Wzrost bazy klientów i dobre wyniki finansowe w Banku Millennium | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
25 lip 2017, 09:00

Wzrost bazy klientów i dobre wyniki finansowe w Banku Millennium

W 1 półroczu 2017 roku zysk netto grupy Banku Millennium wyniósł 314 mln zł. Liczba aktywnych klientów detalicznych wzrosła do 1,56 mln (od początku roku wzrost o 65 tys.), a zysk netto w 2 kwartale osiągnął wartość 173,6 mln zł (+24 % kw./kw.). Jest to zasługa wysokich przychodów z działalności podstawowej - wzrostu marży odsetkowej i prowizji oraz skali działania.

- Półroczny zysk netto z pominięciem zdarzeń jednorazowych* jest o 35% wyższy niż przed rokiem, co jest doskonałym osiągnięciem. Realizacja celów w zakresie akwizycji klientów jest zgodna z przyjętymi założeniami średniookresowej strategii Banku - liczba aktywnych klientów indywidualnych wzrosła o 65 tys. i na koniec półrocza wyniosła 1,56 mln. Świetne wyniki idą w parze z wysoką efektywnością działania. Biorąc pod uwagę główne wskaźniki zyskowności, Bank Millennium znajduje się w czołówce największych banków w Polsce - rentowność kapitału (ROE) wynosi 8,9% i rośnie (9,6% tylko w 2 kwartale), a współczynnik kosztów do dochodów 46,3%

powiedział Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.

Najważniejsze wyniki finansowe po 2 kwartale 2017 roku

Skonsolidowany zysk netto Grupy Banku Millennium w 1 półroczu 2017 roku wynosi 314 mln zł i pomijając zdarzenia jednorazowe* jest wyższy o 35% r/r. Na jego ostateczny kształt miały wpływ zdarzenia jednorazowe*, w szczególności opłacenie w całości rocznej składki na fundusz przymusowej restrukturyzacji BFG w pierwszym kwartale 2017 roku oraz zaksięgowana w pierwszej połowie 2016 roku transakcja Visa wpływająca na wysokość zysku, do którego porównywany jest wynik bieżący.

Przychody operacyjne Grupy osiągnęły w pierwszej połowie 2017 roku wartość 1,2 mld zł. Gdyby pominąć jednorazowe przychody i opłaty, byłby to wzrost w wysokości 13,4% r/r. Koszty ogółem wyniosły 561,2 mln zł, co oznacza 1,5%. wzrost w stosunku do pierwszej połowy 2016 roku.

Nadal na wysokim poziomie utrzymuje się pozycja kapitałowa Grupy. Skonsolidowany kapitał własny wzrósł o 9,2% r/r do poziomu ponad 7,3 mld zł, a skonsolidowany łączny współczynnik kapitałowy wynoszący 18% utrzymywał się powyżej wymogów regulacyjnych.

Najważniejsze wyniki biznesowe

Od początku roku liczba aktywnych klientów indywidualnych wzrosła o 65 tys. Baza aktywnych klientów liczy 1,56 mln osób, w tym 1,06 mln „internetowych” (wzrost 17% r/r) i 615 tys. „mobilnych” (wzrost 42% r/r). Dobre wyniki akwizycji to m.in. efekt uruchomienia programu rekomendacyjnego „Lubię to polecam”, w którym do końca czerwca zarejestrowało się ponad 72 tys. klientów. Według badania TNS Zoom Finanse za 2016 rok Bank Millennium ma najwyższy wskaźnik rekomendacji NPS = 34 wśród banków komercyjnych w Polsce.

Fundusze klientów indywidualnych osiągnęły 48,6 mld zł rosnąc o 9,6% r/r. Motorem wzrostu było przede wszystkim zwiększenie o 28,4% r/r wartości środków na rachunkach bieżących i oszczędnościowych. Na koniec czerwca 2017 roku sprzedaż produktów inwestycyjnych wyniosła 8,2 mld zł i w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku wzrosła o 21%.

W pierwszych dwóch kwartałach roku sprzedaż kredytów gotówkowych wyniosła 1,13 mld zł. Wartość nowych kredytów hipotecznych wyniosła 1,06 mld zł - tylko w 2 kwartale odnotowano 628 mln zł sprzedaży czyli skokowy przyrost o 148% r/r. Na dzień 30 czerwca 2017 roku kredyty dla klientów indywidualnych wyniosły łącznie 32,5 mld zł.

Portfel produktów kredytowych dla przedsiębiorstw, łącznie z leasingiem i faktoringiem, osiągnął poziom 15,4 mld zł rosnąc 7,8% r/r. Obroty faktoringowe kontynuowały pozytywny trend i w 2 kwartale 2017 roku przekroczyły rekordowy poziom 4 mld zł (wzrost portfela o 16% r/r). Portfel leasingowy wzrósł o 7,9% r/r osiągając poziom 5,5 mld zł, a wartość środków oddanych w leasing w 1 połowie 2017 roku - 1,45 mld zł (wzrost o 12% r/r).

Portfel kredytów Grupy Banku Millennium z wyłączeniem walutowych kredytów hipotecznych wzrósł w ciągu roku o 8,6%.

W odpowiedzi na rosnącą wymianę handlową z Chinami, Bank udostępnił przedsiębiorcom kompleksowy pakiet usług rozliczeniowych w juanach chińskich. W jego skład wchodzą: rachunek płatniczy, wymiana walutowa, przelewy zagraniczne oraz rozwiązania z zakresu finansowania handlu. Bank podpisał również umowę z BGK, dzięki której zaoferował klientom gwarancje na zabezpieczenie kredytów inwestycyjnych w złotych. Gwarancje udzielane będą w ramach Programu Operacyjnego „Inteligentny Rozwój”.

Cyfrowe udogodnienia dla klientów indywidualnych i przedsiębiorstw

  • Kanały elektroniczne nadal odgrywają istotną rolę w dystrybucji produktów i usług dla klientów indywidualnych - w 1 półroczu za ich pośrednictwem wykonano 99% przelewów, założono 87% nowych lokat terminowych, udzielono 37% pożyczek gotówkowych i 40% limitów w rachunkach bieżących.
  • W ramach rozwijania usług wspierających e-administrację Bank, jako jeden z pierwszych W Polsce, udostępnił możliwość zakładania Profilu Zaufanego przy pomocy serwisu internetowego Millenet. Profil Zaufany pozwala na załatwianie spraw w internetowych serwisach urzędów takich jak ePUAP-ie, PUE ZUS, CEIDG itd. Do 30 czerwca 2017 roku z możliwości tej skorzystało 33,5 tys. klientów (trzeci wynik na rynku).
  • Bank kontynuował prace nad doskonaleniem systemu bankowości elektronicznej Millenet dla Przedsiębiorstw. Wprowadził m.in. funkcjonalność automatycznego tworzenia raportów JPK_WB (Jednolity Plik Kontrolny) w formacie wymaganym przez Ministerstwo Finansów oraz możliwość realizacji przelewów natychmiastowych do ZUS, urzędów skarbowych i celnych.

Źródło: Spółka, #MIL

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości