Relacja czatu z prezesem zarządu, Marcinem Czyczerskim: Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników w drugim kwartale. Pokazują zmianę, która odbyła się w Grupie CCC
Obrazek użytkownika Wiadomości
06 sie 2021, 13:32

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników w drugim kwartale. Pokazują zmianę, która odbyła się w Grupie CCC” - relacja czatu z prezesem zarządu, Marcinem Czyczerskim

W piątek 6 sierpnia 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy CCC, Marcinem Czyczerskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o szacunkowych wynikach finansowych za II kwartał br. Inwestorzy zadawali również pytania o rozwój e-commerce, plany dotyczące eobuwia oraz nową strategię spółki.

W spotkaniu wzięło udział blisko 500 osób, a prezes zarządu odpowiedział na 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy CCC, Marcinem Czyczerskim. Podczas spotkania porozmawiamy o szacunkowych wynikach finansowych za II kwartał 2021/22 , aktualnej sytuacji rynkowej oraz planach rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 6 sierpnia 2021 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dzień dobry! Jest mi bardzo miło, że po raz kolejny mogę spotkać się z Państwem podczas czatu inwestorskiego. To jedna z moich ulubionych form interakcji z rynkiem! Zaczynajmy :)

Obrazek użytkownika Anonim
but fanatyk

Szanowny Panie Prezesie,

 

Dwa pytania, z Pańskiej perspektywy pewnie mało istotne ale proszę odpowiedzieć miłośnikowi ciekawostek obuwniczych:
1. Najczęściej sprzedawany w tym roku rozmiar obuwia w Państwa firmie to?
2. Czy w Pańskiej opinii większy but tego samego modelu mógłby być trochę droższy od mniejszego ze względu na większe zużycie materiału? Wiem, ze uśrednianie ceny jest nie tylko w przypadku obuwia ale ciekawi mnie czy Pańskim zdaniem rynek mógłby zaakceptować wyższą cenę większego rozmiaru

 

z wyrazami szacunku,
Mr. Bucik

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Wręcz przeciwnie – to dla mnie bardzo istotne! Rozpiętość rozmiarówki oraz dostępność produktów w określonych rozmiarach to jedne z kluczowych parametrów oceny firmy obuwniczej przez jej Klientów. Poświęcamy temu naprawdę wiele uwagi. Najpopularniejszym rozmiarem wśród kobiet jest 37, a wśród mężczyzn 43. Jeśli chodzi o zróżnicowanie cen ze względu na rozmiar – to nie byłoby w porządku – nie mieliśmy wpływu na wynik loterii urządzonej przez matkę naturę ;) Dziękuję za te pytania :)

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy planują Państwo przedstawić aktualizacje strategii GO.22?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Wkrótce. Prace trwają - są w zasadniczej fazie. Myślę, że to perspektywa kolejnych 2 miesięcy. Fajnie nam się nad tym pracuje. Zespół jest bardzo zaangażowany, mamy dostęp do świetnych ekspertów i dobre kompetencje w organizacji, żeby tę strategię dobrze ustawić i zoperacjonalizować.

Obrazek użytkownika Michal1975
Michal1975

Ile wynosi wzrost pobrań aplikacji CCC a ile e-obuwie? Prośba o cyfrę absolutną i wzrost ws Q1’21

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

CCC +1,1 mln pobrań (+25%)
Eobuwie +1,5 mln pobrań (+54%)

Obrazek użytkownika Michal1975
Michal1975

Jakie są główne drivery wzrostu kosztów w e-obuwie? Czy to koszty marketingu, wejścia na nowe rynki?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

W wartościach bezwzględnych to koszty marketingu, które w relacji do przychodów utrzymują się jednak na stabilnym rdr poziomie (około 15%) – to naturalne paliwo do wzrostu sprzedaży w e-commerce. Poza tym, o marketingu eobuwie myślimy też w kategorii inwestycji – w budowanie marki, rozpoznawalności, umacnianie udziałów rynkowych lub ich zdobywanie. To dobrze przemyślane działania, które zaprocentują w przyszłości. Prosimy zwrócić uwagę na parametry konkurencji. W Q2 trzymaliśmy te wydatki mocno w ryzach, w porównaniu do kluczowych graczy zagranicznych, przy ok. 2x wyższej dynamice przychodu.

Obrazek użytkownika Michal1975
Michal1975

Czy spadek marzy w e-obuwiu jest jednorazowy (np w związku z budowaniem marki na nowych rynkach) ? Jaki jest docelowy poziom marzy w e-obuwiu?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Po pierwsze, jesteśmy niezmiennie zadowoleni z rezultatów osiąganych przez eobuwie. Po drugie, porównanie wyników rdr obarczone jest efektem bardzo wysokiej bazy zeszłorocznej, kiedy to eobuwie osiągnęło ponadprzeciętne wyniki – częściowo także za sprawą bardzo sprzyjającego otoczenia biznesowego. Analogię widać w wynikach opublikowanych przez naszych konkurentów rynkowych – eobuwie nie oddaje pod tym względem pola. Po trzecie, zgodnie z zapowiedzią, eobuwie przechodzi teraz okres intensywnego rozwoju, inwestycji w nowe projekty (m.in. marketplace), których korzyści zobaczymy w przyszłości. W Strategii GO.22 założyliśmy, że rentowność EBITDA eobuwie powinna znajdować się w przedziale od 8 do 10% - przez większość czasu przebijamy ten cel lub jesteśmy przy jego górnej granicy. Skumulowana rentowność EBITDA – od początku roku obrotowego to 9%. Po czwarte, proszę pamiętać, że nowe Q2 zawiera lipiec, a ten w eobuwiu jest najsłabszym miesiącem. Jestem spokojny o przyszłość eobuwie - wiem, jaka praca została wykonana do tej pory i nad czym jeszcze pracujemy i jaki to ma potencjał (jak np. marketplace, czy offprice ecommerce).

Obrazek użytkownika Anonim
Grzech82

Panie Prezesie, kurs akcji trochę utknął na poziomie ~120 PLN - moim zdaniem niesłusznie, bo przecież przychody są rekordowe. Jakie Pan widzi fundamentalne czynniki, które mogą w najbliższym 1-2 kwartałach wpłynąć na poprawę perspektyw firmy?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Zwyczajowo nie komentujemy kursu akcji, jednak w ostatnim czasie mieliśmy dla naszych inwestorów, akcjonariuszy wiele dobrych wiadomości. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników w drugim kwartale. Pokazują zmianę, która odbyła się w Grupie CCC w ostatnich dwóch latach. Z punktu widzenia kolejnego półrocza kluczowe będą oczywiście wyniki dwóch kolejnych kwartałów – w tych wynikach proszę przyglądać się naszemu nowemu konceptowi HalfPrice. Interesujące dla Państwa mogą być również wyniki przeglądu strategicznego i publikacja nowej / zaktualizowanej strategii. Wyniki za Q2 podaliśmy ponadto jako pierwsi i myślę, że nie ma jeszcze pełnej bazy porównawczej, żeby ocenić nasz performance vs rynek. My oceniamy go bardzo dobrze, chociaż wiemy, że może być jeszcze lepiej.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzech82

Z drugiej strony: czy widzi Pan jakieś ryzyka dla działalności do końca tego roku? Jakie macie np. spojrzenie i scenariusze na kolejne potencjalne lockdowny, czy to jest w ogóle realne?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Na bieżąco monitorujemy sytuacje i śledzimy komunikaty dotyczące poziomu zachorowań na koronawirusa. To wróg, którego znamy. Nauczyliśmy się, jak funkcjonować w tym otoczeniu. Przygotowujemy się na wszystkie możliwe scenariusze. Tradycyjnie, naszym największym sprzymierzeńcem na te negatywne jest siła sprzedaży cyfrowej, sprawność procesów, jakość produktów i stale wzmacniana relacja i komunikacja z klientem.
To jedno z ryzyk, drugie to na pewno łańcuchy dostaw (które trzeszczą przez covid), powodzie w Chinach etc. Naszą sytuację oceniam jako dobrą (zatowarowanie jest zdecydowanie lepsze nawet niż rok temu), a to za sprawą znacznie lepiej wytaktowanych procesów w ramach nowego kalendarza handlowego, który wdrożyliśmy po raz pierwszy w 2020 r.
Ryzyk jest sporo, ale szans zdecydowanie więcej. Wszystkie adresujemy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak przebiega rozwój ecomerce ccc.eu?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dynamicznie! Uruchomiliśmy ostatnio Bułgarię, Ukrainę, Słowenię, a w przyszłym tygodniu startuje Rosja. Cały czas dodajemy nowe funkcjonalności w aplikacji i na www. Optymalizujemy UX, testujemy setki drobnych optymalizacji.
Ważny kamień milowy, który większość graczy, z którymi się porównujemy, ma już za sobą, a my musieliśmy tu trochę nadgonić, to integracja zapasu sklepowego, magazynowego i ecommercowego. W ramach projektu OMS (tj. “Order Management System”), który pozwala uczestniczyć całemu towarowi w handlu, zmniejsza koszty operacyjne i poprawia marżę (towar szybciej się sprzedaje, mniej zostaje go na koniec sezonu). To przed nami na przełomie września i października.
Dzieje się dużo i pozytywnie. A mogę zapewnić, że wciąż jest potencjał, żeby było lepiej.
Ciekawie idzie nam również przygoda na marketplacach obcych poza granicami Polski (Rosja, Ukraina).

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy realne jest, że Halfprice zacznie sprzedaż w ecomerce?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Jesienią tego roku. Projekt idzie zgodnie z planem. Zapowiada się ciekawie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wygląda kwestia kosztów w eobuwie? Czy ostatni kwartał powinien być naturalnym poziomem kosztowym dla tej spółki, czy to jest jednak jednorazowa sytuacja? Z czym te koszty były związane?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Jak wyżej. Koszty są pod kontrolą, dynamika wygląda lepiej niż u konkurencji (jest niższa). Mamy jeszcze potencjał w logistyce i marketingu. Inwestujemy w rynek (największe wzrosty sprzedaży w Q2 to strategiczne rynki takie jak Grecja +120%, Włochy +90% i Niemcy +85%.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Jaki jest wkład, oprócz finansowego, w rozwój eobuwia panów Brzoski i Solorza? Czy może Pan coś tutaj zdradzić?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Każdy z inwestorów, który dołącza do eobuwia jest liderem w swoim obszarze działalności. Logistyka, zwłaszcza ostatniej mili, media i technologia (aktywa z portfela Softbank). To są organizacje i postacie top of the top w swoich branżach. Realizujemy wspólne projekty i na pewno będziemy intensyfikować współpracę. Kilka konkretnych już się dzieje, ale ze względów konkurencyjnych, jeszcze nie czas o nich mówić.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

I to samo w zasadzie pytanie, tylko o Softbank. Czy tutaj też jest jakieś wsparcie organizacyjne, networkingowe?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Coś przeczuwałem, bo częściowo odpowiedziałem już powyżej ;) Startujemy z Softbankiem, mamy rozpoznane potencjały w eobuwie i Modivo, jesteśmy pod dużym wrażeniem kompetencji Softbanku, zarówno od strony posiadanych aktywów, jak i osób zarządzających w tym funduszu. Już teraz widzimy kilka ciekawych rozwiązań w spółkach portfelowych Softbanku, którym chcemy przyjrzeć się bliżej.

Obrazek użytkownika Anonim
GS

Jak wygląda wpływ wzrostu kosztów transportu morskiego na koszty zatowarowania spółki? Czy widzicie tutaj ryzyko pogorszenia marży?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Wzrost kosztów w transporcie morskim jest kilkukrotny. Ciężko szacować, czy i kiedy się znormalizuje. Do problemów “covidowych” dochodzą kwestie klimatyczne (przerwane łańcuchy lądowe przez powodzie). Wpływ na marżę nieznaczny – szacujemy go w granicach 1 pkt. %. Niwelowany jest z nawiązką innymi działaniami optymalizacyjnymi. Znacznie ważniejsza od efektywności ekonomicznej jest sprawność SCM – towar na rynkach będzie mniej dostępny przez jakiś czas. Raz jeszcze podkreślę jednak: na bazie dotychczasowych doświadczeń i przeprowadzonych optymalizacji, jestem spokojny o naszą sytuację.

Obrazek użytkownika Anonim
GS

Czy widzicie przestrzeń do podniesienia cen, w związku z inflacją?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Z danych GUS wynika, że po raz pierwszy od dekady pojawił się wzrost cen obuwia. W Polsce mamy 30% udziałów rynkowych, więc…
Podnoszenie cen ma związek nie tylko z inflacją, ale również z poprawą jakości, lepszą kolekcją, dodawaniem nowego asortymentu.
Konkludując, niezmiennie to u nas będą najbardziej atrakcyjne ceny za produkty, których jakość bardzo wzrosła i cały czas rośnie, wyprzedzając asortyment z wyższych półek cenowych. I nie jest to moja opinia, tylko naszych klientów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie są warunki finansowania przez Softbank? Co z kosztami odsetkowymi, jeśli nastąpi konwersja na akcje?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Odsetki są kapitalizowane, tj. powiększają kwotę która zostanie skonwertowana.

Obrazek użytkownika Anonim
GS

Jaki jest sens utrzymywania kosztownej przestrzeni w galeriach handlowych dla sklepów eobuwie? Rozumiem, że to może być sposób na pozyskiwanie klientów, ale czy to nie jest za wysoki koszt per klient?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Sklepy mają małą powierzchnię sprzedażową i zlokalizowane są tylko w największych miastach. Pozwalają podnosić doświadczenia zakupowe klienta, pomagają migracji klienta z offline do online. Są też hubami logistycznymi.
Ale co najważniejsze, są rentowne i tę rentowność z kwartału na kwartał jeszcze podnoszą. Mamy bardzo dobry zespól, który je prowadzi.

Obrazek użytkownika Anonim
Lubie skaner eobuwie

CCC przez ostatnie 2 lata dokonało wielu przejęć (jak gino rossi) oraz mocno inwestuje w obecność w e-commerce. To duże koszty. Kiedy te inwestycje będą realnie profitować?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Już profitują. Co do Gino, jeśli przemnożymy naszą sprzedaż we wszystkich kanałach x średnio 50 zł wyższą marżę, możemy być bardzo zadowoleni. Gino to także internetowy hit.
DeeZee było pierwszym obok Adidasa upgradem produktu na naszych półkach. Sama spółka przynosi już wysokie kilka milionów EBITDA rocznie i rośnie prawie 2x rdr.
Ecom CCC jest rentowny i mocno rozwojowy.

Obrazek użytkownika MKI
MKI

Dzień dobry, CCC pozyskała duże kwoty finansowania 500 mln (Polsat), 500 mln (Brzoska), 600 mln (Softbank), teraz 360 mln obligacje zamienne, wcześniej emisja akcji. Na co firma zamierza przeznaczyć tak znaczne kwoty?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Część przeznaczyliśmy na spłatę zadłużenia ~450mln, 720 na wykup udziałów od M. Grzymkowskiego. Softbank całkowicie dotyczy rozwoju i skokowego budowania wartości Grupy eobuwie, m.in. poprzez inwestycję w logistykę, marketplace, technologię i kapitał obrotowy.

Obrazek użytkownika MKI
MKI

Jak Pan Prezes ocenia rozwój kanałów e-commerce w CCC i e-obuwie, jak będzie przebiegał rozwój przez najbliższe 12-24 miesiące?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Kiedy sklepy były zamknięte, ecom rósł nam o 85%, kiedy zostały otwarte, średnio o 65%.
To dobry prognostyk, chociaż baza rośnie.
Większość naszych formatów jest nowa albo bardzo nowa, więc mają jeszcze ogromną przestrzeń do wzrostów. Ccc.eu wystartowało w Polsce 2 lata temu, a na rynkach zagranicznych 1-1,5 roku temu. Modivo ma dwa lata. DeeZee z odzieżą pół, DeeZee na rynkach zagranicznych rok. To żyzna gleba do wzrostów. Tym bardziej, że intensywnie pracujemy, aby intensyfikować sprzedaż na tych rynkach, na których już jesteśmy.
Ale równie ważne będą nowe otwarcia... CCC.eu w Rosji, Grecji..., ecom HalfPrice, marketplace eobuwie/Modivo, off-price Modivo.
W eobuwie mamy 50% dynamiki przychodów, a dopiero przed nami uruchomienie (niedługo) dwóch równie ważnych motorów wzrostu (offprice & marketplace).

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Witam. Jaki glowny cel maja Panstwo na 2022 rok?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Ambicje były opisane w strategii GO.22 - ta pozostaje w mocy.
Będziemy dźwigać mocno przychód, ale największe oczekiwania i ambicje mamy w odniesieniu do marży brutto.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy sklepy Halprice pojawia sie rowniez za granica?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Tak, zgodnie z zapowiedzią z CCC insight out. I to niebawem. Już w sierpniu zadebiutuje w Budapeszcie i Wiedniu. Później Praga.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakich nakładów finansowych będzie wymagać jeszcze budowa sieci Halfprice?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Gro sklepów HalfPrice to transformacja dużych (czasem za dużych) sklepów CCC. HP korzysta również z kompetencji Grupy w zakresie logistyki, technologii, e-commerce.
Sklepy zarówno w modelu, jak i rzeczywistości mają dobre parametry ekonomiczne. Nakłady będą wynikać z tempa ekspansji. Przy dobrym ROI pierwsze sklepy tej sieci będą pracować na inwestycje w kolejne.

Obrazek użytkownika MRKrzysztof
MRKrzysztof

Kiedy wprowadzenie Marek Americanos i Badura do sklepów stacjonarnych i ecommers. Proszę o konkretną datę. Jakie oczekiwania i czym zaskoczyczycie wprowadzając marki które już są znane na rynku?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Badura już jest na półkach sklepowych oraz w magazynie ecom i niebawem rozpoczniemy działania marketingowe dla tej marki.
Produkty Badury będą dostępne w sezonie AW21 na ccc.eu i w sklepach stacjonarnych, a także na Modivo oraz eobuwie.pl.
Natomiast Americanos zadebiutuje w naszym portfolio w sezonie SS22. Produkty tej marki będą dostępne na Modivo, Eobuwie.pl, ccc.eu oraz w sklepach stacjonarnych CCC.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Jak silnie chcecie postawić na nowe marki własne takie jak Badura i Americanos? Jaki udział w sprzedaży docelowo chcielibyście z nich uzyskać? Czy marki te będą też oferowane w eobuwie?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Jak wyżej - z pewnością będą dostępne w ofercie eobuwie.
Udział ciężko jest nam dziś szacować, tym bardziej, że inwestujemy również w pozostałe marki własne. Na pewno będą zauważalne i na pewno będzie to kilka procent.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy rozważacie wykorzystanie aktualnego okresu niskich stóp procentowych i dobrego postrzegania ecommerce, aby przeprowadzić jeszcze jakąś emisję obligacji?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dwa dni temu nasi akcjonariusze zagłosowali za warunkową emisją obligacji zamiennych na akcje o łącznej wartości 360 mln zł. Jak informowaliśmy, emisja obligacji zamiennych na akcje stanowi jedną z rozważanych, alternatywnych metod sfinansowania wykupu 10% akcji w eObuwie.pl S.A. Niewykluczone są inne metody finansowania, w tym emisja obligacji zwykłych lub pozyskanie finansowania z innych źródeł.

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin

Dzień dobry, mam pytanie dotyczące całej logistyki w Grupie CCC. Czy zajmujecie się tym sami, czy korzystacie z firmy zewnętrznej tak jak Zalando współpracuje z firmą DHL. Dziękuję za odpowiedź i życzę sukcesów.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Współpracujemy z firmami zewnętrznymi w zakresie transportu do i od klienta, a także w zakresie realizacji procesów magazynowych (np. sortownie).
Najchętniej wybieranymi przez naszych Klientów firmami są Inpost i DHL.

Obrazek użytkownika Anonim
Alien

Dzien dobry. Są pogłoski o sklepach shock price. Czy to prawda, że testujecie ten koncept i czy należą do grupy ccc?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Widzimy ogromne zainteresowanie Klientów naszym nowym konceptem off-price. HalfPrice jest już dostępny w 20 dużych miastach w całej Polsce. Jesteśmy z tego konceptu bardzo zadowoleni. Jak wspominaliśmy, do końca roku sklepów powinno być ok. 60 plus wychodzimy z HalfPrice do Europy Centralnej. ShockPrice to test off-price, który możemy zaproponować Klientom z mniejszych miejscowości. Wspomniany salon jest tzw. sklepem testowym / pilotażowym. Bardziej szczegółowymi informacjami z ogromną przyjemnością podzielimy się po zakończeniu wspomnianych testów.
Jak wiele razy wspominaliśmy, mamy zwinną i ambitną organizację, która testuje wiele różnych konceptów biznesowych w produkcie, kanałach sprzedaży i technologii.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy zakup marki Americanos można odczytać jako sygnał, że chcecie też mocniej wejść w odzież?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Mocniej? :) Modivo, DeeZee, HalfPrice, Sprandi, Simple... Odzież, ale i inne kategorie, to już dzisiaj duża część naszego biznesu. Americanos to właściwa marka w tym obszarze. Proporcje będą się zmieniać, ponieważ w całej Grupie to właśnie koncepty Modivo i HalfPrice mają i będą mieć największą dynamikę.

Obrazek użytkownika Anonim
Karolina

Czy w związku z rosnącymi kosztami produkcji i transportu z Azji CCC planuje jakieś większe podwyżki w sezonie FW 2021/2022?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Jak wyżej - o inflacji cen obuwia mówiliśmy oraz o sytuacji w transporcie również. Nasza obietnica się nie zmienia - w każdej półce cenowej mamy i będziemy mieć najbardziej atrakcyjne produkty cenowo, jakościowo i modowo.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak ważny jest dla Państwa program lojalnościowy (CCC Club) i związane z nim działania?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Bardzo ważny! Jest to jeden z ważniejszych obszarów naszej strategii omnichannel. Po pierwsze, mamy jeden z największych programów. Po drugie, to cały ekosystem technologii, partnerów i komunikacji. Po trzecie mamy świetny Zespół i narzędzia. Pracując nad strategią dostrzegamy, że mimo, iż jest już bardzo dobrze, to może być jeszcze dużo lepiej.

Obrazek użytkownika Anonim
Karolina

Czy CCC planuje przenosić w najbliższym czasie jakąś większą część produkcji do Europy w tym do Polski?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Raczej nie. Współpraca z naszymi dotychczasowymi kontrahentami układa się bardzo dobrze, więc nie widzę powodu do radykalnych zmian. Mamy kilkunastoletnie relacje i silny Zespół z Centrali pracujący dla nas lokalnie. To nasza przewaga.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy wszystkie odpisy związane z zamknięciem fabryki Gino Rossi zostały już uwzględnione, czy tam będą jeszcze jakieś większe koszty?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Wg mojej wiedzy wszystkie, ale zawsze zastrzegam jeszcze, że w trakcie badania sprawozdań audytor zgłasza swoje spostrzeżenia, które my uwzględniamy. Nie spodziewam się jednak niczego istotnego w tym zakresie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Przyznam szczerze, że zastanawiam się, czytając o kwestiach związanych z zatowarowaniem, czy zamykanie polskiej fabryki było dobrym ruchem. Może byłby to jakiś sposób na dywersyfikację w zakresie dostaw?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Uważamy, że nasze dostawy są dobrze zdywersyfikowane. Polska fabryka odpowiadała tylko za 3% produkcji, więc nie była to znacząca liczba.
Zdecydowanie łańcuch dostaw Grupy CCC jest jej kluczową przewagą, powie to Pani/Panu każdy konkurent CCC.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Jaka jest zakładana marża marketplace w eobuwiu na tle aktualnie uzyskiwanego poziomy marży?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie ujawniamy. Będziemy pracować nad tym, żeby być w górnych przedziałach konkurencji. Mamy odpowiednie kompetencje na pokładzie, żeby tak było.

Obrazek użytkownika Anonim
Stefan

Jaki mniej więcej % sklepów stacjonarnych jest nierentowny i bez większych szans na poprawę w najbliższym czasie? Ile zamknięć Pan przewiduje do końca 2021?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Po zamknięciu rynku szwajcarskiego, austriackiego, kilku pomniejszeniach w Rosji i Polsce oraz zamianie największych kilkudziesięciu sklepów CCC na HalfPrice (jak WSJ Warszawa, Vorosmarty Budapeszty, Wiedeń MHlfrStr), w znormalizowanych warunkach spodziewam się, że wszystkie będą rentowne. A my chcemy, żeby były bardzo rentowne poprzez produkt, komunikację, optymalizację logistycznego profilu sklepu i cyfryzację.
Jest jeszcze pewnie z “tysiąc” mniejszych i większych aspektów, które możemy poprawić. Dla mnie najważniejsze, ze mamy Zespół, który potrafi i chce.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Szanowni Państwo, wybiła godzina 12, ale w związku z tym, że mamy jeszcze kilka pytań, przez kolejne kilkanaście minut zostaniemy z Państwem i odpowiemy na wszystkie.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Rozumiem, że obecnie priorytetowo traktujecie ekspansję i wzrost przychodów vs. uzyskiwaną marżę w eobuwiu. Czy w ogóle jest przestrzeń do wzrostu marżowości w eobuwiu w przyszłości i jeśli tak to o ile p.p.?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Priorytetem dla nas jest rentowny wzrost. Wiele e-commerców uzyskuje rentowność dopiero po zbudowaniu skali, a eobuwie jest cały czas rentowne przy CAGR sprzedaży 80%. W Strategii GO.22 założyliśmy, że rentowność EBITDA eobuwie powinna znajdować się w przedziale od 8 do 10% - przez większość czasu przebijamy ten cel lub jesteśmy przy jego górnej granicy. Skumulowana rentowność EBITDA – od początku roku obrotowego to 9%. To jest cel i rzeczywistość jest jej bliska. Jesteśmy z tego zadowoleni. Jeszcze raz nadmienię, że “nowe Q2” eobuwie zawiera w sobie lipiec, miesiąc, który zwyczajowo miał zerową lub nawet ujemną ebitdę. Q3 to sierpień, wrzesień i październik. Mocne miesiące. Jestem bardzo spokojny w odniesieniu do wyników eobuwia.

Obrazek użytkownika Anonim
Katarzyna

Dzien dobry. Czy klienci chetniej wybieraja obuwie skorzane czy materialowe? Jaki jest procent sprzedazy obuwia marki LASOCKI oraz GINO ROSSI?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

To zależy od pory roku. Jesień - skóra, lato – materiał. Obserwujemy, że znaczenie materiału, z jakiego but jest wykonany, zmniejsza się. Lasocki to 22% sprzedaży, a GR 7%.

Obrazek użytkownika Anonim
Kasia

Witam. Cxytajac wszystkie powyzsze Panskie odpowiedzi zauwaxylam, ze pracownicy bardzo doceniani w Panskiej firmie. Wielka przyjemnoscia byloby pracowac w Panskiej firmie. Powodzenia i zycze samych sukcesow!

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Tak jest, i mówię zarówno w imieniu Organizacji, jak i samego siebie. Ucyfrawiamy się w niesamowitym tempie, ale wciąż i niezmiennie to Ludzie są najważniejsi - Klienci, Pracownicy, Partnerzy. Uwielbiam nasz Zespół, a właściwie Zespoły całej Grupy CCC – CCC, eobuwie, Modivo, DeeZee, HalfPrice.
Jestem niezwykle dumny z tego, jak nasz Team pracował i co pokazał w czasie pandemii. Teraz się jeszcze wzmocniliśmy i widzimy już tego efekty.
I oczywiście zapraszamy do nas :) – chcemy, żeby CCC było miejscem dla każdego z pomysłem, inicjatywą, zaangażowaniem, nastawieniem na rozwój i współpracę.

Obrazek użytkownika Anonim
Alien

Swego czasu było głośno o współpracy DeeZee z Zalando. Czy współpraca dalej się układa i o jakiej skali wspólpracy można tu powiedzieć?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Współpraca dalej się układa. Pierwsze dostawy wchodzą na magazyny Zalando. W pierwszym sezonie będzie to 200k par. Kontraktowane są również kolejne sezony. DeeZee wzmacnia również swoje zasoby w zakresie współpracy z platformami.
DeeZee ma ogromny potencjał jako marka i liczba zapytań z całego świata jest spora.
Jak nadmieniłem wcześniej, to jeden z przykładów naszej obecności na marketplacach. Jesteśmy zadowoleni z tej współpracy.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Serdecznie dziękuję za wszystkie zadane pytania! Jak zawsze była to dla mnie bardzo ciekawa dyskusja. Fajne pytania, i mam nadzieję odpowiedzi, które spełniły oczekiwania ;) Z pewnością już niebawem spotkam się z Państwem w tej formule po raz kolejny. Serdecznie pozdrawiam i życzę Państwu przyjemnego weekendu. Do zobaczenia!

Obrazek użytkownika Anonim
Stefan

Panie Prezesie dziękuję za wyprowadzenie spółki na prostą. Jestem jednym z tych, którzy kupili akcje CCC po około 30 zł i to była świetna inwestycja. Wszystiego dobrego, oby tak dalej

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Cieszę się i gratuluję!

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Bardzo dziękujemy w imieniu wszystkich osób uczestniczacych w tym wydarzeniu za odpowiedziane pytania oraz rozwianie wszelkich watpliwosci. Ja w swoim imieniu gratuluje i zycze samych sukcesow!

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Bardzo dziękujemy :)

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.