Mediacap SA publikuje wyniki finansowe za 2017 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
14 mar 2018, 09:05

Mediacap SA publikuje wyniki finansowe za 2017 r.

MEDIACAP SA, polska niezależna grupa działająca na styku technologii i marketingu osiągnęła w 2017 roku 75,0 mln zł przychodu, co przełożyło się na 7,8 mln zł oczyszczonego wyniku EBITDA i 4,7 mln zł oczyszczonego zysku netto. W roku 2017 MEDIACAP SA poniosła 1,6 mln zł kosztów jednorazowych, które obciążyły wynik operacyjny. Przychody ze sprzedaży MEDIACAP w 2017 roku były o 11,6 % wyższe niż w 2016 roku.

„Podsumowując miniony rok należy przede wszystkim podkreślić, że nasze platformy technologiczne (Opinie.pl, TalentMedia i Plastream) zanotowały 21,8 mln zł przychodu (+47,3% r/r) i rozwijają się zgodnie z planem opisanym w Strategii 2020 – pierwszy rok jej realizacji zakończył się więc sukcesem. Te biznesy technologiczne odpowiadają już za prawie 30% naszych przychodów. Podpisane na przełomie roku przez TalentMedia nowe, duże kontrakty (m.in. z Polsat Media czy OBI), nowe produkty w ramach Opinie.pl i rozpoczęcie komercyjnej sprzedaży Plastream Fashion w grudniu 2017 pozwalają nam oczekiwać jeszcze lepszego tempa w nadchodzącym roku”

mówi Jacek Olechowski, prezes zarządu MEDIACAP SA.

W 2017 przychód ze sprzedaży w segmencie Marketing wyniósł 47,9 mln zł a w segmencie DATA 27,2 mln zł. Segment Marketingu obejmuje planowanie i realizację wielokanałowych strategii reklamowych w mediach tradycyjnych i cyfrowych, natomiast DATA to analiza danych marketingowych i sprzedażowych, realizacja badań marketingowych oraz budowa i wdrażanie rozwiązań programistycznych. Spółka konsekwentnie realizuje strategie procesu transformacji z biznesu konsultingu marketingowego w silnego gracza technologicznego o zasięgu międzynarodowym.

Spółka utrzymała zaplanowany wzrost wyników będąc w procesie realizacji strategii, oraz ponosząc wysokie koszty jednorazowe, takie jak: zmiana siedziby firmy, czy zakończenie kontraktu ze znaczącym klientem (Vectra). W swojej strategii spółka założyła, że w 2020 roku z trzech platform technologicznych wygeneruje 80 mln zł przychodów i ponad 21 mln zł EBITDA, uzupełniając dotychczasowe przychody i zyski z biznesów konsultingowych. Wzrost spółce zapewni m.in. silne wykorzystanie najnowszych technologii takich jak: Video ONLINE, BIG DATA, MACHINE LEARNING.

„Dzięki przeprowadzce do nowej siedziby mamy nie tylko lepsze zaplecze techniczne pod kątem badań, ale też zoptymalizowaliśmy procesy w konsultingu reklamowym. Efekt jest widoczny w wynikach: zanotowaliśmy ponad 26% wzrostu przychodów tych biznesów w drugiej połowie roku wobec analogicznego okresu 2016 oraz wygraliśmy szereg bardzo istotnych przetargów na przełomie roku (m.in. Aldi, Euroloan, Stock). Wchodzimy w nowy rok z największym pipeline’em biznesu w historii, co przełoży się na dalsze wzrosty przychodów i zysków”

podsumowuje Jacek Olechowski.

O spółce

MEDIACAP SA to polska niezależna grupa działająca na styku technologii i marketingu. Podstawowe obszary działalności grupy to: marketing – planowanie i realizacja wielokanałowych strategii reklamowych w mediach tradycyjnych i cyfrowych w ramach Grupy S/F oraz badania rynku, analiza danych marketingowych i sprzedażowych oraz budowa i wrażanie rozwiązań wspierających procesy biznesowe po stronie klientów pod marką IQS. Do Grupy należą też trzy platformy technologiczne: Opinie.pl (konsumenckie BIG DATA), TalentMedia (agregator kanałów online video) i Plastream.pl (analityka obrazu na bazie AI i Cloud). Spółki należące do grupy obsługują szereg prestiżowych klientów takich jak: Aldi, OBI, General Motors Poland, Google Poland, Hyundai Motor Poland, Nestle Polska, czy Polkomtel. Mediacap prowadzi aktywną politykę zwiększania udziałów rynkowych poprzez wzrost organiczny oraz przemyślaną politykę przejęciową.

Źródło: spółka, #MCP

Ostatnie wiadomości