Pepco Group ogłasza ramową umowę przejęcia do 29 umów najmu sklepów w Austrii
Pepco Group, właściciel szybko rozwijającej się paneuropejskiej wieloformatowej sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami PEPCO, Dealz oraz Poundland poinformował o zawarciu ramowej umowy pomiędzy Pepco Poland (spółka zależna Pepco Group N.V.), a CCC Austria (spółka zależna CCC S.A.) dotyczącej przejęcia do 29 umów najmu sklepów w Austrii.
Po tym jak w kwietniu br. ogłoszono zamiar rozpoczęcia działalności PEPCO w Austrii, rozpoczęły się działania zmierzające do zapewnienia tej marce ogólnokrajowej obecności na austriackim rynku, w lokalizacjach pasujących do modelu biznesowego PEPCO, co zapewnić ma podpisana właśnie ramowa umowa. Zgodnie z założeniami, warunki niezbędne do sfinalizowania wstępnej umowy powinny zostać spełnione do końca września 2021 r., co umożliwi sklepom pod marką PEPCO prowadzenie sprzedaży przez cały czwarty kwartał, kluczowy w sektorze handlowym. Warunki te, to m. in.:
- zakończenie prawnego i operacyjnego procesu due diligence umów najmu;
- uzyskanie wymaganych zgód korporacyjnych na cesję wszystkich lub wybranych umów najmu;
- uzyskanie zgód obecnie wynajmujących lokale na potrzeby CCC Austria.
Austria będzie 17-tym krajem, w którym obecne jest Pepco Group i 15-tym rynkiem dla marki PEPCO. W ostatnich miesiącach sieć PEPCO weszła z sukcesem na rynki Europy Zachodniej - do Włoch i Hiszpanii, gdzie sklepy tej marki zostały ciepło przyjęte przez klientów. Planowane rozpoczęcie działalności w Austrii jest kolejnym krokiem w realizacji ogólnoeuropejskich ambicji Grupy i oparte zostało na szeroko zakrojonych badaniach klientów i rynku, co stanowi solidną podstawę sukcesu oferty PEPCO poza głównymi rynkami Europy Środkowej, gdzie sieć ma już ponad 2200 sklepów w 14 krajach.
Cała Grupa, w tym także marki Poundland i Dealz, działa obecnie w 16 krajach Europy, prowadząc ponad 3200 sklepów.
“Ostatnie miesiące to udane wejście sieci PEPCO na rynki włoski oraz hiszpański. Podpisana dziś umowa to potwierdzenie naszego pełnego zaufania do konkurencyjnej oferty, jaką PEPCO zapewnia konsumentom w całej Europie” - powiedział Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group.
„Jesteśmy przekonani, że najlepsze na rynku ceny, jakość i szeroki wybór produktów, z których słynie PEPCO, w połączeniu z wysokiej klasy sklepami, które chcemy przejąć w Austrii, stanowić będą doskonałą ofertę dla naszych nowych klientów. To ważny krok w realizacji ambitnych planów rozwoju wiodącej sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych w Europie.” – dodał Andy Bond.
O Grupie Pepco:
Pepco Group istnieje od 2015 r. i ma obecnie ponad 3200 sklepów w 16 krajach, wliczając w to Polskę i inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej, Wielką Brytanię, Republikę Irlandii i Hiszpanię.
W skład zatrudniającej ok. 35.000 osób Grupy wchodzą dwie, niezależne od siebie sieci handlowe – paneuropejska PEPCO i działająca w Wielkiej Brytanii Poundland, która poza tym krajem jest obecna pod marką Dealz. W skład Grupy Pepco wchodzi również przedsiębiorstwo PGS zajmujące się zaopatrzeniem sklepów Grupy w towary.
Akcje Pepco Group N.V. w maju 2021. r. zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Pierwszych 14 sklepów PEPCO w Polsce otwarto w 2004 roku. Obecnie sieć PEPCO obsługuje ponad 20 milionów klientów miesięcznie, oferując ubrania dla całej rodziny, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki w najniższych cenach. Spółka, z siedzibą w Poznaniu, zatrudnia ok. 17.000 pracowników w 14 krajach Europy, przy czym najsilniej firma obecna jest w Polsce, Rumunii, na Węgrzech i w Czechach.
PEPCO uważane jest za jedną z najsilniejszych marek w Polsce i jedno z najbardziej dynamicznych przedsiębiorstw. Regularnie zdobywa Diamenty Forbesa dla jednej z najszybciej rosnących firm w kraju, oraz – jako jedna z najsilniejszych marek w Polsce – nagrodę Superbrands.
Źródło: Spółka, #PCO
