MEDIACAP podsumowuje wyniki po III kw. 2018 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
15 lis 2018, 09:32

MEDIACAP podsumowuje wyniki po III kw. 2018 r.

MEDIACAP SA opublikowała wyniki za 3 kwartał 2018. Grupa zanotowała 21,1 mln zł przychodów, co oznacza 17,7% wzrostu r/r. Narastająco w okresie 1-3Q 2018 przychody wzrosły o 22,1 % r/r i wyniosły 58,8 mln PLN. 

Zarząd MEDIACAP SA opublikował skonsolidowane wyniki finansowe za III kwartał 2018. Przychody Grupy w tym kwartale wyniosły 21,1 mln zł (wzrost o 17,7% w porównaniu do 3Q 2017), EBITDA wyniosła 1,7 mln zł (+23,4 % r/r). Wzrost EBITDA został osiągnięty m.in. dzięki wyraźnej poprawie rentowności w TalentMedia, która w tym okresie zanotowała zysk na poziomie operacyjnym. Narastająco za okres 1-3Q 2018 Grupa wypracowała 58,8 mln zł przychodów (+22,1% r/r).  

Łączne przychody z trzech platform technologicznych: TalentMedia, Opinie.pl i Plastream wyniosły w 3Q 2018 8,4 mln zł (+95% r/r).  Natomiast przychody Grupy S/F wzrosły w tym okresie o 12% r/r i wyniosły 10,7 mln zł, co przekłada się na wzrost o 17% narastająco za trzy kwartały 2018.  

TalentMedia zanotowała jednostkowe przychody na poziomie 4,7 mln zł, a średniomiesięczny watchtime sięgnął 595 mln minut, a liczba subskrybentów 26 mln. W ostatnim czasie spółka realizowała nowe kampanie, m.in.  z największym kanałem sportowym na YouTube w Polsce („Trenuj z Krzychem”, mającym 1,2 mln subskrybentów). Z kolei uruchomiona w czerwcu platforma TalentTube, zrzesza już ponad 1500 twórców i w trakcie III kwartału 2018 przeprowadziła pierwsze kampanie.

Platforma Opinie.pl osiągnęła przychód na poziomie 3,3 mln zł i nadrobiła wcześniejsze spadki przychodów wynikające z przygotowań do wdrożenia regulacji RODO, które zaważyły na wynikach 1Q 2018. Narastająco od początku roku platforma Opinie.pl zanotowała już o 14% wyższe przychody niż przed rokiem.  

Z kolei Plastream zanotował najwyższą kwartalną sprzedaż w swojej historii, dzięki rozbudowanym płatnym testom technologii Plastream Retail (np. wprowadzającym automatyczny check-out przy kasie, testowany w sieci Żabka). Dzięki temu Plastream osiągnął pozytywny wynik EBITDA w trzecim kwartale, a plany dalszej współpracy z siecią Żabka i kolejne testy z wydawcami pozwalają oczekiwać pozytywnej EBITDA za cały 2018. 

Grupa S/F w 3Q 2018 realizowała projekty dla istotnych klientów, m.in. dla sieci Aldi i Wirtualnej Polski, wypracowując zysk EBITDA na poziomie porównywalnym rok do roku.  

„Na podstawie opublikowanych wyników za 3Q 2018 mogę powiedzieć, że rok 2018 jest dla MEDIACAP bardzo rozwojowy. Działamy zgodnie z założoną Strategią 2020, intensywnie rozwijając nasze biznesy technologiczne. Nasza grupa jest unikalna pod względem modelu biznesowego jak i realizowanych projektów. Mocno inwestujemy w rozwój platform TalentTube, Booost i BrandSpy. Po okresie intensywnego rozwoju i poniesionych kosztów inwestycji w roku 2018, w kolejnych latach oczekujemy znacznego wzrostu sprzedaży i wysokiej rentowności”

mówi prezes zarządu MEDIACAP Jacek Olechowski. 

W ogłoszonej „Strategii 2020” MEDIACAP SA prognozuje, że łączne przychody z należących do niej platform technologicznych wyniosą w roku 2020 blisko 80 mln PLN. 

O spółce

MEDIACAP SA to polska niezależna grupa w branży usług marketingowych i badań rynku. Podstawowe obszary działalności grupy to (1) marketing – planowanie i realizacja wielokanałowych strategii reklamowych w mediach tradycyjnych i cyfrowych w ramach Scholz & Friends Warszawa, The Digitals i EM LAB oraz (2) badania rynku, analiza danych marketingowych i sprzedażowych oraz budowa i wrażanie rozwiązań wspierających procesy biznesowe po stronie klientów głównie pod marką IQS, Quant i EDGE Technology. Spółki należące do grupy obsługują szereg prestiżowych klientów takich jak Carlsberg Polska, General Motors Poland, Google Poland, Hyundai Motor Poland, Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, Nationale-Nederlanden Usługi Finansowe, Nestle Polska, PGE Obrót, Polkomtel, T-Mobile, Vectra Media. Mediacap prowadzi aktywną politykę zwiększania udziałów rynkowych poprzez wzrost organiczny oraz przemyślaną politykę przejęciową. 

Źródło: spółka, #MCP

Ostatnie wiadomości