EPROSUMENT: kampania crowdfundig i plany rozwoju - zapis czatu z zarządem spółki
Obrazek użytkownika Czaty
30 paź 2019, 09:55

"Inwestycja w Centrum to inwestycja długookresowa, będzie się spłacała z racji rozwoju modelu biznesowego" - relacja z czatu z zarządem spółki EPROSUMENT

We wtorek, 29 października 2019 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu EPROSUMENT, Michałem Szczepańskim oraz wiceprezesem zarządu, Cezarym Wujcińskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o trwającej emisji akcji. Inwestorzy zadawali również pytania o budowę centrum dystrybucyjno-pokazowo-szkoleniowego, sytuację na rynku fotowoltaiki, przewagę konkurencyjną spółki oraz kwestie finansowe. W spotkaniu wzięło udział ponad 300 osób, a zarząd odpowiedział na 30 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Zarząd EPROSUMENT - Michał Szczepański i Cezary Wujciński
Zarząd EPROSUMENT - Michał Szczepański i Cezary Wujciński

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem spółki EPROSUMENT, Prezesem Zarządu spółki, Michałem Szczepańskim oraz Wiceprezesem Zarządu, Cezarym Wujcińskim. Będziemy rozmawiać o trwającej emisji akcji, planach rozwoju na rynku OZE oraz nowych produktach.

 

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 29 października 2019 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Dzień Dobry Wszystkim, właśnie zaczął się kolejny nowy dzień, wraz z pierwszymi promieniami, do życia budzą się miliony rodzin, miliardy urządzeń elektrycznych zasilanych energią ze Słońca [...] Tak słowem wstępu z naszego filmu emisyjnego, chcielibyśmy się z Państwem przywitać i przekonać do inwestycji w naszą Spółkę. Zapraszamy do zadawania trudnych pytań :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Bożena

Dlaczego o waszej spółce nic nie słychać w mediach. Powinniście się bardziej reklamować. Słyszałam o niemieckiej firmie Sonnen. W gazetach o niej piszą, a o was Nic. Więcej rozgłosu, tym bardziej że jesteście polską firmą. Studio filmowe Panika z Gdyni pewnie mogłoby się zająć wyprodukowaniem reklamy. :) Jestem jej akcjonariuszem - to tak na marginesie :)

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Dzień Dobry Pani Bożeno, miło nam że porównuje nas Pani do tak renomowanej firmy ja Sonnen, która zatrudnia 400 pracowników (2017) i 60 mln euro przychodu (2017). Ale co najważniejsze - jest firmą produkcyjną, wytwarza akumulatory litowo-jonowe tworząc systemy zasilane energią z PV. Swój rozwój zawdzięcza głównie zmianom na niemieckim rynku OZE i rozwojowi domowych magazynów energii (jest już ich ponad 200 tys.). Problem (nie problem) w tym, że rynek niemiecki w zakresie fotowoltaiki rozwija się już ponad 20 lat. Znamy rozwiązania Sonnen i są to bardzo dobre rozwiązania użytkowe. Niestety myśl techniczna niemiecka wyprzedza polską o dwie długości co wynika z tego że rynek tam funkcjonuje od wielu lat. Co do promocji, koszty kampanii telewizyjnych są duże, a my jeszcze nie możemy sobie pozwolić na takie wydatki. Ale życzylibyśmy sobie, żeby stać nas było na nie. Co do Studia Panika to trzymamy kciuki, żeby się studio rozwijało, mieliśmy okazję poznać Prezesa- Oskara i nie wykluczone że razem coś zrobimy. Mamy swoje ambicje, pomysły i chcemy być widoczni na zmieniającej się mapie OZE w Polsce, ale robimy to racjonalnie.

Obrazek użytkownika Piotr Rosiek
Piotr Rosiek

Na GPW jest już kilka firm specjalizujących się w dziedzinie OZE. W jaki sposób chcecie przyciągnąć uwagę potencjalnych inwestorów? Co Was odróżnia od konkurencji?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Firmy będące na parkiecie różnią się od siebie. ML System to firma zbudowana na produkcji modułów w technologii bipv a także konstrukcji, a także od jakiegoś czasu jako generalny wykonawca- przetargi. Columbus Energy to firma oparta głównie o model sprzedażowy i skalę działania (ogólnopolską). Photon Energy N.V. to spółka europejska, która prowadzi swoją aktywność poza granicami polski. Naszym zdaniem Polski rynek OZE jest dopiero w początkowej fazie rozwoju i nie chodzi tylko o samą fotowoltaikę, tylko znacznie szerzej o nowy paradygmat rozproszony - zarówno energetyczny (neutralność klimatyczną, redukcja CO2) budowlany (warunki techniczne nowe od 2021, efektywność energetyczna), motoryzacyjny (elektromobilność) w skali konsumenckiej i przemysłowej. Na chwilę obecną firmy które wymieniłem są w innej lidze, ale rynek jest tak duży że my także szybko się rozwijamy i mamy pomysły na to żeby dystans skracać i wskoczyć na podium.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy nie uważacie Panowie, że lepiej byłoby zainwestować pieniądze w rozwój zespołu sprzedażowo/monterskiego i w ten sposób zdobywać rynek?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

To jest nasza przewaga konkurencyjna i wyróżnik na rynku, łączenie kompetencji technicznych i sprzedażowych. W ostatnim czasie z uwagi na rosnący popyt na fotowoltaikę powstało bardzo dużo firm (mikro), zarówno montażowych jak i handlowych. Będziemy się starali rozwijać rynek partnerski w takim modelu, aby nie zatracić tożsamości (pracujemy nad tym). Naszym zdaniem zrównoważony rozwój pozwala zachować zdrowe proporcję pomiędzy ambicjami a możliwościami (przychody/koszty). Jeśli chodzi o rozwój sprzedaży jesteśmy w trakcie rejestracji spółki córki – Eprosument Mazowsze, która ma już swoją siedzibę w Warszawie (oficjalne otwarcie grudzień/styczeń), a także oddziału handlowego w lubuskim (styczeń). Analizujemy sytuacje na Śląsku. Mimo tego że nie ruszyliśmy jeszcze z modelem partnerskim zgłasza się do nas coraz więcej osób i podmiotów, które chcą z nami współpracować.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

W jaki sposób budowa centrum pokazowego ma przynieść korzyści dla akcjonariuszy?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

To jest bardzo ciekawe pytanie. Nasze doświadczenia są takie, że akcjonariusze wolą twarde aktywa a rozwój modelu biznesowego nie jest takim -nieruchomość tak, która stanowi także aktywo, potrzebne do kapitału obrotowego. A nasz biznes jest kapitałochłonny. Z uwagi na rozwój firmy, a także wprowadzenie nowych rozwiązań w modelu potrzebujemy mieć odpowiednie zaplecze. Z drugiej strony proszę się zastanowić, czy wydając kilkadziesiąt tysięcy złotych które ludzie wydają na instalację... nie chciałby Pan zobaczyć jak to wygląda? Jak działa? Który z produktów na rynku w ten sposób się sprzedaje? Gdzie moglibyśmy testować nasze nowe rozwiązania? Dodatkowo rozwój rynku Partnerskiego który planujemy potrzebuje odpowiedniego zaplecza. My i tak zrealizujemy plany prędzej czy później jeśli chodzi o siedzibę. A każda firma musi mieć też swoje miejsce z którym się kojarzy. Jeśli chodzi o ekonomię, to w obecnym miejscu koszty najmu są już na tyle wysokie, że nam się to będzie opłacało, a nowe zaplecze szybko się zamortyzuje.

Obrazek użytkownika Anonim
EK

Czy nie byłoby lepiej przeznaczyć środki z emisji na budowę farm foto-woltaicznych w celu najmu/odsprzedaży, zamiast na budowę centrum?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Inwestycja w Centrum to inwestycja długookresowa, będzie się spłacała z racji rozwoju modelu biznesowego. Jeśli środki zainwestowalibyśmy w farmę nie byłyby odpowiedzią na problemy strategiczne. Najpierw zabezpieczamy sobie odpowiednie zaplecze, równocześnie budując sobie przyczółki na najbliższe lata. Pracujemy na projektami farmowymi, ale jest za wcześnie żeby podawać konkrety. Z drugiej strony Europejski Bank Inwestycyjny ma być największym światowym bankiem inwestującym w ochronę środowiska. Dlatego kapitał na inwestycje w środowisko będzie na rynku. Znamy stopę zwrotu z farmy i jesteśmy przekonani, że zwrot z nowego zaplecza (siedziby) będzie szybszy.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Jaka jest wasza przewaga nad Columbusem?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Na polskim rynku PV można rozróżnić 3 rodzaje firm. Pierwsza to firmy oparte przede wszystkim na sprzedaży (patrz: Columbus), drugi rodzaj to firmy wykonawcze (duża ilość, ale rozdrobniona), najmniej jest firm łączących obie kompetencje i tu jest Eprosument. Jesteśmy na rynku od stycznia 2015 roku, więc daje nam to pełen obraz sytuacji jak jest skonstruowany i jak funkcjonuje. Mamy pełną kontrolę nad tym co się dzieje na każdym etapie projektu.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Jak zamierzacie konkurować z firmami, które robią to samo a są 10 razy większe od was?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Po pierwsze realizujemy swoją strategię rozwoju. Budujemy firmę łączącą kompetencje techniczne i handlowe. Każda firma ma swój model i do tego dostosowuje zarówno możliwości jak i strategię działania. Columbus Energy jest na chwilę obecną jedyną firmą o zasięgu ogólnopolskim. Ale jak każda duża firma ma też swoje słabości. Wiemy gdzie jest rynek, gdzie jest konkurencja i gdzie jesteśmy my. Koncentrujemy się na swojej wizji i celach obserwując otoczenie. Tyle i aż tyle.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy korzystacie z rozwiązań do ML System?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Jeśli chodzi o rozwiązania ML System, znamy ich moduły, ale nie widzimy na razie potencjału do skali produktów BIPV . Jeśli chodzi o systemy montażowe nie mieliśmy okazji wypróbować. Z drugiej strony ML System zmienia swój model biznesowy od producenta do wykonawcy. Dlatego nie widzimy sensu wspierać firmy konkurencyjnej.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak długo może utrzymać się popyt na panele i kiedy można spodziewać się dojścia do jakiegoś sufitu popytu?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Polska jako kraj jest dopiero na początku tej drogi. Przez najbliższe 3 do 5 lat rynek będzie się rozwijał bardzo dynamicznie. Później się ustabilizuje, ale nie zniknie. W zależności od segmentu (klient indywidualny, biznesowy, inwestycyjny) będzie różnie wyglądał. Później pewnie nastąpi konsolidacja. Ale mamy nowe cele OZE na 2030, 2040, 2050 nowe warunki techniczne od 2021. I zmieni się całkowicie paradygmat energetyczny. Dlatego będą dochodziły nowe klocki do całej układanki (elektromobilność, magazyny energii, usługi itd.).

Obrazek użytkownika Anonim
K.

Jak wygląda procentowe obsadzenie panelami domów jednorodzinnych w Polsce w porównaniu do np. Niemiec?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

W Niemczech w ciągu 20 lat, mamy ponad 2 miliony gospodarstw domowych posiadających instalacje PV (bez firm i farm). W Polsce na chwilę obecną mam 104 tys. prosumentów, a ponad 2 miliony gospodarstw domowych (budynków). W Niemczech jest już ponad 200 tys. domów wyposażonych w domowe magazyny energii. My jako firma wykonaliśmy dopiero kilka takich instalacji. Program Mój Prąd dołoży 200 tys. nowych instalacji. Od 2021 w całej Europie zmieniają się Warunki Techniczne. Obligo do zastosowania OZE będzie miał każdy budynek (mieszkaniowy, wielomieszkaniowy, publiczny). W Polsce w zeszłym roku wydano ponad 100 tys. pozwoleń na budowę itd. Jednym zdaniem mamy jeszcze dużo przestrzeni do obsadzenia. I dobrze dla nas i naszych akcjonariuszy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Od jak dawna działa spółka i jakie macie doświadczenie w branży?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

My jako założyciele i zarząd jesteśmy na tym rynku od 2014 roku. Spółka formalnie od stycznia 2015. Do tej pory branża miała swoje trudności. Od IV kw. 2017 roku, dopiero nastąpiła zmiana. Dlatego wiemy jak było, jak jest i w jakim kierunku zmierza rynek. Obecnie popyt przewyższa podaż. I trzeba bardzo dynamicznie się rozwijać, żeby utrzymać dystans.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy będziecie także stosować politykę kilkakrotnego odliczania do końca akcji? Zauważyłam, że spółki "podkrecają" zakup i informują, że został jeden dzień, z potem od nowa.. Trochę to nie fair

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

W dokumencie ofertowym do pobrania ze strony emisyjnej www.zainwestujwslonce.pl jest określony maksymalny dopuszczalny prawem czas emisji. Emisja crowdfundingowa rządzi się swoimi prawami, nie można prowadzić akcji marketingowej przed startem (wymogi KNF) co ogranicza możliwość promocji. Efekt jest taki że skale dotarcia osiąga się dopiero po kilku tygodniach. Mamy dwa parametry jakościowe: próg emisji i wartość emisji. W zależności od decyzji zarządu i poziomu satysfakcji Zarząd decyduje o zakończeniu bądź przedłużeniu. Na tę chwile nie osiągnęliśmy zakładanych parametrów. Natomiast nie będziemy podbijać marketingowy, że już tylko teraz itd. Różnica w korzyściach dla kupujących będzie taka, że osoby które zainwestowały w I miesiącu otrzymują większy profit w postaci - bonu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy mogą Państwo podać podstawowe dane finansowe za ostatnie 2 lata: przychody, koszty, ebitda, zyski/straty?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Oczywiście. Rok 2017 to przychody na poziomie 1,5 mln zł, zysk 65 tys., rok 2018 przychody na poziomie 6 mln zł, zysk 319 tys. zł, III kw. 2019 - przychody 6,5 mln, zysk 344 tys. zł. Proszę o przesłanie maila na adres emisja[at]eprosument[dot]pl podeślemy pełne dane.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Słońce świeci, ptaszek kwili, dzisiaj byśmy czat zrobili :D :D :D

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Czat się robi, że aż miło, aby inwestorów nam przybyło :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakiego zwrotu z inwestycji spodziewacie się Państwo z kapitału od inwestorów i w jakim terminie?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Zakładamy, że zwrot za kapitału nastąpi po 2 latach, chyba że czego nie wykluczamy pojawi się inwestor strategiczny i nastąpi ogłoszenie o wykupie akcji. Oczywiście w kapitale obrotowym byłoby zdecydowanie szybciej.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Proszę mnie poprawić, bo jestem jednak laikiem, ale czy nie lepiej byloby gdyby spolka inwestowala w zespol/siec sprzedazy, zamiast w aktywa trwale? Jakie to bedzie mialo przelozenie na sprzedaz?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Odpowiedź na to pytanie już jest zawarta we wcześniejszych odpowiedziach. Tak postawiliśmy akcenty, co nie znaczy że nie rozwijamy sieci sprzedaży, bo oczywiście to robimy. Gdybyśmy opisali swoją strategię na tym etapie konkurencja wiedziałby co chcemy zrobić.

Obrazek użytkownika Anonim
Ozi

Dlaczego zdecydowali się państwo na zwiększenie liczby akcji? Kiedy kończy się cały etap emisji akcji?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Uchwałą akcjonariuszy z sierpnia 2019, było określenie górnej granicy na poziomie 4 mln złotych za 140 tys. akcji. I takie dane były zawarte w dokumencie ofertowym. Pierwotnie na stronie emisyjnej była kwota 2,4 mln. Bo takie było założenie. Rezerwa w postaci 1,6 mln wynikała z potencjału jaki na tym rynku jest, a nie chcieliśmy żeby się okazało, że mogliśmy zagrać o maksymalną dopuszczalną prawem emisji 1 mln euro i tego nie zrobiliśmy. Jednakże obecnie KNF przygląda się baczenie emisją crowdfundingowym i nakazał nam zaktualizowanie strony do maksymalnego mocą uchwały poziomu. Przed emisją nie było żadnych przeciwwskazań ze strony organu.

Obrazek użytkownika Anonim
wojciech

witam,zaczne od czarnego scenariusza :) co bedzie jak zbiórka sie nie powiedzie ,czy jest plan b ?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Oczywiście. Mimo że jesteśmy jeszcze młodą spółką to nie jesteśmy już w bardzo wczesnym etapie wzrostu. Rynek ma już charakter powtarzalny i prognozowalny, więc cele opisane w emisji zrealizujemy, tylko w dłuższej perspektywie. W budowaniu pozycji na rynku ma znaczenie czas, dlatego chcemy maksymalnie go wykorzystać - stąd publiczna emisja.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan B.

Na jakiej podstawie prognozujecie wzrost przychodów o 100% do końca tego roku? No i dlaczego w 2021 ma być jeszcze lepiej bo prognozowane przychody mają być już o 125% (!) wyższe ?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Do tej pory głównie przychody czerpaliśmy na rynku prosumenckim (klient indywidualny) . W portfelu mamy projekty farmowe i przemysłowe (pow. 50 kW) na 2020 rok, więc nie boimy się stawiać śmiałych prognoz.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan B.

Czy spółka zamierza powiększać zatrudnienie by nadążyć za rosnącym popytem na rynku?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Nie da się tego uniknąć. Obecnie zatrudniamy 34 osoby na podstawie umów o pracę w pełnym wymiarze. Nie chodzi tylko o to żeby nadążać, bo w modelu prosumenckim na 99% wiemy już jak to działa), ale przewidywać co będzie. Jak mawiał Wayne Gretzky "nie sztuką być tam gdzie jest krążek, ale gdzie będzie". Dlatego staramy się to robić :-)

Obrazek użytkownika krzymus
krzymus

NA polskiej giełdzie mało który zarząd / właściciel dominujący SA dba o akcjonariuszy mniejszościowych, dodatkowo w do momentu wejścia na giełdę obrót i wycena akcji będzie utrudniony. Jakie ma Pan argumenty dla akcjonariuszy mniejszościowych aby ich przekonać że warto kupić akcje Eprosumenta?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Zgadzam się z tym. Póki będziemy większościowym akcjonariuszem i w Zarządzie nie zapomnimy kto nam pomógł na etapie intensywnego wzrostu. Na razie to musi Panu wystarczyć, ale ma Pan moją deklarację na papierze. Z drugiej strony fotowoltaika to produkcja własnego prądu, więc produkt społeczny (prosument), więc nazwa firmy zobowiązuje.

Obrazek użytkownika Anonim
Gapa

Dzień dobry,
W jakim regionie Polski działacie i jakie plany ekspansji przed wami?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Formalnie siedzibę i biuro handlowe mamy w Bydgoszczy, operacyjnie działamy z Włocławka. Siedziba ma być 1 km od autostrady A1. Co daje nam znakomite położenie do działania w każdym kierunku. W wcześniejszych odpowiedziach wspomnieliśmy o tym, że jesteśmy w trakcie rejestracji spółki w Warszawie. Od stycznia uruchamiamy biuro handlowe w lubuskim. Zgłaszają się do nas osoby/firmy z różnych stron Polski chcących nawiązać współpracę, a my pracujemy na modelem partnerskim.

Obrazek użytkownika Anonim
Gapa

Czy zagranica wchodzi w grę? Jeśli nie to dlaczego?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Polskie firmy działające na zachodzie to głównie firmy wykonawcze. Rynek europejski rozwija się od wielu lat. Polski od kilku, a jest na tyle duży że minie kilka lat za nim się ustabilizuje. Jeśli zagranica to tylko zaawansowane usługi na rynku energii w oparciu o technologie informatyczne (blockchain itp.).

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy Wasz model biznesowy zakłąda wchłanianie rozdrobnionych firm instalacyjnych i/lub współpracę z nimi?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Będziemy w najbliższym czasie nowopowstałe firmy zapraszać do współpracy. Teraz jest boom na rynku. Więc firm jest bardzo dużo i tak będzie jeszcze przez kilka najbliższych lat. Później marże zaczną spadać, rynek się ustabilizuje i nastąpi konsolidacja. Tak zakładamy że będziemy konsolidować.

Obrazek użytkownika Anonim
romanbg

Dzień dobry.
Jak skomentujecie Państwo próbę zebrania kapitału poprzez Beesfund?
Pozostało 4 dni do końca a udało się znaleźć chętnych jedynie na 1.57% zakładanej emisji.
Czy to dobra droga szukania kapitału?
A jeżeli tak jak wytłumaczyć ten brak sukcesu?
Pozdrawiam

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Kapitałowo, nie jesteśmy zadowoleni, ale... Przedłużymy czas emisji, bo o to nas proszą niektórzy zainteresowani. Efekt skali z informacją o emisji to kilka tygodni (bo takie są wymogi KNF, że nie można emisji promować przed startem). Wartością dodaną takich emisji jest to że pokazujemy się publicznie i obecnie zwraca się do nas wielu inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych chcących poznać więcej szczegółów. Branża OZE nauczyła nas cierpliwości i tego się trzymamy. W naszej dotychczasowej historii mieliśmy już kilka zdarzeń z inwestorami indywidualnymi, dlatego emisja publiczna w modelu społecznym jest świadomym wyborem.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki procent rynku obejmuje Eprosument?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

W materiałach promocyjnych nie nazywamy siebie liderem rynku, bo nim nie jesteśmy. Ale mamy swoje ambicje i plany, żeby na mapie OZE znaczyć więcej, stąd emisja publiczna. Rynek obecnie jest tak chłonny i perspektywiczny, że jeśli wykorzystamy swój potencjał intelektualny, zarządczy, będziemy w pierwszej trójce. Ale potrzebujemy do tego kapitału.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Rynek jest bardzo rozdrobniony więc czy nie obawia się Pan rychłego przejęcie przez większy podmiot?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Musiała by to być ekonomicznie niemoralna propozycja. Obecnie jesteśmy większościowym akcjonariuszem i rozwój firmy sprawia nam wiele satysfakcji. Po kilku trudnych latach, rynek rozwija się bardzo dobrze, więc zabawa się dopiero zaczyna :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Kasia

Skąd taka wycena akcji?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Na etapie na którym jest spółka jak i rynek, taka wycena akcji to naszym zdaniem odzwierciedlenie potencjału. Akcja Columbus Energy rok temu kosztowała 0,20 zł wczoraj 10 zł. Wzrost o 5000%. :-)

Obrazek użytkownika krzymus
krzymus

Zysk na akcję podany na blogu na Waszej stronie za 2018 rok to 0,78 zł / akcję. Skąd wynika więc proponowana cena nabycia akcji na poziomie 29 zł?

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Stosowanie narzędzi porównawczych dojrzałych spółek do podmiotów na etapie wczesnego rozwoju nie odzwierciedla potencjału. Akcja Columbus Energy rok temu kosztowała 0,20 zł wczoraj 10 zł. Wzrost o 5000%. :-) Żałuję że nie zainwestowałem.

Obrazek użytkownika Anonim
Kasia

Dlaczego zdecydowaliście się na crowdfunding? Nie chce mi się wierzyć, ze tak jak wszystkim, tak i wam zależy na budowaniu społeczności . każdy na BF powtarza to jak mantrę

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Analizowaliśmy różne możliwości. Emisja w tym modelu przełoży się też na bieżącą sprzedaż, co zresztą już się dzieje. W ten sposób osiągamy dwa cele jednym kosztem. Sprzedaż akcji inwestorowi indywidualnemu, instytucjonalnemu nie ma takiego przełożenia publiczny rynek kapitałowy także.

Obrazek użytkownika EPROSUMENT
EPROSUMENT

Dziękujemy wszystkim za obecność i za pytania. Mamy nadzieję, że informacje przybliżyły Państwa do podjęcia jedynej właściwej decyzji o inwestycji w naszą spółkę :-) Dla tych którzy chcieliby poznać więcej szczegółów zapraszamy do kontaktu indywidualnego przez adres: emisja[at]eprosument[dot]pl Tego maila obsługuje Zarząd, więc w szybki sposób będziemy mogli złapać kontakt. Pozdrawiamy słonecznie.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.