Czat inwestorski: jak go przygotować, wypromować i z sukcesem zorganizować? | StrefaInwestorow.pl

Czat inwestorski: jak go przygotować, wypromować i z sukcesem zorganizować?

Coraz więcej spółek notowanych na GPW stawia na wykorzystanie nowych mediów w komunikacji z inwestorami. Jak wynika z badania Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, coraz liczniejsze grono spółek prowadzi skuteczne relacje inwestorskie z użyciem czatów inwestorskich - robi tak już co trzecia duża firma i co piąta firma średniej wielkości.

Na czym polega i jak działa czat inwestorski?

Czat inwestorski to spotkanie spółki z inwestorami, organizowane za pośrednictwem internetu. Uczestnicy czatu zadają pytania, a przedstawiciele spółki na nie odpowiadają. Moderowany czat inwestorski polega na tym, że przedstawiciele spółki odpowiadają tylko na wybrane przez moderatora pytania i tylko te pytania, wraz z odpowiedziami są publikowane, czyli widoczne dla wszystkich uczestników czatu.

Czat inwestorski jest organizowany w określonym terminie. Z reguły jest przeprowadzany z siedziby spółki lub z innego dogodnego miejsca, z dostępem do internetu.

Dlaczego warto zorganizować czat inwestorski?

Czat inwestorski to prawdopodobnie najlepsza metoda interaktywnej komunikacji spółki z inwestorami. Z jednej strony, pozwala inwestorom z całej Polski, a nawet z całego świata zadać pytania przedstawicielom spółki. Z drugiej strony, spółka ma możliwość kontaktu z inwestorami i przekazania w ten sposób najważniejszych informacji i zwrócenia uwagi na najważniejsze kwestie.

W czacie inwestorskim organizowanym w Strefie Inwestorów można wziąć udział z dowolnego miejsca na świecie, korzystając z każdego urządzenia z dostępem do internetu. Wystarczy smarfton, tablet lub komputer.

Jak wybrać odpowiedni termin czatu inwestorskiego?

Czat inwestorski najlepiej organizować wtedy, kiedy spółka ma do zakomunikowania coś istotnego. Mogą to być wyniki finansowe, ogłoszenie nowej strategii, uruchomienie nowej inwestycji, rozpoczęcie nowego rodzaju działalności, czy przeprowadzenie ważnej transakcji.

To ważne, aby wybrać odpowiedni moment na czat inwestorski! Dlatego jeżeli zdecydujecie się Państwo organizować czat inwestorski w Strefie Inwestorów, z przyjemnością pomożemy w doborze odpowiedniego terminu, jak i pory dnia.

Jak wypromować czat inwestorski?

Przy organizacji czatu inwestorskiego ważne jest nie tylko to, co spółka ma do zakomunikowania, ale również dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców - inwestorów i innych interesariuszy spółki. Dlatego tak istotna przy organizacji czatu inwestorskiego jest jego promocja, nastawiona na uzyskanie dobrej frekwencji.

W ramach organizacji czatu w Strefie Inwestorów przeprowadzamy szereg działań, mających na celu dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, aby na czacie znalazło się jak najwięcej osób zainteresowanych spółką. W ramach promocji wykorzystujemy zarówno serwis internetowy Strefa Inwestorów, gdzie publikowana jest zapowiedź czatu czy newsletter, ale także nowoczesne kanały dotarcia, jak social media, a przede wszystkim Facebook i Twitter.

Co jest potrzebne, aby zorganizować czat inwestorski?

Żeby zorganizować dobry czat inwestorski, trzeba zapewnić trzy warunki.

Po pierwsze dobrze jest jeśli “spółka ma o czym rozmawiać z inwestorami”. Najlepszy moment na organizację czatu to ważne wydarzenie w spółce, jak: wyniki finansowe, ogłoszenie nowej strategii, uruchomienie nowej inwestycji, rozpoczęcie nowego rodzaju działalności, czy przeprowadzenie ważnej transakcji. Wtedy inwestorzy mają o co pytać, a spółka ma co komunikować.

Po drugie potrzebni są inwestorzy, którzy wezmą aktywny udział w czacie - będą zadawać pytania i zapoznają się z tym, co spółka ma do zakomunikowania.

Po trzecie, potrzebny jest dostawca usługi czatu inwestorskiego, który pomoże zarówno w jego organizacji, ale przede wszystkim w promocji wśród inwestorów, czy innych interesariuszy spółki.

Strefa Inwestorów umożliwia organizację czatu inwestorskiego, zapewniając kompleksową obsługę od etapu zaplanowania zakresu czatu i jego terminu, poprzez promocję i organizację czatu, na relacji kończąc.

Jakie funkcje powinien mieć dobry czat inwestorski? Co powinien zapewnić dostawca usługi czatu?

O sukcesie czatu inwestorskiego decyduje również jego sprawne przeprowadzenie. Dlatego ważne jest, aby przy wyborze dostawcy usługi czatu inwestorskiego kierować się precyzyjnymi kryteriami, tj.:

  • Możliwość moderacji pytań (wyboru pytań, na które odpowie przedstawiciel spółki).
  • Możliwość udzielania odpowiedzi przez więcej niż 1 osobę - kilku przedstawicieli spółki: np Prezes i Dyrektor Finansowy.
  • Możliwość uczestnictwa w czacie za pomocą urządzenia mobilnego (już teraz ponad 30% ruchu w internecie to ruch pochodzący ze smarftofnów lub tabletów).
  • Możliwość zdalnego uczestnictwa przedstawiciela spółki.
  • Szybkie i wygodne wprowadzanie wiadomości, aby komunikacja z uczestnikami czatu przebiegała sprawnie.
  • Intuicyjny interfejs moderatora czatu (osoby decydującej o tym, na jakie pytania odpowiadać), jak i przedstawiciela spółki.
  • Oprogramowanie do przeprowadzania czatów pracujące na bazie aktualnej technologii, obsługiwanej przez wszystkie systemy operacyjne i przeglądarki internetowe, tak aby każdy mógł bez przeszkód uczestniczyć w czacie inwestorskim.

Dodatkowo, oprócz promocji i organizacji czatu dostawca tej usługi powinien zapewnić przygotowanie relacji z tego wydarzenia. Dzięki takiej relacji, jeszcze długo po przeprowadzeniu czatu, inwestorzy zainteresowani spółką będą mogli trafić na pytania i odpowiedzi, które pojawiły się podczas czatu. To ważne, bo prawie na pewno część z zainteresowanych spółką inwestorów, w czasie kiedy czat będzie się odbywał, będzie zajęta i nie zawsze będzie mogła w nim uczestniczyć.

Digram 2: Stosowanie czatów w komunikacji przez spółki w ostatnich latach. Źródło: Raport z przebiegu VIII edycji Konkursu Złota Strona Emitenta
Stosowanie czatów w komunikacji przez spółki w ostatnich latach. Źródło: Raport z przebiegu VIII edycji Konkursu Złota Strona Emitenta, organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.

Zorganizuj czat inwestorski w Strefie Inwestorów

Chcesz zorganizować czat inwestorski dla spółki i potrzebujesz więcej informacji? Zapraszamy do kontaktu, pomożemy, doradzimy konkretne rozwiązanie, a jeżeli będziecie Państwo zainteresowani współpracą wspólnie zorganizujemy czat inwestorski, aby przekazać inwestorom jak najwięcej informacji o Państwa spółce i jej działalności.

Formularz kontaktowy

Jak wygląda czat inwestorski w Strefie Inwestorów?

Zapraszamy do sprawdzenia relacji z czatów inwestorskich przeprowadzonych w Strefie Inwestorów.