Przychody Grupy CDRL w 2017 roku wyniosły 230 mln zł wobec 203,7 mln zł w roku poprzednim. Wynik EBITDA ukształtował się na poziomie 29,6 mln zł, co oznacza wzrost o 33,9%. Zysk netto wyniósł 13,4 mln zł i był nieco niższy niż przed rokiem, co jest efektem wyceny walutowych kontraktów terminowych.
„Rok 2017 był dla nas bardzo dobry, konsekwentnie realizowaliśmy założoną strategię, rozwijaliśmy zarówno sieć sprzedaży stacjonarnej, a także e-commerce. Cały czas prowadzimy działania, które mają na celu optymalizację biznesową naszej działalności, inwestujemy też w logistykę. Efektem są bardzo dobre wyniki finansowe, choć wynik netto został obciążany księgowymi kosztami wyceny kontraktów zabezpieczających ryzyko walutowe”
Działania optymalizacyjne przełożyły się na m.in. na wzrost rentowności. Marża na sprzedaży wzrosła w zeszłym roku z 52% do prawie 54%.
Jednostkowo spółka CDRL S.A. zanotowała wzrost przychodów o 14,1% z 188,5 mln zł w 2016 r. do 215,1 mln zł w 2017 roku. Wartość EBITDA wyniosła 23 mln zł i wzrosła aż o 76,9%. Spółka konsekwentnie realizuje swoje założenia i uzyskuje dobre wyniki. Wycena kontraktów terminowych, służących do zabezpieczenia przed wahaniami kursu walut, przełożyła się na poziom kosztów finansowych, głównie w pierwszym półroczu, które okazały się wyższe niż przed rokiem. Efektem tego skonsolidowany zysk netto wyniósł 13,4 mln zł wobec 14,0 mln zł w 2016 roku i był niższy o 4,25%.
Na koniec roku 2017 w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 500 punktów handlowych, co oznacza wzrost o ok. 3% w stosunku do stanu sprzed roku. Z tego 249 placówek to sklepy w Polsce (franczyzowe i własne), 140 zlokalizowanych jest w innych państwach Unii Europejskiej a 111 – poza nią. Na koniec 2018 r. Spółka ma w planach odpowiednio 250 sklepów w Polsce, 160 na terenie innych krajów Unii i 131 poza nią.
W 2017 roku, po raz drugi, Grupa CDRL otworzyła sklepy sezonowe zlokalizowane głównie w miejscowościach nadmorskich. Od maja do września 2017 r. działało 19 takich sklepów, które osiągnęły obrót netto 4,21 mln zł. Sieć handlowa Coccodrillo, została zauważona, jako jedna z nielicznych, wykorzystująca potencjał sprzedażowy krótkoterminowych stoisk i została nominowana do nagrody Retailers’ Awards 2018 w kategorii Pop-up Store. Kilkunastoosobowe Jury konkursu SCF 2018 Exhibition & Awards nominowało Spółkę również w kategorii Retail Expansion, doceniając jej obecność w obiektach handlowych wielu formatów i odpowiednie dopasowanie profilu do sytuacji na rynku.
O spółce
Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę Spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Spółka ma wiodącą pozycję na rynku polskim a także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa też w wielu innych państwach Unii Europejskiej a także poza nią. Głównymi celami Spółki na najbliższe lata są umocnienie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez Internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.
Źródło: spółka, #CDL