30 mln zł dla Grupy CD PROJEKT na innowacje w ramach programu GameINN
Grupa Kapitałowa CD PROJEKT otrzymała łącznie blisko 30 mln zł dofinansowania na prace badawczo-rozwojowe w ramach pierwszej edycji programu sektorowego GameINN organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR). Aprobatę ekspertów uzyskały wszystkie cztery wnioski złożone przez CD PROJEKT S.A. oraz wniosek złożony przez GOG.com.
Tworzenie gier to proces ultrainnowacyjny, ale też ryzykowny finansowo, wymagający stałych prac R&D, eksperymentowania i prototypowania. Dzięki wspólnemu działaniu naszej branży na rzecz stworzenia programu GameINN, w kolejnych latach polscy deweloperzy będą mogli zrealizować blisko 40 innowacyjnych projektów o łącznej wartości 191 mln zł. Jestem pewien, że zastosowane w polskich grach innowacyjne rozwiązania przełożą się na jeszcze wyższą jakość polskich gier i zwiększą naszą konkurencyjność na wymagającym globalnym rynku. Jako branża mamy potencjał stać się absolutnym fenomenem polskiej gospodarki.
Program sektorowy GameINN, finansowany ze środków Działania 1.2 „Sektorowe programy B+R” PO Inteligentny Rozwój, ma na celu zwiększenie konkurencyjności krajowego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie roku 2023.
Program powstał na wniosek Porozumienia Polskie Gry, reprezentowanego przez największych producentów gier wideo w kraju: CD PROJEKT, Techland, CI Games, 11 bit studios, Artifex Mundi, Bloober Team, Fuero Games, The Farm 51 i Vivid Games.
W ogłoszonym przez NCBR pod koniec kwietnia bieżącego roku I konkursie programu GameINN o dofinansowanie badań przemysłowych i prac rozwojowych mogły się starać przedsiębiorstwa lub konsorcja przedsiębiorstw z branży gier video, składające projekty o wartości od pół miliona złotych do 20 mln zł.
Budżet pierwszego konkursu GameINN wynosił początkowo 80 mln zł, ale w połowie listopada został zwiększony do 116 mln zł.
O Grupie Kapitałowej CD PROJEKT:
CD PROJEKT S.A. prowadzi działalność w globalnej, dynamicznie rozwijającej się branży gier wideo. Spółka stoi na czele Grupy Kapitałowej CD PROJEKT. Dwa podstawowe segmenty działalności Grupy Kapitałowej to CD PROJEKT RED i GOG.com.
Produkcja gier wideo realizowana jest przez studio CD PROJEKT RED funkcjonujące w strukturach Grupy CD PROJEKT. Działalność ta polega na tworzeniu i wydawaniu gier wideo na komputery osobiste oraz konsole najnowszej generacji. Gry z serii Wiedźmin, flagowej marki studia, sprzedały się dotychczas w liczbie ponad 20 milionów egzemplarzy. Najnowsza gra studia CD PROJEKT RED - Wiedźmin 3: Dziki Gon - ukazała się w 2015 roku na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One, zdobywając w sumie ponad 800 nagród, z czego 250 jako najlepsza gra roku.
Cyfrowa dystrybucja gier w skali globalnej realizowana jest w ramach serwisu GOG.com, Działalność ta polega na sprzedaży i dostarczaniu gier bezpośrednio na komputer gracza za pomocą własnej platformy GOG.com i aplikacji GOG Galaxy. Obecnie w katalogu GOG.com znajduje się ponad 1 600 starannie wyselekcjonowanych gier od ponad 350 dostawców z całego świata.
Źródło: CD PROJEKT S.A.