CCC w listopadzie przedstawi zaktualizowaną strategię rozwoju
Grupa CCC finalizuje proces rewizji strategii GO.22, a jej szczegóły zostaną zaprezentowane w listopadzie - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
CCC podało, że aktualizacja strategii rozwoju to "odpowiedź na dynamiczny rozwój grupy w szybko ewoluującym otoczeniu rynkowym".
Wcześniej przewodniczący rady nadzorczej Dariusz Miłek zapowiadał w czerwcu, że zaktualizowana strategia będzie bardziej ambitna w obszarze e-commerce. Wskazał, że w dokumencie uwzględnione też będą plany dotyczące uruchomionego niedawno konceptu HalfPrice.
Grupa CCC chce być liderem off-price w Europie Środkowo-Wschodniej. HalfPrice, po debiucie w Polsce, planuje ekspansję na rynki zagraniczne. Marka ma się pojawić w Austrii, na Węgrzech i w Czechach.
Sieć sklepów stacjonarnych w kategorii off-price obecna jest dziś w Polsce, Austrii, Czechach i na Węgrzech. Pod koniec roku marka pojawi się także w Chorwacji, a w listopadzie zadebiutuje w kanale online.
Opublikowana na początku 2020 roku strategia CCC zakładała wzrost przychodów do 8,5-9 mld zł (wobec 5,8 mld zł w 2019 r.) i zwiększenie rentowności operacyjnej do 8,5-9,5 proc. (2 proc. w 2019 r., 8 proc. w 2018 r.) Rentowność netto miała w 2022 r. wynieść 7-8 proc. Strategia przewiduje również wzrost udziału sprzedaży internetowej do 35-40 proc. przychodów grupy z 24 proc. w 2019 roku.
(PAP Biznes), #CCCpr/ osz/
