Wzrost sprzedaży i marży w supermarketach Mila po remodelingu | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
14 mar 2017, 13:33

Wzrost sprzedaży i marży w supermarketach Mila po remodelingu

Mila, sieć supermarketów typu proximity, otworzyła piąty supermarket po remodelingu. Sprzedaż w dotychczas zmodernizowanych placówkach istotnie wzrosła. W 2017 roku spółka planuje kontynuować proces modernizacji swoich sklepów oraz rozbudować portfel produktów marki własnej, co powinno wpłynąć na wzrost marży.

- Dzięki remodelingowi średnia procentowa sprzedaż zwiększa się dwucyfrowo. To bardzo dobry wynik. Zaobserwowane przez nas wzrosty dowodzą, że decyzja o zmianach była słuszna. Zmodernizowane sklepy są reprezentatywne dla całej naszej sieci, dlatego należy oczekiwać, że podobne wyniki osiągniemy w pozostałych sklepach

mówi Artur Góralczyk, prezes sieci supermarketów Mila.

Piąty, zmodernizowany supermarket zlokalizowany w Płocku uruchomiono 2 marca. W obiekcie, podobnie jak w czterech pozostałych, odnowiono stoiska: cukierniczo-piekarnicze, mięsno-wędliniarskie oraz samoobsługowe stoisko alkoholowe.

- Nieustanne wzmacnianie oferty w takich kategoriach, jak świeże warzywa i owoce, wędliny i mięsa, sery i ciasta oraz pieczywo jest odpowiedzią sieci na zmieniające się potrzeby klientów. Dzięki Mila znajdą oni wszystko, czego potrzebują w jednym miejscu

podkreśla Prezes Góralczyk.

W 2017 roku, mając na uwadze skuteczność wprowadzanych zmian, ale także sprzyjające warunki rynkowe, sieć supermarketów Mila Zamierza zmodernizować kolejne placówki.

- Nasza sieć liczy obecnie 188 supermarketów. Inwestujemy w rozwój, ponieważ chcemy wykorzystać bardzo dobrą koniunkturę w segmencie proximity (tj. sklepy zlokalizowane w pobliżu miejsca zamieszkania lub pracy), który w kolejnych latach wg prognoz rynkowych będzie rosnąć średnio 8,5% rocznie. Moment na zmiany jest dobry również dzięki sprzyjającemu otoczeniu makroekonomicznemu. Płace rosną, a bezrobocie maleje

tłumaczy Prezes Góralczyk.

Remodelingowi supermarketów Mila towarzyszy rozwój portfela produktów marki własnej. Obecnie sieć supermarketów Mila ma ponad sześćdziesiąt towarów marki własnej w kilkunastu kategoriach. W 2017 roku liczba pozycji zwiększy się niemal dwukrotnie. Marki własne charakteryzują się wyższymi marżami, dlatego wprowadzane zmiany powinny pozytywnie przełożyć się na wyniki spółki.

O sieci supermarketów Mila:

Mila posiada wieloletnie doświadczenie na rynku detalicznego handlu spożywczego. Od stycznia 2015 roku po całościowym rebrandingu rozpoczęła samodzielną działalność jako sieć supermarketów Mila. Obecnie spółka posiada 188 supermarketów spożywczych i zatrudnia 5400 pracowników. 

Źródło: Spółka

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości