CAPEX Amiki w 2020 roku sięgnie 65-70 proc. pierwotnie planowanych 95 mln zł (wywiad) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
12 sie 2020, 10:06

CAPEX Amiki w 2020 roku sięgnie 65-70 proc. pierwotnie planowanych 95 mln zł (wywiad)

Grupa Amica, która początkowo planowała w 2020 roku zainwestować ok. 95 mln zł, może wydać na ten cel 65-70 proc. pierwotnie planowanej kwoty - poinformował PAP Biznes w wywiadzie członek zarządu spółki Michał Rakowski. Dodał, że nie oznacza to zaniechania inwestycji, leczy tylko odłożenie ich w czasie.

"Na 2020 rok planowaliśmy ok. 95 mln zł nakładów inwestycyjnych. Na dzisiaj odblokowaliśmy około 50 proc. tej kwoty. Jeśli w związku z koronawirusem nie będzie kolejnych dużych obostrzeń, to możemy w tym roku dojść do 65-70 proc. pierwotnie planowanej kwoty inwestycji. Nie rezygnujemy z żadnych inwestycji, tylko przesuwamy je w czasie" - powiedział Rakowski.

"Ważnym elementem CAPEX-u jest dalsza automatyzacja procesów produkcyjnych i Covid tylko potwierdził konieczność tych działań. Zgodnie z naszą strategią HIT2023 mieliśmy już w przyszłym roku wchodzić na wyższe poziomy produkcyjne w fabryce we Wronkach, a docelowo dojść do 8 tys. sztuk dziennie w 2023 roku. Cel pozostaje niezmienny, choć wydłuży się czas jego realizacji" - dodał.

Pod koniec listopada 2019 roku Grupa Amika zaktualizowała strategię HIT 2023. Zakłada m.in. osiągnięcie 4 mld zł przychodów i 8 proc. marży EBITDA w 2023 roku. Produkcja piekarników i kuchni wolnostojących ma zwiększyć się do 1,9 mln sztuk z 1,38 mln w 2018 roku.

Aby zrealizować strategię, Amica planowała w latach 2020-2023 przeznaczyć na inwestycje około 500 mln zł. Na wzrost mocy miało trafić 22 proc. nakładów, na automatyzację fabryki 29 proc., na IT 20 proc., a na rozwój produktów i towarów 15 proc.

Pytany o możliwość rewizji strategii grupy w związku z pandemią koronawirusa, członek zarządu odpowiedział: "W pierwszej kolejności zajmiemy się budżetowaniem przyszłego roku, a ewentualnie w razie potrzeby w kolejnym kroku podejmiemy decyzję, co do ewentualnych korekt strategii. Musimy zobaczyć, jak gospodarki UE będą się rozwijać w najbliższych miesiącach".

W pierwszym kwartale 2020 roku grupa przeznaczyła na inwestycje 17,8 mln zł.

W 2019 Amica sprzedała 2,1 mln kuchni, piekarników oraz płyt grzewczych oraz 2,9 mln sztuk towarów, czyli produktów kupowanych u innych producentów w celu ich dalszej sprzedaży.

Ewa Pogodzińska

(PAP Biznes), #AMC

epo/ asa/

Zobacz także: Amica SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Ostatnie wiadomości