Zysk netto Maxcom spadł r/r do 2,11 mln zł w III kw. 2017 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
16 lis 2017, 10:45

Zysk netto Maxcom spadł r/r do 2,11 mln zł w III kw. 2017 r.

Maxcom odnotował 2,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2017 r. wobec 3,58 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 2,71 mln zł wobec 4,64 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 26,31 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 28,61 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 5,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 7,43 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 74,76 mln zł w porównaniu z 67,86 mln zł rok wcześniej.

"W I-III kw. 2017 r. przychody Maxcom wzrosły o 10,2%  w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, co stanowi 74,8 mln zł. Wzrost jest wynikiem zwiększenia sprzedaży do odbiorców zagranicznych o ponad 66%. W ostatnich miesiącach telefony oraz smartfony Maxcom trafiły do nowych odbiorców w Portugalii, Rumunii oraz Słowacji. Klientami w tych krajach są czołowi operatorzy tacy jak Orange, T-Mobile i NOS" 

czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

W tym okresie zysk operacyjny wyniósł 6,4 mln zł - dla porównania w minionym roku było to 9,9 mln zł.

"Na wynik niekorzystnie wpływają zwiększone koszty operacyjne związane między innymi z IPO, rozwojem na rynkach zagranicznych oraz zmniejszenie kursu USD. Negatywny wpływ kursu walutowego był szczególnie widoczny w II kw., jednakże czynnik ten nie powinien rzutować na IV kw." 

czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 5,75 mln zł wobec 7,46 mln zł zysku rok wcześniej.

Maxcom ma ponad 15-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych. Jest jednym z kluczowych graczy w Europie w sprzedaży klasycznych telefonów komórkowych, w szczególności dla seniorów oraz dedykowanych osobom, które uprawiają sporty ekstremalne lub pracują w ciężkich warunkach. Grupa działa pod dwiema markami Maxcom oraz budżetową Maxton. Spółka zadebiutowała na GPW w czerwcu 2017 r.

(ISBnews), #MXC

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości