Wspieramy polski handel, bo prowizje zagranicznych platform są gigantyczne - Jakub Dwernicki | Procent Składany
Prowizje, jakie polskie firmy płacą zagranicznym platformom technologicznym za sprzedaż w internecie, są gigantyczne. Właśnie w tym obszarze Grupa Shoper dostrzega ogromny potencjał do dalszego rozwoju. O strategii wzrostu, perspektywach dla e-commerce oraz zmianach zachodzących w cyber_Folks rozmawiamy z Jakubem Dwernickim, prezesem obu spółek.
Przejęcie jak z Wall Street. Shoper i cyber_Folks budują wartość
Głośne przejęcie spółki Shoper przez Grupę cyber_Folks — obie notowane na warszawskiej giełdzie — odbyło się w stylu znanym z największych transakcji z Wall Street. Patrząc na reakcję rynku, czyli wzrost kursów akcji, można mówić o przykładzie tworzenia wartości dla akcjonariuszy obu firm.
Jakub Dwernicki w rozmowie z podcastem Procent Składany opowiada o dalszych planach wobec spółki Shoper, kluczowych zmianach po M&A, a także o tym, jak obecnie wygląda krajobraz e-commerce w Polsce i Europie.
Polski e-commerce kontra chińskie platformy
Czy polskie firmy internetowe obawiają się ekspansji gigantów z Chin, takich jak Temu czy Shein? Jakie praktyki z chińskiego e-commerce mogą być inspirujące dla lokalnych graczy? I co może być przewagą konkurencyjną polskich rozwiązań technologicznych? O tym wszystkim również usłyszycie w rozmowie z Jakubem Dwernickim.
Zapraszamy do wysłuchania najnowszego odcinka podcastu Procent Składany.
O czym usłyszysz w podcaście:
- 01:30 — Skąd wziął się pomysł na przejęcie Shopera przez cyber_Folks
- 03:30 — Co w praktyce oznacza e-commerce jako jeden z segmentów cyber_Folks
- 06:20 — Polityka przejęć w Grupie cyber_Folks
- 08:00 — Zmiany w Grupie Shoper
- 14:30 — Czy Shoper myśli o ekspansji zagranicznej
- 18:00 — Czym jest Apilo i czym różni się od Shopera
- 25:30 — Poznań stolicą polskiego e-commerce
- 26:30 — Czy polski e-commerce boi się chińskich platform
- 29:30 — Czego polski e-commerce może nauczyć się od chińskich platform
- 32:30 — Układanka cyber_Folks, Vercom i Shoper — jak patrzeć na nią z giełdowej perspektywy
- 35:00 — Czy Shoper może w przyszłości rozwijać się przez M&A
- 36:50 — Czy Grupa Text znajduje się na celowniku cyber_Folks?
- 37:40 — Czego możemy się spodziewać po Grupie cyber_Folks w przyszłości?
Pobierz podcast:
- Podcast Procent Składany (kliknij prawym klawiszem myszy i wybierz "Zapisz element docelowy jako")
- Słuchaj podcastu w iTunes: Podcast Procent Składany w iTunes
- Słuchaj podcastu na Spotify: Słuchaj podcastu na Spotify
Jakub Dwernicki
Założyciel i CEO cyber_Folks, notowanej na GPW spółki będącej liderem rynku hostingowego w Polsce, z wyceną ok. 2,4 mld zł i ponad 400 tys. klientów w 100 krajach. Współtwórca i członek rady nadzorczej Vercom, platformy do automatyzacji komunikacji firm, wartej 2,6 mld zł. Od 2025 roku prezes zarządu Shoper SA, czołowego dostawcy rozwiązań e-commerce w Polsce, po przejęciu 49,9% udziałów przez cyber_Folks. Architekt ponad 50 akwizycji, w tym MailerLite za 400 mln zł, dążący do budowy globalnego holdingu technologicznego.