Artifex Mundi planuje 6 premier gier w I kw. 2017 r., debiut na platformie Apple TV oraz Amazon Fire TV | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
06 lut 2017, 11:08

Artifex Mundi planuje 6 premier gier w I kw. 2017 r., debiut na platformie Apple TV oraz Amazon Fire TV

Giełdowa spółka do końca marca planuje wprowadzić platformy mobilne i PC dwie nowe gry typu casual, będące kolejnymi osłonami popularnych serii Queen's Quest oraz Lost Grimoires. Ponadto Artifex Mundi wprowadzi na konsole znane już graczom tytuły. W marcu na platformie Xbox One zadebiutuje Dark Arcana: The Carnival, a użytkownikom platform Apple TV oraz Amazon Fire TV zaoferowana zostanie gra Clockwork Tales: Of Glass and Ink. W końcu na platformę PS4 trafią cenione przez graczy tytuły: Grim Legends: The Forsaken Bride oraz Nightmares from the Deep 2: The Siren’s Call.

- Strategia rozwoju Artifex Mundi zakłada sukcesywne zwiększanie portfela wydawanych gier, których kluczową, z biznesowego punktu widzenia, cechą jest ponadczasowa atrakcyjność. Dzięki niej tytuły te mają długą rynkowa żywotność, pozwalająca na ich wieloletnią, zyskowną komercjalizację i skuteczne adresowanie do użytkowników nowych, wchodzących na rynek platform. Obecnie w portfelu wydawniczym mamy już ponad 45 tytułów, dostępnych na urządzeniach mobilnych, PC oraz, w większości przypadków, na platformach konsolowych. Sukcesywnie zwiększając liczbę wydawanych tytułów oraz wprowadzając wydawane już gry na nowe platformy skutecznie docieramy do coraz szerszego grona klientów, co znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych spółki

komentuje Tomasz Grudziński, prezes Artifex Mundi.

W ocenie prezesa Artifex Mundi tegoroczni debiutanci, Queen's Quest 2: Stories of Forgotten Past i Lost Grimoires 2: Shard of Mystery, mają wszelkie predyspozycje ku temu, by powtórzyć biznesowy sukces swoich poprzedników. Queen's Quest 2, osadzonej w uniwersum Królewskich Opowieści, wcielimy się w rolę sławnej alchemiczki, która posiada zadziwiającą moc zmieniania postaci a którą miejscowy władca poprosił o pomoc w rozwiązaniu zagadki morderstwa. Bohaterka podejmuje wyzwanie, w trakcie którego odkrywa skomplikowaną sieć intryg, mających na celu pogrążenie całego królestwa w chaosie. Z kolei w Lost Grimoires 2 gracze podążą śladem jedynego dziedzica tronu, który znika w tajemniczych okolicznościach tuż przed swoją koronacją. Jedyną osobą na dworze królewskim, mogącą odnaleźć go na czas to mentorka księcia Ferna a zarazem szpieg i doradczyni domu Gryfa. Główna bohaterka wyrusza w jeżącą się od niebezpieczeństw wyprawę by odnaleźć księcia i uratować go przed działaniem czarnej magii.

Drugim z filarów strategii rozwoju Artifex Mundi, obok produkcji i wydawania gier gier casualowych, jest rozwój gier monetyzowanych w modelu free-to-play. W 2016 i 2017 r. Artifex Mundi wprowadził na rynek, na zasadach soft-launchu (udostępnieniu niepełnemu kręgu potencjalnych odbiorców z niepełnym zakresem funkcjonalności), cztery tytuły: Bladebound, widowiskowy RPG, Nightmares from the Deep®: A Hidden Object Adventure, gra z gatunku HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure; gra łącząca znajdowanie ukrytych obiektów na rysunku z elementami gry przygodowej), Cute Dragons: Exotic Squash, gę typu match 3, polegającą na układaniu i dopasowywaniu elementów, oraz Kate Malone, grę z gatunku HOG (Hidden Object Games; gra polegająca na znajdowaniu ukrytych obiektów).

O spółce:

Artifex Mundi S.A. to wiodący wydawca oraz producent gier przygodowych na świecie, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży 45 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), produkując i wydając tytuły własne oraz stworzone przez innych deweloperów. Wśród najbardziej znanych produkcji znajdują się serie gier: Enigmatis, Grim Legends, Time Mysteries: Inheritance, Nightmares from the Deep. Obecnie spółka zatrudnia ok. 140 pracowników.

W 2015 r. Artifex Mundi S.A. wypracowała 17,5 mln zł przychodów i 7 mln zł zysku netto. 

Źródło: Artifex Mundi #ART

Ostatnie wiadomości