IMS szacuje, że osiągnął w 2016 r. wyniki lepsze od prognozy | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
15 mar 2017, 11:55

IMS szacuje, że osiągnął w 2016 r. wyniki lepsze od prognozy

Grupa IMS, lider rynku marketingu sensorycznego, szacuje że osiągnęła w 2016 r. wynik EBITDA na poziomie 10,9 mln zł i 5,7 mln zł zysku netto. To wyniki lepsze od prognozy, która zakładała, że będzie to odpowiednio 9,6 mln zł i 5,0 mln zł.

„W grudniu osiągnęliśmy najwyższe w naszej historii przychody reklamowe, które wyniosły 2,75 mln zł. W dużej mierze, to właśnie dzięki temu zanotowaliśmy wyniki lepsze od naszych oczekiwań"

powiedział Piotr Bielawski, wiceprezes IMS.

Zgodnie z szacunkami, skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 43,2 mln zł wobec 42,5 mln zł założonych w prognozie. Zysk operacyjny (EBIT) wyniósł 7,5 mln zł wobec oczekiwanych 6,3 mln zł.

Zgodnie z opublikowanymi w maju 2016 r. celami średnioterminowymi Grupy IMS wynik EBITDA ma wynieść 13,5 mln zł w 2017 r., 16,5 mln zł w 2018 r. i 20 mln zł w 2019 r. W tym czasie spółka planuje wypłacać dywidendę zgodną z prowadzoną polityką, która zakłada przeznaczanie dla akcjonariuszy min. 60% skonsolidowanego zysku Grupy.

Wartość dywidendy z zysku za 2015 rok wyniosła 23 grosze za akcję, co uplasowało Spółkę w pierwszej „10” spółek notowanych na GPW pod względem stopy dywidendy.

Na początku marca IMS poinformował, że podpisał list intencyjny z udziałowcami posiadającymi 90% udziałów w brytyjskiej spółce Pixel Inspiration Holdings Limited. Zgodnie z nim IMS złoży ramową ofertę nabycia tych udziałów.

Pixel to renomowana agencja Digital Signage, która ma wśród klientów takie marki jak m.in.: Tesco, L’Oreal, Thomas Cook, Toyota, Links of London, Adecco, AmericanAirlines, Clarks, Giorgio Armani, Heineken, Manchester Airport, Yves Saint Laurent.  W 2015 r. zanotowała przychody na poziomie 33,3 mln zł i 4,0 mln zł zysku netto.


O Spółce:

IMS S.A. – to działający do 16 lat w Polsce i Europie lider rynku wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii wykorzystuje techniki umożliwiające skuteczne, efektywne biznesowo kreowanie nastroju korzystnie wpływając na komfort zakupów i na zachowanie klientów. IMS obecnie to grupa firm. Nowoczesne rozwiązania marketingowe w dziedzinie marketingu sensorycznego oraz nowych mediów w miejscu sprzedaży realizowane są przez spółkę matkę (IMS S.A.). Usługi mediowe rozumiemy jako sprzedaż reklam w miejscu sprzedaży, głównie w Galeriach Handlowych. Ponadto IMS działa w oparciu o szerokie kompetencje technologiczne (IMS r&d) oraz z zakresu organizacji imprez (IMS events).  Usługi marketingu sensorycznego obejmują̨ trzy grupy usług:

• Audiomarketing – przygotowanie formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych przy użyciu Radia IMS;

•Aromamarketing – tworzenie indywidualnych projektów zapachowych, uwzgledniających wizerunek marki oraz specyfikę̨ miejsca sprzedaży.

• Digital Signage– produkcja i emisja przekazów reklamowych oraz treści wizerunkowo-informacyjnych na ekranach plazmowych; 

Ok. 50% przychodów Grupy IMS wynika ze stałych, comiesięcznych przychodów abonamentowych opartych o wieloletnie kontrakty. IMS to także operator największej sieci mediów in-store w Polsce o łącznym dodarciu ponad 220 mln kontaktów miesięcznie.

Misją Grupy IMS jest wspierać́ partnerów wiedzą i rozwiązaniami zdobytymi przez rozwijanie unikalnych kompetencji oraz inspirować́ do osiągania wymiernych efektów. Determinacja w realizacji tej misji przekłada się na systematyczny wzrost firmy i współpracę z topowymi markami rynku retail.

Źródło: Grupa IMS #IMS 

Ostatnie wiadomości