Klabater finalizuje proces pozyskania grantu z MKiDN na prototyp gry Cyrk i promocję na targach Gamescom | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
21 lis 2019, 16:43

Klabater finalizuje proces pozyskania grantu z MKiDN na prototyp gry Cyrk i promocję na targach Gamescom

Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, otrzymał informacje o podpisaniu umów na dofinansowanie udzielone przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (MKiDN) w ramach programu rozwoju sektorów kreatywnych. Otrzymane środki zostaną przeznaczone na stworzenie prototypu gry pod roboczą nazwą "Cyrk" oraz pokryją udział spółki w tegorocznych targach gier wideo Gamescom w Kolonii. Łączna kwota dotacji opiewa na ponad 80 tys. zł.

- Cieszymy się, że potencjał polskiej branży kreatywnej jest dostrzegany i jednocześnie zaczął być w dużym stopniu wspierany. Dziś podpisaliśmy stosowne dokumenty, co jest kolejnym etapem w procedurze przyznania dofinansowania naszej spółce. Połowę tej kwoty przeznaczymy na stworzenie prototypu gry „Cyrk”. Pozostała kwota, ponad 41 tys. zł, została nam przyznana za promocję spółki podczas tegorocznych targów gier interaktywnych i rozrywki w Europie, Gamescom 2019 – poinformował Michał Gembicki, członek zarządu spółki Klabater.

Cyrk jest jednym z trzech własnych tytułów Klabatera, które będą miały premierę w 2020 roku. Gra to odwołanie do historii amerykańskiego cyrku z przełomu XIX i XX wieku – czasów, w których powstawały fortuny i budowały się kariery największych cyrkowców i przedsiębiorców rozrywkowych Ameryki. Dwie kolejne produkcje własne studia powstają na bazie umowy licencyjnej podpisanej z Discovery Inc. Będą to The Moonshiners i Animal Planet. Pierwsza z nich łączyć będzie symulację mechaniki pędzenia bimbru z przygodowymi elementami komicznymi, w których bimbrownicy będą zmagać się z wieloma trudnościami. Druga – Animal Planet – to przeznaczony dla młodszych graczy, symulator ekonomiczny, w którym użytkownik wciela się w rolę zarządcy dużego zoo.

- Targi Gamescom były dla nas doskonałą okazją do wielu spotkań z aktualnymi oraz potencjalnymi, partnerami. Pokazaliśmy wówczas gameplay symulatora tawerny Crossroads Inn, który w minionym miesiącu trafił do sprzedaży i cieszy się popularnością wśród graczy. – podsumował Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.

Celem programu rozwoju sektorów kreatywnych jest wsparcie rozwoju polskich sektorów kultury i kreatywnych oraz wzmacnianie ich konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Program obejmuje wszystkie branże kreatywne, priorytet stanowią działania dedykowane sektorom gier wideo, wzornictwa, muzyki oraz nowych mediów.

W sierpniu Klabater poinformował także o pozytywnym rozpatrzeniu decyzji o dofinansowanie w ramach programu Go to Brand Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w zakresie którego spółka otrzyma ponad 300 tys. zł. Środki zostaną przeznaczone na promocję marki spółki, usług wydawniczych i gier produkowanych przez Klabater S.A. Wśród oczekiwanych rezultatów są m.in. rozwój i zwiększenie rozpoznawalności marki, wzrost przychodów z eksportu, wzmocnienie potencjału spółki na rynkach zagranicznych, a także zwiększenie znaczenia wnioskodawcy w budowaniu polskiego i międzynarodowego rynku gier wideo.

O Spółce:

Klabater to polski wydawca i producent gier wideo z siedzibą w Warszawie. Spółka świadczy twórcom gier wideo (developerom) kompleksowe usługi, począwszy od finansowania produkcji przez doradztwo strategiczne i pomoc w zarządzaniu projektem i produkcją, aż po planowanie i realizację kampanii reklamowych i działań PR/Social Media. Spółka pozyskuje partnerów i projekty na rynkach lokalnych - w regione CEE, CIS i LATAM, natomiast swoja działalność wydawniczą prowadzi na rynkach globalnych, w oparciu o platformy cyfrowej dystrybucji: Steam, GOG, GreenMan Gaming czy Humble.

Klabater posiada również status wydawcy konsolowego na platformach Microsoft Xbox, Sony PlayStation oraz Nintendo Switch oraz własny zespół developerski działający pod marką Kraken Unleashed pracujący nad grą Crossroads Inn. Symulator tawerny zadebiutował na platformie Steam 23 października. W tydzień po premierze zwróciły się koszty jego produkcji.

Od października 2019 roku Spółka jest notowana na rynku NewConnect.

Źródło: Spółka, #KBT

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości