Haitong Bank utrzymuje rekomendację KUPUJ dla Cyfrowego Polsatu i podnosi cenę docelową akcji do 30 PLN | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
12 lip 2017, 08:44

Haitong Bank utrzymuje rekomendację KUPUJ dla Cyfrowego Polsatu i podnosi cenę docelową akcji do 30 PLN

Haitong Bank w raporcie z 11 lipca utrzymuje rekomendację KUPUJ dla Cyfrowego Polsatu i podnosi cenę docelową akcji do 30 PLN (z 27,1 PLN). Podwyżka jest wynikiem podniesienia prognozy EBITDA na lata 2017/18/19 odpowiednio o 1/1/4 proc. oraz wzrostu wyceny mnożnikowej całej grupy porównawczej Cyfrowego Polsatu.

Od momentu osiągnięcia historycznego maksimum na poziomie 27,8 PLN, akcje spółki spadły o ok. 11 proc. Zdaniem Konrada Księżopolskiego z Haitong Bank, było to przesadzoną reakcją rynku na obawy, że obowiązkowa opłata medialna może zbyt negatywnie przełożyć się na wyniki firmy, natomiast póki co prace nad ustawą w negatywnym kształcie dla całej branży płatnej telewizji zostały obecnie zawieszone, co wyraźnie zmniejsza to ryzyko. Z drugiej strony analitycy Haitong Bank uważają, że rynek zignorował jak dotąd dobrą wiadomość o zdobyciu przez Cyfrowy Polsat wyłącznych praw do pokazywania Ligi Mistrzów UEFA/Ligi Europy w latach 2018-21, która znacznie wzmocni ofertę contentową Cyfrowego Polsatu na rynku i może zostać zmonetyzowana na wiele sposobów: jako czynniki do sprzedaży usług i wzrostu ARPU, zdobycia nowych klientów lub zatrzymania obecnych, a także jako przedmiot odsprzedaży dla innych dostawców płatnej telewizji.

W czasach, kiedy dobrej jakości technologia i infrastruktura telekomunikacyjna stają się dobrem ogólnie powszechnym, prawdziwym czynnikiem, który wyróżnia operatora na rynku jest dobre i unikalne content video. Cyfrowy Polsat konsekwentnie buduje swoją przewagę konkurencyjną w tym obszarze, co zdaniem Haitong Bank, redukuje ryzyko biznesowe i tworzy atrakcyjne fundamenty dla długoterminowego rozwoju. Dodatkowo Konrad Księżopolski uważa, że Cyfrowy Polsat jest dobrze zarządzaną firmą, skoncentrowaną na kontroli kosztów i generującą dużo gotówki (wolne przepływy pieniężne na lata 2017/18 szacowane na poziomie 14,4/15,1 proc.). To z kolei umożliwia delewarowanie i wypłatę dywidendy (stopa dywidendy w latach 2017/18 wyniesie odpowiednio 2 i 4 proc.). Spółka na lata 2017/18 jest również wyceniana przy niewysokich mnożnikach, które wynoszą odpowiednio 7,0- i 6,5-krotność EV/EBITDA.

Zdaniem Konrada Księżopolskiego, zdywersyfikowany model biznesowy Cyfrowego Polsatu, który koncentruje się na produkcji contentu i jego dystrybucji – w połączeniu z ok. 13,4 mln abonamentowych RGU (w tym 3,7 mln z płatnej telewizji) – daje firmie nie tylko kilka sposobów na spłacenie kosztów contentu UEFA, ale również szansę na dalsze kształtowanie i zmienianie rynku płatnej telewizji/telekomunikacji. Pierwszą naturalną „ofiarą” wydaje się NC+ z ok. 2,1 mln subskrybentów płatnej telewizji. Dwa lata temu platforma ta straciła prawa do pokazywania La Liga, a obecnie i do Ligi Mistrzów, co może potencjalnie zachęcić klientów do przejścia do Cyfrowego albo w pakiecie SmartDOM, albo w standardowej ofercie płatnej telewizji.

Źródło: Spółka, #CPS

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości