Spółka InteliWISE podsumowuje wyniki za II kwartał 2020 roku | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
14 sie 2020, 09:36

Spółka InteliWISE podsumowuje wyniki za II kwartał 2020 roku

O ponad 52% wzrosły przychody grupy kapitałowej InteliWISE w II kwartale bieżącego roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Motorem napędowym sprzedaży czołowego polskiego dostawcy AI są nie tylko nowe zlecenia, ale także rosnące zamówienia na technologie spółki napływające od obecnych klientów.

Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 1 427 tys. zł, grupa InteliWISE wypracowała w drugim kwartale bieżącego roku rekordowy zysk netto na poziomie 278 tys. zł.

– W obliczu epidemii wyraźnie wzrosło zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania w zakresie komunikacji. Dlatego oczekiwaliśmy, że nasza działalność wypracuje rekordowe przychody. Co ważniejsze, odnotowanie wysokich wyników kwartalnych nie jest jednostkowym wydarzeniem wynikającym wyłącznie ze specyficznej sytuacji na rynku. Wpisuje się w ogólną tendencję wzrostową spółki – mówi Marcin Strzałkowski, CEO InteliWise.

Rekordowe wyniki spółka wypracowała również na poziomie jednostkowym. InteliWise S.A., warszawska spółka specjalizująca się w projektowaniu innowacyjnych voicebotów oraz chatbotów, zwiększyła przychody do 1 327 tys. zł, co daje wzrost o 67 % w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego roku.

Wynik jest zasługą zarówno rozszerzenia zakresu współpracy, jak i zwiększenia się zapotrzebowania na usługi wśród dotychczasowych klientów. Dotyczy to zarówno technologii automatycznych, wspierających pracę zespołów konsultantów i sprzedawców, jak i usług outsourcingu.

Narastająco, od początku roku, na poziomie grupy kapitałowej, InteliWISE wykazał ponad 41% dynamikę wzrostu, osiągając rekordowe przychody w historii firmy na poziomie 2 357 tys. zł. Na poziomie jednostkowym było to odpowiednio 48% i 1 188 tys. zł.

– Sądzimy, że Covid-19 to jedynie katalizator zmian dotyczących przyzwyczajeń klientów w kontaktach z infoliniami. Rosnąca liczba użytkowników on-line, zwłaszcza młodszych, rezygnuje z kontaktu telefonicznego na rzecz komunikacji poprzez aplikacje mobilne, głównie komunikatory jak Messenger czy WhatsApp. Kiedy działania pracowników infolinii zostały utrudnione przez lockdown, nowoczesność naszych rozwiązań została dostrzeżona – dodaje Strzałkowski.

Kolejnym motorem wzrostu jest branża e-commerce, która rośnie w tempie dwucyfrowym. – Sklepy zwiększają wykorzystanie rozwiązań Inteliwise, gdyż pomagają im rozwiązywać codzienne, najbardziej czasochłonne problemy ich klientów online. Dotyczy to szczególnie rozwiązań omni-channel, czyli wielu kanałów kontaktu. A że ecommerce rośnie w tempie co najmniej dwucyfrowym, oferta InteliWISE jest coraz bardziej zauważalna – dodaje Strzałkowski.

Perspektywy branży zostały dostrzeżone również przez inwestorów. – Od dłuższego czasu obroty akcjami spółki wyraźnie rosną, co przekłada się na jej wycenę. W porównaniu z „konkurencją”, która notuje podobne lub niższe wyniki, mamy wciąż bardzo duży potencjał wzrostu. InteliWISE będzie zyskiwać na rosnącym rynku rozwiązań opartych na AI i automatyzacji dla firm. Połączenie w 100% własnej, opatentowanej w USA technologii AI wraz z produktami Omni-channel daje potężny potencjał do globalnego rozwoju - zauważa

Jak podaje globalna firma doradcza McKinsey, rynek rozwiązań inteligentnych (AI) dla firm wyniesie od 3,5 - 5,8 biliona USD, i w potężnym stopniu zmieni technologie wspierające Sprzedaż, Obsługę Klienta i Marketing.

O InteliWISE:

InteliWISE S.A. zajmuje I miejsce w Polsce na rynku dostawców oprogramowań opartych na chmurze, świadczy usługi  Conversational AI, a także dostarcza rozwiązania AI, Chatbot i Voicebot. Świadczy również usługi dla globalnych marek, w tym z listy Fortune 500 w USA oraz organizacji sektora publicznego.  Wdrożyliśmy ponad 150 rozwiązań takich jak Chatbot, Voicebot, Profesjonalny Live Chat, Contact Center, Omni-channel czy Wideo - konsultacje, wspierając Obsługę Klienta oraz transakcje e-commerce.

Nasze autorskie oprogramowanie i usługi oparte o AI (algorytmy sztucznej inteligencji), w tym NLU/ NLP (Natural Language Processing), optymalizują pracę e-sklepów, banków, ubezpieczycieli i usługodawców on-line.

Ekspercki zespół InteliWISE wdraża “pod klucz” rozwiązania wspierające Cyfrową Transformację (Digital Transformation), integrując nowe technologie inteligentnej automatyzacji, zwiększając efektywność e-marketingu oraz e-commerce.

Jako jedna z niewielu polskich firm IT ma technologię chronioną patentem w USA, jest wymieniana w TOP10 globalnych dostawców technologii (“Virtual Agent”), według wiodących analityków z Forrester Research. InteliWISE jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych rynku NewConnect, (ticker: ITL).

Źródło: Spółka, #ITL

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości