Enter Air, największa polska czarterowa linia lotnicza, przeprowadzi publiczną emisję do 2,3 mln akcji. Zgodę na emisję udzieliło nadzwyczajne walne zgromadzenie, które odbyło się 18 kwietnia 2018 r. Środki z emisji zostaną przeznaczone na wkład własny do sfinansowania dwóch nowych Boeingów 737 – 8 MAX, które dołączą do floty w IV kw. 2018 r.
„Z planowanej emisji chcemy pozyskać ok. 60 mln zł na wkład własny do sfinansowania dłużnego dwóch Boeingów 737-8 MAX. które mają do nas trafić w październiku i grudniu. Pozwoli nam to znacząco obniżyć koszt finansowania nowych samolotów"
Emisja nowych akcji zostanie przeprowadzona z wyłączeniem prawa poboru akcjonariuszy. Zgodnie z podjętą uchwałą obecni akcjonariusze, którzy zdecydują się na uczestnictwo w ofercie, będą mieli możliwość utrzymania dotychczasowego udziału w akcjonariacie dzięki preferencyjnemu przydziałowi. Szczegóły oferty zostaną zawarte w prospekcie emisyjnym opublikowanym po jego zatwierdzeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego. Nowe akcje będą stanowiły ok. 11,6 proc. w podwyższonym kapitale spółki.
Boeingi 737-8 MAX pozwolą na oszczędności operacyjne, a dłuższy zasięg od obecnie wykorzystywanych maszyn, umożliwi wygodniejsze niż dotąd połączenia z Polski m.in. na Wyspy Zielonego Przylądka, Sri Lankę do Kenii czy na Zanzibar. W ubiegłym roku Enter Air przewiózł ponad 2 mln pasażerów z czego 1,5 mln w Polsce, co pozwoliło spółce umocnić pozycję lidera z ponad 33% udziałem w rynku turystycznego. Przychody w 2017 r. wzrosły o 17,8% do 954,9 mln zł, zysk operacyjny wyniósł 63,6 mln zł, o 3,5% więcej niż przed rokiem, a zysk netto wzrósł o 26,5% do 58,4 mln zł.
O Enter Air
Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając w ponad 30 krajach od Islandii i Portugalii po Kenię. Flota Enter Air składa się z 18 samolotów Boeing 737-800, a w sezonie letnim od innych przewoźników wynajęte będą dodatkowe dwa samoloty Airbus A320. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie.
Źródło: spółka, #ENT