Przejdź do treści

udostępnij:

Arena.pl podsumowuje pierwsze miesiące działalności

Notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie Arena.pl S.A., właściciel pierwszej na świecie platformy zakupowej opartą o ideę współwłasności Arena.pl, od startu wypracowała prawie milion złotych przychodów ze sprzedaży. Platforma działa od lutego 2016 roku.

Spółka do końca tego roku zakończy prace badawczo- rozwojowe. Obecnie priorytetem jest zebranie doświadczeń rynkowych, ale mimo to skumulowany przychód ze sprzedaży już teraz wynosi 977 645,72 zł. W trzecim kwartale Spółka podjęła działania mające na celu pozyskanie wyselekcjonowanych sprzedawców a co za tym idzie zwiększeniu jakościowej oferty produktowej.  

Zgodnie z ideą współwłasności, partnerzy Arena.pl mogą stać się jej właścicielami. Użytkownicy serwisu dokonując transakcji zbierają punkty, które mogą być w przyszłości wymienione m.in. na akcje Spółki. To pierwszy na świecie taki program współwłasności. Projekt jest finansowany wyłącznie przez polski kapitał. Większościowy pakiet akcji w Arena.pl posiada pośrednio LMB Capital - fundusz należący do Banku SGB, zrzeszającego polskie banki spółdzielcze.

Na rynku jest miejsce dla kolejnego mocnego gracza, a naszym atutem jest oryginalny model współwłasności Arena.pl, który chcemy propagować. Mamy własną strategię, bardzo wyrazisty wizerunek i stabilne finansowanie. Mechanizm naszej platformy wykorzystuje nie tylko zwykłą potrzebę. Ma również na celu pobudzenie do rywalizacji. Za użytkowanie serwisu i bycie aktywnym otrzymujemy punkty, które możemy wymienić na atrakcyjne nagrody

powiedział Michał Kowalski, prezes Arena.pl S.A.

Arena.pl działa na rynku e-commerce o szacowanej wartości 36 mld zł, który będzie rósł przez najbliższe trzy lata w tempie od 20-25% rocznie - najszybciej w Europie. Głównym graczem na polskim rynku e-commerce jest Allegro z udziałem na poziomie ponad 90%. Arena.pl ma szanse, aby zagospodarować 3-5% tego rynku w perspektywie kilkunastu miesięcy.

Platforma Arena.pl jest również dodatkowym kanałem sprzedaży dla sklepów, które chcą rozwijać swój biznes. Mogą one równolegle wystawiać produkty na Arena.pl, prowadzić własną stronę w Internecie i sprzedawać na innych platformach ogłoszeniowych oraz aukcyjnych. Prowizja pobierana jest tylko w przypadku zrealizowanej sprzedaży.

źródło: Spółka #ARE

udostępnij: