Haitong Bank rekomenduje 'kupuj' dla Play z ceną docelową akcji 41,8 zł. Podnosi cenę docelową akcji dla Cyfrowego Polsatu do 30,4 zł, Orange Polska do 5,1 zł oraz obniża dla Netii do 3,8 zł | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
06 wrz 2017, 09:35

Haitong Bank rekomenduje 'kupuj' dla Play z ceną docelową akcji 41,8 zł. Podnosi cenę docelową akcji dla Cyfrowego Polsatu do 30,4 zł, Orange Polska do 5,1 zł oraz obniża dla Netii do 3,8 zł

Haitong Bank w raporcie z 5 września rozpoczyna wydawanie rekomendacji dla Play od KUPUJ z ceną docelową akcji 41,8 PLN, podnosi cenę docelową akcji dla Cyfrowego Polsatu do 30,4 PLN z 30 PLN i Orange Polska do 5,1 PLN z 5 PLN oraz obniża dla Netii do 3,8 PLN z 4,8 PLN.

Debiut giełdowy Play zachęcił analityków Haitong Bank do bardziej strategicznego spojrzenia na sektor telekomunikacyjny i zadanie kilku ważnych pytań go dotyczących, takich jak co determinuje sukces komercyjny i co może napędzać branżę w kolejnych latach? W efekcie tych przemyśleń analitycy postawili być może nieco kontrowersyjną tezę, że pomimo wysokich barier wejścia związanych z zakupem częstotliwości oraz rozwojem sieci, aktywa telekomunikacyjne nie determinują i nie gwarantują komercyjnego i finansowego sukcesu. Z drugiej strony posiadanie aktywów jest często przeceniane w analizie fundamentalnej.

Zdaniem Konrada Księżopolskiego z Haitong Bank, bardziej od samych aktywów liczy się ich wykorzystanie, unikalna oferta produkcyjna o wysokiej jakości, skuteczna organizacja, troska o klienta oraz marketing. Bardzo dobrze pokazuje to Play – z najmniejszym zasobem aktywów, startując od zera, stał się drugim co do wielkości operatorem mobilnym w Polsce. Z kolei Orange Polska, jako były państwowy monopolista zawsze miał najwięcej aktywów telekomunikacyjnych, ale jak widać po wynikach spółki, w ciągu ostatnich 10 lat straciła ona swoją dominującą pozycję rynkową.

Technologia się upowszechnia i w związku z tym nie może być traktowana w kategoriach przewagi konkurencyjnej, a nadpodaż aktywów stacjonarnych w ciągu najbliższych 2-3 lat może ograniczyć ich opłacalność. Według Konrada Księżopolskiego zwycięzcami ponownie zostaną ci, którzy zaoferują skuteczne połączenie oferty produktowej z dbałością o klienta. W przypadku operatorów mobilnych wzbogacenie oferty o Internet powinno zwiększyć konsumpcję ich rozwiązań. To, w połączeniu z wyższą wydajnością operacyjną i niskim wskaźnikiem nakładów kapitałowych do sprzedaży może pomóc operatorom mobilnym zwiększać wolne przepływy pieniężne. Natomiast w przypadku operatorów stacjonarnych niższa efektywność i wysokie koszty inwestycyjne budowy sieci FTTx/NGA mogą sprawić, że w ciągu najbliższych kilku lat będą one odczuwać presję jeżeli chodzi o przepływy pieniężne i wartość dywidendy. Analitycy uważają, że największym atutem operatorów stacjonarnych jest ich ukryty potencjał do szerszej konwergencji i redukcji kosztów. Póki co te dwa elementy od wielu lat istnieją jednak głównie na papierze i do tej pory nie zostały otwarte. Zdaniem analityków sytuacja ta nie zmieni się w dającej się przewidzieć przyszłości. Dlatego też Haitong Bank stawia operatorów mobilnych ponad stacjonarnymi.

Play (KUPUJ, cena docelowa akcji 41,8 PLN): Posiadając znacząco węższe pasma i skromniejszą sieć, ale dysponując znacznie lepszą ofertą komercyjną i skutecznym marketingiem oraz efektywnie wykorzystując własne i cudze aktywa telekomunikacyjne, Play startując od zera w 2007 r. stał się drugim największym operatorem mobilnym w Polsce. W 2016 r. w swojej bazie liczył już 14,5 mln klientów. Haitong Bank oczekuje, że Play będzie nadal zwiększał swoje przychody w tempie jednocyfrowym (połączenie bazy abonentów i wzrostu ARPU), zaś EBITDA dwukrotnie szybciej za sprawą lewarowania operacyjnego. Play oferuje wysoką stopę dywidendy (w latach 2018/19/20 odpowiednio 7/6,6/8,3 proc.), jedną z najwyższych w sektorze telekomunikacyjnym.

Cyfrowy Polsat (KUPUJ, cena docelowa akcji 30,4 PLN): Dzięki swojej atrakcyjnej ofercie produktowej łączącej płatną telewizję, mobilne usługi głosowe i mobilny Internet oraz bardzo ścisłej kontroli kosztów, Cyfrowy Polsat reprezentuje najciekawsze połączenie atrakcyjności i efektywności. Dodatkowo przyczyniają się do tego przyzwoity poziom wolnych przepływów pieniężnych pozwalający na oddłużanie i zwiększanie dywidendy na akcję oraz zakup praw UEFA, który powinien jeszcze bardziej wzmocnić pozycję spółki w segmencie płatnej telewizji, zwiększyć widownię, a w konsekwencji przychody z rynku reklamy telewizyjnej.

Orange Polska (SPRZEDAJ, cena docelowa akcji 5,1 PLN): Po latach niedostatecznych inwestycji w sieci stacjonarne, uruchomienie sieci FTTx jest konieczne by obronić istniejący udział w rynku. Brak unikalnego contentu telewizyjnego sprawia, że konwergencja Orange Polska nie wydaje się bardzo konkurencyjna na tle Cyfrowego Polsatu lub sieci kablowych, a upowszechnienie technologii powoduje, że przestała być ona prawdziwym wyróżnikiem. Z kolei wysokie nakłady kapitałowe i lewarowanie mogą skutkować brakiem dywidendy do roku 2020.

NETIA (NEUTRALNIE, cena docelowa akcji 3,8 PLN): Wysoka średnia stopa dywidendy w latach 2012-16, przekraczająca 6 proc., czyli jak dotąd największa atrakcja Netii, może być zagrożona za sprawą podwyższonych wydatków inwestycyjnych na uruchomienie sieci NGA i braku rezerw kapitałowych, które mogą być przeznaczone na wypłatę dywidendy. Okres przejściowy w modernizacji sieci w połączeniu z rosnącą konkurencją w segmencie płatnej telewizji i stacjonarnego internetu mogą sprawić, że kluczowe wskaźniki efektywności spółki pozostaną na niskim poziomie.

Źródło: Spółka, #PLY, #CPS, #OPL, #NET

Ostatnie wiadomości