Relacja z czatu z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV: Naszym celem strategicznym jest osiągnięcie pozycji 5. grupy mediowej w Polsce
Obrazek użytkownika Czaty
21 sie 2020, 16:30

„Naszym celem strategicznym jest osiągnięcie pozycji 5. grupy mediowej w Polsce” - relacja z czatu z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV

W piątek, 21 sierpnia 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV, Bogusławem Kisielewskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za I półrocze 2020 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o oglądalność kanałów, wypłatę dywidendy, wpływ pandemii na działalność spółki oraz rozwój na rynkach zagranicznych. W spotkaniu wzięło udział 1000 osób, a prezes zarządu odpowiedział na ponad 20 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV, Bogusławem Kisielewskim. Podczas spotkania porozmawiamy o wynikach finansowych za I półrocze 2020 roku.

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 21 sierpnia 2020 r. o godz. 14:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dzień dobry! Dziękuję za tak liczny udział! Będę z Państwem przez godzinę.

Obrazek użytkownika Anonim
SM

Gratuluję rekordowych wyników, szczególnie jeśli chodzi o udział w rynku polski. Czy Pana zdaniem jesteście w stanie dojść do 3,5-4,0%, czy okolice 2,5%-3% to już jest sufit biorąc pod uwagę ilośc kanałów i ofertę programową?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dziękujemy! Naszym celem strategicznym jest osiągnięcie pozycji 5. grupy mediowej w Polsce co oznacza, że celujemy w udział powyżej 3%.

Obrazek użytkownika Anonim
SM

Dzień dobry, jak Pan ocenia perspektywy spółki na najbliższe miesiące z punktu widzenia pandemii? Czy spółka znów może na tym ucierpieć?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

W trzecim kwartale skutków pandemii nie powinniśmy już odczuwać. IV kw. jest trudny do oszacowania, nadal nie wiemy jak będzie wyglądać sezon grypowy i powrót dzieci do szkół, czy będą nowe ograniczenia z tym związane

Obrazek użytkownika Anonim
SM

Jak Pan widzi sytuację na rynku reklamy TV teraz i za rok? Czy z Pana punktu widzenia sytuacja będzie ulegać dalszemu pogorszeniu?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Ponad połowa wydatków na rynku reklamowym jest kierowana do telewizji, mimo, że internet rośnie. Zmniejszona konsumpcja nasila akcje marketingowe ze strony sprzedawców więc traktuję to jako szansę, a nie zagrożenie. Myślę, że w najbliższej przyszłości nie będzie cięć budżetów marketingowych, chyba, że wpadniemy znów w duży kryzys związany z epidemią.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak rozwija się kanał Gametoon? Czy również odnotował wzrosty oglądalności w 2020 r.?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Gametoon zanotował wzrost przychodów o 150% r/r. Ten rok powinniśmy zakończyć z przychodami na poziomie ok. 1 mln zł. Na przyszły rok planujemy dużo nowych atrakcji na tym kanale i rozbudowę interaktywnej formy kontaktu z widzami, poprzez zwiększenie obecności online.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy została już podjęta decyzja o wypłacie dywidendy za 2019 rok? Biorąc pod uwagę trend w wynikach, chyba mogłaby zostać wypłacona?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dziś odbyło się ZWZA spółki, raport bieżący w tej sprawie opublikujemy niebawem.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Jak bardzo spadły przychody z reklam przez pandemię

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Jedyny obszar, który ucierpiał przez pandemię to przychody z reklam. Gdybyśmy przy tej samej oglądalności mieli pełne obłożenie reklamami, to przychody z tego tytułu mogłyby być min. 25% wyższe. Porównując rok do roku spadek z tego tytułu w przychodach jest 1-procentowy. To efekt bardzo dobrej oglądalności, która rok do roku urosła o ok 30%.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

ostatnio w zwyczaju jest dodawanie do raportów śródrocznych krótkiego komentarza zarządu na temat postępów w spółce, czy spółka także mogłaby tak robić?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dziękujemy za tę sugestię. Postaramy się ją uwzględnić w przyszłości przy tworzeniu raportów okresowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy przychody z licencji były w jakiś sposób obciążone pandemią, tzn czy mogłyby być wyższe?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Przychody z dystrybucji kanałów wzrosły nam zarówno w Polsce (+7%) jak i na rynkach międzynarodowych (+11%). Przychody z licencji wzrosły o 52%, głównie za granicą.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy z punktu obecnej kapitalizacji na poziomie 150 mln zł ocenia Pan spółkę jako mającą dalszy potencjał do wzrostu? Były czasy, kiedy ta wartość oscylowała wokół 300 mln zł...

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Wycenę oczywiście pozostawiamy rynkowi, jednak oczywiście widzę duży potencjał w naszym biznesie, szczególnie biorąc pod uwagę zdywersyfikowane przychody generowane w Polsce i na rynkach międzynarodowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy produkcje własne zostały odmrożone czy to za wcześnie jeszcze na taki krok?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Produkcje przenieśliśmy na przyszły rok. Efekty tego pojawią się nie wcześniej niż w przyszłym roku. Dla nas głównym kryterium decyzyjnym w tym obszarze jest powrót widzów do kin. Na razie z tym nie jest najlepiej. Nadal z kin korzysta ok. 20% widzów w porównaniu do poziomu sprzed pandemii.

Obrazek użytkownika Anonim
E.T.

Czy spółka dostała wsparcie od rządu z powodu kryzysu?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Niestety nie. Do programu dla małych i średnich firm byliśmy zbyt duzi. A do programu stworzonego przez PFR się nie kwalifikowaliśmy z powodu zbyt dobrych wyników. Nasze przychody rosną, EBITDA również.

Obrazek użytkownika Anonim
Arek

jak ocenia Pan zmianę kursu spółki w ostatnim roku w stosunku do wyników i perspektyw?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Obserwując wycenę wielu innych spółek na rynku nie tylko my jesteśmy w takiej sytuacji. Średnioterminowo chcielibyśmy wrócić do sWIG80, co może mieć znaczenie dla części inwestorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Wciąż nie ma raportu z WZA więc spytam teoretycznie:
czy jeśli przeznaczono zysk na kapitał zapasowy, to czy jest szansa na większą dywidendę (powiększoną o część tego kapitału) w przyszłym roku albo może na zaliczkę w tym roku?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Raport po ZWZA opublikujemy niebawem. Generalnie chcemy pozostać spółką dywidendową.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry,
czy dziś na WZA podjęto uchwałę o podziale zysku?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Tak
:-)

Obrazek użytkownika Anonim
K.

Jakie dzialania restrukturyzacyjne zostaly przeprowadzone w związku z wirusem i czy spółka planuje obniżkę pensji bądź zwolnienia?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Podjęliśmy działania zarówno po stronie przychodowej jak i kosztowej. Po stronie przychodów staraliśmy się nadrabiać ubytki z reklam działaniami sponsoringowymi, teleshopingiem i własną akwizycją reklam. Natomiast po stronie kosztowej podjęliśmy negocjacje z dostawcami usług, w wielu przypadkach wynegocjowaliśmy obniżki oraz zakres usług. Niektóre wydatki zostały zamrożone lub przesunięte na kolejne okresy.
Dobra polityka HR i bezpieczeństwo pracowników jest naszym priorytetem. Natychmiast podjęliśmy decyzję o pracy zdalnej. Nie zmienialiśmy wynagrodzeń i nie przeprowadzaliśmy zwolnień grupowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Które kanały najwięcej wzrosły

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

W zasadzie wszystkie. Jeśli chodzi o oglądalność i wskaźnik SHR (live 16-49) to Kanał Kino Polska Muzyka o 150%, Kino Polska o 50%, Kino TV o 25%, Stopklatka o 21%, Zoom TV o 13%.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy rozważacie uruchomienie swojej niezależnej usługi abonamentowej, jak Netflix czy HBO?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Obecnie nasi widzowie mogą korzystać z dwóch serwisów, które mamy w ofercie: FilmBox Live oraz FilmBox on Demand. Natomiast od połowy września uruchomimy zupełnie nowy serwis z funkcjonalnościami znanymi z największych platform, który będzie się nazywał FilmBox.com.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Giełda zyskuje ostatnio na popularności. Może rozważyliby Państwo jakiś weekend giełdowy w Kino Polska. Kilka nawet polskich filmów by się znalazło, a przy okazji inwestorzy dowiedzieliby się może że spółka jest na GPW :)

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

To jest bardzo fajny pomysł. Myślę, że możemy go zrealizować!

Obrazek użytkownika Anonim
SM

Jak się kształtują Państwa udziały w rynku poza Polską, na pozostałych rynkach Europy Srodkowo-Wschodniej?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Najmocniejszym regionem na rynkach międzynarodowych dla nas jest Europa Środkowo-Wschodnia. Nie mamy reklam na kanałach premium, dlatego nie są one mierzone. Jesteśmy na tych rynkach dostępni na wszystkich najważniejszych platformach.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy tematyczne kanały pozwalają na wyciągnięcie większej marży z reklam?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Tak, jeśli mówimy o kanałach FilmBox to planujemy rozpoczęcie emisji reklam na rynkach międzynarodowych, co pozytywnie przełoży się na wynik EBITDA. Marża na istniejących kanałach z pewnością wzrośnie gdy rozszerzy się grupę komercyjną do 16-59 z obecnych 16-49 lat. Chodzi o wiek widzów.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Zachęcam do zadawania pytań, mamy jeszcze kilka minut.

Obrazek użytkownika Anonim
SM

Czego możemy się spodziewać jeśli chodzi o plany na najbliższy rok, szczególnie mam tutaj na myśli informacje pozytywne dla kursu akcji??

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Pracujemy nad zwiększeniem oglądalności i liczymy na dalsze jej wzrosty co powinno się przekładać na wzrost wyników finansowych. W czerwcu 2020 Grupa osiągnęła łącznie 2,56% udziału w oglądalności widowni komercyjnej w Polsce, co jest najlepszym miesięcznym wynikiem w historii Grupy. Tak jak wspominałem, chcemy rozwijać się poprzez wzrost przychodów z reklam i pozyskiwanie nowych klientów w segmencie premium.

Obrazek użytkownika Anonim
K.

Czy obszary które wzrosły w tym półroczu mogą także dalej kontynuować wzrost w drugim? Jakie są ku temu podstawy?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Wzrosły przychody z emisji zarówno w Polsce jak i na rynkach międzynarodowych. Rynki zagraniczne są głównym celem strategicznym i motorem tego rozwoju. Dodatkowo chcemy zwiększać, i to znacznie, nasz udział w serwisach nieliniowych (digital). Oprócz tego chcemy rozwijać kanały Zoom TV i Stopklatka poprzez coraz lepsze treści, co powinno się przełożyć na większe wpływy z reklam i większy udział tych kanałów w rynku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

dlaczego Kino Polska nie prowadzi skupu akcji własnych skoro wycena spadła

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Musiałoby się to wiązać z decyzją o ogłoszeniu wezwania na 100% akcji przez głównego udziałowca. Obecnie posiada on ponad 65% akcji.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Szanowni Państwo, bardzo dziękuję za wszystkie pytania i sugestie. Zachęcamy do kontaktu z naszym zespołem relacji inwestorskich.
Wszystkim Państwu życzę zdrowia i udanego weekendu.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.