Przejdź do treści

udostępnij:

UNIMOT ma umowę na wykorzystanie znaku AVIA, planuje stworzyć sieć stacji paliw

UNIMOT S.A. zyskał prawo do posługiwania się marką AVIA w Polsce. Celem jest rozwój detalicznej sprzedaży paliw poprzez stworzenie sieci ok. 100 stacji paliw pod tą marką.

Stowarzyszenie AVIA International, skupiające operatorów zarządzających ok. 3000 stacjami paliw w całej Europie, udzieliło UNIMOT prawa do wykorzystywania znaku towarowego AVIA we własnej działalności, jak i do dalszego udzielania licencji na jego używanie. UNIMOT zamierza udzielać dalszej licencji podmiotom, które będą uczestniczyły w budowanej przez Grupę UNIMOT detalicznej sieci sprzedaży paliw.

Będziemy zachęcać właścicieli niezależnych stacji paliw do włączenia się do sieci AVIA na zasadzie franczyzy. AVIA z dużymi sukcesami działa w Niemczech, Francji, Szwajcarii, Holandii czy Hiszpanii. Łącznie w 14 krajach Europy pod marką AVIA działa ok. 3000 stacji paliw. Naszym celem jest stworzenie sieci ok. 100 stacji pod marką AVIA w okresie około 3 lat

mówi Robert Brzozowski Prezes Zarządu UNIMOT.

AVIA International ma doświadczenie w rozwoju sieci stacji paliw na nowych rynkach, czego dobrym przykładem są Węgry lub Serbia. AVIA wspiera swoich partnerów, takich jak UNIMOT, w zakresie budowy siły marki na nowym rynku, w marketingu, pomaga w zakupach technologii, a nawet produktów

dodaje Robert Brzozowski Prezes Zarządu UNIMOT.

Dotychczasowy model dystrybucji paliwa przez UNIMOT polega na dostarczaniu paliw głównie do odbiorców hurtowych z branży transportowo logistycznej. Dzięki umowie ze stowarzyszeniem AVIA, UNIMOT zyska możliwość zrzeszania niezależnych stacji paliw pod silną marką i dostarczania paliw bezpośrednio do stacji paliw, a także zapewni nowe źródło przychodów (opłata franczyzowa).

Przystąpienie do stowarzyszenia AVIA jest kolejnym krokiem UNIMOT zmierzającym do zwiększenia obecności w obszarze detalicznej sprzedaży paliw. Niedawno spółka poinformowała o planach uruchomienia aplikacji mobilnej Tankuj24, umożliwiającej zakupy paliwa on-line.

Szef rady nadzorczej i główny akcjonariusz Unimot Adam Sikorski, Prezes Unimot Robert Brzozowski i Prezes Avia International Rolf Bachmann tłumaczą o co chodzi w nowym projekcie.

Czym jest stowarzyszenie AVIA International

AVIA International to działające od 1960 r. stowarzyszenie, zarejestrowane w Szwajcarii, skupiające obecnie około 90 niezależnych firm zarządzających łącznie ok. 3000 stacji paliw, w 14 krajach Europy. Stowarzyszenie udostępnia markę AVIA oraz zapewnia wsparcie w zakresie marketingu, zakupów i sprzedaży produktów na stacjach. Marka AVIA jest popularna w takich krajach jak Niemcy (ok. 840 stacji), Francja (ok. 710 stacji), Szwajcaria (ok. 600 stacji), Holandia (ok. 310 stacji), Hiszpania (ok. 140 stacji). W naszej części Europy sieć zyskała popularność na Węgrzech (ponad 80 stacji) i w Serbii (ok. 50 stacji).

Źródło: Spółka #UNT

udostępnij: