Przejdź do treści

udostępnij:

Dino Polska składa prospekt emisyjny w KNF

W dniu 5 grudnia 2016 r. spółka Dino Polska S.A. złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego, w związku z planowaną ofertą publiczną i debiutem Spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. w pierwszej połowie 2017 roku.

W ramach oferty publicznej oferowane będą jedynie akcje istniejące należące pośrednio do funduszu Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors. Planowane jest skierowanie oferty zarówno do inwestorów polskich jak i zagranicznych.

Grupa Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem wzrostu liczby sklepów w latach 2010-2015. W 2015 roku Grupa Dino była także drugą zarówno pod względem liczby sklepów, jak i pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży siecią supermarketów proximity w Polsce. Na koniec listopada 2016 r. sieć Dino obejmowała 608 sklepów, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski.

Przez ostatnie lata rozwijaliśmy się bardzo dynamicznie, zwiększając liczbę sklepów naszej sieci ze 111 na koniec 2010 roku do 608 na koniec listopada tego roku. W efekcie jesteśmy najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży w okresie od 2010 do 2015 roku. Mamy dalsze ambitne plany rozwoju, zakładające zarówno zagęszczanie sieci sklepów w zachodniej części Polski, gdzie jesteśmy już obecni, jak i ekspansję na północ i wschód kraju. Sprzyja nam otoczenie rynkowe i prognozy dla segmentu proximity, w którym działamy, zakładające średnioroczny wzrost przychodów ze sprzedaży całego segmentu do roku 2020 na poziomie 8,2%. Uznaliśmy, wspólnie z naszymi obecnymi akcjonariuszami, że obecny etap rozwoju to dobry moment na wprowadzenie akcji Spółki na GPW. Ostateczna decyzja dotycząca przeprowadzenia oferty publicznej, w tym jej harmonogramu zależy od akcjonariusza sprzedającego i sytuacji na rynku. Oferta publiczna Dino Polska będzie prawdopodobnie największym IPO planowanym w 2017 roku

powiedział Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A. 

Więcej informacji o Dino Polska S.A.

Grupa Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów w latach 2010-2015. W 2015 roku Grupa Dino była także drugą zarówno pod względem liczby sklepów, jak i pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży siecią supermarketów proximity w Polsce. Sieć sklepów Dino jest także drugą najszybciej rosnącą siecią na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi, zarówno pod względem wzrostu wartości sprzedaży, jak i liczby nowo otwieranych sklepów (wszystkie dane na podstawie raportu Rolanda Bergera z listopada 2016 roku).

Sieć Dino obejmuje 608 sklepów (dane na 30.11.2016 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów, najczęściej w pobliżu miejsc ich zamieszkania oraz o dużym natężeniu ruchu samochodowego i pieszego.

Model biznesowy Grupy łączy zalety formatu proximity oraz umiejętność szybkiej ekspansji sieci sklepów, atrakcyjny asortyment, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty oraz konkurencyjne ceny.

Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz z naciskiem na ofertę produktów świeżych. Grupa oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach dyskontowych w Polsce. Jednym z najważniejszych aspektów, które odróżniają Grupę od sieci dyskontowych jest posiadanie stoisk mięsnych z obsługą w każdym sklepie. Wysokiej jakości mięsa, wędliny oraz przetwory mięsne dostarczane są głównie przez Agro-Rydzynę, zakład mięsny z Grupy Dino Polska.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Spółka jest właścicielem zdecydowanej większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy Dino. W połączeniu z dobrze funkcjonującym modelem działalności umożliwiło to szybki rozwój sieci Dino na przestrzeni ostatnich lat i wzrost liczby sklepów ze 111 na koniec 2010 roku do 608 na koniec listopada tego roku.

Właścicielem 51% akcji jest założyciel Spółki, Tomasz Biernacki, pozostałe 49% posiada pośrednio fundusz Polish Enterprise Fund VI zarządzany przez Enterprise Investors.

Na koniec września Grupa Dino zatrudniała ponad 9 800 osób.

W 2015 roku Grupa Dino osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 2,59 mld zł, co stanowiło 23-proc. wzrost w stosunku do przychodów osiągniętych w 2014 roku, zysk EBITDA wypracowany w 2015 roku wyniósł 210,2 mln zł, co oznacza wzrost o 42% r/r, z kolei zysk netto Grupy w 2015 roku wyniósł 122,2 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 85% r/r.

Źródło Dino Polska

Zastrzeżenie prawne:

Niniejszy komunikat (oraz informacje w nim zamieszczone) nie stanowi oferty sprzedaży ani zaproszenia do składania oferty zakupu papierów wartościowych na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki. Papiery wartościowe mogą być oferowane i zbywane na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki po ich zarejestrowaniu zgodnie z amerykańską ustawą o papierach wartościowych z 1933 r. ze zmianami (U.S. Securities Act of 1933, „Amerykańska Ustawa o Papierach Wartościowych”) albo na podstawie wyjątku od obowiązku rejestracyjnego przewidzianego w Amerykańskiej Ustawie o Papierach Wartościowych. Papiery wartościowe opisane w niniejszym dokumencie nie zostały ani nie zostaną zarejestrowane zgodnie z Amerykańską Ustawą o Papierach Wartościowych, ani nie są oferowane publicznie na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki.
Niniejszy komunikat ma charakter wyłącznie promocyjny i nie stanowi prospektu w rozumieniu przepisów prawnych, za pośrednictwem których dokonano implementacji Dyrektywy 2003/71/WE (ze zm.) (Dyrektywa ta łącznie z przepisami prawa, za pośrednictwem których nastąpiła jej implementacja w danym Państwie Członkowskim oraz z innymi właściwymi przepisami prawa, zwana dalej „Dyrektywą Prospektową”) i nie stanowi oferty sprzedaży ani zaproszenia do nabycia papierów wartościowych. Prospekt, po jego zatwierdzeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego, będzie jedynym prawnie wiążącym dokumentem ofertowym zawierającym informacje o Dino Polska S.A. („Spółka”) i oferowanych papierach wartościowych Spółki, a także o ich dopuszczeniu i wprowadzeniu do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., zostanie opublikowany i będzie dostępny na stronie internetowej Spółki oraz na stronie internetowej Oferującego – wyłącznie w celach informacyjnych.
Rozpowszechnianie tego dokumentu w niektórych państwach może być zabronione. Niedozwolona jest dystrybucja niniejszego dokumentu na terytorium Kanady, Japonii lub Australii. Informacje zawarte w załączonym dokumencie nie stanowią oferty sprzedaży ani zaproszenia do złożenia oferty nabycia papierów wartościowych w Kanadzie, Japonii lub Australii."

udostępnij: