Relacja czatu z prezesem zarządu Gaming Factory: Przychody ze sprzedaży gier systematycznie rosną, a przed nami kolejne premiery
Obrazek użytkownika Czaty
30 maj 2023, 15:16

„Przychody ze sprzedaży gier systematycznie rosną, a przed nami kolejne premiery” - relacja czatu z prezesem zarządu Gaming Factory

We wtorek 30 maja 2023 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Gaming Factory, Mateuszem Adamkiewiczem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych spółki za I kwartał 2023 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o planowane premiery, potencjał gry Japanese Drift Master oraz współpracę ze spółkami zależnymi.

W spotkaniu udział wzięło 550 osób, a prezes zarządu odpowiedział na ponad 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zachęcamy do udziału w czacie inwestorskim z prezesem zarządu Gaming Factory, Mateuszem Adamkiewiczem. Podczas spotkania zostaną omówione wyniki finansowe za I kwartał 2023 roku oraz dalsze plany rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 30 maja 2023 r. o godz. 13:30. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Dzień dobry,
witam wszystkich na czacie inwestorskim. Zapraszam do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Jakie są szanse że gra JDM zostanie sprzedana/ oddana innemu wydawcy ( tak jak dreamhause czy legion)?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie przewidujemy takiego scenariusza, to dla nas jeden z kluczowych projektów, wiążemy z nim duże nadzieje, a współpraca z zespołem układa się bardzo dobrze. Nie wykluczamy natomiast scenariusza pozyskania zagranicznego wydawcy, który mógłby znacząco wesprzeć projekt finansowo, a co za tym idzie jeszcze bardziej zwiększyć jego potencjał sprzedażowy.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Zarząd Gaming Factory S.A. („Emitent”) informuje, że w dniu 12 września 2022 roku podpisał umowę o współpracy ze Switch to Blockchain Studio sp. z o.o., której celem będzie komercjalizacja projektów Emitenta, a także tworzenie od podstaw gier na platformy blockchain. Pierwszy projekt w ramach ww. współpracy - gra „Bug Academy” - pojawi się na platformie moonie.io na przełomie września i października 2022 - JAK WYGLĄDA WSPÓŁPRACA I KIEDY MORZEMY REALNIE SPODZIEWAĆ SIĘ PIERWSZYCH PROJEKTÓW NA WSPOMNIANEJ PLATFORMIE (miał być bug academy)?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Cały czas czekamy na uruchomienie nowego systemu moonie. W tym momencie wszystko zależy już od naszego partnera. Termin startu nowej platformy był kilkukrotnie przekładany, ponieważ zespół chce dopracować wszystko na ostatni guzik i już na starcie dać odbiorcom jak najwięcej funkcjonalności.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

W jaki sposób zwiększyliście udział w spółce Ultimate VR S.A. z 21,70% do 40,08% poprzez zakup akcji/udziałów czy jakiś przydział lub podział? i dlaczego? Widzicie potencjał czy jakieś inne plany?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Odkupiliśmy akcje od innego inwestora, natomiast docelowo chcemy aby pakiet ten znalazł się w zespole, który będzie realizował naszą strategię. Mamy inną niż dotychczas wizję rozwoju firmy i w tym celu podejmujemy działania reorganizacyjne. W tym roku zaprezentujemy pierwszy wspólny tytuł tworzony wspólnie z Ultimate VR i w zasadzie powinno to nastąpić już wkrótce. Docelowo widzę ten podmiot jako jeden z kluczowych w ramach grupy kapitałowej obok VEE, Asmodev i Black Rose Projects.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Jak idą prace nad Siege of Irdor i czy nie macie problemów z developerem HardCodeWay? Kidy planujecie wydać i rozpocząć kampanię marketingową?, gdyż jest to ciekawa gra i ten rodzaj zawsze cieszy się popularnością

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie mamy już planów związanych z HardCodeWay, nasze drogi się rozeszły. Tak jak już kilkukrotnie wspominałem połączyliśmy Siege of Irdor i Knight Simulator w jeden projekt, który aktualnie tworzy studio wewnętrzne. Natomiast gra będzie wyglądała inaczej niż dotychczas było to prezentowane. Trudno mi określić moment, w którym nowe materiały zostaną zaprezentowane, ponieważ zgodnie z nowymi założeniami, chcemy pokazywać gry, które znajdują się w zaawansowanej fazie produkcji, tak jak to było w przypadku JDM.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Kiedy usłyszymy coś ciekawego na temat waszej flagowej gry human farm na którą czekamy wszyscy, Kiedy planujecie ruszyć z kampanią i kiedy zobaczymy jakieś demo?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Chcielibyśmy ruszyć z większą ofensywą informacyjną w drugiej połowie tego roku, zaprezentować graczom demo i wyznaczyć datę premiery. Natomiast na razie nie są to pewne założenia, mamy kilka projektów prowadzonych wspólnie z Asmodev i nadal stosunkowo niewielki zespół. Chcielibyśmy, aby jeden z tytułów Booze Master lub Human Farm miał premierę w tym roku, natomiast ostatecznie jest to kwestia jakości, z której wszyscy będziemy zadowoleni.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Mówią w kuluarach że macie problemy lub mieliście z develperem Desand Game Studios, który pracował nad grami pizza simulator, dreamhause, Woodzone, więc moje pytanie kto dokończy grę pizza simulator czy może jesteście w trakcie negocjacji w zakresie odsprzedaży? a może inny developwer. Co z grą woodzone która jest skończona i przekazana do was?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Trudno powiedzieć, czy mieliśmy problemy, bardziej chodziło o odmienną wizję dla projektów, natomiast nadal pozostajemy w kontakcie i mamy dobre relacje. Co do Pizza Simulator to projekt jest aktualnie prowadzony przez inne studio, ale jeszcze nie komunikowaliśmy tego oficjalnie, przyjdzie na to czas. Gra ma potencjał, co widać po liście oczekujących, zatem chcieliśmy ten projekt kontynuować.
Jeśli chodzi natomiast o Woodzone to tu sytuacja jest jednoznaczna – projekt został w zeszłym roku odpisany i nie zamierzamy do niego wracać, ponieważ nie widzimy w nim potencjału.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Nie boicie się o grę Spooky Lord w spółce BLACK ROSE PROJECTS w której macie prawie 26% udziałów? po ich wynikach widać że rok 2022 nie był zbyt udany.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie do końca wiem czego mielibyśmy się obawiać jeśli chodzi o samą grę. Jeśli chodzi natomiast o firmę, to wierzymy w jej dalszy rozwój i nadal będziemy go wspierać. Spółka ma podpisaną umowę z NCBiR, dużo zewnętrznych umów na porty oraz zlecenia od GIF, a także posiada w produkcji tytuły własne. Może ostatnie wyniki czy kurs nie wyglądają korzystnie, ale myślę ze po tym trudniejszym okresie BRP wróci na ścieżkę rozwoju.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Jesteście współzałożycielem i udziałowcem w spółce Ultimate Licensing sp. z o.o., czy ta spółka prowadzi ogólnie działalność, dokładnie mi chodzi czy już ma jakiś swój portfel zleceń i przychody?, czy nadal jest tylko że jest z nazwy

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Spółka prowadzi działalność, ale trudno powiedzieć żeby rozwijała się dynamicznie. Początkowe założenia były zbyt optymistyczne, a w każdym razie branża i sentyment wokół niej nieco się zmieniły od powstania tego podmiotu. Nasza początkowa inwestycja nie była tutaj jednak wielka, a dzięki tej firmie pozyskaliśmy kilka zewnętrznych zleceń, zatem sumarycznie inwestycja ta jest dla nas neutralna.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Jak wygląda działalność i rachunek zysków i strat w spółce Silver Lynx Games sp. z o. o. , czy nadal jest tak jak w poprzednich latach? tj. wspominał Pan wcześniej że jest dobrze w takim sensie że planszówki ich się sprzedają i mają wyniki na plusie

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Od wybuchu covid spółka miała szereg problemu z dostawcami, którzy pochodzą głównie z Chin i z tego powodu wydanie pierwszego projektu radykalnie się przesunęło. Wedle ostatnich rozmów z zarządem tej firmy pierwsza gra powinna zostać wydana w tym roku, co pozytywnie przełoży się na wyniki finansowe. Przez ostatnie 3 lata spółka przynosiła straty. Natomiast na ten moment trudno oczekiwać, że podmiot ten będzie pełnił istotną funkcję w ramach grupy kapitałowej.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Mam pytanie związane z asmodev czy priest nie ma negatywnego wpływu na nasze produkcje a dokładnie czy zespół nie jest pochłonięty produkcją dla ulg a nasze projekty są w zawieszeniu lub robione przy okazji? bardzo liczymy na human farm i booze master od dema jest prawdę mówiąc zostawiony sam sobie, brak wsparcia marketingowego i na steam jedynie wisi a wishlist zamiast rosnąć maleje, huam farm jakoś sobie jeszcze radzi ale bez wsparcia będzie tak samo jak z boozemaster

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Z tego co wiem, to Asmodev aktualnie nie ma dużo do wykonania jeśli chodzi o grę Priest Simulator i jest w pełni skoncentrowany na naszych wspólnych produkcjach. Zespół jest zaangażowany i wszystkie wspólne tematy idą do przodu. Jeśli chodzi o kwestie marketingowe to one również wkrótce wystartują wraz z przebudową kart Steam.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy można spodziewać się dema/prologu Japanese Drift Master?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Chcemy pokazać demo w tym roku, mamy już całą wizję tego co chcemy pokazać, a prace nad tą wersją w zasadzie zostały już rozpoczęte.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Które gry są najbliżej wydania?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Lesson Learned, Booze Master, projekt VR.

Obrazek użytkownika Anonim
Max

Czy w tym roku planowane są kolejne odpisy?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie planujemy już więcej odpisów pod kątem zamykania istniejących projektów. Jedyne odpisy mogą nastąpić jeśli jakiś tytuł po premierze będzie się sprzedawał słabo, ale na pewno nie będą to już kwoty takie jak w ubiegłym roku i ewentualnie mogą one nastąpić w porozumieniu z audytorem przy okazji publikacji sprawozdań. Okres czyszczenia projektów mamy już za sobą i aktualnie jedyne korekty mogą powstawać na skutek przepisów rachunkowych.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Które miesiące zostały zaksięgowane z elektryka w wynik finansowy za I kwartał?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Fakturę za dany miesiąc wystawiamy około 1,5 miesiąca po jego zakończeniu. Czyli przykładowo przychody za grudzień są rozliczane w lutym.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Jak idzie sprzedaż castle renovatio, farming life na platformach xbox i nintendo? Ile kopi jest sprzedawanych miesięcznie, interesuje nas ilość około

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

To są bardzo orientacyjne dane, ale można przyjąć, że sprzedaje się około 1000 kopii miesięcznie na każdej platformie dla każdego tytułu. Generalnie lada moment oba porty powinny się zwrócić, a sprzedaż jest dosyć stabilna, więc w dalszej części roku będziemy z tego generować zysk.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

czy nie planujecie skupu własnego akcji na cele przydziału motywacyjnego dla swoich pracowników?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Jest to temat przez nas rozważany, myślimy nad nowym programem motywacyjnym skierowanym do pracowników, ponieważ struktura firmy od IPO znacząco się zmieniła. Na pewno nie byłby to skup masowy, a w skali całej kapitalizacji raczej symboliczny, ale jest to dobry pomysł.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile osób bezpośrednio zatrudnia spółka?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Na ten moment już ponad 20.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile osób liczy zespół od Japanese Drift Master?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

W tej chwili 8, ale cały czas prowadzimy rekrutację.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

czy nie planujecie w najbliżej przyszłości wypuszczenia nowych akcji?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie widzimy takiej potrzeby ani możliwości, nie sądzimy też aby się ona pojawiła w kolejnych latach. Przychody ze sprzedaży gier systematycznie rosną, a przed nami kolejne premiery co wiąże się również z ograniczeniem kosztów. Chociaż mam tu na myśli bardzie koniec roku, ponieważ póki co mamy 12 tytułów w produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Tzw. lojalki osób kluczowych czyli większościowych udziałowców mam tu na myśli Prezesa i Pana M.Pastewki wygasły dokładnie mi chodzi o sprzedaż posiadanych akcji, czy planujecie tak ja było poprzednio podpisać i pokazać dla rynku że nie planujecie sprzedać swoich akcji?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Z tego co wiem nasze lock-upy wygasły już prawie rok temu i nadal nikt nie sprzedał żadnej akcji. Na pewno taka wycena spółki nie jest dla nikogo satysfakcjonująca i dla głównych akcjonariuszy również. Podpisanie lock-upu w tym wypadku miałoby charakter bardziej symboliczny, ale nie powinien to być problem. Jeśli chodzi o mnie to tak jak mówiłem chyba podczas IPO – nie wyobrażam sobie, żebym miał kiedykolwiek sprzedawać swoje akcje w rynek. Gdyby kiedyś zaistniała taka potrzeba to ewentualnym wyjściem byłaby sprzedaż do inwestora branżowego lub instytucjonalnego.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Spółka zależna Vision Edge Entertainment podpisała warunkową umowy sprzedaży praw do gry Dreamhouse: The Game
z przekazaniem autorskich praw majątkowych za kwotę 450 000,00 zł. - kiedy zostaną zaksięgowana w/w kwota? i czy na pewno ona pokryje poniesione wcześniej nakłady

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Kwota ta pokrywa pełen wkład i powinna zostać przekazana do końca tego roku. Płatności będą księgowane w momencie ich odbioru.

Obrazek użytkownika Anonim
andrzej

Z zapowiedzi gra jdm miała być wydana w ciągu 6 miesięcy od premiery, teraz jest mowa o następnym roku, dlaczego?, przecież gra w dniu premiery miała być produkcyjnie zaawansowana. Czy gif jest zabezpieczony w przypadku odejścia zespołu i czy zespół jest w spółce zatrudniony o umowę o pracę czy o umowy b2b czy w jakiejś inne formie?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Zespół jest zatrudniony w oparciu o umowy B2b albo dzieło, standardowo jak wszyscy nasi pracownicy i kontrahenci.
Co do terminów, to początkowo nie zakładaliśmy, że nasza gra będzie porównywana do NFS czy innych samochodowych gier AAA. Z jednej strony całe to zainteresowanie i pozytywny odbiór są dla nas bardzo motywujące, z drugiej strony musimy teraz sprostać tym wysokim oczekiwaniom. Na naszej stronie cały czas widnieje termin wydania na przełomie 2023 i 2024 roku i pozostaje on aktualny, jednak patrząc na to ile się dzieje wokół tej produkcji, na pewno będzie duży nacisk na świetną jakość i obszerną zawartość już podczas premiery early access i jeśli będzie na to potrzeba więcej czasu niż wcześniej zakładaliśmy, to zespół otrzyma dodatkowy czas na dopracowanie wszystkiego.

Obrazek użytkownika Anonim
Max

Czy większość kosztów JDM poniesiona została w ubiegłym czy w aktualnym roku?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Trudno powiedzieć, mamy dopiero maj, więc myślę, że ostatecznie koszty w tym roku będą wyższe niż w 2022.

Obrazek użytkownika Anonim
Go

Jakie gry oprócz dodatku Electrician Simulator mogą stanowić ważna część przychodową dla spółki?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Jeśli chodzi o nowe źródła przychodu to czekamy jeszcze na wersje konsolowe ZooKeeper i Bakery Simulator, poza tym trzeba czekać na kolejne premiery nowych IP.

Obrazek użytkownika Anonim
Janusz

Czy macie już określoną cenę za Drift Master? Czy to będzie wasza najdroższa gra?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Na pewno będzie to nasz najdroższy produkt, ale w tym momencie jeszcze trudno mi określić ostateczną cenę. Myślimy o bazowym przedziale w granicy 30-40 USD na Steam podczas premiery early access.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaka jest aktualna liczba zapisów na whisthlist gry Japanese Drift Master?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Zbliżamy się do 100 tysięcy zapisów, myślę, że to kwestia tygodnia lub dwóch. Po osiągnięciu tej granicy będziemy już oszczędniej podawać skalę przyrostu, ponieważ ostatnio tych informacji było już sporo. Zainteresowanie grą jest widoczne, tytuł pnie się w rankingach Steam, więc z tej strony nie czeka nas żadne zagrożenie. Aktualnie priorytetem jest dalsza praca nad grą, przygotowanie dema oraz nowych materiałów marketingowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Bartek

Witam,
czy ostatnio przedstawiona gra JDM: Japanese Drift Masters to pierwotnie gra po tytułem Toge spółki Haje S.A.? Wskazuje na to osoba Michała Kaweckiego zaangażowanego w stworzenie gry. W jaki sposób wygląda współpraca ze spółką Haje S.A. przy tej grze?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Faktycznie jest tutaj powiązanie osobowe, natomiast aktualnie nie współpracujemy ze spółką Haje. Przez pewien czas pracowała dla nas przy produkcji, natomiast licencja na wydanie gry została odkupiona od innego podmiotu.

Obrazek użytkownika Anonim
Artur

1. Biorąc pod uwagę sukces Electrician Simulator, który był przede wszystkim spowodowany tym iż był to produkt dopracowany, jak dzisiaj spółka podeszła by do wydania takich gier jak Bakery Simulator oraz Casttle Flipper, które to tytuły nie odniosły sukcesu ze względu na szereg problemów z jakością ?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Nie można porównać tych sytuacji ponieważ robiły to zupełnie inne zespoły. Take It Studio było bardziej chętne do współpracy z zespołem testerskim i ma to odzwierciedlenie w ocenach Elektryka i naszej dalszej współpracy.

Obrazek użytkownika Anonim
Artur

2. Czy nie warto zrezygnować z niektórych tytułów będących w produkcji przez Asmodev. Niektóre tytuły są w produkcji od paru lat, a nie mają nawet konceptu (Mercyful Flames) inne są na bardzo wczesnym etapie produkcji (Human Farm). Czy rozdzielanie sił na 3 różne gry nie spowoduje że zostaną wydane 3 bardzo przeciętne tytułu zamiast jednego dobrego.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Te koncepty czy nawet dosyć zaawansowane buildy istnieją do wszystkich tych produkcji, tylko po prostu nie jest to jeszcze etap aby pokazywać je szerszej publiczności. Nie będziemy rezygnować z tych produkcji i każdej chcemy poświęcić odpowiednią ilość czasu. Natomiast docelowo chcemy z Asmodev faktycznie produkować mniej gier niż to ma miejsce obecnie.

Obrazek użytkownika Anonim
Artur

3. Czy w związku z cały czas wysokim poziomem ‘zapasów’, czyli pozycją księgową, pod którą kryją się nakłady na rozwój gier, jest ryzyku, iż w tym roku ponownie zobaczymy paromilionowe odpisy z tego tytułu.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

jw

Obrazek użytkownika Anonim
Artur

4. Poza DLC do Electrician Simulator w tym roku nie widzę pozycji, która byłaby generatorem przychodu dla spółki. Czy prezes ma w tym kontekście inne zdanie? Proszę o szczerą odpowiedź bez PR ’u.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Myślę, że taką pozycją może być konsolowy Bakery Simulator, a przy dobrych wiatrach także Electrician Simulator, chociaż realnie możemy tu myśleć o wydaniu na pierwsze dopiero na sam koniec roku. Poza tymi wersjami pozostaje nam czekać na premiery kolejnych nowych IP, ale nastąpią one dopiero w momencie, gdy uznamy, że dany tytuł jest gotowy do wydania.

Obrazek użytkownika Anonim
Artur

5. Jakie pozytywne skutki z punktu widzenia organizacyjnego przyniosły zmiany wprowadzone wraz z ogłoszeniem nowej strategii pod koniec 2022. Chodzi mi tu w szczególności o Quality Control wydawanych gier ale nie tylko.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Myślę, że cała zmiana organizacji firmy to jest dla nas wielki skok jakościowy, który teraz będzie procentował przez lata. Postawiliśmy wspólnie z Marcinem Przymusem na budowę własnych zespołów produkcyjnych, testerskich i marketingowych tak aby mieć lepszą kontrolę nad wszystkimi produkcjami. Zmieniliśmy całkowicie kryteria przyjmowania i odbioru nowych projektów, rozbudowaliśmy struktury firmy, dzięki czemu doświadczone osoby są odpowiedzialne za konkretne obszary działalności naszej firmy. W dłuższej perspektywie jesteśmy gotowi do współpracy z dużymi zagranicznymi partnerami, mamy większe możliwości self-publishingu no i myślę, że odsiew produktów też jest lepszy i będziemy wydawać gry bardzo dobre jakościowo.
W krótkim terminie zmiany, które zostały wprowadzone są już widoczne po ocenach Elektryka, ogłoszeniu JDM, wynikach kwartalnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Artur

6. Dlaczego podjęto decyzję by JDM wyszło w formule early access ?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Gra ma bardzo duży potencjał rozwoju w pierwszej kolejności musimy się skupić na kluczowych dla nas mechanikach i zwykłej przyjemności z rozgrywki oraz cechach odróżniających nas od konkurencji jak na przykład japoński setting. Nie jesteśmy natomiast w stanie zaproponować graczom 50 czy 100 samochodów na start i setek eventów jak to robi konkurencja AAA. Nasz przekaz dla graczy będzie dosyć jasny – chcemy rozwijać grę wspólnie z community i reagując na potrzeby naszej społeczności. Nie jest to zresztą model wyjątkowy w grach samochodowych – wiele aktualnie wielkich licencji startowało w podobny sposób.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Nad iloma grami obecnie pracujecie i która ma największy potencjał Pana zdaniem?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Aktualnie pracujemy nad 12-stoma grami, a jeśli chodzi o potencjał to bez wątpienia takim tytułem jest JDM.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Czy zarząd widzi szansę na zakończenie roku obrotowego 2023 z zyskiem netto?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

To dobre pytanie, ale na razie mamy sporo niewiadomych przede wszystkim pod kątem premier nowych produktów, gdyby wszystkie zespoły produkcyjne dotrzymały umownych terminów to nasza prognoza budżetu faktycznie zakłada zysk, ale historia pokazuje, że z tymi terminami bywa różnie.
Jeśli chodzi o nieco krótszy okres to drugi kwartał z pewnością będzie gorszy niż pierwszy, ponieważ nie mieliśmy nowych premier, a pierwsze przychody z DLC do Elektryka będą księgowane już w 3 kwartale.

Obrazek użytkownika Anonim
TTTT

Skoro rozstaliście się z HardCodeWay to czy Dinos Reborn obecnie produkuje zespół własny czy inny zespół zewnętrzny?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Produkcja tytułu jest kontynuowana przez studio zewnętrzne, natomiast sama koncepcja gry została również nieco zmieniona i jest bardziej dostosowana do aktualnych preferencji graczy. Dinos na ten moment pozostaje drugim tytułem pod względem rozmachu produkcji jeśli chodzi o nasze portfolio wydawnicze. W dalszej części roku chcemy także wznowić regularną komunikację z graczami. Wcześniej zostało to nieco zaniechane ze względu na problemy produkcyjne.

Obrazek użytkownika Anonim
Max

Czy planujecie odejść powoli od symulatorów?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Myślę, że to odejście jest już dokonane, przy czym nie rezygnujemy całkowicie z tego gatunku, ale na ten moment trudno o oryginalny pomysł w tym obszarze.
Jedynym symulatorem, który obecnie produkujemy jest Pizza Simulator, przy czym na pewno do rozgrywki zostaną dodane pewne smaczki mające za zadanie bardziej zainteresować gracza.

Obrazek użytkownika Anonim
Dariusz

Widzę, że spółka odchodzi od podawania wyników GK. Czym to jest spowodowane?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Wszystkie nasze sprawozdania są przygotowywane zgodnie z istniejącymi regulacjami i nic w tym zakresie się nie zmieniło.

Obrazek użytkownika Anonim
Dariusz

Czy planujecie pozyskanie dużego inwestora? Lub czy rozmawiacie z funduszami?

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Jeśli chodzi o pozyskanie jednego dużego inwestora branżowego to na ten moment nie ma takich rozmów. Rozmowy z podmiotami finansowymi są prowadzone systematycznie, zarząd prowadzi działania w celu zainteresowania takich podmiotów naszymi akcjami, natomiast myślę, że zanim ktoś ujawni się w naszym akcjonariacie najpierw będzie chciał sprawdzić na ile sprawdzają się założenia naszej nowej strategii.

Obrazek użytkownika Mateusz Adamkiewicz
Mateusz Adamkiewicz

Dziękuję za udział w czacie i ciekawe pytania. Zapraszam do kontaktu poprzez kanał Gaming Factory na Discordzie oraz przez formularz na stronie KONTAKT – Gaming Factory. Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.