Grupa IMS szacuje, że zysk netto za 2017 r. przekroczył prognozę o 11% | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
14 lut 2018, 14:48

Grupa IMS szacuje, że zysk netto za 2017 r. przekroczył prognozę o 11%

IMS S.A., lider rynku marketingu sensorycznego, szacuje że w 2017 r. osiągnął 48,1 mln zł skonsolidowanych przychodów, 9,9 mln zł zysku operacyjnego (EBIT) i 7,8 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Oznacza to, że wyniki te były lepsze od prognozy odpowiednio o 1, 4 i 11 procent. Wynik EBITDA wyniósł 13,5 mln zł i był zgodny z założoną prognozą.

„Bardzo dobre wyniki finansowe to efekt wzrostu sprzedaży we wszystkich segmentach naszej działalności. Skutecznie rozwijamy segment usług abonamentowych, ale wykorzystujemy też skutecznie naszą pozycję w segmencie reklamowym, który jest mniej przewidywalny, za to pozwala na osiąganie bardzo zadowalających rentowności”

powiedział wiceprezes Piotr Bielawski.

Sprzedaż segmentu “abonamenty audio i video” wzrosła w 2017 r. o 7% do 15,8 mln zł. Segment “digital signage” wypracował 11,1 mln zł sprzedaży (wzrost o 14%). Sprzedaż w segmencie “usługi reklamowe audio” była o 23% wyższa niż przed rokiem i wyniosła 9,1 mln zł. Wartość sprzedaży w segmencie “abonamenty aroma” wzrosła o 18% do 6,0 mln zł.

Wyniki są zgodne ze średnioterminowymi celami finansowymi Grupy IMS na lata 2017-2019. Zgodnie z nimi wynik EBITDA w 2018 roku może wynieść 16,5 mln zł a w kolejnym 20 mln zł.

We wrześniu 2017 r. walne zgromadzenie zatwierdziło plan motywacyjny adresowany do kluczowych pracowników. Będą oni mogli objąć nowe akcje po 3,03 zł za sztukę (średnia arytmetyczna kursów zamknięcia akcji IMS S.A. w okresie od 1 sierpnia 2016 r. do 31 lipca 2017 r.). Warunkiem jest uzyskanie co najmniej następujących wyników finansowych przez Grupę:

  • w roku 2018 – EBITDA w wysokości 16,5 mln zł
  • w roku 2019 – EBITDA w wysokości 20,0 mln zł
  • w roku 2020 – EBITDA w wysokości 23,0 mln zł.

O spółce

IMS S.A. – to działający w Polsce i Europie lider rynku wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii wykorzystuje techniki umożliwiające skuteczne, efektywne biznesowo kreowanie nastroju korzystnie wpływając na komfort zakupów i na zachowanie klientów. IMS obecnie to grupa firm. Nowoczesne rozwiązania marketingowe w dziedzinie marketingu sensorycznego oraz nowych mediów w miejscu sprzedaży realizowane są przez spółkę matkę (IMS S.A.). Usługi mediowe rozumiemy jako sprzedaż reklam w miejscu sprzedaży, głównie w galeriach handlowych. Ponadto IMS działa w oparciu o szerokie kompetencje technologiczne (IMS r&d) oraz z zakresu organizacji imprez (IMS events). Usługi marketingu sensorycznego obejmują̨ trzy grupy usług:

  • audiomarketing – przygotowanie formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych przy użyciu Radia IMS;
  • aromamarketing – tworzenie indywidualnych projektów zapachowych, uwzględniających wizerunek marki oraz specyfikę̨ miejsca sprzedaży;
  • digital signage– produkcja i emisja przekazów reklamowych oraz treści wizerunkowo-informacyjnych na ekranach plazmowych.

Ok. 50% przychodów Grupy IMS wynika ze stałych, comiesięcznych przychodów abonamentowych opartych o wieloletnie kontrakty. IMS to także operator największej sieci mediów in-store w Polsce o łącznym dodarciu ponad 220 mln kontaktów miesięcznie.

Misją Grupy IMS jest wspierać́ partnerów wiedzą i rozwiązaniami zdobytymi przez rozwijanie unikalnych kompetencji oraz inspirować́ do osiągania wymiernych efektów. Determinacja w realizacji tej misji przekłada się na systematyczny wzrost firmy i współpracę z topowymi markami rynku retail.

Źródło: spółka, #IMS

Ostatnie wiadomości