LiveChat Software osiągnął 35,50 mln zł zysku netto w I-III kw | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
22 lut 2018, 18:14

LiveChat Software osiągnął 35,50 mln zł zysku netto w I-III kw

Skonsolidowane przychody grupy LiveChat Software wzrosły o 21,4% do 66,4 mln zł w okresie trzech kwartałów 2017/18 roku finansowego (rozpoczętego 1 kwietnia). Skonsolidowany zysk netto wzrósł w tym czasie o ok. 15% do 35,5 mln zł.

Ostatnie miesiące były dla nas bardzo ważne. Realizujemy strategię budowy platformy i narzędzi do komunikacji tekstowej wokół których tworzymy cały ekosystem rozwiązań oraz integracji. Wyniki finansowe pokazują, że nadal dynamicznie rośniemy, utrzymujemy bardzo wysokie marże i generujemy gotówkę, nawet w sytuacji w której negatywny wpływ na raportowane rezultaty ma kurs dolara

powiedział prezes Mariusz Ciepły.

W samym III kwartale przychody Grupy wyniosły 22,8 mln zł, a zysk netto 12,4 mln zł.

Zarówno w III kwartale, jak i 9 miesiącach roku Spółka zanotowała bardzo dobre wyniki operacyjne. Rentowność sprzedaży brutto w trzech kwartałach obecnego roku finansowego wyniosła 83,7%, rentowność EBITDA 71,0%. Poziom marży netto wyniósł 53,4%.

Kluczowe dla wyników Spółki pozostaje tempo zwiększania bazy abonenckiej. Według stanu na 1 lutego 2018 r. z płatnego rozwiązania „LiveChat” korzystało 23.370 klientów, czyli o ok. 26% więcej niż przed rokiem.

Tempo pozyskiwania klientów w poszczególnych miesiącach często podlega rocznej sezonowości i zależy np. od sytuacji na rynku e-commerce.

Pierwszy miesiąc 2018 r. był dla nas najlepszym styczniem w historii pod względem wzrostu bazy klientów, podobne rekordy pobiliśmy w wielu miesiącach zeszłego roku. Oczywiście pracujemy nad tym, żeby rosnąć jeszcze szybciej

podkreślił Mariusz Ciepły.

Model biznesowy LiveChat Software pozwala Spółce finansować rozwój i sprawnie generować gotówkę. W I-III kwartale przepływy gotówkowe netto z działalności operacyjnej wyniosły 36,02 mln zł. Na koniec tego okresu Spółka dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 30,6 mln zł. Jej oficjalna polityka dywidendowa zakłada przeznaczanie na dywidendę całego zysku.

Jeśli chodzi o dywidendę, to nie tylko podtrzymujemy naszą politykę, ale chcemy naśladować rozwiązania amerykańskie zgodnie z którymi spółki dzielą się z akcjonariuszami zyskami w bardziej regularny sposób. Dlatego zdecydowaliśmy o wypłacie zaliczki na poczet oczekiwanych zysków za obecny rok finansowy

przypomniał szef LiveChat Software.

Wspomnianą zaliczkę LiveChat Software wypłacił na początku stycznia. Spółka przeznaczyła na nią 11,33 mln zł, czyli 44 grosze na jedną akcję.

Z rozwiązania „LiveChat” korzystają klienci z ok. 150 krajów. Wśród nich są m.in.: Sony Mobile, Stripe, Hulu, BenQ, Orange, Adobe, Pizza Hut, Ryanair, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Tottenham Hotspur, Vancouver Canucks). Największym rynkiem geograficznym dla LiveChat Software jest Ameryka Północna. Z rozwiązania wrocławskiego studia korzystają klienci ze wszystkich branż, przy czym najwięcej jest firm z takich branż jak: IT, edukacja, sprzedaż detaliczna, rozrywka i marketing.

W ostatnich miesiącach LiveChat wprowadził na rynek nowe rozwiązania. BotEngine to platforma umożliwiająca stworzenie własnego chatbota osobom bez specjalistycznej wiedzy informatycznej. Jest już zintegrowana z Facebook Messenger, LiveChat, Slack i może też działać samodzielnie na stronie internetowej poprzez własny Chat Widget.

Chat.io to rozwiązanie typu live chat, którego struktura pozwala na łatwe integracje z bardzo różnymi platformami. Obecnie narzędzie jest zintegrowane z Facebook Messenger, w planach są integracje m.in. z Twitterem, e-mail i SMS. Chat.io jest oferowany płatnie, ale służy przede wszystkim do testowania rozwiązań w środowisku produkcyjnym oraz zbierania opinii od użytkowników.

Oba te produkty, jak też pozostałe projekty prowadzone obecnie przez spółkę, to testy narzędzi i infrastruktury przygotowywanych z myślą o większej platformie komunikacyjnej. Przygotowywana dokumentacja API, marketplace oraz budowana od dłuższego czasu społeczność klientów i firm skupionych wokół produktu ma w dłuższej perspektywie pozwolić na budowę szerszego wachlarza produktów i usług komunikacyjnych dla biznesu.

Raportowana liczba klientów dotyczy tylko rozwiązania LiveChat.

O Spółce

LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. Usługi są świadczone za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com. LiveChat Software ma ponad 23 tys. klientów z ponad 150 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Źródło: Spółka, #LVC

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości