Harper Hygienics: podsumowanie I kwartału 2017 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
30 maj 2017, 11:02

Harper Hygienics: podsumowanie I kwartału 2017 r.

  • Skonsolidowane przychody w 1Q 2017 niższe r/r w związku z niższą sprzedażą na rynki wschodnie; zysk brutto pod wpływem presji cenowej ze strony segmentu dyskontowego, wyższych kosztów płac i wyższych cen wyczesów bawełnianych
  • Wyniki obciążone jednorazowymi kosztami związanymi z procesami strategicznymi (prace nad pozyskaniem inwestora i równolegle prowadzone przygotowania do podwyższenia kapitału)
  • Utrzymanie pozycji lidera rynkowego w Polsce we wszystkich kluczowych kategoriach
  • Pozyskanie strategicznego inwestora – iCotton grupy Cotton Club; po dacie bilansowej widoczne pierwsze pozytywne efekty współpracy, m.in. w zakresie zapełnienia mocy linii Arvell

Harper Hygienics S.A., producent wyrobów higieniczno-kosmetycznych pod marką Cleanic, Kindii i Presto oraz pod markami własnymi sieci handlowych, zanotował w 1Q 2017 roku 45,3 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza spadek o 8% w ujęciu rok do roku. EBITDA wyniosła -2,4 mln zł wobec 4 mln zł w 1Q 2016. Grupa zakończyła kwartał stratą netto wysokości 6,2 mln zł wobec1,4 mln zł straty netto rok wcześniej.

Spadek przychodów w ujęciu rok do roku to przede wszystkim efekt niższej sprzedaży wyrobów z segmentu bawełnianego na rynki wschodnie, wynikającej z zakończenia kontraktu marki własnej dla kontrahenta rosyjskiego oraz niższej sprzedaży na Ukrainę. Na rynku polskim dynamika sprzedaży w ujęciu rok do roku jest negatywna, lecz kwartał do kwartału jest pozytywna i wynosi +11%, ponadto Spółka zanotowała dodatnie dynamiki sprzedaży na innych, niż wschodnie, rynkach eksportowych. Według danych Nielsen Harper utrzymał pozycję lidera rynkowego w Polsce we wszystkich swoich kluczowych kategoriach.

Na niższy r/r zysk brutto Spółki w 1Q 2017 wpływ miały następujące czynniki: presja cenowa ze strony odbiorców dyskontowych, wyższe koszty płac pracowników produkcyjnych i wyższe ceny jednego z głównych surowców - wyczesów bawełnianych. Ponadto, wyniki Harpera obciążone były jednorazowymi kosztami, związanymi z prowadzonymi i zakończonymi w 1Q 2017 procesami strategicznymi (pozyskaniem inwestora i równolegle prowadzonymi przygotowaniami do podwyższenia kapitału) w łącznej kwocie 2,3 mln zł.

Wyniki finansowe Harpera za 1Q 2017 roku odzwierciedlają wymagającą sytuację rynkową w Polsce, a także zmiany zachodzące na rynkach wschodnich. Ponadto, jak wskazano powyżej, wpłynęły na nie jednorazowe koszty związane z procesami strategicznymi. Warto jednak podkreślić, że efekcie ich zakończenia Spółka pozyskała inwestora strategicznego - iCotton grupy Cotton Club. Począwszy od kwietnia 2017 widoczne są pozytywne efekty współpracy operacyjnej z nowym inwestorem, w szczególności w zakresie ekspozycji na rynki Wschodnie. Warto podkreślić, że współpraca ta znajduje odzwierciedlenie nie tylko w poziomie przychodów Grupy, ale przede wszystkim w rentowności działalności, ponieważ dzięki temu linia Arvell będzie mogła pracować z wykorzystaniem pełnych dostępnych mocy

podsumowuje Agnieszka Masłowska, Członek Zarządu, CFO Harper Hygienics S.A.

O spółce:

Harper Hygienics S.A. jest wiodącym producentem wyrobów kosmetyczno-higienicznych w następujących obszarach zastosowań - demakijaż, higiena intymna i rąk, pielęgnacja skóry dziecka oraz higiena gospodarstwa domowego. Wiodącą marką Harper Hygienics S.A. w segmencie kosmetycznym jest Cleanic a w segmencie gospodarczym - Presto. Spółka sprzedaje również swoje produkty pod markami własnymi sieci handlowych. Harper Hygienics S.A. zajmuje pozycję lidera na polskim rynku we wszystkich swoich głównych kategoriach produktowych, tj. płatkach, patyczkach, chustkach do demakijażu, higieny intymnej i dziecięcych oraz chustkach gospodarczych osiągając udziały rynkowe rzędu 30%-60% zależnie od kategorii produktowej.   

Źródło: Spółka, #HRP

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości