Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Do tej pory odbyły się 22 emisje na łączną kwotę blisko 23 mln. Wszystkie obsługiwane były terminowo” - relacja z czatu z prezesem zarządu Legimi

Udostępnij

W piątek, 3 lipca 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Legimi, Mikołajem Małaczyńskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o szczegółach emisji obligacji. Inwestorzy zadawali również pytania o debiut na NewConnect, liczbę klientów oraz rozwój na rynku niemieckim. W spotkaniu wzięło udział blisko 450 osób, a prezes zarządu odpowiedział na ponad 20 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Legimi, Mikołajem Małaczyńskim, na którym porozmawiamy o emisji obligacji oraz planach rozwoju spółki.

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 3 lipca 2020 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Dzień dobry,
Chciałbym powitać wszystkich uczestników czatu. Przez najbliższa godzinę postaram odpowiedzieć się na wszystkie zadane pytania.

 

Obecnie trwa publiczna oferta obligacji Legimi, więcej szczegółów pod adresem legimi.pl/obligacje

 

Parametry obligacji: 2-letnie obligacje, oprocentowane 6,75%, zabezpieczone, kupon kwartalny

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wyglądają wyniki finansowe po zakończeniu I półrocza 2020? Czy może Pan podać jakieś konkretne dane?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Raport za I kw. 2020 dostępny pod linkiem http://biz.legimi.com/pl/dla-prasy/news/raport-za-i-kwartal-2020/194/ (link is external)

 

-Przychody wyniosły 6,276 mln zł
-EBITDA 1,488 mln zł
-Średnioroczny wzrost bazy klientów wyniósł 66 proc.
- Systematycznie poprawiamy wskaźnik zadłużenia, który na koniec I kw. wyniósł DN/EBITDA LTM = 2

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ilu klientów było w Legimi pod koniec 2019? Ilu jest obecnie?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Oficjalne dane podajemy za I kw. 2020. Liczba użytkowników płatnej usługi dostępu do Legimi wyniosła 87 641. Na koniec 2019 r. liczba ta wynosiła 70 000. W okresie pandemii informowaliśmy o przyspieszonym wzroście aktywacji abonamentów przez nowych użytkowników, jednak nie udostępnialiśmy oficjalnych danych po zamknięciu tego okresu.

Obrazek użytkownika Anonim
Karolina

Kiedy możemy spodziewać się debiutu na NC?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Spółka przygotowuje się do debiutu od dłuższego czasu. W IV kw. 2019 złożony został wniosek na GPW. Z uwagi na rozbudowaną strukturę organizacyjną oraz duży wpływ funduszy VC w organach spółki GPW zgłosiła uwagi co do zmian w statucie, w zakresie kworum i większości kwalifikowanych. W ten sposób mniejszościowy akcjonariusze zyskują większy wpływ na Walnym Zgromadzeniu. Zmiany, które zaproponowaliśmy wymagały też konsultacji z KNF. Pamiętajmy, że w okresie COVID kontakt z instytucjami był spowolniony. Na dzień dzisiejszy spodziewamy się wprowadzenia akcji na NC na przełomie III/IV kw. 2020. Kolejnym krokiem będzie zmiana powyższych zmian na najbliższym WZA 13.07, na które zapraszamy akcjonariuszy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile emisji było do tej pory i ile z nich zostało spłacone?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Do tej pory odbyły się 22 emisje na łączną kwotę blisko 23 mln. Wszystkie obsługiwane były terminowo. Obecnie poziom zadłużenia obligacyjnego wynosi 6,25 mln zł, co pokazuje, że systematycznie obniżamy zadłużenie zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak długo potrwa plan emisji obligacji Legimi?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Plan emisji obligacji ogłosiliśmy w 2019 r, który będzie trwał 3 lata do 2021 r. Główne założenia planu to nieprzekraczalny poziom długu obligacyjnego 9 mln zł i w efekcie doprowadzenie do tzw. bankowalności spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy pandemia spowodowała, że mocno wzrosło zainteresowanie ofertą Legimi?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Branża digital goods odnotowała dużo większe zainteresowanie ofertą niż w okresie przed pandemią. Legimi od pierwszych dnia tzw. lock-downu była aktywna promocyjnie. Włączyliśmy się w akcję #terazczasnaczytanie, która odnotowała rekordowe zasięgi. Współtworzyliśmy największe targi książki online o nazwie BookTarg. Już w pierwszych tygodniach pandemii opublikowaliśmy raport o wpływie epidemii COVID-19 o wpływie na sytuację spółki http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/35613906,strong-legimi-st... (link is external)

 

W tym okresie odnotowaliśmy 100% wzrost liczby aktywacji okresów próbnych abonamentów. Zintensyfikowaliśmy również wydatki na marketing, aby odpowiedzieć na zwiększone zainteresowanie. Zamierzamy te działania kontynuować, co znajduje odzwierciedlenie w celach trwającej emisji obligacji.

Obrazek użytkownika Anonim
Lukasz

Czy w zwiazku z obnizeniem stawki VAT na e-booki z 23% do 5%, Legimi rozważa obniżke ceny abonamentu?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Obniżka VATu była przez nas długo wyczekiwana. Cena abonamentu w Legimi nie była podwyższana od okołu 5 lat, a w tym czasie dokonaliśmy ogromnego postępu w rozbudowie katalogu tytułów dostępnych na platformie Legimi oraz wprowadziliśmy zupełnie nowe aplikacje w ramach Legimi 3.0. Ponadto nasi kluczowi dostawcy wykorzystali aktualizację stawki VAT do podniesienia swoich cenników, co motywowane było inwestycją w jeszcze lepszą ofertę. Legimi zatem podtrzymuje swój cennik mimo tych zmian.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy prognoza finansowa na 2020 zakładająca przychody ok 25mil zł oraz EBITDA ok 4.5mil zł uważa dziś Pan za konserwatywne ?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Spółka podała stopień realizacji prognoz w raporcie za I kw. 2020, który przytaczaliśmy na początku czatu. Zarząd na bieżąco monitoruje sytuację finansową w spółce i biorąc to pod uwagę, podtrzymuje prognozy na 2020 r.

Obrazek użytkownika Paweł Biedrzycki
Paweł Biedrzycki

Panie prezesie gratuluję świetnych wyników w 1 kwartale 2020. Proszę o informację na ile stała baza kosztowa jest do utrzymana na obecnym poziomie wraz ze wzrostem sprzedaży. Innymi słowy czy w pozycji usługi obce w RZiS są rozliczane koszty sprzedanych ebooków z autorami i wydawcami.

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Dziękujemy za gratulacje. We wskazanej pozycji RZiS istotnie znajdują się głównie rozliczenia z autorami i wydawcami. Udział kosztów stałych jest stosunkowo niewielki. Zdecydowana większość kosztów Legimi jest zmienna są to koszty sprzedaży, takie jak koszty zakupu ebooków i audiobooków od wydawców i autorów, które są proporcjonalne do liczby użytkowników.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestorka

Czy przed debiutem będzie jeszcze jakaś emisja akcji?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Spółka nie planuje kolejnych emisji akcji w najbliższym czasie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy te obligacje są jakoś zabezpieczone?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Obligacje są zabezpieczone zastawem rejestrowym oraz oświadczeniem spółki o poddaniu się egzekucji tzw. 777. Szczegółowy opis możecie Państwo znaleźć w warunkach emisji na stronie legimi.pl/obligacje

Obrazek użytkownika Paweł Biedrzycki
Paweł Biedrzycki

Jak dużych oszczędności po stronie kosztów finansowych spodziewa się spółka w związku ze spadającymi stopami procentowymi i rosnącą wiarygodnością spółki?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Spółka poprawia swoją kondycje finansowa m.in. dzięki obniżeniu zadłużenia obligacyjnego i jego wydłużeniu. Stąd oprocentowanie bieżącej emisji jest dostosowane do bieżących stóp procentowych, ale korzystniejsze dla spółki niż w poprzednich emisjach. W zeszłym roku koszty finansowe obsługi długi wyszczególnione w RZiS osiągnęły blisko 800 tys. zł. Z kolei w tym roku liczmy na obniżenie tej kwoty o ok. 25%.

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Warto dodać, iż w obecnej sytuacji rynkowej (rekordowo niskie stopy procentowe) kupon naszych obligacji jest atrakcyjny dla inwestorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wygląda sytuacja na Polskim rynku. Szczególnie interesuje mnie otoczenie konkurencyjne ze strony Empik Go, Storytel, Publio.

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Legimi stara się nie komentować poczynań konkurencji. Wiemy jednak, że wspólnie edukujemy rynek i poszerzamy go zarówno po stronie popytowej oraz podażowej. Dotychczas Legimi cieszyła się pozycją lidera w segmencie abonamentów na e-booki i obecne wzrosty potwierdzają silną pozycję spółki. Posiadamy szereg wyróżników zarówno technologicznych, jak i ofertowych. Według badań Biblioteki Narodowej poziom czytelnictw e-booków w Polsce wynosi ok. 6%. Podczas, gdy na innych rynkach odsetek ten wynosi kilkukrotnie więcej. Widzimy zatem, jak ważne jest pozyskiwanie nowych czytelników, zainteresowanych formatami elektronicznymi.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy będzie nowa aplikacja na IOS?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Obecnie trwają testy beta. Aplikacja pojawi się wkrótce.

Obrazek użytkownika Anonim
Korek

Jak wygląda pozycja spółki na rynku niemieckim? Czy akwizycja udała się sukcesem?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Zgodnie z ogłoszoną strategią w 2019 r. Legimi inwestuje w rozwój na rynku niemiecki z nadwyżek kapitałowych na rynku polskim. Posiadamy dostęp do 400 tys. użytkowników przejętej w zeszłym roku aplikacji Readfy. Rozpoczęliśmy proces konwersji tych użytkowników na subskrypcję premium oferowaną przez Legimi. Wdrożyliśmy również aplikację Legimi 3.0 w wersji niemieckiej na Legimi.de. Jesteśmy wymieniani jako jeden z wiodących graczy na abonamentowym rynku ebooków m.in przez niemiecką prasę branżowa, jak i codzienną (FAZ). Zgodnie ze strategią systematycznie inwestujemy w rynek niemiecki, a pierwsze efektywny podsumujemy na koniec bieżącego roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Zygmunt

Czy zamierzacie przejmować jeszcze jakiś podmiot na rynku DACH?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Inwestycja w akwizycję w Readfy miała być kołem zamachowym, dająca dobry start na tym dojrzałym rynku. Efektem przejęcia spółki Readfy było m.in. zyskanie rozpoznawalności w oczach niemieckich wydawców, naszych kluczowych partnerów. Ten cel uznajemy za zrealizowany. Monitorujemy sytuację młodych spółek (startupów), jednak na dzień dzisiejszy nie zamierzamy się rozwijać poprzez akwizycje, a wzrost organiczny.

Obrazek użytkownika Anonim
SG

Dlaczego finansujecie się obligacjami, a nie emisją akcji? Wydaje się, że emisja akcji byłaby bardziej naturalna.

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Owszem korzystamy także z finansowania akcyjnego. Jednak specyfika działalności spółki pozwala efektywnie wykorzystać finansowanie dłużne. Legimi zawiera umowy abonencie z klientami końcowymi, w sposób podobny do działalności firm telekomunikacyjnych. Potwierdziliśmy, że dźwignia finansowa pozwala nam rosnąć dynamicznie i w średniorocznym tempie powyżej 50% od przeszło 4 lat.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

W przyszłości głównym konkurentem nie będzie raczej Empik Go, Storytel, Publio tylko Amazon. Czym będzie wyróżniać się Legimi żeby nie zostało "zjedzone" przez giganta?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Obserwujemy rozwój Amazona od wielu lat i dostosowujemy nasza strategię, tak jakby już w Polsce jego działalność była aktywna. Warto wspomnieć, że jesteśmy jedyna polską platformą, spośród wyżej wymienionych, która umożliwia czytanie w abonamencie na czytnikach Kindle. Legimi prowadzi sprzedaż w różnych kanał dystrybucji, takich jak biblioteki, telekomy oraz korporacje. Wyróżnia nas zupełnie inny model biznesowy łączący ebooki z audiobookami oraz usługa czytnik za 1 zł. Nawet na rynku niemieckim, gdzie Amazon dostępny jest od wielu lat, jego udział w rynku nie przekracza 30%. Spodziewamy się jednak, ze tak jak postali gracze włączy się z nami w budowanie społeczności czytającej formaty elektroniczne.

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Dziękuję za zadane pytania. W razie kontaktu zapraszam pod adres mailowy: IR@legimi.pl

 

Zachęcamy do rejestracji do naszego newslettera, który znajdziecie Państwo pod adresem - https://www.getrevue.co/profile/legimiIR (link is external)

 

Przypominam o trwającej do 15 lipca publicznej emisji obligacji, więcej szczegółów https://www.legimi.pl/obligacje/ (link is external)

Udostępnij