Przychody Asbisu spadły wstępnie o ok. 10% r/r do ok. 147 mln USD w marcu | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
23 kwi 2019, 12:25

Przychody Asbisu spadły wstępnie o ok. 10% r/r do ok. 147 mln USD w marcu

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, według wstępnych danych szacunkowych wypracował w marcu 2019 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 147 mln USD, wobec 164 mln USD w marcu 2018 r., co oznacza spadek ok. 10%. Przychody wypracowane w marcu 2019 r. są zgodne z oczekiwaniami firmy.

„Zarówno marzec, jak i cały I kwartał tego roku były zgodne z naszymi oczekiwaniami i wpisują się w opublikowaną przez nas prognozę finansową na 2019 rok. I kwartał ubiegłego roku był rekordowy w historii ASBIS, z uwagi na kilka czynników mocno wspierających naszą sprzedaż takich jak m.in. duży popyt na karty graficzne VGA, związane z technologią blockchain czy bardzo dobra sprzedaż smartfonów w I półroczu. Obecnie kontynuujemy naszą strategię koncentracji na wypracowaniu wyższych marż i rozwoju naszego portfela produktów własnych” – powiedział Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.

O Spółce: ASBISc Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej (IT) na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA): Europie Środkowo-Wschodniej, republikach nadbałtyckich, krajach byłego Związku Radzieckiego, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, łączącym szeroki zasięg geograficzny działalności z szerokim portfolio produktów dystrybuowanych w modelu "one-stop-shop".

ASBIS Enterprises Plc ma siedzibę na Cyprze i specjalizuje się w dystrybucji sprzętu i oprogramowania komputerowego, rozwiązań mobilnych, komponentów IT i peryferiów, a także szerokiej gamy produktów informatycznych i urządzeń cyfrowych. Spółka założona w roku 1990, jest obecna w Europie Środkowo-Wschodniej, krajach nadbałtyckich, krajach byłego Związku Radzieckiego, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, prowadząc sprzedaż w 60 krajach świata.

Grupa dystrybuuje produkty wielu producentów, produkuje i sprzedaje produkty pod markami własnymi: Prestigio (smartfony, tablety, pamięci zewnętrzne, oprawione w skórę akcesoria USB, urządzenia GPS i Car-DVR, Multiboardy itp.), Canyon (odtwarzacze MP3, produkty sieciowe i inne urządzenia peryferyjne) i Perenio („IoT”) oraz Atlantech (serwery, pamięci masowe, rozwiązania dla centrów danych).

Od października 2007 roku Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie pod symbolem ASB (ASBIS).

Ostatnie wiadomości