Relacja z czatu z prezesem Forever Entertainment: Aktualnie planujemy debiut MegaPixel Studio i UF Games na Q1 2021
Obrazek użytkownika Czaty
16 lis 2020, 08:49

„Aktualnie planujemy debiut MegaPixel Studio i UF Games na Q1 2021” - relacja z czatu z prezesem Forever Entertainment

W piątek, 13 listopada 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Forever Entertainment, Zbigniewem Dębickim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych spółki za III kwartał 2020 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o sukces gry Green Hell na Nintendo Switch, plany wydawnicze oraz działalność spółek zależnych. Czat cieszył się ogromnym zainteresowaniem inwestorów - w spotkaniu wzięło udział ponad 1000 osób, a prezes zarządu odpowiedział na 101 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Forever Entertainment, Zbigniewem Dębickim. Podczas spotkania porozmawiamy o wynikach finansowych spółki za III kwartał 2020 roku oraz planach rozwoju na rynku gier

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 13 listopada 2020 r. o godz. 14:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Chciałbym serdecznie przywitać wszystkich Państwa na naszym kolejnym czacie.

Obrazek użytkownika Anonim
Luki

Jaki jest wskaźnik rotacji pracowników w FE?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Około 10%

Obrazek użytkownika Anonim
Luki

Czy FE będzie publikowal harmonogram premier, który będzie wiarygodny dla inwestorów tzw. w którym terminy podane będą sukcesywnie realizowane a nie przekładane, gdyż taki "luźny"harmonogram podkopuje moje zaufanie do spółki.

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Na ostateczny termin premiery ma wpływ wiele czynników i te daty często ulegają zmianie nie tylko w FE, ale w praktycznie wszystkich spółkach z branży na świecie. Nasz harmonogram zawiera tylko i wyłącznie przybliżone terminy i mogą one ulec zmianie w dowolnym momencie. Ostateczny termin premiery danej gry potwierdzany jest zawsze raportem bieżącym.

Obrazek użytkownika Anonim
Luki

Jakie działania marketingowe podjął FE aby w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy Green Hell?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Przeprowadziliśmy skoordynowaną akcję promocyjną z Nintendo na Facebooku, YouTube i Twitter. Dodatkowo Green Hell został wyróżniony w sklepie na konsoli Nintendo Switch. Jak na tytuł, który jest „tylko portem”, a nie nową premierą, to naprawdę spore wsparcie. Chciałbym, aby każda portowana przez nas gra otrzymywała takie wsparcie :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

1.Czy spółka idzie w stronę wydawania mniej gier rocznie ale lepszych jakosciowo?
2.Czy jest zamiar realizacji swojej gry typu AA lub zlecenie tego innej spółce z grupy?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Dokładnie tak, od połowy 2020 roku odrzuciliśmy wiele małych gier i stawiamy teraz na średnie i duże gry. Wyjątkiem są gry, które nie wymagają żadnych nakładów pracy, a których też coraz więcej dostajemy. Gry AA - Panzer Dragoon: Remake jest grą takiej kategorii, dodatkowo aktualnie pracujemy nad następującymi grami, które można śmiało dodać do tej kategorii: Panzer Dragoon II Zwei: Remak, The House of The Dead: Remake, The House of The Dead 2: Remake, Shadowgate 2 i Fear Effect: Reinvented.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Proste pytanie - skąd takie duże koszty i dlaczego taki niski zysk - czyżby chleb czerstwiał ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Chlebek ma się świetnie jak nigdy dotąd. Produkcja kilku dużych gier jednocześnie, jednak swoje kosztuje.

Obrazek użytkownika Anonim
lol

Czy jest Pan spokojny o właściwy kierunek kursu w najbliższych latach ? Niech Pan nas przekona..

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Jak najbardziej, w tym roku wydaliśmy jedną grę z kategorii remake: PD:R i to całkowicie odmieniło obraz FE. W przyszłym roku planujemy 3-4 takie premiery, więc nie trudno sobie ten efekt przemnożyć.

Obrazek użytkownika Anonim
Mietek

Dzień dobry jak wiele tutaj osób pytanie odnośnie promocji , marketingu GH , prezes wspominał o wielkim zainteresowaniu ze strony Nintendo , tym czasem oprócz wzmożonej aktywności na docisk mediach wypadło to całkiem odwrotnie od deklaracji, co się stało?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Moje odczucia są całkiem inne. Jak już pisałem wcześniej - przeprowadziliśmy skoordynowaną akcję promocyjna z Nintendo na Facebooku, YouTube i Twitter. Dodatkowo Green Hell został wyróżniony w sklepie na konsoli Nintendo Switch. Jak na tytuł, który jest „tylko portem”, a nie nową premierą, to naprawdę spore wsparcie. Chciałbym, aby każda wydana przez nas gra otrzymywała takie wsparcie :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Mietek

W tym roku miałbyć debiut spółki zależnej na nc, rok się kończy informacji na ten temat brak , więc pytanie czy w tym roku do tego dojdzie czy była to kolejna obietnica?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

To był plan, a plany mają to do siebie, że ulegają zmianom, zwłaszcza jak na świecie szaleje wirus. Aktualnie planujemy debiut MegaPixel Studio i UF Games na Q1 2021.

Obrazek użytkownika Anonim
Mietek

Jakiej większej premiery możemy się spodziewać w tym roku? Czy to już koniec asów z rękawa?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Green Hell na NS w Japonii, Thief Simulator na NS w Japonii, Panzer Dragoon: Remake na Xbox One i najpewniej The Dealer Simulator na NS.

Obrazek użytkownika Anonim
Mietek

Co z planami przejścia na główny rynek? Dalej w fazie rozpatrywania czy została w tym kierunku poczynione jakieś kroki?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Na ten moment bez zmian.

Obrazek użytkownika Anonim
Mietek

Czy planowany jest skup akcji własnych jeśli tak to kiedy?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Rozważamy taką opcję, ale nic więcej na ten temat nie mogę powiedzieć w tej chwili.

Obrazek użytkownika Anonim
Reznor

Witam Panie Prezesie,
Czy premiera Green Hell spełnia oczekiwania spółki? W jakiej ilości kopii udało się sprzedać grę na ten moment na NS? Czy planujecie rozwój trybu multiplayer do gry?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Tak, to zdecydowanie nasza najlepsza premiera na NS (z wyłączeniem PD:R). Nie podajemy dokładnych ilości sprzedanych egzemplarzy, ale mogę napisać, że w pierwszy miesiąc sprzedaliśmy o około 50% więcej egzemplarzy GH niż Thief Simulator w czasie premiery. Jak wiadomo Thief to nasz longseller i jestem pewien, że podobnie będzie w przypadku GH. Analizujemy aktualnie, co możemy jeszcze dodać do wersji NS. Jesteśmy w stałym kontakcie z kolegami z Creepy Jar.

Obrazek użytkownika Anonim
Reznor

Jak ocenia Pan premierę PD na platformie Steam ? Czy zaskoczyła Pana pozytywnie sprzedaż gry na tej platformie ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony zarówno wynikami sprzedaży jak i recenzjami graczy. Oczywiście nie można tego wyniku sprzedaży w żaden sposób porównywać do wersji NS. Można przyjąć, że PD:R będzie longsellerem także na Steam.

Obrazek użytkownika Anonim
Reznor

Jaka jest strategia spółki na koleje lata, oprócz remaków ? Czy planowane są większe i bardziej rozbudowane tytuły, które mogą wpłynąć na większą rozpoznawalność spółki?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Tak, planujemy własne produkcje AA, myślę, że w pierwszej połowie 2021 będę mógł pochwalić się Państwu szczegółami.

Obrazek użytkownika Anonim
Reznor

Z czego wynika ostatnia słabość spółki na tle sektora? Czy spółka zamierza skupiać się na większych projektach ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Słabość spółki, czy słabość kursu? Spółka ma się świetnie, a na kurs składa się wiele czynników i nie na wszystkie mamy wpływ. Jednak w ujęciu rocznym nasz kurs jest ponad 100% wyżej niż 13 listopada 2019, więc ciężko jest mi to nazwać „słabością”.

Obrazek użytkownika Anonim
Detleff

Czy płatność od Limited Run za Panzera była uwzględniona w poprzednich raportach, czy otrzymacie od nich kasę dopiero po wysłaniu pudełek z Panzerem do klientów ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Dostaliśmy zaliczkę, ale dostaniemy też nasz udział po rozpoczęciu sprzedaży.

Obrazek użytkownika Anonim
Dude

Dzień dobry,
Z czego wynikał tak "mały" wzrost zysku netto w Q3 w porównaniu do wzrostu przychodów?
Jak przewidywania na Q4? Wiem, że nie mają/podają Państwo szacunków, pytam o ogólny pogląd.
Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Inwestycje w nowe tytuły, wypłata premii rocznych. Za wcześnie, aby mówić o szacunkach z Q4 2020.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał

Z czego wynikają tak wysokie koszty w trzecim kwartale?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Inwestycje w nowe tytuły, wypłata premii rocznych. Za wcześnie, aby mówić o szacunkach z Q4 2020.

Obrazek użytkownika Anonim
iluminat

jakie gry od Playwaya są najbliżej wydania na switch w ciągu najbliższych 3 miesięcy?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Thief Simulator w Japonii, The Dealer Simualtor i Train Station Renovation.

Obrazek użytkownika Anonim
Arturo-roburo

kiedy spodziewany jest debiut na giełdzie spółek zależnych, czyli UF Games i Mega Pixel Studio ...?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Aktualnie planujemy Q1 2021.

Obrazek użytkownika Anonim
jaja jak berety

czy do premiery House of Dead brakuje piętki, czy raczej kilku kromek...?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Jeszcze kilku kromek:-)

Obrazek użytkownika Anonim
Adi

Czy to Wasze nowe dziecko Highball Games Studio?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Owszem, chwaliliśmy się wczoraj wieczorem raportem bieżącym.

Obrazek użytkownika Anonim
Adi

Kiedy można się spodziewać premiery gh/thev simulator /cooking simulator w Japonii? Szacunkowy termin można podać za pomocą chleba

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Najpewniej przed końcem bochenka z metką „2020” :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Adi

Kiedy możemy się spodziewać trailea pd zwei i hd remake?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Na ten moment, nie mogę nic powiedzieć na ten temat.

Obrazek użytkownika Anonim
Adi

Czy gh na rynek Jp będzie dodatkowo promowany? Czy jest Pan zadowolony ze sprzedaży gh w Europie jak i Stanach. Ps gratulacje bardzo dobrego portu który przyczyni się mam nadzieję do pojawienia się nowych dużych produkcji

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

GH w Japonii będzie miał akcję marketingową skierowaną na ten specyficzny rynek. Jak już wspominałem wcześniej, tak jestem zadowolony z wyników sprzedaży. Dziękuję za gratulacje i na pewno przekażę je naszemu utalentowanemu zespołowi. Jakość tego portu została doceniona już w wielu miejscach.

Obrazek użytkownika Anonim
Adi

Kiedy można się spodziewać pierwszych efektów współpracy FE z blooberem

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Najpewniej pierwsza połowa 2021.

Obrazek użytkownika Anonim
FanFOR

Co ciekawego powie Pan o MegaPixel Studio, dlaczego warto się tą spółką ewentualnie zainteresować ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

MPS pracuje nad Panzer Dragoon II Zwei: Remake, The House of The Dead: Remake i Fear Effect: Reinvented. Czy trzeba dodawać coś więcej? :-) A tak na poważnie, to mamy nadzieję, że pod koniec 2021 roku MPS będzie mogło pochwalić się tytułem światowego specjalisty od Remaków. Wiele firm próbuje działać w tej branży i nie jest to łatwy kawałek chleba, za przykład niech posłuży niedawna premiera Remaku „XIII”.

Obrazek użytkownika Anonim
wow

kiedy będzie Train Station Renovation na switch, czy jest szansa na IQ 2021, czy raczej później...?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Celujemy w Q12020.

Obrazek użytkownika Anonim
fajna babka

Czy House of Dead ma większy potencjał od PD 1 i czy też będzie mieć wsparcie od samego Nintendo...?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Zainteresowanie graczy w momencie ogłoszenia prac nad remakiem HOD było kilka razy większe niż w przypadku ogłoszenia PD:R, więc na podstawie tego można szacować, że potencjał sprzedażowy jest większy. Dodatkowo Zombie są bardziej mainstremowe :D . Co do Nintendo, to współpraca układa się nam bardzo dobrze...

Obrazek użytkownika Anonim
kochanica Francuza

na ile miesięcy do przodu jest wypełniony portfel zamówień UF Games ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Na cały rok 2021.

Obrazek użytkownika Anonim
MZ

największe nadzieje wiążecie na współpracę z którym studiem?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Nie mamy jakiegoś zdecydowanego faworyta.

Obrazek użytkownika Anonim
M

Na jakiej podstawie gry są uznawane za dobrze rokujące (pogrubienie na stronie z premierami)?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Analiza potencjału sprzedażowego tytułu.

Obrazek użytkownika Anonim
M

Jaki jest przeciętny przychód ze sprzedaży oraz koszt wytworzenia gry pogrubionej na stronie z premierami a jaki niepogrubionej?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Nie udzielamy takich informacji.

Obrazek użytkownika Anonim
M

Kiedy można się spodziewać debiutów na NC spółek z grupy (UF Games, MegaPixel Studio)?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Aktualnie planujemy Q1 2021

Obrazek użytkownika Anonim
Jerzy

Dzień dobry,
Juz drugi kwartał z rzędu w rzis mamy znaczny wzrost kosztów operacyjnych r/r podążający za znacznym wzrostem przychodów. Czy może Pan w przybliżeniu podać %owy podział tych kosztów na:
Koszty na rzecz przyszłych wydanych gier,
Koszty na rzecz bieżącej sprzedaży,
Większe koszty kwartalne (jak całoroczne opłacane jednorazowo licencje dla platform, premie dla podwykonawców etc.)

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Nie udostępniamy takiej analizy.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Ślęzak

Ile Spółka planuje wydać remake'ów w 2021 roku?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

3-4 gry

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Ślęzak

Ile gier "większych" takich jak Green Hell, Spółka chce wydać w 2021 roku?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

7-8 gier

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Ślęzak

Jak będzie przebiegać współpraca z grupą Playway w 2021 roku? Ile tytułów planuje wydać Spółka?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Myśle, że równie dobrze jak dotychczas. Wygląda na to, że obie strony są zadowolone.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Ślęzak

Jak Pan Prezes ocenia premierę Green Hell? Czy tytuł będzie rozwijany (coop, wszystkie nadchodzące dodatki) ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Jak już wcześniej wspomniałem, oceniam premierę GH na NS jako udaną. Aktualnie analizujemy, co jeszcze możemy dorzucić do wersji NS z wersji PC.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Ślęzak

Czy Panzer Dragoon Zwei Remake wyjdzie jeszcze w tym roku?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Zdecydowanie nie.

Obrazek użytkownika Anonim
Dawid Wieczorek

Panie Prezesie widać, że 3 kwartał br. był lepszy od 3 kwartału 2019. Czy Pana zdaniem taka tendencja utrzyma się również w 4 kwartale br.?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Mam taką nadzieję. Wszyscy w Grupie FE ciężko nad tym pracują.

Obrazek użytkownika Anonim
Sławomir

Dzień dobry. Na wstępie gratuluję dobrego wyniku w trzecim kwartale. Chciałbym zapytać skąd pana zdaniem taki brak wiary inwestorow w Forevern. Kurs spikował od szczytów praktyczne 50 %. Co władze spółki zamierzają zrobic, by zwiększyć zainteresiwanie spółką wśród akcjonariuszy zarówno indywidualnych jak i instytucjonalnych?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Dzień dobry Panie Sławomirze! Dziękuję serdecznie za gratulacje. W FE nie zajmujemy się kwestiami „wiary”, a produkcją i dystrybucją gier. Co planujemy robić? To co przez ostatnie pięć lat - rok do roku poprawiać nasze wyniki i wydawać coraz lepsze gry. Jak na razie ta strategia w ujęciu długoterminowym spisuje się znakomicie.

Obrazek użytkownika Anonim
Dawid Wieczorek

Czy Pan Prezes może podać o ile wzrośnie rentowność na wskutek zastosowania ulgi IP BOX?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Taką informacją możemy najszybciej podzielić się w styczniu.

Obrazek użytkownika Anonim
Sławomir

Kolejne pytanie dlaczego tak wiele premier zostało przesuniętych, w czym tkwi problem? Za dużo premier, brak mocy przerobowych??

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Raczej chodzi o dobór optymalnych terminów premier, zwłaszcza w przypadku większych tytułów.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Witam, czy wszystkie gry widoczne w kalendarium na Q4 zostaną w nim wydane?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Na pewno nie wszystkie (chyba nigdy nam się ta sztuka nie udała :-), ale mam nadzieję, że większość.

Obrazek użytkownika Anonim
Sławomir

Czy jest Pan w stanie zagwarantować, że wszystkie tytuły z dużym potencjałem z pierwszego kwartału 2021 zostaną wydane w terminie? Na jakim etapie są prace? Analogicznie to samo pytanie odnoszące się do tytułów z czwartego kwartału tego roku?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Nigdy niczego takiego nie gwarantowałem i nie planuję gwarantować. To kalendarium ma tylko orientacyjnie pokazywać kwartał, w którym dana gra może mieć swoją premierę. O „gwarantowanej” dacie premiery możemy mówić dopiero w momencie opublikowania raportu bieżącego.

Obrazek użytkownika szyco
szyco

Proszę o porównanie nakładu pracy potrzebnego do wydania gry na NS na rynku japońskim w porównaniu do przeportowania gry z PC na NS. O co jeszcze trzeba zadbać poza tłumaczeniami?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Jest kilka dodatkowych kroków, ale to już nasze bezcenne „Know How” :-)

Obrazek użytkownika szyco
szyco

Za raportem: "Sukcesy wydawnicze FESA na konsolę Nintendo Switch, przenoszą się na pozyskiwanie coraz ciekawszych tytułów. (...) Aktualnie koncentrujemy się na podpisywaniu umów wydawniczych wyłącznie na średnie lub
duże tytuły."
Widać dobrą współpracę FOR z pozostałymi podmiotami branży gamingowej w Polsce, gratuluję. Koncentracja na średnich i dużych tytułach jest wg mnie ruchem w dobrą stronę i miło o tym czytać.

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

To kolejny krok w kierunku umacniania naszej pozycji.

Obrazek użytkownika szyco
szyco

Nad jaką produkcją w tej chwili skoncentrowana jest Państwa główna uwaga? Których premier możemy się spodziewać najszybciej?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Hmm... The Dealer Simulator?

Obrazek użytkownika szyco
szyco

Jak porównałby Pan sprzedaż GH vs sprzedaż PD (w kontekście rynków, na których dostępne są obie gry)? Który bochenek większy? :)

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Oczywiście bochenek PD:R jest większy, ale obie gry mają całkiem inne funkcje w Grupie FE i pochodzą z innych kierunków naszej działaności.

Obrazek użytkownika Anonim
Gonzalestoparówa

Czy jest szansa że 4 kwartał będzie rekordowy? Drugie pytanko czy planujecie promocje Green Hell na rynek Japoński

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Za wcześnie, aby o tym mówić w tej chwili. Jeszcze sporo dużych akcji promocyjnych przed nami w tym roku. Tak, GH będzie miało osobną akcje promocyjną w Japonii.

Obrazek użytkownika szyco
szyco

Czy wpływy z PD na platformę Amazon Luna są już ujęte w raporcie za Q3, czy zostaną odnotowane dopiero w raprocie za Q4? Odnoszę się do tej informacji: " W zamian za przygotowanie wersji gry na platformę Amazon Luna, Spółka otrzyma opłatę wstępną w wysokości nie odbiegającej od warunków rynkowych, płatną po wykonaniu określonych w umowie zadań (milestones)."

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Częściowo tak, jest już ujęty w Q3.

Obrazek użytkownika Anonim
Abcd

W związku duza podwyżka gier na nowe generację czy FE planuje podwyżki cen gier.

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Nie, planujemy utrzymać obecny poziom cen naszych gier wydanych na Next Genach.

Obrazek użytkownika szyco
szyco

"W związku z sukcesem Panzer Dragoon: Remake Zarząd Spółki podjął działania, które od 2021 roku powinny
umożliwić wydawanie rocznie 3-4 gier z kategorii „remake”. "

 

Czy może Pan rozwinąć co to są za działania? Tytułów do produkcji Państwu nie brakuje, i są to niezłe tytuły, backlog gier ogromny. Zdaje się, że Państwa największą bolączką w tym momencie jest ilość rąk do pracy lub problemy z zarządzaniem pracownikami.

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

To między innymi, pozyskiwanie nowych zespołów developerskich i otwieranie nowych Spółek.

Obrazek użytkownika szyco
szyco

Czy biorą Państwo pod uwagę możliwość kompletnego zarzucenia niektórych projektów, na które podpisali Państwo umowy wydawnicze? Np. gra Covid: Outbreak okazała się kompletną klapą i chyba nie ma sensu wprowadzać ją do produkcji?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Jeżeli jakaś gra nie rokuje, to oczywiście w dowolnym momencie, możemy zaprzestać procesu wydawniczego (co zdarzało się już w przeszłości), ale akurat jestem dobrej myśli, jeżeli chodzi o wydanie na konsolach Covid: The Outbreak, który w między czasie zmienił nazwę na mniej kontrowersyjną, czyli Virus: The Outbreak.

Obrazek użytkownika Anonim
Adi

Jakie gry fe najlepiej sprzedają się na xboxie i ps4. Czy duży jest wzrost sprzedaży gier na tych platformach w ostatnich miesiącach.

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Timberman VS, Realpolitiks, Hard West.

Obrazek użytkownika Anonim
Adi

Czy ulga ipbox będzie miała wpływ na wyniki tego roku jak tak jaki?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Taką informacją, najszybciej możemy podzielić się w styczniu

Obrazek użytkownika Anonim
MZ

kiedy GH w JAponii

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Planujemy premierę jeszcze w Q4 2020, ale ostateczna data zostanie podana raportem bieżącym, po potwierdzeniu terminu z Nintendo Japan.

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub

Czy następnym razem może być czat jak ostatnio, na youtubie? Gdzie my zdajemy pytania, a Pan odpowiada na żywo. Można wtedy duzo więcej pytan zadać ( no i oczywiście zobaczyć naszego ukochanego prezesa ;))

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Łuuubu duuubuuu... :-) Faktycznie tamta formuła dużo bardziej przypadła mi do gustu, a jako, że z natury jestem gadułą to preferują taką formę komunikacji zamiast pisania. Zobaczymy co da się zrobić przy okazji kolejnego raportu.

Obrazek użytkownika szyco
szyco

"Nasz harmonogram zawiera tylko i wyłącznie przybliżone terminy i mogą one ulec zmianie w dowolnym momencie." Czyli generalnie, tak naprawdę, nie mają Państwo harmonogramu, tylko backlog gier.

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Nasz harmonogram zawiera przybliżone daty, a nie potwierdzone daty, a to zasadnicza różnica. Założenie przy powstawanianiu harmonogramu mieliśmy takie, aby nasi akcjonariusze, wogóle mogli się zorientować w przybliżonych terminach premier tych kilkudziesięciu gier, które wydajemy rocznie. Gdy nie mieliśmy harmonogramu to dopiero było zamieszanie :D

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub

Zaraz koniec roku, a my nie znamy pierwszego nowego i duzej IP z 2021. PD poznaliśmy pół roku wcześniej, a teraz cisza.

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Na wszystko przyjdzie czas...

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Dzień dobry, osobiście uważam, że raport bardzo pozytywny. Czy może Pan uchylić rąbka tajemnicy co do wyników sprzedażowych GH - chociażby klasyfikując je "poniżej" / "zgodnie" / "powyżej" wewnętrznych oczekiwań FE? Wiemy oczywiście o zwrocie kosztów, a jak smaczny był z tego wypiek? :)

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

GH to nasz najsmaczniejszy wypiek, zaraz po torciku PD:R :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub

Jakie gry będzie robiła nowo zawiazana spółka?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Ujawnimy to w pierwszej połowie 2021.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy możemy się spodziewać wypłaty dywidendy? Przy okazji pozdrawiam Pana Prezesa i życzę dużo zdrowia w tych niepewnych czasach.

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Dywidenda uchwalana jest na Rocznym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy. Dziękuję za życzenia i ja również życzę dużo zdrowia.

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub

Czy przy współpracy z Bloober team zobaczymy tylko ich gry(remaki) czy będą Państwo tworzyć coś nowego?
Mozna spodziewać się Medium na NS?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Nie, będziemy pracować nad innymi znanymi IP. Na ten moment nie mogę powiedzieć nic więcej.

Obrazek użytkownika Anonim
MZ

Jaka jest szansa na CO-OP w GH na switch

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Mała, ale nie zerowa.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Przez ostatnie kilka miesięcy, wartość akcji spadła o około 40%. Biorąc pod uwagę co wydarzylo się do tej pory na świecie, jak Pan/FE ocenia swoją własna sytuacje ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Przez ostatnie 12 miesięcy wartość akcji FE wzrosła o ponad 100%, więc obecną sytuację oceniam dobrze.

Obrazek użytkownika Anonim
Chlebek

podobno kampania marketingowa GreenHell kosztowala 200zl na FB

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

13.99 pln i jeszcze dostaliśmy małe frytki gratis:-) , a tak na poważnie, akcję promocyjną GH oceniam jako bardzo udaną, a zaangażowanie Nintendo w promocję portu gry, który miał swoją premierę EA ponad 12 miesięcy wcześniej, jako satysfakcjonujące. Chciałbym, aby każdy nasz port otrzymywał takie wsparcie.

Obrazek użytkownika Anonim
TH

Czy firma posiada długoterminowe prognozy / cele wzrostu przychodów? Jeśli tak to jakie one są?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Nie publikujemy prognoz.

Obrazek użytkownika Anonim
ojjj

Kiedy PD Zwai? w tym roku ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Zdecydowanie nie.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Sprzedaż Panzer Dragon przekroczyła oczekiwania. Jak wyglada sytuacja z Green Hell?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Odpowiadałem na to pytanie kilka razy we wcześniejszych pytaniach. Zachęcam do lektury.

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub

Będzie IPO którejś ze spółek zależnych?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Tak, najbliższe to UF Games, i MegaPixel Studio. Docelowo praktycznie wszystkie spółki z grupy będziemy chcieli „zwodować” na New Connect.

Obrazek użytkownika Anonim
Alan

Podczas ostatniego czatu, a było to już jakiś czas temu, wskazywał Pan, że negocjacje dotyczące pozyskania bardzo znanego IP są już mocno zaawansowane, do dzisiaj nie ma żadnej informacji na ten temat, czy niedługo taka informacja się pojawi? Jakiego kalibru jest to IP?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Rozmowy cały czas trwają. Negocjacje w sprawie wielkich IP są raczej skomplikowane. Jeżeli chodzi o kaliber, to jeżeli umowa dojdzie do skutku, to będzie to zdecydowanie największe dotychczas pozyskane przez nas IP.

Obrazek użytkownika Anonim
ojjj

Ile aktualnie ludzi pracuje dla FOR(studia deweloperskie, programiści itp. , proszę o porównanie z q3 zeszłego roku. i czy zwiększacie na ten moment zasoby ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Ze wszystkimi spółkami z Grupy FE współpracuje aktualnie około 140 osób. Cały czas aktywnie poszukujemy nowych zespołów.

Obrazek użytkownika Anonim
Chlebek

kiedy poznamy tytuly tych 3-4 remakow ??? ile mozna pisac o zapowiedziach.... prosze nie lac wody

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Hmm... Nie do końca rozumiem pytanie. Żaden też ze mnie hydraulik, aby „lać wodę”. Tytuły remaków znane są już od dosyć dawna: Panzer Dragoon II Zwei: Remake, The House of The Dead: Remake, Fear Effect Reinvented i Shadowgate 2 (a to akurat nie do końca remake:-).

Obrazek użytkownika Anonim
MM

Hollow 2 jest tak opoźniony, że nie widze innego wyjścia jak oceny w światowych mediach na poziomie 8,9 na 10. To ja chyba tę grę bym szybciej zrobił:-)

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Chętnie nawiążemy współpracę :-)

Obrazek użytkownika Anonim
ojjj

Mega Pixel to perełka For, nie szukacie następnych studiów z takim potencjałem do współpracy ??

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Szukamy nieustannie i nawet mamy kilka na celowniku.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan

Czy jest szansa, że Rise Eterna wyjdzie w tym roku na wszystkie rynki NS?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

W związku z prowadzonymi aktualnie rozmowami, ta premiera najpewniej zostanie przełożona na Q1 2021.

Obrazek użytkownika Anonim
Amiga

Czy do końca tego roku poznamy tak zwanego asa z rękawa ? Chodzi o nowy tytuł .

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Pracujemy nad tym intensywnie i mam taką nadzieje. Ale nowy tytuł, to nie jedyny as w rękawie...

Obrazek użytkownika Anonim
Maks

"W pierwszy miesiąc sprzedaliśmy o około 50% więcej egzemplarzy GH niż Thief Simulator w czasie premiery."
Jaki okres dla Thief Simulatora rozumie Pan przez "w czasie premiery"?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Pierwszy miesiąc sprzedaży.

Obrazek użytkownika Anonim
WarrenB

Czy FE planuje zwiększenie zatrudnienia w 2021? Czy obecny zespół pod opublikowany plan premier jest wystarczający? Jeśli planujecie Państwo zwiększenie to o jakiej skali mówimy?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Tak planujemy. W związku z natłokiem nowych tytułów praktycznie nie mamy limit zatrudnień.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

DO której gry ze stajni FE możemy porównać spodziewaną popularnosc Shadowgate 2?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Gra ma rzesze swoich oddanych fanów. Myśle, że sytuacja jest analogiczna do PD:R.

Obrazek użytkownika Anonim
MZ

Czy współpraca z Playway, Blooberem, CreepyJar to tylko pojedyńcze gry, czy raczej współpraca na lata

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Z Playway już współpracujemy kilka lat, z Bloober Team powołaliśmy spółkę celową, więc raczej nie zakładamy jednorazowej przygody. Z chłopakami z Creepy Jar bardzo dobrze mi się współpracuje, więc zobaczymy co przyniesie przyszłość...

Obrazek użytkownika Anonim
Czarek

Czym jest Aktualizacja wartości inwestycji w raporcie zysków i strat?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Wycena udziałów w trzech spółkach: Obecnie wartość rynkowa dwóch spółek (określona na podstawie znanych nam transakcji niepublicznych) jest wyższa od przedstawionej  w RZiS. Więcej na ten temat na stronie 23 dzisiejszego raportu okresowego.

Obrazek użytkownika Anonim
ART

czy macie w planach nawiązanie współpracy z innymi firmami? bo przed Państwem kolejne duże projekty w 2021

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Zdecydowanie tak.

Obrazek użytkownika Anonim
marcin

Jak kształtuje się sprzedaż green hella w porównaniu do wcześniej przywoływanego ARK?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Nie mamy danych na temat sprzedaży ARK w pierwszym miesiącu od premiery.

Obrazek użytkownika Anonim
lol

Kiedy kurs będzie po 100 zł ??

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Nie wiem, ale wiem kiedy był po 0,12 PLN.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Czy Dealer Simulator bedzie prostym portem czy beda zaimplementowane jakies nowe mechaniki specyficzne dla Switcha?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

W przypadku tej gry podobnie jak w przypadku Thief Simulator nie ma potrzeby dodawać jakichś specjalnych rozwiązań.

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej

Jaki był podział zysków za port Green Hell z CRJ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Nie podajemy takich informacji.

Obrazek użytkownika Anonim
MZ

Czy z Blooberem planujecie współpracę dotyczącą gier na NS czy na PC również

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Spółka będzie specjalizowała się w produkcji gier na platformy Nintendo.

Obrazek użytkownika Anonim
FANFORKA

Kiedy pojawi sie nowa gra Aeolis Turnament w sprzedazy (chodzi o podpisana umowe z firma z Kanady ktora przekazuje Wam gotowa gre)

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Na początku grudnia 2020.

Obrazek użytkownika szyco
szyco

Drug Dealer Simulator musiał zmienić nazwę, żeby móc zostać dopuszczonym na NS. Czy czekają nas zmiany gameplayowe?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Nazwa była dosyć kontrowersyjna, gameplay nie musi ulec zmianie.

Obrazek użytkownika Anonim
yachuu

Czy jest znana dokłądna data premiery Green Hell na NS w Japonii?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Jeszcze nie.

Obrazek użytkownika Anonim
ToMi

Co robi FE, żeby zainteresować fundusze do zaangażowania się w spółkę.

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Wydaje coraz lepsze gry i poprawia wyniki rok do roku. Żadne inne pozorowane działania nie będą lepszym wabikiem dla profesjonalistów z branży finansowej, a tylko z takimi chcemy współpracować :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Arkadiusz Strzelczyk

Rok 2021 szykuje się bardzo obficie, aż nie mogę się doczekać! Czy planuje Pan w tym momencie kolejne kroki po wprowadzeniu spółek zależnych na NC, wydaniu 3-4 remaków w 2021 ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Oczywiście, wszystkie tego typu działania planowane są z około dwuletnim wyprzedzeniem.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Przez ostatnie 12 miesięcy wartość akcji FE wzrosła o ponad 100%, więc obecną sytuację oceniam dobrze.
OK, ale akcjonariusze ,którzy kupili akcję latem po 15zł. patrzą na wycenę z trochę innej perspektywy, co Pan im powie na pocieszenie, pozdrawiam!

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Moim zadaniem nie jest pocieszanie akcjonariuszy, tylko budowanie fundamentów Grupy FE. Mam nadzieję, że to wystarczy.

Obrazek użytkownika Anonim
w

Kiedy możemy spodziewać sie premiery Hollow 2 ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Nie mamy aktualnie ustalonego żadnego pewnego terminu.

Obrazek użytkownika Anonim
Sławomir

Myślę że Chlebkowi chodziło o nowe obiecane a nie zapowiedziane dotąd tytuły remake.

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Każdy piekarz wie, że aby chlebek był dobry wymaga czasu i cierpliwości:-)

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Ślęzak

Panie Prezesie,

 

czy FE rozważa pozyskiwanie pomysłów na gry ( wzorem np. PWAY ) czy na chwilę obecną jest to aktywność spoza obszaru zainteresowania Spółki ?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Jak najbardziej, ale w nieco innej formie.

Obrazek użytkownika Anonim
Czarek

A czy przy pomyślnym przebiegu zdarzeń, jest szansa że ten as zostanie wyrzucony jeszcze w tym roku?

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Tak.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Jakiego rodzaju asów prócz gier mozemy się spodziewać? :)

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Ciekawych...

Obrazek użytkownika Zbigniew Dębicki
Zbigniew Dębicki

Ufff... No to mamy kolejny rekordowy czat. Odpowiedziałem na 100 pytań, a nowych pytań nadal przybywa. Dziękuję wszystkim za udział i zapraszam na kolejny czat. Jeżeli nie udało mi się odpowiedzieć na jakieś istotne pytania, to zachęcam do kontaktu meilowego z działem IR. Życzę udanego weekendu!

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.