Relacja czatu z prezesem Grupy Kino Polska TV: Grupa pozostaje odporna na negatywne skutki pandemii, głównie z uwagi na zdywersyfikowane przychody
Obrazek użytkownika Czaty
26 mar 2021, 18:00

„Grupa pozostaje odporna na negatywne skutki pandemii, głównie z uwagi na zdywersyfikowane przychody” - relacja czatu z prezesem Grupy Kino Polska TV

W piątek, 26 marca 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV, Bogusławem Kisielewskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za 2020 rok. Inwestorzy zadawali również pytania o wypłatę dywidendy, rynek reklamy, wpływ pandemii COVID-19 na działalność spółki oraz rozwój na rynkach międzynarodowych.

W spotkaniu wzięło udział około 450 osób, a prezes zarządu odpowiedział na ponad 20 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV, Bogusławem Kisielewskim. Porozmawiamy o wynikach finansowych za 2020 rok oraz planach rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 26 marca 2021 r. o godz. 13:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dzień dobry! Witam Państwa bardzo serdecznie. Mam nadzieję, że mieli Państwo okazję zajrzeć już do naszego rocznego sprawozdania.
Zachęcam do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki wpływ na sytuację spółki ma obecny lockdown?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Obecnie nie widzimy żadnego wpływu najnowszych wydarzeń. Być może przełoży się to na wzrost oglądalności i wydłużenie czasu oglądania.
Jeśli chodzi o nasze dotychczasowe obserwacje to Grupa pozostaje odporna na negatywne skutki pandemii, głównie z uwagi na zdywersyfikowane przychody. Pochodzą one z różnych źródeł, zarówno jeśli chodzi o lokalne obszary biznesowe jak i międzynarodową działalność (łącznie to ponad 40 krajów świata). Około dwie trzecie naszych przychodów stanowią wpływy z emisji i przychody ze sprzedaży licencji, osiągnęliśmy lepsze wyniki finansowe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przychody z emisji kanałów wzrosły w 2020 r. o ponad 10%, a przychody z reklamy były wyższe o 11% rok do roku.
W obecnych czasach wyraźnie widać również przewagę telewizji płatnej (dystrybuowanej przez operatorów kablowych i platformy cyfrowe, gdzie klienci posiadają umowy długoterminowe) nad platformami streamingowymi, z których można zrezygnować w dowolnej chwili.
Niezależnie od tego, na bieżąco monitorujemy sytuację (bez względu na występowanie takich sytuacji jak pandemia) i wszędzie tam, gdzie jest to możliwe ograniczamy koszty i wydatki, co ma bezpośrednie przełożenie na poprawę zysku netto.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy i jakiej decyzji można spodziewać się ws. dywidendy? W zeszłym roku nie było wypłaty, czy w tym roku będzie jakaś "rekompensata" za to?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Obecnie jest za wcześnie, by mówić o rekomendacji Zarządu na temat podziału zysku z tego roku. Pamiętajmy, że decyzja o braku rekomendacji dla wypłaty dywidendy w 2020 r. była spowodowana dużą niepewnością jaka panowała wiosną w związku z pierwszą falą pandemii. Obecnie dużo więcej wiemy o rynku reklamy w czasie pandemii, widzimy też że nasz biznes dobrze sobie w tym okresie radzi.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry,
Mam 2 pytania:
1. na jakim poziomie szacowana jest obecnie oglądalność kanałów grupy ?
2. czy można się spodziewać dalszego dynamicznego wzrostu przychodów ze sprzeadży zagranicznej i kanałów tematycznych?

 

Pozdrawiam
Zbyszek

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Obecnie notujemy średniotygodniową oglądalność kanałów na poziomie 2,5% SHR, a czasem wyżej.
Rosnąca oglądalność to m. in. efekt naszych aktywnych działań w poprzednich kwartałach. Inwestowaliśmy w atrakcyjne treści i zmienialiśmy ramówki kanałów – po to by jak najlepiej dostosować się do oczekiwań i profilu naszych widzów. Obserwowaliśmy uważnie co przyciąga widzów przed ekrany i staraliśmy się dodawać do oferty takie właśnie pozycje. Wyraźnie widać to w wynikach Stopklatki, Kino Polska. Oglądalność kanałów Grupy w 2020 r. mierzona w Polsce wzrosła o prawie 17% rok do roku i wyniosła średnio 2,30% (SHR live 16-49).

 

Odnośnie rynków międzynarodowych, chcielibyśmy utrzymać dwucyfrowe wzrosty w tym roku.

Obrazek użytkownika Bernard
Bernard

Dlaczego tak dyskretnie reklamujecie filmbox + myśle ze jest to ciekawa usługa a tak naprawdę reklamy są mało widoczne?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Filmbox+ jest produktem stworzonym do dystrybucji na wielu rynkach. Produkt jest stworzony z myślą o dystrybucji B2B, a nie B2C. Zatem nasze działania promocyjne, informacyjne są skierowane do naszych partnerów biznesowych, a nie klientów detalicznych stąd zapewne mała widoczność takich akcji.

Obrazek użytkownika Anonim
MaciejK

Jakie plany produkcyjne (filmy pełnometrażowe) ma grupa na 2021 roku? Jaki jest budżet polskiej edycji programu "Magia nagości"? Czy można spodziewać się jeszcze w tym roku realizacji kolejnego zagranicznego formatu?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Z uwagi na pandemię dokonujemy przeglądu naszych planów związanych z produkcjami filmowymi.

 

Wszystkie nasze projekty zabezpieczamy licencjami TV i VOD, uniezależniając się tym samym od premiery i działalności kin. W zależności od rozwoju sytuacji związanej z pandemią sami będziemy decydować o ścieżce dystrybucji danego filmu – czy będzie to kino, a może VOD, premium TV czy free TV. Także nie mamy tutaj większych obaw.

 

Ponadto, budżety filmów są wspierane przez PISF, który będzie oferował pomoc finansową dla produkcji już rozpoczętych, których realizacje zostały przerwane z uwagi na COVID-19. Także, jeśli będziemy spełniać określone przez PISF warunki, być może skorzystamy tutaj ze wsparcia, by sprawnie zakończyć realizowane przez nas projekty filmowe.

Obrazek użytkownika Anonim
PF2

Jak Pan ocenia szansę wprowadzenia podatku od reklam w 2021 roku? Czy to ryzyko wciąż wisi nad branżą?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Śledzimy ścieżkę legislacyjną tego pomysłu. Będziemy mogli powiedzieć więcej, gdy zakończą się prace nad projektem przepisów. Działamy w tej sprawie poprzez branżowe organizacje, których jesteśmy aktywnym członkiem.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Dzień dobry Panie Prezesie, mam szereg pytań po ostatnim raporcie finansowym. W czym tkwi słabość Zoom TV? Jest to najsłabszy segment grupy. Czy i kiedy ten segment ma szansę wyjść na "plus"?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Ważną kwestię jest infrastruktura MUX-8, na której ten kanał jest nadawany. Ten MUX zwiększa swój zasięg techniczny i zakładamy, że w ciągu kilku lat osiągnie zasięg podobny do innych MUX-ów i równolegle pracujemy nad rozwojem tego kanału. Trzeba zauważyć, że ten kanał jest najchętniej oglądanym kanałem spośród wszystkich nadawanych na MUX-8, co potwierdza jego potencjał.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Gratuluję systematycznego wzrostu przychodów przede wszystkim z tytułu ekspansji kanałów Filmbox na rynkach zagranicznych. Jakiej dynamiki przychodów tego segmentu spodziewa się spółka w 2021 roku? Na jakie nowe rynki planowana jest ekspansja?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dziękujemy! W naszej strategii zakładamy, że rynki międzynarodowe powinny w tym roku również rosnąć w tempie dwucyfrowym.
Na ten rok planujemy wzmocnienie naszej pozycji na rynkach, gdzie już jesteśmy i to nie tylko poprzez dystrybucję kanałów płatnych, ale również poprzez wprowadzenie reklam.

Obrazek użytkownika ZT
ZT

Dzień dobry. Jaka oglądalność posiadają obecnie kanały grupy?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Obecnie oglądalność jest na poziomie ok. 2,6% SHR. Można to na bieżąco sprawdzać na naszej stronie internetowej, gdzie podajemy te dane https://relacjeinwestorskie.kinopolska.pl/ogladalnosc/

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak bardzo zmieniły się wpływy z reklam w 2020 r.?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Przychody z reklam urosły w 2020 r. o 11,2% r/r, coraz większy udział w tych przychodach mają rynki zagraniczne, gdzie przychody w Czechach wzrosły o ponad 74% do niemal 3 mln zł.
Gdyby nie epidemia COVID-19 i jej wpływ na rynek reklamy, to przy naszej osiągniętej oglądalności przychody z reklamy Grupy za 2020 r. byłyby wyższe.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Jak wyglądają obecne (I/II kwartał) trendy/stawki cen reklam patrząc przez pryzmat nowego lockdownu?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Obecnie stawki wróciły do "rynkowych" poziomów sprzed pandemii i nasze przerwy reklamowe wypełnione są w całości.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Jak wytłumaczą Państwo decyzję o dużej spłacie kredytów w 4q2020? Ze wcześniejszej komunikacji spółki odnosiłem wrażenie, że spółka nie planuje aż takiej redukcji zadłużenia.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Spółka spłaca swoje zobowiązania zgodnie z harmonogramem, nie realizowaliśmy żadnej nadprogramowej spłaty. Z uwagi na bardzo dobrą płynność nie wykorzystujemy w całości linii kredytowej.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Spółka wyraźnie obniżyła koszty operacyjne w 4q2020 przy rosnących przychodach. Czy były jakieś szczególne one-offy lub przesunięcia między kwartałami?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Kontrola kosztów jest naszym priorytetem. Trzeba też pamiętać, że koszty w naszym przypadku powiązane są też z zakupami treści, które mogą być na różnym poziomie w różnych kwartałach. W ostatnim kwartale 2019 r., który jest bazą do porównania, doszło do skumulowania zakupów licencji celem ich dalszej odsprzedaży.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Zapowiedział Pan w strategii że nastąpi zwiększenie o nowe terytoria zasięgu technicznego więc czy to jest realizowane?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Tak, zwiększamy zasięgi w Europie Środkowej, tu mamy największy wzrost w Czechach, a także w Serbii i na Węgrzech.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Coraz większy zyski, płynność finansowa i zdolności kredytowa nakazuje zadać pytanie o potencjał działań akwizycyjnych. Czy spółka obecnie ma "coś" na oku czy pozostanie w "trybie" oczekiwania na okazje?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Na ten moment nie mamy na uwadze żadnych potencjalnych celów, natomiast oczywiście stale analizujemy rynek pod tym kątem.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Czy w 2021 roku spółka również zamierza przeznaczyć na nabycia aktywów programowych kwoty większe niż ich wartość amortyzacji?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie wszystkie aktywa programowe są amortyzowane ponieważ część jest nabywana w celu dalszej odsprzedaży.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wygląda sytuacja z produkcjami własnymi i czy są one wstrzymywane ze względu na pandemię

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Tak, wstrzymaliśmy nowe produkcje filmowe. Produkcje na potrzeby naszych kanałów są kontynuowane i będziemy realizować kolejne. Cały czas uważamy, że własne produkcje pozwalają się wyróżnić i przyciągnąć widzów przed ekrany, niezależnie od tego czy są to ekrany kinowe, telewizorów czy smartfonów.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Jak oceniacie Państwo start platformy streamingowej Filmbox+? Ile jest tu Pana zdaniem do ugrania?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Platforma jest stworzona m. in. do wsparcia naszych kanałów premium i naszego dalszego rozwoju w tzw. nowych mediach, które oparte są na przekazie cyfrowym. Ma ona uatrakcyjnić naszą ofertę dostępną u naszych partnerów biznesowych. Klienci indywidualni mogą także z niej skorzystać nawet jeżeli nie są klientami żadnego z operatorów kablowych. Myślimy, że za kilka lat te tradycyjne liniowe media będą koegzystowały razem z nowymi mediami tworząc spójną i elastyczną ofertę dla końcowego odbiorcy. Filmbox+ jest produktem, który u nas będzie pełnił rolę tego łącznika i będzie cały czas rozwijany.
Bez wątpienia w przyszłości stanie się istotną częścią naszego biznesu.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Jak należy rozumieć zamiar sprzedaży platformy FilmBox + w modelu B2B? Usługa ma być dokładana do ofert pakietowych innych usługodawców jak Netflix w ofercie telefonii komórkowych itd.?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie tworzymy własnej sieci dystrybucji, korzystamy z zasięgu operatorów kablowych i satelitarnych, ale także platform OTT oferując im możliwość włączenia tego produktu do ich oferty i zarabiania na nim. Wtedy najczęściej użytkownik końcowy jest tożsamy z klientem tego operatora. Oczywiście nie wyklucza to możliwości korzystania z tej platformy przez indywidualnych użytkowników za pośrednictwem aplikacji, SmartTV lub stron www.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Styczeń był rekordowy dla Kino Polska, jak wyglądał luty i jak wygląda marzec? Czy może Pan uchylić rąbka tajemnicy? Kiedy będą jakieś konkretne komunikaty?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Zarówno luty jak i marzec są rekordowe. Zachęcam do śledzenia wyników naszej oglądalności, publikujemy te dane regularnie, są updateowane co miesiąc, na naszej stronie internetowej.
https://relacjeinwestorskie.kinopolska.pl/ogladalnosc/

Obrazek użytkownika Anonim
MaciejK

Czy prócz Dizi, grupa planuje uruchomić w tym roku jeszcze inny nowy kanał na polskim rynku? Jeśli tak, jaki?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Na ten moment nie mamy takich planów.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Bardzo dziękuję za wszystkie pytania i uczestnictwo w czacie.
Pozostajemy do Państwa dyspozycji i zachęcamy do kontaktu z naszym zespołem relacji inwestorskich.
Życzymy wszystkim dużo zdrowia i spokojnych Świąt!

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.