Grupa CCC szacuje, że miała w I kw. '21/'22 59 mln zł EBITDA i 1,429 mld zł przychodów (opis, aktl.) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
04 maj 2021, 18:46

Grupa CCC szacuje, że miała w I kw. '21/'22 59 mln zł EBITDA i 1,429 mld zł przychodów (opis, aktl.)

Grupa CCC szacuje, że w pierwszym kwartale roku obrotowego 2021/22, czyli w okresie luty - kwiecień, przychody wzrosły o 85 proc. rdr do 1,429 mld zł, a zysk EBITDA wyniósł 59 mln zł wobec 142 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w komunikacie.

Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się, że grupa CCC zanotuje w pierwszym kwartale 2021/22 55,4 mln zł straty EBITDA przy 1,23 mld zł przychodów. Mediana oczekiwań wyniosła 58,5 mln zł straty EBITDA i 1,26 mld zł sprzedaży.

Według szacunków spółki marża brutto na sprzedaży w I kwartale wzrosła o 0,5 p.p. rdr do 43,5 proc., a strata na działalności operacyjnej wyniosła 95 mln zł wobec 288 mln zł straty rok wcześniej.

Jak podała grupa, przychody ze sprzedaży w sieci detalicznej wzrosły w okresie luty - kwiecień o 78 proc. rdr do 469 mln zł, a sprzedaż e-commerce wzrosła w tym czasie o 86 proc. do 893 mln zł.

Udział online w przychodach wyniósł 62 proc. w obliczu ograniczeń sprzedaży stacjonarnej w wielu krajach.

"Początek pierwszego kwartału roku obrotowego 2021/22 był dla nas pomyślny. Odmrożenie gospodarki w lutym uwolniło skumulowany popyt i pozwoliło na sprzedaż dodatkowych kilkuset tys. par obuwia z kolekcji jesienno-zimowej. Wraz z początkiem kwartału zaproponowaliśmy klientom nową kolekcję SS21, która spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Wprowadzony pod koniec marca lockdown, który ponownie objął galerie handlowe, na ponad miesiąc ograniczył naszą działalność w kanale stacjonarnym" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Marcin Czyczerski, prezes Grupy CCC.

"Pomimo niesprzyjającego otoczenia biznesowego osiągnęliśmy dobre wyniki sprzedażowe, które mamy nadzieję wzmacniać w kolejnych kwartałach. Realizacja tego celu będzie możliwa także za sprawą uruchomienia nowego konceptu sklepów off-price w wersji stacjonarnej, który jesienią zadebiutuje również w kanale online" – dodał prezes.

Wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) w sieci CCC wyniósł w I kwartale 79 proc., a w sklepach otwartych 161 proc.

Jak podano, koszty grupy CCC wzrosły o 15 proc. rdr do 716 mln zł, głównie w segmencie e-commerce.

Sprzedaż grupy eobuwie w I kw. 2021/22 roku wzrosła o 79 proc. rdr do 768 mln zł, a EBITDA wyniosła 81 mln zł (wzrost o 212 proc. rdr). Marża EBITDA była na poziomie 10,5 proc. (wzrost o 4,4 p.p.).

Spółka podała, że najszybszy wzrost przychodów eobuwie był w regionie Europy Południowej (+170 proc.), który stanowi 13 proc. udziałów w przychodach grupy eobuwie. W Polsce sprzedaż wzrosła o 59 proc. do 270 mln zł, a w Europie Środkowo-Wschodniej o 83 proc. do 333 mln zł.

Udział platformy Modivo w sprzedaży eobuwie. pl wyniósł na koniec I kwartału 13 proc.

Marża brutto eobuwie wzrosła o 1 p.p. do poziomu 42,3 proc.

Spółka zdecydowała się w ramach działalności eobuwie. pl otworzyć nowe centrum dystrybucyjne w Bukareszcie. Wesprze ono obsługę kluczowych dla spółki obszarów – Rumunii, Bułgarii i Grecji.

"Zgodnie z naszymi założeniami, pierwsze paczki z centrum, w którym miejsce znajdzie 1,5 mln par butów, dotrą do klientów już w czerwcu. Liczymy, że w wyniku poczynionej inwestycji uda nam się systematycznie zwiększać skalę działania" – powiedział prezes Czyczerski.

CCC poinformowało, że wzrosty sprzedaży w I kwartale osiągnęły też pozostałe platformy online grupy, mające 17 proc. udziału w sprzedaży segmentu e-commerce. Sklep ccc. eu uzyskał przychód na poziomie 128 mln zł, zaś marka DeeZee wypracowała 24 mln zł sprzedaży, co oznacza wzrosty o odpowiednio 146 proc. i 71 proc.

CCC uruchomiło także kolejny, siódmy rynek, na którym funkcjonuje ccc. eu – Słowenię. W drugim kwartale br. ccc. eu zadebiutuje w Bułgarii i Chorwacji.

Jak podano w komunikacie, priorytetem grupy CCC pozostawało zachowanie płynności i utrzymanie stabilności długoterminowego finansowania.

"W tym celu spółka podjęła rozmowy z bankami i obligatariuszami. Grupa wstępnie potwierdziła wybrane warunki nowego finansowania bankowego. Jest to kolejny etap prac nad refinansowaniem zadłużenia, którego celem jest zapewnienie bezpiecznego, długoterminowego poziomu finansowania, zgodnie z założeniami biznesowymi strategii GO.22" - podało CCC.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży grupy CCC na koniec kwietnia 2021 roku wynosiła 670,6 tys. m kw., czyli była mniejsza o 6,6 tys. m kw. (spadek o 1 proc. rdr), głównie za sprawą planowej optymalizacji powierzchni handlowej sieci CCC.

Grupa CCC jest obecna w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1005 sklepach stacjonarnych, a w 18 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 82 platformy online w całej Europie: eobuwie. pl, ccc. eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi.

Na koniec kwietnia z aplikacji CCC korzystało blisko 5 mln użytkowników.

(PAP Biznes), #CCC

pel/ ana/

Zobacz także: CCC SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Ostatnie wiadomości