Relacja z czatu z zarządem OEX: III kwartał 2020 r. okazał się najlepszym kwartałem na przestrzeni lat 2019 i 2020
Obrazek użytkownika Czaty
26 lis 2020, 15:57

„III kwartał 2020 r. okazał się najlepszym kwartałem na przestrzeni lat 2019 i 2020” - relacja z czatu z zarządem OEX

W czwartek, 26 listopada 2020 r. odbył się czat inwestorski z zarządem OEX S.A., Robertem Krasowskim, członkiem zarządu i dyrektorem finansowym oraz Tomaszem Kwietniem, członkiem zarządu. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych Grupy OEX. Inwestorzy zadawali również pytania o wypłatę dywidendy, możliwe akwizycje oraz plany rozwoju.

W spotkaniu wzięło udział około 250 osób, a zarząd spółki odpowiedział na blisko 30 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem Grupy OEX - Robertem Krasowskim, członkiem zarządu i dyrektorem finansowym oraz Tomaszem Kwietniem, członkiem zarządu. Porozmawiamy o działalności Grupy OEX oraz wynikach za I-III kw. 2020 roku.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 26 listopada 2020 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Witamy serdecznie na czacie dotyczącym wyników Grupy OEX za III kwartał. Zapraszamy do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Monika_<>

Za jaka czesc EBITDA odpowiadał biznes e-commerce w 3Q 2020?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

EBITDA segmentu E-Commerce Services, zgodnie z MSR 17, stanowiła w 3Q 2020 r. 35 proc. wartości EBITDA w ujęciu skonsolidowanym w porównaniu z 26-proc. w 2Q 2020 r. Narastająco, za trzy kwartały bieżącego roku było to 32 proc.

Obrazek użytkownika Anonim
Monteskiusz

Pomimo pandemii spółka generuje zyski w bieżącym roku. Czy można się spodziewać dywidendy z zysku za 2020 r.?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Nie wykluczamy wypłaty dywidendy w kolejnych latach, ale będzie to zależało od sytuacji finansowej grupy, planów jej rozwoju i poziomu gotówki. Ostateczna decyzja w tym zakresie należy do akcjonariuszy OEX.

Obrazek użytkownika Anonim
Wiktor_Wektor

Iloma sklepami telecomów zarządza spolka?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Grupa na koniec września 2020 r. zarządzała łącznie 330 sklepami dla operatorów Orange, T-Mobile i Plus. Od stycznia do września 2020 średnia liczba sklepów wyniosła 333 wobec 346 w analogicznym okresie roku 2019.

Obrazek użytkownika Anonim
Żar Miszel Żar

Z kim oprócz telekomów wspołpracujecie?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Przychody ze współpracy z telekomami to 35 proc łącznych przychodów Grupy i 50 proc EBITDy. W pozostałych dwóch segmentach operacyjnych pracujemy dla takich firm jak Unilever, Danone, Coca-Cola, Red-Bull, British American Tobaco, JTI, Volvo, Philips, Tchibo, Ikea, Johnson & Johnson, Rossmann. Spółki segmentu Wsparcia sprzedaży współpracują z 7 z 10 największych marek FMCG.
Wśród polskich i zagranicznych marek działających w e-commerce można wymienić: Allegro, Empik, Samsung, SAP, CD Projekt.

Obrazek użytkownika Anonim
Misza09

W listopadzie wprowadzono ,można powiedzieć, drugi lockdown, przynajmniej w zakresie funkcjonowania np. galerii. Jak to wpływa na biznes spółki w tej części obługi telekomowej?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Będące w naszym zarządzaniu sklepy operatorów sieci komórkowych w galeriach pozostają otwarte i działają normalnie.

Obrazek użytkownika Anonim
Anżej

Jak wygląda sytuacja z płynnoscią OEX, ILE spółka ma zadłużenia?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Na koniec III kwartału 2020 r. grupa dysponowała 51,7 mln zł gotówki i jednocześnie posiadała 44 mln zadłużenia – bez uwzględnienia wpływu MSSF 16 w odniesieniu do umów najmu. Od początku roku Grupa zmniejszyła zadłużenie finansowe o ponad 10 mln zł. Wskaźnik długu netto do EBITDA liczony wg MSR 17 wskaźnik ten był poniżej zera, natomiast zgodnie z MSSF 16 kształtował się na koniec III kwartału 2020 r. na poziomie 1,4x.

Obrazek użytkownika Anonim
Marika^^

Jak oex ocenia ostatnie wyniki kwartalne?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

III kwartał 2020 r. okazał się najlepszym kwartałem na przestrzeni lat 2019 i 2020. Grupa wypracowała 7,9 mln zł zysku operacyjnego i 4,8 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom OEX. Wzrost wyników odnotowały wszystkie segmenty operacyjne. To efekt zwiększenia skali biznesu w spółkach z segmentu eCommerce services (wcześniej E-biznes), ale również dzięki poprawie wyników w dwóch spółkach dla których rok ubiegły był rokiem trudnym.

Obrazek użytkownika Anonim
Oszą

Jaka jest aktualnie koniunktura w branży, na rynku. Jakie są nastroje, co może czekać branże. Mam na myśli także pandemię, itp.?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Sytuacja związana z COVID-19 i jej wpływem na działalność grupy nie są jednoznaczne. Jak pokazały wyniki za I-III kwartał 2020 r., część spółek z grupy, szczególnie w obszarze Retail, odczuła ograniczenia administracyjne, a także wstrzymanie części aktywności terenowych (np. akcje i eventy marketingowe w terenie - określane przez nas jako field marketing.

 

Jesteśmy beneficjentem przyspieszenia cyfryzacji gospodarki i wzrostu znaczenia sprzedaży online. Należy jednak zauważyć, że łączy się z tym wiele wyzwań, którym udało się sprostać. Sukcesem jest dostosowanie organizacji pracy znacznych zespołów ludzkich w takich obszarach, jak contact center, zespoły developerskie czy centrum logistyczne do działania w warunkach pandemii COVID-19.

Obrazek użytkownika Anonim
Mustafa Kemal

Dużo się teraz czyta o tym ze pandemia moze przyspieszyc rozwój biznesów internetowych, cyfryzacja postępuje. Spółki ecomercowe zyskują na wartości. Jak się spolka do tego odniesie, czy taki trend jest zauważalny takze w oEX?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Zdecydowanie widzimy ten trend w kilku spółkach Grupy. Największe przyspieszenie odnotowały spółka Voice Contact Center dzięki pozyskaniu klientów e-commerce (ponad 45 proc wzrostu przychodów r/r) oraz Divante (przychody wzrosły o 30 proc r/r). W spółce OEX E-Business realizującej operacje logistyczne przychody z obsługi klientów e-commerce wzrosły o 30 proc i stanowią obecnie 42 proc łącznych przychodów spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
fanoeks

Czy w aktualnych realiach pandemicznych wasz biznes wsparcia sprzedaży ma rację bytu. Firmy, przedsiębiorstwa chyba raczej szukają oszczędności?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Tradycyjne usługi jak przedstawiciele handlowi czy merchandising to podstawowe działania, które zapewniają markom efektywną sprzedaż i właściwą ekspozycję oraz branding w sklepach. Jednocześnie klienci częściej decydują się na outsourcing procesów wsparcia sprzedaży kosztem wykorzystania własnych struktur, szczególnie w sytuacji, kiedy realizacja tych działań staje się bardziej wymagająca.

 

Rzeczywiście budżety marketingowe w wielu firmach zostały okrojone, głównie w takich obszarach jak event marketing, samplingi i akcje promocyjne. Odczuliśmy to, pomimo osiągnięcia dość dobrych wyników liczyliśmy na więcej. Trzeba jednak zaznaczyć, że niektóre z akcji, realizowane przez firmy to flagowe eventy kojarzone z marką i ugruntowane w świadomości konsumentów, mamy więc sygnały, że jak tylko sytuacja na to pozwoli klienci będą chcieli wrócić do tych aktywności.

Obrazek użytkownika Anonim
Wezuwiusz

Czu spółka wnioskowała o pomoc rządową w związku z pandemia?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Wnioskowaliśmy i otrzymaliśmy pomoc publiczną w ramach programu tzw. „Tarczy 1.0” w formie dofinansowania do wynagrodzeń w celu ochrony miejsc pracy z Wojewódzkiego Urząd Pracy łącznie ok 3,7 mln zł, z czego większość otrzymały spółki segmentu zarządzania sieciami punktów sprzedaży detalicznej.

 

Trzy spółki z Grupy otrzymały także subwencje z PFR, przy czym na dzień dzisiejszy zostały one już w całości zwrócone.

Obrazek użytkownika Anonim
czyżyk

gdzie znajde prezentacje o spolce, czy spółka publikuje je na stroniee?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Prezentacje wynikowe oraz prezentujące biznes spółki znajdują się w tym miejscu: http://oex.pl/relacje-inwestorskie/prezentacje/

Obrazek użytkownika Anonim
MALINaa

Czy będziecie przejmować inne spółki?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Chcemy budować wartość grupy OEX w oparciu o technologię i obecnie planujemy skoncentrować się na rozwoju tych projektów, które mamy i inwestować w już posiadane spółki. Jednak obserwujemy rynek i nie wykluczamy akwizycji, jeśli pojawią się atrakcyjne okazje zarówno w obszarze Retail Services, jak i eCommerce Services.

Obrazek użytkownika Anonim
tYPOWY_jANUSZ

Czy spóła działa za granicą czy widzi poza Polską potencjał do wzrostu?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Rynek krajowy pozostaje dla nas strategicznym. Jednocześnie np. Divante sukcesywnie rozwija sprzedaż do klientów zagranicznych. Spółka Voice Contact Center rozwija wielojęzyczne centrum obsługi klienta, natomiast OEX E-Business realizuje logistykę na terenie Europy dla dużego klienta z Azji.

Obrazek użytkownika Anonim
Julita234

Kiedy kurs wzrośnie, wyniki były raczej dobre, a tutaj ani drgnie?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Nie ukrywamy, że liczyliśmy, że ogłoszone wyniki przyczynią się do wzrostu kursu. Szczególnie, że Grupa posiada dobrą sytuację płynnościową i niskie zadłużenie. Pokazaliśmy, że w Grupie mamy silnie wzrostowe spółki korzystające z obecnych trendów, a jednocześnie spółki pracujące w tradycyjnych modelach i wykazujące dużą stabilność.

Obrazek użytkownika Anonim
Anżej

Dlaczego spadła sprzedaż spolki za pierwszy-trzeci kwartał tego roku r/r?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Przyczyny spadków są różne dla poszczególnych segmentów i wchodzących w ich skład spółek. W znacznej mierze są one wynikiem przeprowadzonych przez wybrane spółki działań restrukturyzacyjnych, opisywanych we wcześniejszych raportach, w tym przede wszystkim w raporcie rocznym za 2019 r. Kilka linii biznesowych uległo znacznemu ograniczeniu, głownie w spółkach OEX Cursor i OEX E-Business.

Obrazek użytkownika Anonim
siara

Jak wygląda marżowość w Divante? Czy jest potencjał do jej wzrostu?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

W tej chwili stopa EBITDA Divante to ok 17 proc. i zakładamy, że jest tu jeszcze potencjał do wzrostu.

Obrazek użytkownika Anonim
siara

Czy można rozumieć, że wpływ II fali pandemii na spółkę jest mniejszy niż w przypadku wiosennej fali?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

To będziemy wiedzieli dopiero w wynikach IV kwartału, chociaż w obecnej sytuacji w znacznie mniejszym stopniu chociażby ograniczenia administracyjne, więc spółki póki co nie zostały istotnie ograniczone w swojej działalności. Problemem może być dostępność personelu z uwagi na wysoki stopień zachorowań. Wyniki III kwartału nie były w znaczącym stopniu obarczone wpływem pandemii.

Obrazek użytkownika Anonim
siara

Czy rozwój iPOS idzie zgodnie z założonym planem? Ile zostało już zainwestowane w tę spółkę, a jakie inwestycje są jeszcze planowane?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Produkcja nowych urządzeń ruszyła w październiku, z miesięcznym opóźnieniem, w związku z zakłóceniami w globalnych łańcuchach dostaw i późniejszymi dostawami komponentów do produkcji. Branża gastronomiczna, która jest objęta obowiązkiem wymiany urządzeń na kasy on-line, i która odpowiadała za znaczącą część planów sprzedażowych spółki na 4 kwartał, została szczególnie dotknięta ograniczeniami. Przedsiębiorcy odkładają decyzje związane z zakupem kas fiskalnych oraz kaso-terminali. Obowiązek wymiany kas z pewnością będzie utrzymany, pytanie tylko z jakim opóźnieniem to nastąpi.

Obrazek użytkownika Anonim
Jacek

Który segment ma większe perspektywy i jest ważniejszy dla spółki - Retail czy eCommerce?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Obszar Retail Services (łącznie segment Zarządzania sieciami punktów sprzedaży detalicznej i segment Wsparcia sprzedaży) odpowiada za ok. 68 proc EBITDA w sumie segmentów operacyjnych Grupy. Spółki należące do tych obszarów nie osiągają jednak tak znaczących wzrostów przychodów, jak spółki z segmentu eCommerce services. Poza tym obszar Retail Services odpowiada za większość zatrudnienia w Grupie. Celem strategicznym pozostaje budowanie wartości Grupy w oparciu o technologie oraz usługi związane z digitalizacją sprzedaży. Omnichannel, customer experience oraz nowoczesna logistyka systematycznie zyskują na popularności, co zamierzamy wykorzystać.

Obrazek użytkownika Anonim
Jacek

Jak wyglądają wyniki oex24.pl?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

OEX24.com to rozwojowy projekt. W tym roku spółka ma stratę. Wahania przychodów i wyników wynikają ze zmian modelu biznesowego, który jest ciągle dopracowywany. Spółka inwestuje w rozwój platformy e-commerce dla klientów biznesowych, testując jednocześnie różne nowe źródła przychodów.

Obrazek użytkownika Anonim
Waran

Czy koszty działalności w pandemii spadają? Czy spółka ma oszczędności na energii itp?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Mamy znacząco niższe koszty rok do roku, ale częściowo wynika to z przeprowadzonych wcześniej działań restrukturyzacyjnych. Aktualnie koszty są niższe w takich obszarach jak wydatki marketingowe, koszty wyjazdów służbowych. Okresowo też wprowadzone zostały redukcje wynagrodzeń. Koszty energii nie są w Grupie kluczową pozycją. Z drugiej strony wzrost kursu Euro niekorzystnie wpływa na wysokość czynszów magazynowych. Odnotowujemy także w niektórych obszarach wzrosty kosztów związane z absencją pracowników.

Obrazek użytkownika Anonim
Jacek

Czy liczba zleceń w Divante rośnie? Jak w pandemii zachowuje się ta spółka?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Divante osiągnęła 30 proc wzrost przychodów r/r i 35 proc wzrost EBITDA. Pozyskujemy nowych klientów natomiast największy wzrost spółka osiąga dzięki rozwojowi projektów z dotychczasowymi klientami. Spółka pracuje z powodzeniem w modelu zdalnym i hybrydowym.

Obrazek użytkownika Anonim
Jacek

Jak dużo jest klientów korzystających z więcej niż jednej usługi? Czy widać tu jakiś trend wzrostowy?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Wśród największych klientów branży FMCG większość korzysta z więcej niż jednej usługi i często z usług więcej niż jednej spółki Grupy.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor 77

Czy w okresie pandemii pojawili się całkowicie nowi klienci, którzy wcześniej nie korzystali z usług Oex?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Tak mamy nowych klientów w spółkach Merservice , OEX Cursor, OEX E-Business i Divante.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał Woś

Ilu pracowników zatrudnia grupa? Ilu na umowę o pracę?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Na umowę o pracę zatrudniamy ok. 1400 osób. W ramach pozostałych form zatrudniamy dodatkowo ok. 3500 osób.

Obrazek użytkownika Anonim
Maradona

Ile placówek detalicznych obsługuje grupa?

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

W segmencie Zarządzania sieciami punktów sprzedaży detalicznej Grupa zarządza 330 salonami. W segmencie Wsparcia sprzedaży docieramy do 25 tys. punktów sprzedaży. Wśród nich są sieci stacji paliw, hale Cash and Carry sklepy convenience.

Obrazek użytkownika OEX S.A.
OEX S.A.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom czatu. Cieszymy się, że OEX znalazł się w obszarze Państwa zainteresowania. Będziemy kontynuować tę formę komunikacji. Zapraszamy na naszą stronę www.oex.pl, gdzie znajdą Państwo więcej informacji, w tym prezentacje wynikowe lub kontakt mailowy. Jeśli mają Państwo pytania można kontaktować się z naszym działem relacji inwestorskich malgorzata.fischer[at]oex[dot]pl
Pozdrawiamy serdecznie !

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.