MEDIACAP przedstawia nową strategię rozwoju: 21 mln zł rocznej EBITDA ze skalowalnych technologii w 2020 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
25 maj 2017, 08:56

MEDIACAP przedstawia nową strategię rozwoju: 21 mln zł rocznej EBITDA ze skalowalnych technologii w 2020 r.

W środę, 24 maja 2017 roku, MEDIACAP SA, polska niezależna grupa działająca w branży marketingu i technologii, opublikowała strategię rozwoju na lata 2017-2020.

Strategia 2020 zakłada koncentrację Grupy na rozwoju skalowalnych modeli biznesowych adresujących trzy globalne trendy technologiczne: big data, video online i machine learning. Według planu MEDIACAP SA w ciągu najbliższych trzech lat przychody z jej trzech wiodących platform technologicznych: Opinie.pl, TalentMedia i Plastream wzrosną 5x, do poziomu blisko 80 mln złotych, co przełoży się na 21 mln złotych rocznej EBITDA w 2020 roku. Dla porównania, w 2016 roku przychody z tych platform wyniosły 15 mln złotych przy 2,3 mln złotych EBITDA.

Silne wykorzystanie nowych technologii, rozszerzenie działalności o zagranicę, oraz wejście w nowe systemy rozliczeń (m.in. SaaS, PaaS, CPC) sprawią, że w najbliższych latach skalowalne modele technologiczne będą odgrywały wiodącą rolę zarówno w przychodach, jak i zyskach Grupy. W ciągu najbliższych trzech lat MEDIACAP SA przekształci się z wiodącej firmy consultingowej działającej na polskim rynku marketingowym w firmę technologiczną o międzynarodowym zasięgu.

ZDROWE PODSTAWY WZROSTU

W ciągu ostatnich sześciu lat MEDIACAP SA z małej firmy reklamowej zmieniła się w liczącego się gracza w branży marketingu i badań rynku w Polsce. Pomimo niskiej dynamiki rynku reklamy w latach 2010-2016, Grupa, dzięki konsekwentnemu rozwojowi organicznemu i przemyślanej polityce M&A, odnotowała CAGR w wysokości aż 27%. MEDIACAP SA obsługuje obecnie blisko 300 klientów z segmentu Entreprise, m.in. Polkomtel, Wirtualna Polska, Nestle, General Motors, Pracuj.pl, T-Mobile, Hyundai, Maspex, IKEA i AXA.

NADCIĄGA MEDIALNA REWOLUCJA

Według danych PwC, polski rynek reklamy online wzrośnie z 0,3 mld zł w 2010 roku do 1,0 mld zł w 2019 roku, a najszybciej rosnącym segmentem będzie video online z CAGR na poziomie 36%. Intensywny wzrost video online przyśpieszy kres telewizji linearnej, co doprowadzi do przesunięcia budżetów reklamowych w jego kierunku. Od kilku lat oglądalność telewizji linearnej konsekwentnie spada, podczas gdy globalna oglądalność YouTube tylko w ciągu ostatnich trzech lat wzrosła aż pięciokrotnie. Już teraz YouTube każdego miesiąca dociera do 16 mln Polaków, a video staje się dominującym formatem komunikacji online. Analitycy spodziewają się podwojenia skali segmentu video online w ciągu najbliższych dwóch lat, do poziomu 0,5 mld złotych. Dalsza cyfryzacja marketingu w naturalny sposób pociągnie za sobą inwestycje w analitykę big data, opartą o machine learning i cloud. To właśnie w te trendy wpisuje się nowa strategia MEDIACAP SA.

TRZY WIODĄCE PLATFORMY TECHNOLOGICZNE

Od 2014 roku MEDIACAP SA intensywnie rozwija segment Data obejmujący usługi z zakresu analizy danych, realizacji badań rynku i automatyzacji procesów marketingowych. W segmencie Data, oprócz typowych projektów badawczych, Grupa oferuje także portfolio własnych produktów analitycznych opartych o platformę badawczą Opinie.pl, która w najbliższych latach stanie się jednym z kluczowych obszarów wzrostu MEDIACAP SA.

Drugą platformą, będącą w centrum uwagi MEDIACAP SA, jest przejęta w marcu 2017 roku TalentMedia. TalentMedia to Multichannel Network (MCN), certyfikowany przez YouTube – rosnący gracz w obszarze online video i branded content na polskim rynku. Już w 2018 roku TalentMedia generować będzie ponad 20% przychodów marketingowych Grupy, zaś do 2020 roku przy jej wsparciu ma stać się największym MCN w regionie CEE.

Trzecia z platform – Plastream – to zautomatyzowane rozwiązanie do analityki i monetyzacji treści video oparte o rozwiązania cloud i machine learning. Wykorzystanie technologii Plastream umożliwi m.in. łączenie video online z konkretnym produktem i automatyczne przekierowanie konsumenta do wskazanej platformy zakupowej. Plastream będzie oferowany klientom na całym świecie w modelu abonentowym SaaS (Software as a Service). Grupa zakłada, że w 2020 roku Plastream wygeneruje 20 mln zł przychodu przy rentowności EBITDA na poziomie co najmniej 50%.

PRZEMIANA W FIRMĘ TECHNOLOGICZNĄ

MEDIACAP SA szacuje, że w ciągu najbliższych trzech lat blisko 80 mln złotych przychodów i 21 mln złotych EBITDA będzie pochodziło z nowych modeli biznesowych – trzech platform technologicznych: Opinie.pl, TalentMedia i Plastream. Celem strategicznym Grupy jest transformacja w spółkę technologiczną, oferującą innowacyjne produkty wspierające efektywność biznesową klientów segmentu Entreprise.

W pierwszym kwartale 2017 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży MEDIACAP SA wyniosły 11,9 mln złotych, co przełożyło się na EBITDA w wysokości 0,4 mln złotych i zysk netto w wysokości 0,02 mln złotych.

Źródło: Spółka, #MCP

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości