Grupa Stelmet wysłała do Wielkiej Brytanii 600-tny kontener z towarem | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
31 lip 2017, 11:04

Grupa Stelmet wysłała do Wielkiej Brytanii 600-tny kontener z towarem

Grupa Stelmet, lider w produkcji i dystrybucji drewnianej architektury ogrodowej w Europie, w ubiegłym tygodniu dostarczyła do Wielkiej Brytanii 600-tny kontener z produktami z nowego zakładu MrGarden w Grudziądzu. Transport drogą morską jest bardziej opłacalny niż transport kołowy, dlatego obecnie wszystkie dostawy z Grudziądza do Wielkiej Brytanii realizowane są z wykorzystaniem kontenerów.
 
Produkty sprzedawane przez Grupę Stelmet na rynku brytyjskim wytwarzane są głównie w zakładzie MrGarden w Grudziądzu, który został uruchomiony jesienią 2016 r. i który jest najnowocześniejszym zakładem produkcji drewnianej architektury ogrodowej w Europie.

Od lutego br. dostawy do Wielkiej Brytanii realizowane są z wykorzystaniem transportu morskiego. W zakładzie w Grudziądzu produkty ładowane są do kontenerów, które następnie przewożone są do portu w Gdyni. Tam trafiają na statek typu feeder, czyli kontenerowiec wykorzystywany głównie w transporcie bliskomorskim, tzw. short sea, na stałych trasach. Feeder w Polsce zatrzymuje się jeszcze w Szczecinie, potem płynie do portu w Immingham/Hull i dalej do Felixstowe w Wielkiej Brytanii. Z portu w Immingham/Hull kontenery trafiają do centrum dystrybucyjnego Grupy w Much Wenlock, natomiast z portu Felixstowe do położonego w pobliżu centrum dystrybucyjnego Grupy w Harwich. Pokonanie całej trasy zajmuje 5-6 dni.

– W zeszłym tygodniu dostarczyliśmy na wyspy 600-tny kontener z naszymi wyrobami. Zważywszy, że tradycyjny transport kołowy, przy obecnych stawkach, jest o około 26% droższy niż transport kontenerowy drogą morską, od około dwóch miesięcy w Grudziądzu wszystkie produkty przeznaczone na rynek brytyjski ładujemy wyłącznie w kontenery. W szczycie sezonu planujemy wysyłać około 15-20 jednostek dziennie i rozważamy, czy przy takich ilościach dla odcinka Grudziądz-Gdynia nie udałoby się zastąpić transportu kołowego transportem kolejowym

wskazał Stanisław Bieńkowski, prezes zarządu Stelmet S.A.

– Początkowo, z portu w Gdyni feeder wypływał raz w tygodniu. W związku z dużym zainteresowaniem transportem morskim typu short sea i przy udziale naszych wolumenów dostaw, armator kilka tygodni temu uruchomił drugi statek

dodał.

Transport morski w basenie Morza Bałtyckiego i Morza Północnego w dużym stopniu konkuruje z transportem kołowym, dlatego armatorzy wykorzystują jednostki kontenerowe zbliżone objętościowo do naczep. Podstawową jednostką jest kontener 45' HCPW (High Cube Palet Wide), czyli kontener o wydłużonej do 45 stóp długości, poszerzony i o podwyższonej wysokości.

– Mimo że cały czas uczymy się optymalizacji powierzchni załadunkowej, średnia wielkość załadunku jaką uzyskujemy od początku wysyłek kontenerowych to ponad 21 m3, która jest lepszą od średniej jaką uzyskiwaliśmy dla naczep

wskazał Stanisław Bieńkowski 

Wykorzystanie kontenerów obniża koszty transportu i dodatkowo pozwala lepiej organizować załadunek w zakładzie w Grudziądzu. Kontener przygotowany do wysyłki na Wyspy Brytyjskie w ciągu zaledwie kliku minut jest umieszczany na naczepie z wykorzystaniem specjalnego podnośnika, tzw. wozu bramowego. Transport do odbiorców z Europy Kontynentalnej realizowany jest ciężarówkami z wykorzystaniem standardowych naczep.
 
Podstawowe informacje o Grupie Stelmet

Grupa Stelmet zajmuje się produkcją i dystrybucją tzw. drewnianej architektury ogrodowej. Wytwarza wyroby z drewna sosnowego i świerkowego, obejmujące m.in. różnego rodzaju płoty, kratki, deski, podesty, pergole, kwietniki, altany czy domki narzędziowe. Produkty te przeznaczone są do grodzenia, wyposażania, upiększania oraz dekoracji ogrodów, działek, parków, tarasów i wszelkiego rodzaju przestrzeni o charakterze rekreacyjnym. 

W ocenie Zarządu, pod względem wolumenu produkcji w m3, Grupa Stelmet jest największym w Polsce i Europie pionowo zintegrowanym producentem i dystrybutorem drewnianej architektury ogrodowej. Grupa wykonuje samodzielnie wszystkie procesy technologiczne - od zakupu surowca drzewnego, poprzez produkcję aż po pakowanie gotowych wyrobów. Grupa także zarządza w pełni logistyką dostaw do większości swoich klientów. 

Znacząca większość produktów Grupy Stelmet sprzedawana jest poza granicami Polski. Trafiają one do odbiorców w ponad 25 krajach, głównie do czołowych europejskich sieci sklepów DIY („Zrób To Sam”) i specjalistycznych marketów budowlanych.  

W roku obrotowym 2015/16 (tj. w okresie od 1 października 2015 r. do 30 września 2016 r.) Grupa Stelmet wypracowała 67,5 mln zł zysku netto przy przychodach przekraczających 567 mln zł.

Źródło: Spółka, #STL

Ostatnie wiadomości