Grupa Enel-Med miał w 2023 r. 8,3 mln zł zysku netto | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
25 kwi 2024, 19:29

Grupa Enel-Med miał w 2023 r. 8,3 mln zł zysku netto

Grupa Enel-Med miała w 2023 roku zysk netto w wysokości 8,3 mln zł - podała spółka w raporcie rocznym. Jak wskazano w komunikacie prasowym, w 2023 roku Grupa odnotowała 25 proc. dynamikę przychodów, których połowa pochodziła ze sprzedaży abonamentów medycznych.

W komunikacie wskazano, że pacjenci indywidualni wrócili do oddziałów, o czym ma świadczyć wysoka dynamika sprzedaży (+36 proc. rdr) usług komercyjnych w przychodniach specjalistycznych.

"Wzrost naszego biznesu o jedną czwartą, biorąc pod uwagę, że nie dokonywaliśmy w ubiegłym roku żadnych akwizycji, uznaję za bardzo przyzwoity wynik. Złożyło się na niego kilka elementów. Po pierwsze, rosnące zainteresowanie pakietami medycznymi, które stanowią ponad połowę przychodów naszej Grupy. Po drugie, znacząco (o ponad 60 proc.) wzrosły obroty z towarzystwami ubezpieczeniowymi, które zlecają nam wykonanie usług medycznych na rzecz swoich klientów w ramach polis zdrowotnych" - powiedział cytowany w komunikacie prezes, Jacek Rozwadowski.

Dodał, że w 2023 roku przestał obowiązywać stan zagrożenia epidemicznego, co skutkowało powrotem wielu pacjentów do oddziałów w obszarze usług komercyjnych Fee For Service (FFS). Ponadto Rozwadowski ocenił, że w 2023 roku zakończono realizację trzyletniego planu inwestycyjnego, który spółka przyjęła pozyskując kapitał (80,5 mln zł) w drodze drugiej emisji akcji na GPW w 2021 roku.

"Wiązało się to z oddaniem nowych placówek medycznych, dzięki czemu jeszcze bardziej zwiększyliśmy dostępność naszych usług dla pacjentów. Musimy też pamiętać o istotnym wpływie podwyżek cen, na osiągnięte wzrosty przychodów w roku 2023" - powiedział Rozwadowski.

Wskazano również, że największą część sprzedaży Grupy Enel-Med w 2023 roku – ponad 50 proc. przychodów – stanowiły produkty zryczałtowane, czyli abonamenty medyczne. Ich dynamika sprzedaży wyniosła 23 proc. rdr. Ponadto, o 31 proc. w ujęciu rocznym wzrosła sprzedaż usług komercyjnych, w całym kanale tzw. fee for service (FFS). Jak poinformowano, pacjenci częściej korzystali z konsultacji lekarskich, leczenia oraz badań – głównie w obszarze stomatologii, usług szpitalnych oraz diagnostyki obrazowej – odłożonych bądź niezrealizowanych wcześniej z obawy na panujący stan epidemii.

Grupa Enel-Med na rynku stomatologicznym odnotowała dynamikę przychodów komercyjnych na poziomie 22 proc. rok do roku, bez dodatkowych akwizycji.

Jak dodano, dobrą dynamikę wzrostu zanotował rehabilitacja - 34 proc. rok do roku, głównie pod marką enel-sport. W obszarze medycyny estetycznej pod marką Estell dynamika przychodów wyniosła 13 proc.

Ponadto z aplikacji enel-med na koniec 2023 roku korzystało 380 tys. osób. Za jej pomocą zarezerwowano 43 proc. wizyt, ponad dwa razy więcej niż telefonicznie (19 proc.).

(PAP Biznes), #ENE

mcb/ asa/

Zobacz także: Centrum Medyczne Enel-Med SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości