Dino Polska składa prospekt emisyjny w KNF
W dniu 5 grudnia 2016 r. spółka Dino Polska S.A. złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego, w związku z planowaną ofertą publiczną i debiutem Spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. w pierwszej połowie 2017 roku.
W ramach oferty publicznej oferowane będą jedynie akcje istniejące należące pośrednio do funduszu Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors. Planowane jest skierowanie oferty zarówno do inwestorów polskich jak i zagranicznych.
Grupa Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem wzrostu liczby sklepów w latach 2010-2015. W 2015 roku Grupa Dino była także drugą zarówno pod względem liczby sklepów, jak i pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży siecią supermarketów proximity w Polsce. Na koniec listopada 2016 r. sieć Dino obejmowała 608 sklepów, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski.
Przez ostatnie lata rozwijaliśmy się bardzo dynamicznie, zwiększając liczbę sklepów naszej sieci ze 111 na koniec 2010 roku do 608 na koniec listopada tego roku. W efekcie jesteśmy najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży w okresie od 2010 do 2015 roku. Mamy dalsze ambitne plany rozwoju, zakładające zarówno zagęszczanie sieci sklepów w zachodniej części Polski, gdzie jesteśmy już obecni, jak i ekspansję na północ i wschód kraju. Sprzyja nam otoczenie rynkowe i prognozy dla segmentu proximity, w którym działamy, zakładające średnioroczny wzrost przychodów ze sprzedaży całego segmentu do roku 2020 na poziomie 8,2%. Uznaliśmy, wspólnie z naszymi obecnymi akcjonariuszami, że obecny etap rozwoju to dobry moment na wprowadzenie akcji Spółki na GPW. Ostateczna decyzja dotycząca przeprowadzenia oferty publicznej, w tym jej harmonogramu zależy od akcjonariusza sprzedającego i sytuacji na rynku. Oferta publiczna Dino Polska będzie prawdopodobnie największym IPO planowanym w 2017 roku
Więcej informacji o Dino Polska S.A.
Grupa Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów w latach 2010-2015. W 2015 roku Grupa Dino była także drugą zarówno pod względem liczby sklepów, jak i pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży siecią supermarketów proximity w Polsce. Sieć sklepów Dino jest także drugą najszybciej rosnącą siecią na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi, zarówno pod względem wzrostu wartości sprzedaży, jak i liczby nowo otwieranych sklepów (wszystkie dane na podstawie raportu Rolanda Bergera z listopada 2016 roku).
Sieć Dino obejmuje 608 sklepów (dane na 30.11.2016 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów, najczęściej w pobliżu miejsc ich zamieszkania oraz o dużym natężeniu ruchu samochodowego i pieszego.
Model biznesowy Grupy łączy zalety formatu proximity oraz umiejętność szybkiej ekspansji sieci sklepów, atrakcyjny asortyment, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty oraz konkurencyjne ceny.
Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz z naciskiem na ofertę produktów świeżych. Grupa oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach dyskontowych w Polsce. Jednym z najważniejszych aspektów, które odróżniają Grupę od sieci dyskontowych jest posiadanie stoisk mięsnych z obsługą w każdym sklepie. Wysokiej jakości mięsa, wędliny oraz przetwory mięsne dostarczane są głównie przez Agro-Rydzynę, zakład mięsny z Grupy Dino Polska.
Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.
Spółka jest właścicielem zdecydowanej większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy Dino. W połączeniu z dobrze funkcjonującym modelem działalności umożliwiło to szybki rozwój sieci Dino na przestrzeni ostatnich lat i wzrost liczby sklepów ze 111 na koniec 2010 roku do 608 na koniec listopada tego roku.
Właścicielem 51% akcji jest założyciel Spółki, Tomasz Biernacki, pozostałe 49% posiada pośrednio fundusz Polish Enterprise Fund VI zarządzany przez Enterprise Investors.
Na koniec września Grupa Dino zatrudniała ponad 9 800 osób.
W 2015 roku Grupa Dino osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 2,59 mld zł, co stanowiło 23-proc. wzrost w stosunku do przychodów osiągniętych w 2014 roku, zysk EBITDA wypracowany w 2015 roku wyniósł 210,2 mln zł, co oznacza wzrost o 42% r/r, z kolei zysk netto Grupy w 2015 roku wyniósł 122,2 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 85% r/r.
Źródło Dino Polska
Zastrzeżenie prawne: