"Popyt na świadczenia fitness jest cały czas na wysokim poziomie" - relacja z czatu z Małgorzatą Kloką, dyrektorką finansową w Benefit Systems
W poniedziałek, 17 marca 2025 roku, odbył się czat inwestorski z Małgorzatą Kloką, dyrektorką finansową w Benefit Systems. Spotkanie było poświęcone podsumowaniu wstępnych wyników finansowych za 2024 rok oraz planom rozwoju. W ramach dyskusji pojawiły się również pytania o najnowszą akwizycję spółki na rynku tureckim. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Zapraszamy na czat inwestorski z Małgorzatą Kloką, Dyrektorką Finansową Benefit Systems. Spotkanie odbędzie się w poniedziałek, 17 marca 2025 r. o godz. 10:00 i będzie poświęcone omówieniu wstępnych wyników finansowych za IV kwartał 2024 r. oraz planów rozwoju.
Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 17 marca 2025 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.
W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.
Dzień dobry, witam Państwa! Dziękujemy za zainteresowanie spółką i zapraszam do zadawania pytań.
Liczymy, że planowana emisja nowych akcji pozwoli uniknąć nadmiernego zadłużenia spółki oraz umożliwi nam utrzymanie elastyczności, jeśli chodzi o nasze plany rozwojowe i możliwość reagowania na otoczenie rynkowe.
Dodane przez Gość: Jawik34 w odpowiedzi na jaki wpływ będą miały na…
Transakcja miała charakter konkurencyjny - z informacji którymi dysponujemy wynika, że inne podmioty były również zainteresowane przejęciem. W procesie nabycia korzystaliśmy z usług profesjonalnych doradców finansowych oraz prawnych. W wycenie użyliśmy kilku podejść, w tym mnożników porównywalnych transakcji/spółek.
Dodane przez Gość: Julian w odpowiedzi na Czy transakcja nabycia Grupy…
Nie chcielibyśmy komentować praktyk tureckiego urzędu; nie mamy z nim jak dotąd żadnych doświadczeń. Warto pamiętać, że na obecnym etapie nasz udział w szeroko rozumianym rynku jest na niskim poziomie, a w Turcji nie mamy jeszcze żadnego działającego klubu fitness.
Dodane przez Gość: Julian w odpowiedzi na Jakie podejście do…
Tak jak na każdym rynku zakładamy, że po przejęciu MAC wzmocni ofertę naszego produktu kartowego. Jest jednak zbyt wcześnie, aby kwantyfikować ten wpływ.
Dodane przez Gość: Julian w odpowiedzi na Czy Spółka przy modelowaniu…
Spodziewamy się zamknięcia transakcji w drugiej połowie 2025 roku, po spełnieniu warunków zawieszających, z których najważniejszy to zgoda tureckiego urzędu antymonopolowego.
Dodane przez Gość: Julian w odpowiedzi na W jakim okresie można…
W jaki sposób akwizycja turecka przełoży się na zmianę kluczowych parametrów finansowych zakładanych na 2027 takich jak szacowany przychód i poziom rentowności w stosunku do wartości opublikowanych w strategii na lata 2025-2027 i na ile szacujecie Państwo okres przejściowy w którym koszty integracji będą znacząco wpływać na wyniki spółki?
MAC jest aktywem wzrostowym i pod względem kontrybucji do wyników spodziewamy się wyższego wyniku niż ten osiągnięty przez MAC w 2024 roku, o którym informowaliśmy w raporcie bieżącym. Na ten moment nie chcemy jeszcze kwantyfikować potencjalnych korzyści dla produktu MultiSport w Turcji, ale spodziewamy się pozytywnego wpływu. Co do kosztów integracji, to ze względu na praktycznie zerową działalność w obszarze klubów fitness w Turcji nie sądzimy, że będą znaczne.
Dodane przez Gość: Julian w odpowiedzi na W jaki sposób akwizycja…
Po stronie przychodów jest to wzrost skali działalności (liczba kart sportowych, liczba karnetów B2C we własnych siłowniach) oraz, choć w mniejszym stopniu, ceny naszych produktów. Rosnące zyski są pochodną wzrostu przychodów oraz nieco lepszej efektywności operacyjnej. Oczekujemy, że przychody będą nadal rosły w tempie dwucyfrowym w tym roku.
Dodane przez Gość: Jarek w odpowiedzi na Co napędziło wzrost wzrost…
Taki jest nasz cel, aby nasze zyski operacyjne/EBITDA (bez wpływu kosztów programu motywacyjnego) wzrosły także w tym roku.
Dodane przez Gość: Jarek w odpowiedzi na Czy EBITDA także wzrośnie w…
Mamy nadzieję, że wszystkie nasze rynki będą rosnąć wolumenowo w tym roku. Pod względem procentowym, rynki zagraniczne powinny rosnąć szybciej. Jeśli chodzi o wzrost zysków, to segment Polska będzie najprawdopodobniej miał tu istotniejszą rolę.
Dodane przez Gość: K. R. w odpowiedzi na Dzień dobry jakie segmenty…
Jeżeli chodzi o wyniki 1Q25 to prosimy o cierpliwość do 21 maja 😊
Dodane przez Gość: K. R. w odpowiedzi na Czy pierwszy kwartał tego…
Tak, popyt na świadczenia fitness jest cały czas na wysokim poziomie, a od pracodawców nie słyszymy o planach zmiany podejścia do benefitów pozapłacowych w tym obszarze.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy utrzymują się tendencje…
Plany, które prezentowaliśmy w naszej strategii na lata 2025-2027 zakładały miks nowych otwarć i przejęć, natomiast z dużym naciskiem na nowe otwarcia. Jeżeli chodzi o plan 45 nowych klubów na 2025 to są to tylko otwarcia organiczne.
Dodane przez Gość: Piotr w odpowiedzi na Dzień dobry czy te…
Ten osąd zostawiamy inwestorom i rynkowi kapitałowemu.
Dodane przez Gość: Inwestor w odpowiedzi na czy obecna kapitalizacja…
W minionych latach rekomendacje Zarządu opierały się o naszą politykę dywidendy zakładającą wypłatę co najmniej 60% skonsolidowanego zysku netto z wyłączeniem różnic kursowych. Na ten moment nie można wykluczyć, że przejęcie MAC oraz różne scenariusze w zakresie finansowania, wpłyną na tę rekomendację. Decyzja odnośnie wysokości dywidendy zależy oczywiście od naszych akcjonariuszy i ich głosów na WZA.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy program emisji obligacji…
W naszej strategii zakładamy miks greenfieldu i przejęć. Tak należałoby myśleć o naszych działaniach również na przyszłość.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy coś się zmieniło w…
Nie chcemy komentować tej kwestii; co do zasady był to proces o dość szybkim tempie.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Ile czasu pracowaliście nad…
Dzień dobry,
Szczycą się Państwo wzorową komunikacją z udziałowcami, natomiast maile z pytaniami kierowane na Państwa skrzynkę IR odbijają się bez odpowiedzi, co budzi wątpliwości co do zaangażowania w utrzymywanie efektywnej relacji z inwestorami. Czy mógłbym prosić o Państwa komentarz w tej sprawie? Pozostając w temacie chciałbym zapytać o Benefit Systems Individual Investor Day - organizowali Państwo takie spotkanie w 2023 roku, natomiast od tamtej pory nie organizowali Państwo ponownie takiego wydarzenia. Czy planują Państwo kolejną edycję tego spotkania lub spotkanie w innej formie z akcjonariuszami indywidualnymi?
Staramy się odpowiadać na wszystkie pytania, które trafiają do skrzynki IR, natomiast czasami zdarza się, że niektóre maile nie przechodzą przez filtry antyspamowe; czasem też – w bardziej ‘gorących’ okresach – potrzebujemy nieco więcej czasu na odpowiedź. Zawsze można też napisać na LinkedIn. Rzeczywiście w 2023 r. był Individual Investor Day, jeśli chcieliby Państwo kolejnego wydarzenia o podobnym charakterze, to bardzo proszę zgłaszać tę potrzebę właśnie na naszą skrzynkę IR – bardzo chętnie zaprosimy Państwa znów na spotkanie z Benefit Systems.
Dodane przez Gość: Jan w odpowiedzi na Dzień dobry, Szczycą się…
Zakładamy, że w tym roku nastąpi istotne przyśpieszenie, jeżeli chodzi o liczbę kart w Turcji, przy czym większość wzrostu planujemy że przypadnie na drugą połowę roku.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jak wygląda realizacja…
Dzień dobry,
Jestem ciekawy jaką przewagę w branży fitness daje skala? Czy posiadanie największej sieci obiektów w danym kraju pozwala na istotne rabaty w dostawach sprzętu fitness, ewentualnie marketing jest efektywniejszy? Większość kosztów (czynsz, wynagrodzenia, energia) raczej się nie skaluje.
Pozdrawiam
Naszym zdaniem dzięki skali jesteśmy w stanie zoptymalizować koszty w wielu obszarach jak np. marketing, koszty centrali (wynagrodzeń), koszty usług obcych, w tym sprzątania czy capexu. Natomiast przede wszystkim większa skala przekłada się na wyższą jakość i wartość naszych produktów dla użytkowników.
Dodane przez Gość: Mateusz Bujak w odpowiedzi na Dzień dobry, Jestem ciekawy…
Grupa MAC posiadała gotówkę netto na koniec 2024 roku (14m USD) oraz generuje dodatnie zyski (50m USD EBITDA w 2024 roku) oraz dodatnie przepływy pieniężne.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jak wygląda standing…
Dzień dobry,
Gratuluję transakcji przejęcia grupy MAC. Mam następujące pytania związane z tą transakcją:
1. Czy wyniki finansowe Grupy MAC za 2024 były obciążone jednorazowymi wydarzeniami, które miały znaczący wpływ na wynik?
2. Z czego wynika wysoka rentowność tej Grupy?
3. Czy w związku z tym M&A zmieni się strategia dla tego rynku?
Dziękujemy za miłe słowa:
1. Nie.
2. Wiele powodów a) Relatywnie wysokie ARPU – w Turcji mamy do czynienia z relatywnie niską podażą nowoczesnych klubów vs. popyt, co korzystnie wpływa pricing. b) Wysokie umiejętności sprzedażowe przekładające się na wysoką sprzedaż (liczba karnetów) na klub c) Dobrze wynegocjowane umowy czynszowe d) Dobra kontrola pozostałych kosztów.
3. Na ten moment za wcześnie, aby to komentować. Natomiast, co do zasady, naszą strategia na każdym rynku jest budowa biznesu w oparcie o dwie ‘nogi’ – karty sportowe i fitness. Tego modelu również będziemy się trzymać w Turcji.
Dodane przez Paweł Biedrzycki w odpowiedzi na Dzień dobry, Gratuluję…
Chcielibyśmy, żeby sieć MAC kontynuowała działania z ostatnich 2-3 lat, czyli rozwój, ale z naciskiem na utrzymywanie wysokiej rentowności. To się jak dotąd udawało; liczymy, że kolejne lata również wpiszą się w ten trend.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jaką strategię chcecie…
Nasza motywacja jest nieco inna. Chcielibyśmy częściowo sfinansować przejęcie z emisji nowych akcji po to, by na przyszłość utrzymać umiarkowany poziom zadłużenia oraz tym samym elastyczność do dalszej ekspansji i bieżącego reagowania na potencjalne nowe możliwości rynkowe.
Dodane przez Gość: Mateusz Bujak w odpowiedzi na Czy sięgnięcie po emisję…
Wyniki będą uwzględniane po tym, jak faktycznie przejmiemy udziały w MAC. Na ten moment zamknięcie transakcji planowane jest na 2 połowę 2025 roku. Trudno nam wskazywać konkretną datę.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Od jakiego momentu wyniki…
Był to dobry kwartał pod względem nowej sprzedaży oraz rentowności biznesu, w tym klubów fitness. Oceniamy go jak najbardziej pozytywnie.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jak Państwo oceniacie IV…
Tak, mamy kilka rynków, które analizujemy i monitorujemy, ale na ten moment nasze skupienie jest na krajach, w których już jesteśmy.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy widzicie Państwo jeszcze…
Czynsze są płatne w lirach tureckich. Są również co do zasady płatne jako % od obrotu, więc ich waloryzacja następuje niejako pośrednio. Umowy są wieloletnie, zwykle 10 lat + i mają opcje przedłużenia.
Dodane przez Gość: Jan w odpowiedzi na W jaki sposób skonstruowane…
Na ten moment nie planujemy takiego działania. Rozważymy natomiast przekazanie szerszych informacji dotyczących kluczowych KPI tej sieci.
Dodane przez Gość: Jan w odpowiedzi na Czy po dokonaniu się…
Środki z obligacji planujemy w większości wykorzystać na rozwój organiczny (ponad 65 nowych klubów planowanych do otwarcia w tym roku) oraz mniejsze akwizycje poza Turcją. Jeśli chodzi o nabycie MAC, to chcielibyśmy sfinansować je z emisji nowych akcji, środków własnych oraz finansowania dłużnego – dokładny ‘miks’ tych źródeł, ustalimy w najbliższych tygodniach.
Dodane przez Gość: Ernest w odpowiedzi na Dzień dobry, cena nabycia…
Na koniec 2024 r. sieć MAC miała 121 klubów, przy czym 100 klubów to brand MacFit, 17 to brand MacOne, a 4 to brand MacStudio. Jeśli chodzi o salony spa, było ich na koniec minionego roku 23, przy czym zdecydowana większość z nich jest w ramach klubów MAC.
Dodane przez Gość: Jan w odpowiedzi na Ile dokładnie klubów fitness…
W najbliższej przyszłości planujemy się skupiać na krajach, w których już jesteśmy – widzimy spory potencjał do rozwoju na tych rynkach i na tym chcielibyśmy utrzymać nasz ‘focus’. Jeśli mówimy o długim horyzoncie czasowym, to oczywiście chcielibyśmy kontynuować naszą ekspansję geograficzną. Stale monitorujemy i analizujemy różne rynki, natomiast na tym etapie nie chcemy dzielić się szerszymi informacjami w tym zakresie.
Dodane przez Gość: Marek_wwa w odpowiedzi na Czy planują Państwo w…
W 4Q24 zysk operacyjny działalności zagranicznej był na plusie (PLN 9,4m), segment zanotował jednak spadek rok do roku związany głównie z kosztami rozwoju w Turcji oraz rozwoju sieci klubów fitness.
Dodane przez Gość: Ernest w odpowiedzi na Z czego wynikał ujemny zysk…
Mamy relatywnie niewiele danych odnośnie tureckiego rynku fitness – wiemy, że jest bardzo rozdrobniony, że MAC jest jego wyraźnym liderem, a kolejny gracz ma kilkanaście lokalizacji. Trudno szacować nam udział w rynku. Warto jednak wspomnieć, że MAC jest zdecydowanie najmocniejszym brandem fitness na rynku, posiadającym 121 klubów, ponad 300 tysięcy użytkowników B2C oraz ponad 1,4mn użytkowników online.
Dodane przez Gość: Krzysztof w odpowiedzi na Jak duży udział w rynku…
2025 zaczął się zgodnie z naszymi oczekiwaniami, nawet lekko powyżej, więc jesteśmy zadowoleni.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jak zaczął się 2025 w Grupie…
Zachodnia Europa nie jest dla nas naturalnym kierunkiem. W ekspansji geograficznej szukamy krajów, które charakteryzują się wysoką fragmentacją rynku obiektów sportowych. Większość rynków Europy Zachodniej cechuje się wysoką konsolidacją branży fitness i ich atrakcyjność z perspektywy naszego modelu biznesowego jest niewielka.
Dodane przez Gość: ziomek12 w odpowiedzi na Dzień dobry, czy mają…
Dziękujemy wszystkim uczestnikom czatu, w razie dalszych pytań zapraszamy na naszą stronę https://www.benefitsystems.pl/dla-inwestora