moc lepiej rozwijać swój biznes. Np. Andrzej klesyk czy Witold orlowski są w radach nadzorczych różnych spółek dzieląc się radami czy tez kształtując model spółki. Czy wy to również rozważacie.

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Nie wykluczamy w przyszłości, że taka współpraca nastąpi. Na chwilę obecną wspieramy się doświadczeniem giełdowym grupy kapitałowej INC. Są oni obecni na rynku kapitałowym ponad 20 lat, w tym czasie wprowadzili na rynek NewConnect 53 spółki (najwięcej w Polsce), więc wiedzą co robią :) Daje nam to duże poczucie bezpieczeństwa i pozwala w pełni skupiać się na prowadzeniu działalności operacyjnej.

Obrazek użytkownika Anonim
francuz

Jak dużo wydajecie pieniędzy na marketing? Czy są to wydatki sezonowe, a jeśli tak to w jakich miesiącach jest szczyt Waszej aktywności?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Nasz budżet marketingowy to około 2mln zł rocznie. Szczyt aktywności jest oczywisty - IV kwartał :) Ten okres generuje również większość przychodów dla Plantwear.

Obrazek użytkownika Anonim
francuz

W Q1 2019 przychody wzrosły prawie 3-krotnie, a jak wydatki na marketing / promocję?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Wydatki marketingowe wzrosły o około 50% względem Q1 2018, co jest zdecydowanie mniejszym wzrostem niż wzrost przychodu (180% wzrostu).

Obrazek użytkownika Anonim
francuz

Czy korzystacie z jakiś narzędzie BI w celu optymalizacji działań marketingowych. Zakładam, że w Waszym przypadku można porównać proces do użytkowników, których później musicie skonwertować dla klientów. Czy widzicie, ze jest potencjał do wzrostu nakładów marketingowych przy (przynajmniej) zachowaniu obecnej efektywności? Jaka wielkość firmy uzasadniałaby dużą (kosztowną) kampanię wizerunkową (np. w TV)? Czy planujecie takie działania w perspektywie 1-2 lat?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Potencjał do wzrostu jak najbardziej jest, aczkolwiek od dłuższego czasu obserwujemy trend który pozwala nam skalować sprzedaż przy wykorzystaniu niewielkich wzrostów budżetu. Zdecydowanie efekt skali ma tutaj bardzo duże znaczenie.
Obecnie nie przewidujemy kampanii wizerunkowych w TV. Od początku byliśmy związani z naszą społecznością w social mediach (jak sama nazwa wskazuje: media społecznościowe) i chcemy przy tym pozostać. Na samym Facebooku zgromadziliśmy już 518 166 fanów :)

Obrazek użytkownika Anonim
francuz

Jakie kierunki zagranicznej ekspansji macie na celu?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

W pierwszej kolejności będziemy koncentrować się na rynkach Europejskich. Na początku czatu opisałem strategię rozwoju sprzedaży zagranicznej :)

Obrazek użytkownika Anonim
StartUp

W środowisku startupowym plantwear jest pokazywany jako wzorzec działania. Szeroko komentowany jest tez Wasz krok z upublicznieniem Spółki co pokazuje Wasz rozwój. Myśli Pan ze po debiucie Plantwear giełda przyciągnie więcej tak dynamicznych spółek jak Wasza?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

W Plantwear lubimy być wzorem do naśladowania. Bardzo cieszy nas feedback z rynku. Oczywiście mamy nadzieję że giełda przyciągnie więcej takich spółek jak nasza. Zarówno my, jak i nasi akcjonariusze na tym z pewnością skorzystają!

Obrazek użytkownika Anonim
Daniel

Zauważyłem, że stosujecie w produktach skórę (paski do zegarków). Czy nie lepiej byłoby zrezygnować ze składników pochodzenia zwierzęcego? Plantwear stałby się 100% Vege, co można mocno wypromować, szczególnie w początkowym okresie budowania świadomości marki. Bycie dostawcą 100% Vege to według mnie przepustka do subkultury o bardzo dynamicznie rosnącym udziale rynkowym. Wiem, że trudno ustosunkować się do mojego pytania na gorąco i bez analiz rynkowych. Ale gorąco liczę, że Państwa marketing przemyśli tą sugestię.

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Jesteśmy świadomi tej kwestii. Od lat rozważamy oferowanie alternatywy vege. Obecnie dostępnych jest coraz więcej materiałów które spełniają nasze wymagania jakościowe (i są vege). Testujemy kilka prototypów pasków wykonanych właśnie z tego typu surowców.
Przy naturalnej skórze najprawdopodobniej też pozostaniemy, ale chcemy mieć możliwość, aby to klient wybrał :)

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry - jak na dzisiaj wygląda zadłużenie spółki? Czy są jakieś zobowiazania krótkoterminowe lub długoterminowe, jakie? Jak wygląda wskaźnik dług netto do ebitda po zakończeniu 1q2019?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Zadłużenie mamy mniejsze niż na koniec 2018 roku. Nie występują żadne symptomy zagrożenia obsługi długu lub płynności. Jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że klienci należności (płatność internetowa) regulują na bieżąco, więc dysponujemy wystarczającymi zasobami gotówki, które pozwalają nam swobodnie zarządzać zapasem i regulować zobowiązania.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaka jest obecna i docelowa struktura zatrudnienia w spółce? Widzę, że deklarujecie, że obecnie jest to 62 osoby - czy ta liczba będzie musiała mocno wzrosnąć w przypadku sukcesu? Jaki udział tych osób, to produkcja?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Ponad 50 osób to produkcja. Nie wykorzystujemy obecnie 100% naszego potencjału kadrowego.
W przypadku dużego sukcesu i dalszego dynamicznego rozwoju, z pewnością będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie. W Radzyniu Podlaskim mamy dobrą opinię jako pracodawca i pozyskanie nowej kadry nie stanowi dla nas realnego problemu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki jest aktualnie akcjonariat spółki? Czy są już w nim jakieś fundusze?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

100% Wiktor Pyrzyk :) - jako efekt przekształcenia jednoosobowej działalności w lutym tego roku.

 

W ramach trwającej emisji pozyskaliśmy już jeden fundusz – mowa o Carpathia Capital, która wpisana jest do rejestru ASI prowadzonego przez KNF. Zainwestowali ponad 100 tys. zł. Rozmawiamy z kolejnymi tego typu podmiotami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

I ostatnie :) Na jakiej wielkości wzrost produkcji jesteście gotowi i jak szybko możecie reagować na duży sukces - czego oczywiście życzę - aby nadążyć z realizacją zamówień?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

W chwili obecnej możemy skalować o 25% w ciągu 1-2 tygodni (obecne zasoby), 50% w ciągu 1-2 miesięcy (rekrutacja oraz zakup narzędzi), 100% w ciągu kwartału (zakup nowych środków trwałych).

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Rozumiem, że nawet jak spółka nie zbierze zakładanych 2,4 mln złotych, to zadebiutuje na newconnect. Ale czy nie wpłynie to na prognozy? Kiedy debiut?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Tak jak napisałem już wcześniej, strategie realizujemy na bieżąco, a kapitał z emisji ma tylko zwiększyć jej tempo. Na NewConnect na pewno wejdziemy, planujemy że będzie to do końca tego roku, celujemy w okres sierpień/wrzesień. Realizacja prognozy nie jest zagrożona, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ją przekroczymy (już po 1 kw. 2019 r. mamy 30% przychodów i 25% zysku netto, a historycznie 1 kw. był dla nas zawsze najgorszy i odpowiadał za 9-15% przychodów rocznych).

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaka jest główna bariera wejścia na Wasz rynek? Skąd mamy wiedzieć, że patrząc na wasz sukces, za dwa tygodnie nie powstanie konkurencja, która będzie np. od Was tańsza, jak np. Samsung wobec Apple swego czasu? Co będzie wówczas wyróżniało Plantwear?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Nie chcę zabrzmieć zbyt pewnie. Na opinię o Plantwear pracujemy od prawie 6 lat, nieustannie poprawiając wszelkie obszary naszej działalności (produkty, obsługa klienta, realizacja zamówień). Mamy ugruntowaną pozycję na rynku. Z ciekawością śledzimy konkurentów i życzymy im jak najlepiej (o ile nie kopiują bezczelnie naszych pomysłów i sposobu komunikacji) - wiemy sami natomiast że przed nimi bardzo długa droga do sukcesu.

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Dziękuję za pytania które dotychczas wpłynęły. Z przyjemnością na nie odpowiadałem. W przypadku kolejnych pytań lub pytań dotyczących samej emisji zapraszamy do kontaktu: emisja[at]plantwear[dot]pl
P.S. Nie odpowiedziałem na około 6 pytań - ze względu na to że były one duplikatami i odpowiedzi na nie można znaleźć w innych pozycjach :)

Obrazek użytkownika Anonim
francuz

Czy Pana akcje są / będą objęte lock-upem przy debiucie? Jak długim?

Obrazek użytkownika Wiktor Pyrzyk
Wiktor Pyrzyk

Na odchodne odpowiedź na ostatnie pytanie, które w międzyczasie napłynęło. Do obrotu wprowadzone zostaną tylko akcje z oferty – swoich akcji założycielskich nie planuje się pozbywać (półki co lockup bezterminowy! :) Akcje serii B nie wejdą do obrotu przynajmniej 12 miesięcy od dnia debiutu spółki na NewConnect. Akcje z programu motywacyjnego będą miały lockup 18 miesięcy, także w najbliższym okresie nie ma ryzyka nawisu podaży akcji na rynku.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Dziękujemy wszystkim za udział w czacie i zadane pytania. Przypominamy, że zapisy na akcje Plantwear na platformie CrowdConnect.pl, trwają do 10 maja 2019 r. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: https://crowdconnect.pl/plantwear

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.