Relacja z czatu z prezesem Gaming Factory: Przed nami najbardziej intensywny okres premier produkcji własnych w historii spółki
Obrazek użytkownika Czaty
29 cze 2020, 13:00

„Przed nami najbardziej intensywny okres premier produkcji własnych w historii Gaming Factory” - relacja z czatu z prezesem spółki

W poniedziałek, 29 czerwca 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Gaming Factory, Mateuszem Adamkiewiczem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o trwającej emisji akcji. Inwestorzy zadawali również pytania o debiut na GPW, kalendarz premier oraz sytuację finansową spółki. W spotkaniu wzięło udział ponad 750 osób, a prezes zarządu odpowiedział na blisko 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Gaming Factory, Mateuszem Adamkiewiczem. Porozmawiamy o trwającej emisji akcji oraz planowanym debiucie na GPW.

 

Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 29 czerwca 2020 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Dzień dobry, witam wszystkich na czacie inwestorskim związanym z pierwszą ofertą publiczną akcji spółki Gaming Factory. Zapraszam do zadawania pytań. Jestem dostępny do godz. 11:00.

Obrazek użytkownika Anonim
roko

Gdzie można zobaczyć Plan Premier waszych gier?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Wszystkie aktualne informacje o spółce, w tym także plan naszych premier, są dostępne w Prospekcie Emisyjnym. Wybrane informacje zawarliśmy także w prezentacji inwestorskiej. Oba dokumenty dostępne są na stronie https://oferta.gamingfactory.pl/

Obrazek użytkownika Anonim
roko

Czy pracujecie obecnie nad nowymi preprodukcjami kolejnych gier?Czy można zdradzić tematykę tych preprodukcji?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Mamy listę preprodukcji i systematycznie realizujemy kolejne projekty. Konkretnych pomysłów nie chciałbym zdradzać, natomiast najbliższe produkcje będą grami symulacyjnymi.

Obrazek użytkownika Anonim
roko

Jaki potencjał postrzegacie w grach bitewnych Big Battle and Defence Roman Legionary, Gallic Wars Battle, WW2 Bunker czy Knighr Simulator. Czy produkcja, takich gier nie jest droższa od waszych standardowych gier? Kiedy pojawia się trailery do tych gier?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Patrząc po zainteresowaniu graczy uważam, że może to być ważna część naszego portfolio. Budżety tych gier z pewnością będą wyższe niż standardowej produkcji – odpowiednie pokazanie elementów walki jest zdecydowanie trudniejsze niż produkcja pierwszoosobowego symulatora. Pokazanie trailerów do Big Battle i Knight Simulator to powinna być kwestia 1-3 miesięcy.

Obrazek użytkownika sokool
sokool

Jakie są wyniki za Q1 2020 roku?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Kolejna publikacja wyników nastąpi po pierwszym półroczu. Wymagania prospektowe nie obejmowały sprawozdania za pierwszy kwartał.

Obrazek użytkownika Anonim
cola

Kiedy będą pokazane trailery do gier Roman legionary, Big Battle and Defence i Kinght Simulator? Ile osób liczą zespoły ,które pracują nad tymi tytułami? Która z gier bitewnych jest najbliższa ukończenia?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Big Battle i Knight Simulator to kwestia 1-3 miesięcy, Roman Legionary planujemy pokazać pod koniec roku. Przy jednym projekcie pracuje ok. pięciu osób. Najbardziej zaawansowane prace są w Knight Simulator.

Obrazek użytkownika Anonim
cola

Chcecie zebrać 15-17 mil zł. na uskoczenie kilkudziesięciu niskobudżetowych gier .Czy to nie za wysoka kwota? Czy te środki nie zostaną "przejedzone" przez spółkę? czy może Pan podać bardziej szczegółowo na ,które gry zostaną wydane te pieniądze.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Absolutnie środki nie zostaną przejedzone, całość zostanie przeznaczona na rozwój i marketing projektów własnych. Jeśli przyjmiemy, że dotychczasowy budżet naszej produkcji z marketingiem może dochodzić do 500 tys. złotych, a gier w produkcji mamy ok. 30, to kwota wcale nie jest tak duża. Gry, które mają zostać wydane w tym roku, naturalnie są już w większości zabudżetowane. Środki pozyskane w ramach emisji przeznaczymy przede wszystkim na projekty, których wydanie planujemy w przyszłym roku i kolejnych dwóch latach.

Obrazek użytkownika Anonim
Monika

Czy mógłby pan wskazać gry, na których spółka obecnie osiąga przychody?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Aktualnie spółka osiąga przychody z kilkudziesięciu gier wydanych na Nintendo Switch, siedmiu projektów PC i dwóch grach wydanych na Xbox. Głównym źródłem przychodu są przychody z działalności portingowej, jeśli chodzi o produkcje własne to dobrze sprzedaje się Bug Academy w wersji na NS, a przed nami wydania również na pozostałe konsole.

Obrazek użytkownika Anonim
wloch

Czy planujecie jakieś zbiórki na Kickstarterze?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Tak, w pierwszej kolejności planujemy przeprowadzić zbiórkę dla Chains of Fury, myślę, że to kwestia miesiąca-dwóch. Później również chcemy korzystać z tego narzędzia, ale przede wszystkim marketingowo, a nie stricte dla pozyskania finansowania dla danych produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
mario

Gra Lost Viking wydaje się wprost stworzona dla zbiórki na Kickstarterze. Czy rozważacie taka zbiórkę?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Faktycznie myślimy o zbiórce dla tego projektu, najpierw chcemy jednak zrealizować kampanię dla Chains of Fury.

Obrazek użytkownika Anonim
rexo

Czy moze Pan zdradzić tematyke/tytuły 2-3 gier, które mają mieć dużo wyższy budżet niż zwykle. Czy chodzi tu o gry bitewne?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Myślę, że będą to dwie gry bitewne plus projekt z innego gatunku. Na ten moment nie wybraliśmy jeszcze konkretnych produkcji, ponieważ w pierwszej kolejności musimy zbadać zainteresowanie daną grą. Tylko w przypadku dużego zainteresowania ze strony graczy będziemy chcieli inwestować większe środki w dany projekt.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dobry wieczór Panie prezesie w jaki sposób może mnie pan przekonać do zainwestowania pieniędzy w Gaming Factory?.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Spółka pokazała na przestrzeni ostatnich lat, że potrafi się dynamicznie rozwijać, a przed nami najbardziej intensywny okres premier produkcji własnych w historii GF. Mamy bardzo dużo własnych gier, potrafimy je wydawać na wszystkie konsole, posiadamy sporo pomysłów na dalszy rozwój i kolejne gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert

Co z wynikami spółki za 1 kwartał 2020r.? Czy podacie taką informację przed 01 lipca?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Kolejnym publikowanym raportem będzie raport półroczny.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Ile osob pracuje w gaming factory

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Bezpośrednio zatrudnionych jest kilkanaście osób, natomiast nad naszymi projektami pracuje pewnie ok. 100 osób. Sam nie znam dokładnej liczby, ponieważ nasz kontakt odbywa się głównie z team leaderem danego projektu. Zazwyczaj zespoły są 3-5cio osobowe.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Czy jesteście spółką z grupy PlayWay, czy tylko z tą grupą współpracujecie? Czy Wasz model biznesowy jest wzorowany na spółce K. Kostowskiego?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie jesteśmy częścią grupy PlayWay, z tym podmiotem nie wiąże nas żadna umowa. Natomiast faktycznie współpracujemy z kilkoma podmiotami z tej grupy.

Obrazek użytkownika Anonim
zainteresowany

Jak wyglądają wishlisty Waszych wszystkich Waszych gier? Która gra cieszy się największym zainteresowaniem?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Wszystkie nasze gry mają ponad 400 tys. zapisów i to przed większymi działaniami marketingowymi. Największą listę - ok. 50 tys. osób - posiada Bakery Simulator.

Obrazek użytkownika Anonim
zainteresowany

Kiedy debiutujecie na GPW?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Chcemy dołączyć do grona spółek publicznych tak szybko jak będzie to możliwe. Pozytywny scenariusz zakłada debiut na przełomie lipca i sierpnia.

Obrazek użytkownika Anonim
zainteresowany

Kiedy będzie Bakery Simulator? Jak oceniacie współpracę z Live Motion Games?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Gra powinna ukazać się pod koniec trzeciego kwartału tego roku, prawdopodobnie wersja pełna zostanie poprzedzona prologiem w celu zebrania opinii graczy i pobudzenia marketingu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak Pan ocena popularność IPO, czy zapisy idą dobrze, czy bardzo dobrze?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie mogę wypowiadać się na temat zapisów, ale widzimy spore zainteresowanie spółką.

Obrazek użytkownika Anonim
Fanpan

Czy wycena akcji na debiucie 15,5 to nie za drogo

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

To pokaże rynek, natomiast cena nie wydaje się zbyt duża. Będziemy jedną z najtańszych spółek z tej branży na głównym parkiecie GPW.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak Pan myśli, jaki procent z 30-40 gier odniesie statystycznie sukces? Czy realne jest 30%?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Statystycznie wystarczy, że sukces odniesie 10-20 proc. wszystkich gier, aby odrobić koszty pozostałych projektów. Sukces rozumiem poprzez sprzedaż co najmniej 100 tys. kopii danej gry. Warto mieć na uwadze to, że posiadamy własny dział portingowy, dzięki czemu niemal każdą grę możemy wydać w wersji PC, NS, Xbox i PS4.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy zamierza Pan sprzedawać akcje po debiucie?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Akcje wszystkich głównych akcjonariuszy będą objęte umową lock-up na rok od debiutu spółki. Łącznie ponad 60 proc. akcji będzie objęte zakazem sprzedaży.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Dlaczego zdecydowaną większość wyniku finansowego generują Państwo poza działalnością operacyjną?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

To wynika z naszej historycznej działalności, w początkowym etapie często współfinansowaliśmy spółki, aby otworzyć sobie drogę do współpracy z nimi. Kiedy te spółki się rozwijały a ich wartość rosła, czasem realizowaliśmy zysk na posiadanych aktywach.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Dlaczego większość przychodu generują Państwo na transakcjach dokonywanych z podmiotami powiązanymi osobowo z władzami Gaming Factory?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie jest to prawda.

Obrazek użytkownika Anonim
Gracz

Panie prezesie
czy nie obawia się Pan iż przy dość dużej emisji akcji kurs w pierwszym okresie notowań zostanie zaniżany przez osoby które nie znają się na gamingu a jedynie liczą na szybki zarobek?
Dziękuje

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Takie jest ryzyko rynkowe, natomiast moim celem jest przekonanie inwestorów, aby uwierzyli w naszą spółkę w dłuższym terminie i poczekali na efekty naszego rozwoju.

Obrazek użytkownika Anonim
Morgan

Czy spółka planuje nastawić się głównie na gry z segmentu F2P czy Premium?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Na razie nie mamy w produkcji gier free-to-play.

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej

Czy spółka planuje wejście w segment gier VR?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Tak, powołaliśmy w tym celu spółkę Ultimate VR, pierwsze wydanie gry VR powinno nastąpić mniej więcej za kwartał. Jest to jednak dodatek dla naszej działalności, nie będziemy się mocno specjalizować w tym obszarze.

Obrazek użytkownika Anonim
Cinu

Panie Prezesie, dlaczego produkcje studia charakteryzuje niski poziom grafiki? Czy nie można lepiej dopracować produkcji pod tym wzgledem?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Staramy się systematycznie podnosić poziom naszych produkcji. Warto pamiętać, że preprodukcje mogą odbiegać jakościowo od finalnej wersji gry. Myślę, że gracze będą bardzo pozytywnie zaskoczeni ostateczną jakością grafiki np. w Bakery Simulator.

Obrazek użytkownika Anonim
Ryszard

Dzień dobry, czy do zapowiadanych gier będą Państwo przygotowywać wersje demonstracyjne i jeśli tak, to jaki czas przed premierą będą udostępniane?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Chcemy korzystać z możliwości wypuszczania prologów, zazwyczaj powinno to następować na ok. 3 miesiące przed premierą danej gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Proszę o wyjaśnienie o co chodzi z powiązaniem z Ultimate Games, czy wszystkie gry muszą przez nich przechodzić z prowizją, czy możecye być niezalezni?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Współpraca z Ultimate Games jest dla nas ważna przede wszystkim przy symulatorach i grach konsolowych ze względu na duże community tej firmy. Coraz więcej gier tworzymy już całkowicie niezależnie, przede wszystkim gry akcji, czy gry przygodowe. Jako przykład mogę podać Lost Viking, czy wszystkie gry związane z tematyką bitewną.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Bardzo dziękujemy za tak liczne pytania. Z uwagi na duże zainteresowanie przedłużamy czat do godz. 11:15.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Dlaczego nie czekacie z IPO do czasu pierwszych sukcesów finansowych z produkcji własnych gier? Większy zaraportowany zysk, udowodniony nowy model biznesowy... przecież w ten sposób wartość spółki mogłaby być znacznie większa. Oczywiście, zakładając że produkcja własnych gier i prowadzenie działań wydawniczych na własną rękę zakończą się sukcesem finansowym ;)

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Prace nad debiutem zaczęły się mniej więcej rok temu i wówczas planowaliśmy do dziś wydać kilka naszych większych gier. Niestety premiery opóźniły się, ponieważ chcemy wypuszczać naprawdę dobre produkty na rynek. Trudno natomiast odwołać IPO ze względu na przesunięcie kilku premier, poza tym koniunktura na rynku bywa zmienna.

Obrazek użytkownika Anonim
gracz

Czy mógłby Pan w skrócie przekonać inwestorów iż waero z Gamoing zostać na dłużej

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Od zeszłego wtorku każdego dnia staram się przekonywać Inwestorów, że warto z nami zostać na dłużej. Myślę, że głównym argumentem jest nasz kalendarz premier – szkoda sprzedawać na debiucie akcje spółki, która będzie miała ok. 30 premier w perspektywie półtora roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Skoro tegoroczne gry już są w większości sfinansowane, to znaczy że nie będą dalej pochłaniać środków finansowych a na dodatek wkrótce zaczną generować przepływy do spółki. Przepływy, z których można sfinansować kolejne produkcje. Na tym polega biznesowe perpetum mobile. Na co więc KONKRETNIE przeznaczą Państwo 15 mln?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Spółka faktycznie finansuje się samodzielnie, ale bez zastrzyku środków z IPO nie “przeskoczymy” na wyższy poziom rozwoju. Możliwe ścieżki rozwoju są dwie – samodzielna, ale powolna, albo szybka ze wsparciem Inwestorów. Zdecydowaliśmy się na drugi wariant.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

"Aktualnie spółka osiąga przychody z kilkudziesięciu gier" - czy potwierdza Pan, że te przychody stanowią ok. 1% od ceny płaconej przez klienta końcowego, a resztę pobierają wydawcy i spółki powiązane osobowo z władzami GF?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie wiem skąd takie dane, w przypadku działalności portingowej zazwyczaj w spółce zostaje około 30-35 proc. zysku z danej gry. W przypadku produkcji własnych 55-90 proc.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy możemy liczyć, że na wszystkie zadane pytania udzieli Pan odpowiedzi, co najwyżej w późniejszym terminie?
Niedawno na chacie był taki przypadek. Inwestorzy przyjęli postawę zarządu z wielkim szacunkiem i uznaniem.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Jutro o godzinie 19.00 będę gościł ponownie w Strefie Inwestorów. Jeśli będzie taka okazja to z chęcią odpowiem na pozostałe pytania.

Obrazek użytkownika Anonim
PrawilnyInwestor

Zgodnie z harmonogramem oferty w dniu debiutu do notowań zostaną dopuszczone jedynie stare akcje. A więc proszę o potwierdzenie, czy to oznacza, że nowe akcje będą notowane jako PDA dopiero w późniejszym terminie? Czy w związku z tym spółka nie obawia się problemów z płynnością w dniu debiutu?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Równocześnie z istniejącymi akcjami rozpoczną się notowania PDA – jest to opisane w prospekcie i harmonogramie oferty.

Obrazek użytkownika Anonim
Morgan

Ile za 15-17mln za IPO planujecie Państwo przeznaczyć na tworzenie gier a ile na wydatki UA?
Boombit z 22 mln z IPO rok temu większość "przejadł" na wydatki UA które były nieefektywne, przez co kurs szorował po dnie do końca roku

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Posiadamy odmienny model biznesowy, u nas zdecydowana większość środków zostanie przeznaczona na produkcję - nawet 70 proc. pozyskanej kwoty.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy może Pan powiedzieć, czemu akurat w waszych planach jest wydanie 30 gier w ciągu 3 lat? Czy to nie jest próba pójścia w ilość, zamiast w jakość?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Rynek gamingowy jest nieprzewidywalny i trudno stwierdzić z całą pewnością, że dana gra na pewno osiągnie sukces. Aby znaleźć kilka hitowych tytułów należy wydać kilkanaście albo kilkadziesiąt produkcji. Produkując większą liczbę gier dajemy sobie większe szanse na sukces.

Obrazek użytkownika Anonim
Gwidon

Czy może Pan podać bardziej skonkretyzowaną datę (miesiąc?) planowanego debiutu na GPW, poza zapowiadanym wcześniej III kwartałem roku?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Przewidywany termin dopuszczenia i wprowadzenia do obrotu oraz rozpoczęcia notowań Akcji Istniejących i Praw do Akcji na rynku regulowanym planowany jest na przełomie lipca i sierpnia.

Obrazek użytkownika Anonim
Mike

Gdzie Pan widzi spółkę za 5 i 10 lat? Czy nadal widzi się Pan jako jej akcjonariusz?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Widzę nas jako spółkę o ugruntowanej pozycji w branży, z wieloma sukcesami wydawniczymi na koncie i kilkoma wiodącymi licencjami. Zdecydowanie chcemy się rozwijać , tworzyć gry lepsze jakościowo i o wyższych w granicach rozsądku budżetach. Jestem jednym ze współzałożycieli spółki i cały czas chciałbym pozostać jej głównym akcjonariuszem.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Bardzo dziękuję za obecność na czacie inwestorskim i liczne pytania. Na pewno systematycznie będziemy komunikowali się z rynkiem w podobnej formule. Zachęcam także do zapoznania się z naszą działalnością, która szczegółowo opisana jest w Prospekcie Emisyjnym: https://oferta.gamingfactory.pl/ Pozdrawiam.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.