Przejdź do treści

udostępnij:

Przejęcie Nijman/Zeetank i perspektywy rozwoju – czat inwestorski z prezesem zarządu Trans Polonia

Przejęcie Nijman/Zeetank i perspektywy rozwoju – relacja z czatu inwestorskiego z prezesem zarządu Trans Polonia

Kategorie

W piątek, 3 października 2025 roku odbył się czat inwestorski z Dariuszem Cegielskim, prezesem zarządu Trans Polonia. Spotkanie było poświęcone omówieniu przejęcia holenderskiej spółki Nijman/Zeetank i perspektywom rozwoju. Zapraszamy do zapoznania się z relacją z tego wydarzenia.



 

Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z Dariuszem Cegielskim, prezesem zarządu Trans Polonia. Spotkanie będzie poświęcone omówieniu wyników finansowych za I półrocze 2025 roku, przejęciu holenderskiej spółki oraz planach rozwoju.

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 3 października 2025 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:00

Dzień dobry, dziękuję za zainteresowanie Grupą Trans Polonia. Przez najbliższa godzinę będę odpowiadać na Państwa pytania. Zapraszam do konwersacji.

Gość: Gregi54 03 paź 2025, 10:02

Jak ta akwizycja wpisuje się w dotychczasową strategię rozwoju Grupy? Czy planowane są kolejne przejęcia na rynkach europejskich?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:02

Akwizycja Nijman/Zeetank to naturalna kontynuacja naszej strategii – rozwijamy się poprzez konsolidację rynku i wzmacnianie obecności w segmentach wysokospecjalistycznych. Dzięki temu zwiększamy skalę działalności, dywersyfikujemy ofertę i budujemy przewagę w Europie. Nie wykluczamy kolejnych przejęć – zwłaszcza w krajach, gdzie widzimy potencjał synergii z obecnymi klientami i flotą. Obecnie skupiamy się na integracji N/Z z Grupą TPG oraz wypracowaniem oczekiwanych synergii.

Dodane przez Gość: Gregi54 w odpowiedzi na

Gość: Gregi54 03 paź 2025, 10:04

Jakie długoterminowe cele stawia sobie Trans Polonia po przejęciu Nijman/Zeetank?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:04

Naszym celem jest bycie jednym z wiodących operatorów specjalistycznych usług logistycznych w Europie. Chcemy rozwijać segment intermodalny, umacniać pozycję w transporcie chemii, paliw i gazów, a jednocześnie budować nową nogę biznesową w logistyce szkła i magazynowaniu. Kluczowe jest również zwiększanie rentowności i długofalowa poprawa marż. Chcemy być jeszcze silniejsi i bardziej konkurencji.

Dodane przez Gość: Gregi54 w odpowiedzi na

Gość: Analityk 03 paź 2025, 10:06

Jakie są prognozy dla rynku transportu chemii płynnej i szkła w najbliższych latach?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:06

Rynek chemii płynnej w Europie rośnie w tempie stabilnym – popyt napędzają przemysł petrochemiczny, energetyka i farmacja. Oczekiwane są wzrosty rzędu kilku procent rocznie. W transporcie szkła widzimy dynamiczniejsze perspektywy – rozwój budownictwa i motoryzacji w Europie Zachodniej powoduje wzrost zapotrzebowania na specjalistyczną logistykę szkła. To segment o wysokiej barierze wejścia, w którym chcemy zbudować silną pozycję.

Dodane przez Gość: Analityk w odpowiedzi na

Gość: Analityk 03 paź 2025, 10:08

Na jakim etapie jest proces integracji flot, systemów i kadr obu firm? Jakie największe wyzwania stoją przed Grupą w obszarze integracji operacyjnej?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:08

Proces integracji jest w toku – trwa proces włączenia do wspólnej struktury operacyjnej floty i baz logistycznych. Pracujemy nad unifikacją systemów IT i baz HR, co pozwoli zwiększyć efektywność zarządzania personelem. Największym wyzwaniem jest harmonizacja procesów w międzynarodowym otoczeniu i zapewnienie płynnej obsługi wszystkich klientów w okresie przejściowym.

Dodane przez Gość: Analityk w odpowiedzi na

Gość: Inwestor87 03 paź 2025, 10:10

W jaki sposób włączenie dostępu do portu w Rotterdamie zmieni działalność Trans Polonii?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:10

Rotterdam to największy hub logistyczny w Europie. Bezpośredni dostęp do portu daje nam zupełnie nowe możliwości w transporcie intermodalnym – łączeniu transportu drogowego, kolejowego i morskiego. To pozwoli nam obsługiwać globalnych klientów i oferować pełne, zintegrowane łańcuchy dostaw.

Dodane przez Gość: Inwestor87 w odpowiedzi na

Gość: Inwestor87 03 paź 2025, 10:12

Jak przejęcie wpłynie na wyniki finansowe w drugiej połowie 2025 roku?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:12

Już w drugiej połowie 2025 roku (czwarty kwartał) widoczny będzie efekt skokowego wzrostu skali. W kolejnych latach przewidujemy dalszy dynamiczny wzrost. Jeżeli odniesiemy się do historycznych wyników Grupy TPG oraz N/Z to łączne przychody wyniosłyby blisko 520 mln zł, a EBITDA 65 mln zł – to pokazuje z jaką skala mamy do czynienia.

Dodane przez Gość: Inwestor87 w odpowiedzi na

Gość: Anna 03 paź 2025, 10:15

Znormalizowana EBITDA wzrosła o 20,4% – jakie były główne czynniki tego wzrostu?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:15

Kluczowymi czynnikami były: większa efektywność operacyjna, optymalizacja kosztów paliwowych i transportowych. Wzrost wynika również z rosnącej skali działalności na rynkach europejskich.

Dodane przez Gość: Anna w odpowiedzi na

Gość: Inwest 03 paź 2025, 10:18

Jak kształtują się marże w transporcie chemii płynnej vs. szkła?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:18

Transport chemii płynnej charakteryzuje się stabilnymi marżami dzięki specjalistycznym wymaganiom i długoterminowym kontraktom z przemysłem. Transport szkła to nowy segment – biorąc pod uwagę specyfikę i bariery wejścia do tego biznesu to marże są również na stabilnym poziomie pozwalającym realizować usługi w odpowiednim standardzie jakościowym.

Dodane przez Gość: Inwest w odpowiedzi na

Gość: Inwest 03 paź 2025, 10:22

Czy spodziewacie się przyspieszenia przychodów dzięki synergiom już w 2026 roku?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:22

Tak – od 2026 roku zakładamy materializację synergii przychodowych i kosztowych. W praktyce oznacza to utrzymanie dynamiki wzrostu przychodów w kolejnych latach na poziomie pomiędzy +10 a +15%, przy utrzymaniu poziomów rentowności charakterystycznej dla dotychczas prowadzonej działalności.

Dodane przez Gość: Inwest w odpowiedzi na

Gość: Inwest 03 paź 2025, 10:25

Które kontrakty handlowe Grupy N/Z są kluczowe dla dalszego rozwoju? Czy będziecie aktywnie poszukiwać kolejnych klientłow w szkle?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:25

Najważniejsze są kontrakty z globalnymi koncernami chemicznymi, paliwowymi i producentami szkła – to stabilne, długoterminowe umowy. W segmencie szkła naszym klientem jest globalna firma Pilkington, która zajmuje się produkcją szkła od prawie 200 lat i działa na 105 rynkach na całym świecie. Widzimy ogromny potencjał, dlatego planujemy zacieśniać obecne współprace i aktywnie poszerzać bazę klientów – zarówno w Polsce, jak i w Europie Zachodniej.

Dodane przez Gość: Inwest w odpowiedzi na

Gość: Inwest 03 paź 2025, 10:27

Czy planowane są innowacje technologiczne (cyfryzacja, automatyzacja, rozwiązania proekologiczne)?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:27

Tak, konsekwentnie inwestujemy w cyfryzację procesów operacyjnych, systemy optymalizacji tras i zarządzania flotą. Stawiamy na automatyzację obsługi klienta i dokumentacji, a także rozwiązania proekologiczne – rozwój intermodalu, wykorzystanie LNG i technologii ograniczających emisje CO₂. Wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań automatyzacji procesów z wykorzystanie AI jest priorytetem Zarządu Grupy na najbliższe lata.

Dodane przez Gość: Inwest w odpowiedzi na

Gość: Stanisław 03 paź 2025, 10:28

Czy jest dostępna gdzieś informacja dotycząca aktywów przejmowanej firmy holenderskiej . Tj magazyny flota itp.

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:28

Informacje dotyczące aktywów przejmowanego podmiotu będą wskazane w rocznym raporcie za 2025 r. Natomiast historyczne dane są publiczne dostępne.

Dodane przez Gość: Stanisław w odpowiedzi na

Gość: Adam 03 paź 2025, 10:30

Jakie są trzy najważniejsze synergie operacyjne i kosztowe, które mają zostać zrealizowane w ciągu pierwszych 12 miesięcy po zamknięciu transakcji oraz jaki ich łączny wpływ na EBITDA zakłada spółka?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:30

Operacyjne synergie to integracja HR kierowców, wspólna strategia handlowa dla przewozów chemii. Trzecia operacyjna synergia to rozszerzenie backoffice w Polsce dla spółek zagranicznych. Kosztowe synergie to rozszerzenie outsourcingu dla podwykonawstwa dla floty chemicznej, obniżenie kosztów zatrudnienia kierowców oraz obniżenie kosztów napraw i serwisów.

Dodane przez Gość: Adam w odpowiedzi na

Gość: J.K. 03 paź 2025, 10:33

jak transakcja wpłynie na wskaźniki zadłużenia netto/EBITDA

Gość 03 paź 2025, 10:33

Jak zamierzacie wykorzystać bezpośredni dostęp N/Z do przeładunków w Porcie Rotterdam oraz bazę logistyczną?

Gość 03 paź 2025, 10:37

Jak planujecie obsłużyć i spłacić kredyt akwizycyjny finansujący transakcję

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:37

Finansowanie Grupy we wszystkich wymiarach jej funkcjonowania wynika z precyzyjnego budowania modeli ekonomicznych, które pozwalają oszacować możliwości obsługi zaciąganych zobowiązań. Tym samym spłata kredytów jest planowana zgodnie z przyjętym harmonogramem.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość 03 paź 2025, 10:40

Czy nowe zadłużenie związane z nabyciem N/Z wpływają na możliwość finansowania potencjalnych, kolejnych celów akwizycyjnych w perspektywie 2026 roku?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:40

Kredyt zaciągnięty na zakup N/Z zmniejsza nominalną możliwość do finansowania kolejnych akwizycji, nie mniej spółka ma w zanadrzu wiele możliwości budowania finansowania w przypadku rozpoczęcia kolejnego procesu akwizycyjnego.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość 03 paź 2025, 10:45

Jak to zadłużenie może wpłynąć na możliwości wypłaty dywidendy w przyszłych latach?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:45

Spółka od wielu lat wypłaca dywidendę, z wyjątkiem dywidendy za rok 2024, co wynikało z zwiększonego wysiłku inwestycyjnego i organizacyjnego przejęcia N/Z. W przyszłości będziemy starali się powrócić do regularnych podziałów zysków z akcjonariuszami, co jest uwzględniane w modelach finansowych związanych z funkcjonowaniem Grupy.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość 03 paź 2025, 10:45

Jakie są przewidywane całkowite koszty integracji z Nijman/Zeetank (poza kosztem zakupu) i w jakim horyzoncie czasowym mogą być ponoszone?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:45

Koszty integracji nie przekraczają wartości przyjętych dla tego typu operacji, nie mniej ze względu na fakt, iż proces jest w toku nie możemy w tym monecie podać dokładnej kwoty. Będą one znane w kolejnych skonsolidowanych raportach publikowanych przez Grupę.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość 03 paź 2025, 10:48

W ramach przejęcia pozyskaliście też Państwo nowe bazy logistyczne. Czy macie w planach tutaj jakieś zmiany, bo to już w sumie 6 głównych lokalizacji, jeśli dobrze liczę?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:48

Obecne bazy spełniają wymogi i oczekiwania związane z prawidłowym zabezpieczeniem potrzeb operacyjnych Grupy. Jesteśmy zadowoleni z nowych lokalizacji, ponieważ baza w Rotterdamie oraz w Liverpool/ St. Helens są odpowiednim podłożem do znacznego rozwoju sług intermodalnych przewozów płynnej chemii. Z kolei polska baza w Sandomierzu posiada rozbudowane zaplecze techniczne oraz jest istotnym wsparciem dla funkcjonowania huty szkła Pilkington, z którą sąsiaduje.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość: Max 03 paź 2025, 10:54

Czy akcje własne posiadane przez spółkę mogą zostać odsprzedane w celu pozyskania środków na cele operacyjne lub zmniejszenie długu? Przy jakich poziomach zarząd będzie zainteresowany sprzedażą akcji?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:54

Akcje własne faktycznie mogą stanowić wsparcie dla poprawy standingu finansowego w przypadku ich sprzedaży po godziwej cenie. Ponieważ obecny standing Grupy jest na satysfakcjonującym i bezpiecznym poziomie, pozwalającym na kontynuowanie również programu inwestycyjnego, sprzedaż akcjo własnych nie jest brana pod uwagę.

Dodane przez Gość: Max w odpowiedzi na

Gość: Max 03 paź 2025, 10:59

Z czego wynikają spadki w przychodach za H1 2025? Czego możemy się spodziewać w drugiej połowie roku?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 10:59

Spadek przychodów był “kosmetyczny” i nie ma znaczenia dla oceny rozwoju Grupy w szczególności w kontekście równolegle prowadzonej akwizycji N/Z. Wynikał on z ograniczenia usług w obszarach usług w segmentach o mniejszej istotności oraz koncentracji na poprawie efektywności (rentowności) prowadzonego biznesu. Efekt tych działań spowodował poprawę rentowności na poziomie EBITDA rdr. oraz wzrost przychodów w segmencie chemicznym, które leżą w głównym polu zainteresowania Grupy.

Dodane przez Gość: Max w odpowiedzi na

Gość: Max 03 paź 2025, 11:02

W jakim obecnie momencie jest rynek? czy popyt na usługi Grupy rośnie?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 11:02

Rynek mierzony parametrem konsumpcji rośnie ze względu na wysoki standard życia mieszkańców Europy Zachodniej. Z kolei mierzony możliwościami produkcyjnymi fabryk chemicznych, które go zaopatrują przeżywa okres mierzenia się z wysokimi kosztami produkcji związanymi głównie ze wzrostem cen surowców. Dla nas, jako operatora najważniejszy jest ten pierwszy aspekt, ponieważ nie ma dla nas znaczenia czy obsługujemy ruch związany z produkcją w fabrykach europejskich czy ruch z portów ARA związanych z importem tańszych surowców z innych kontynentów. Tym samym oceniamy rynek na którym pracuje Grupa jako dobry i perspektywiczny.

Dodane przez Gość: Max w odpowiedzi na

Gość: Max 03 paź 2025, 11:06

Jakie są największa konkurencja dla TPG? czy może Pan wymienić nazwy spółek?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 11:06

Dla Grupy Trans Polonia w obecnym kształcie konkurencją są największe międzynarodowe firmy zajmujące się logistyką specjalistyczną. Zaliczamy do nich podmioty takie jak: Hoyer, Den Hartogh, Bertschi, Schenk.

Dodane przez Gość: Max w odpowiedzi na

Gość: Piotr 03 paź 2025, 11:07

Dzień dobry, czy planowane jest . zmniejszenie floty pojazdów?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 11:07

Nie ma planów zmniejszania floty. Natomiast przy strukturze składającej się z ponad 1000 jednostek transportowych (ciągniki siodłowe, naczepy cysterny) oraz kilkuset tankkontenerów naturalne jest prowadzenie procesu ich wymiany. W najbliższych latach spodziewamy się znaczącego wzrostu ilości tankkontenerów, niezbędnych dla zabezpieczenia wzrostu usług świadczonych w segmencie intermodalnym.

Dodane przez Gość: Piotr w odpowiedzi na

Gość: Piotr 03 paź 2025, 11:09

Czy zawarte do tej pory umowy transportowe z BP są rentowne? Jakie są plany inwestycyjne firmy związane z flotą pojazdów do przewozu paliw w Polsce?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 11:09

Wszystkie kontrakty długoterminowe, które obsługuje firma są rentowne. Inwestycje we flotę są pochodną wygranych przetargów na świadczenie usług. Tym samym flota zostanie rozbudowana w przypadku podpisania nowych kontraktów.

Dodane przez Gość: Piotr w odpowiedzi na

Gość: Piotr 03 paź 2025, 11:11

Czy planowane sat redukcję zatrudnienia wśród kierowców polskich? Czy firma planuje zatrudnienie większej ilości kierowców zza wschodniej granicy lub Azji?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 11:11

Nie zamierzamy redukować zatrudnienia, zamierzamy je zwiększać. Firma prowadzi intensywny program HR dla pozyskiwania kierowców, wspierany przez szkołę kierowców, która pomaga w uzyskaniu niezbędnych uprawnień.

Dodane przez Gość: Piotr w odpowiedzi na

Gość: Michael Rosner 03 paź 2025, 11:17

Witam Panie Dariuszu. Spółka TPG planuje rozszerzyć własną flotę pojazdów ciężarowych wraz z naczepami, czy (idąc śladem Girteki) mocniejszy nacisk zostanie położony na zwiększenie udziału podwykonawców?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 11:17

Firma od lat prowadzi intensywny program inwestycyjny związany z rozbudową floty we wszystkich segmentach działalności. Nie zamierzamy zmieniać tego profilu ponieważ jest on optymalny z punktu widzenia utrzymania odpowiedniej jakości świadczonych usług. Firma stosuje outsourcing który wspomaga elastyczność serwisu. Niemniej jednak pierwszeństwo ma tzw. Flota własna.

Dodane przez Gość: Michael Rosner w odpowiedzi na

Gość 03 paź 2025, 11:18

Czy widzi Pan jakieś ryzyka związane z przejęciem, np. w zakresie relacji z klientami z tamtejszych rynków, czy to raczej mało prawdopodobne?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 11:18

Utrzymanie relacji z klientami jest istotnym aspektem działań akwizycyjnych, firma nasza ma w tym zakresie bardzo duże doświadczenie. Do tej pory nie zdarzyło się, aby w wyniku przejęcia innego podmiotu przez Grupę Trans Polonia został utracony istotny klient. Oczywiście fluktuacja w grupie rozproszonych klientów jest naturalna i staramy się, aby jej wpływ na działalność i przychody nie był istotny.

Dodane przez Gość w odpowiedzi na

Gość: Piotr 03 paź 2025, 11:20

Czy firma planuje rozwój poprzez świadczenie usług transportowych nowym odbiorcom? Jeśli tak to jakim?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 11:20

Integracja oferty handlowej z przejęta grupą N/Z otwiera nowe możliwości w pozyskiwaniu dużych strategicznych klientów. Prowadzone są w chwili obecnej bardzo dobrze rokujące rozmowy z kilkoma kluczowymi producentami chemikaliów, między innymi w zakresie istotnego zwiększenia współpracy z wieloletnim klientem Trans Polonii jakim jest BASF.

Dodane przez Gość: Piotr w odpowiedzi na

Gość: Piotr 03 paź 2025, 11:24

Czy wyniki finansowe oraz sytuacja ekonomiczna w kraju odbije się na zatrudnieniu i warunkach pracy w firmie? Jeśli tak to w jaki sposób?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 11:24

Rynki na których funkcjonuje firma charakteryzują się wysokim zapotrzebowaniem na wyspecjalizowane usługi logistyczne. Wysoka konsumpcja w Europie Zachodniej nieustannie otwiera dla nas nowe możliwości, które powodują, iż rozwijamy się poprzez zwiększanie stanów zatrudnienia. Nie widzimy zagrożenia redukcji załogi.

Dodane przez Gość: Piotr w odpowiedzi na

Gość 03 paź 2025, 11:25

Czy myśleli Państwo o emisji obligacji, również do inwestorów indywidualnych? W ostatnim czasie sporo firm decyduje się na taki krok..

Gość: Mateusz TSL 03 paź 2025, 11:28

Jaka dużo macie Państwo flote ciagników i cystern/ naczep ( w sztukach), czy w związku z przejęciem aktywów w Holandii bedziecie tez zwiększać flote ? w Dobie problemów kadrowych, nieustannej zmiany opłat i regulacji w brazny TSL to duże wyzwania aby utrzymać marże. Czy Macie Państwo swoja bocznice kolejowa lub operujecie na jakiś głównych suchych portach intermodalnych w Polsce i zagranica w których macie stosowne umowy np z PKP Cargo ?

Dariusz Cegielski 03 paź 2025, 11:28

Ze względu na bardzo szeroki zakres Pańskiego pytania nie mamy możliwości odpowiedzenia w tym momencie. Zachęcamy do śledzenie raportów, ponieważ wiele odpowiedzi na Pańskie pytania jest powszechnie dostępne.

Dodane przez Gość: Mateusz TSL w odpowiedzi na

Gość 03 paź 2025, 11:29

Jeśli mieliby Państwo dalej rozwijać się przez przejęcia, to o jakich rynkach geograficznie/biznesowo byście najbardziej myśleli?

Gość: Piotr 03 paź 2025, 11:31

Jak Pan skomentuje możliwość wykonywania usług transportowych dla sieci BP przez inne konkurencyjne firmy.? Jak to wpłynie na rozwój floty i zwiększenie zatrudnienia? Czy firma jest przygotowana na działania w kierunku zmniejszenia efektu spadku popytu na usługi transportowe?

udostępnij: