Haitong Bank: KUPUJ dla Wirtualnej Polski | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
10 maj 2019, 09:55

Haitong Bank: KUPUJ dla Wirtualnej Polski

Haitong Bank utrzymuje rekomendację KUPUJ dla Wirtualnej Polski i podnosi cenę docelową akcji do 67,9 PLN (z 63,2 PLN). Wynika to z podwyższenia przez analityków prognozy EBITDA na lata 2019/20/21 odpowiednio o 2/5/6 proc. Wyższe prognozy są efektem lepszego niż wcześniej oczekiwano rozwoju spółki dzięki jej dominującej pozycji w segmencie portali wertykalnych oraz aktualizacji przez analityków ich modelu o przejęcia SuperAuto24 i Terpolanu. Co więcej, lepsza widoczność reklam i narzędzia big data zwiększają efektywność wyświetlanych reklam i sprawiają, że Wirtualna Polska staje się grupą internetową pierwszego wyboru dla reklamodawców.

Rok 2018 był bardzo udany dla Wirtualnej Polski. Przychody wzrosły o 23 proc. r/r, a EBITDA o 29 proc. r/r za sprawą dalszego dynamicznego wzrostu organicznego w segmencie e-commerce (poza modą, która ucierpiała nieco z powodu złej pogody). Do tego przyczyniło się także przyspieszenie wzrostu w reklamie internetowej, odbicia w segmencie telewizyjnym, w którym firma zwiększyła swoją oglądalność, oraz nowych akwizycji. Wysoka dynamika wzrostu organicznego w e-commerce w połączeniu z niedawnymi akwizycjami oznaczają, że w 2018 r. ok. 52 proc. przychodów i 38 proc. EBITDA Wirtualnej Polski pochodziło z e-commerce. Zdaniem analityków Haitong Bank to dobra wiadomość, ponieważ handel internetowy (e-commerce), w przeciwieństwie do reklamy w sieci, ma charakter mniej cykliczny i jest napędzany czynnikami lokalnymi, co pomaga chronić spółkę przed skutkami potencjalnego globalnego spowolnienia.

Analitycy Haitong Bank oczekują, że pierwszy kwartał 2019 r. będzie wskazywał na kontynuację tych pozytywnych trendów, z przychodami na poziomie 153 mln PLN (wzrost o 30 proc. r/r) i EBITDA w wysokości 39 mln PLN (wzrost o 22 proc. r/r). Przy zaktualizowanych przez analityków danych Wirtualna Polska jest wyceniana na rok 2019 ze wskaźnikiem EV/EBITDA w wysokości 9,7 i P/E 17,4 co daje 22/3-procentowe dyskonto w porównaniu do globalnych konkurentów z branży internetowej/e-commerce.

Wirtualna Polska wciąż poszukuje możliwości akwizycyjnych, co widać po zwiększeniu linii kredytowej w październiku 2018 r. o dodatkowe 100 mln PLN i czterech przejęciach: ExtraDomu (100-procentowy udział za 75 mln PLN, co implikuje 11,9-krotność wskaźnika EV/EBITDA), Superauto24 (51-procentowy udział za 21,1 mln PLN, co daje 8,7-krotność wskaźnika EV/EBITDA za 2018 r.), Terpolanu (13,5-procentowy udział wart 7,8 mln PLN, co daje 14,7-krotność wskaźnika EV/EBITDA za 2018 r.) oraz Parklotu. Oczekują, że Wirtualna Polska nadal będzie motorem konsolidacji polskiego rynku reklamy internetowej i e-commerce.

Źródło: Haitong Bank, #WPL

Ostatnie wiadomości