Strata netto Redanu zwiększyła się r/r do 8,29 mln zł w II kw. 2017 r.
Redan odnotował 8,29 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I półr. 2017 r. wobec 4,03 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
"W pierwszym półroczu 2017 r. wystąpiła przewaga różnic ujemnych w wysokości - 1,2 mln zł. W roku 2016 pozycja ta wyniosła -0,3 mln zł. Na stratę roku 2017 wpływ miały przede wszystkim dwie waluty rumuński RON oraz rosyjski RUB. Spadek kursu RON o 5,2% miał wpływ -0,4 mln zł natomiast spadek RUB o 8,2% spowodował stratę w wysokości 0,6 mln zł"
Strata operacyjna wyniosła 14,09 mln zł wobec 1,15 mln zł straty rok wcześniej.
"W pierwszym półroczu 2017 r. Grupa Redan poniosła na poziomie wyniku na sprzedaży stratę w wysokości -13,9 mln zł, tj. o 13 mln zł większą niż rok wcześniej. Składa się na to z jednej strony pogorszenie wyniku w segmencie dyskontowym o [19,9] mln zł r./r., zaś z drugiej strony poprawa wypracowanych rezultatów w segmencie modowym o [6,6] mln zł. Powyższe zmiany wskazują na zupełnie przeciwstawne tendencje w obu segmentach działalności Grupy w I półroczu br. W segmencie dyskontowym nastąpiło radykalne pogorszenie wyników – I półrocze br. zakończyło się stratą na poziomie wyniku na sprzedaży w wysokości 14 mln zł wobec zysku 5,9 mln zł rok wcześniej. W segmencie modowym odwrotnie w I połowie 2017 r. został wypracowany zysk na sprzedaży w wysokości 0,4 mln zł w porównaniu do straty poniesionej w 2016 r. w wysokości 6,2 mln zł"
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 284,99 mln zł w I półr. 2017 r. wobec 287,06 mln zł rok wcześniej.
Redan podał, że w I półr. 2017 zarówno segment modowy jak i dyskontowy nieznacznie sprzedażowo zmniejszył obroty.
"W segmencie modowym sprzedaż spadła o -2,2% r/r - związane to jest przede wszystkim ze zmianą głównego kanału dystrybucji dla marki Troll do e-commerce i w związku z tym z redukcją sklepów tego brandu. Natomiast segment dyskontowy zanotował -1,7% spadku przychodów ze sprzedaży towarów. Jego przyczyną były problemy z prawidłowym zatowarowaniem sklepów"
W I półr. 2017 r. zwiększył się udział sprzedaży zagranicznej o 65% r/r. Zmiana wynika ze wzrostu sprzedaży sieci TXM textilmarket (łącznie o + 50% r/r) głównie w Rumunii, a także z powiększenia sprzedaży zagranicznej w segmencie modowym o 35% przede wszystkim na rynku rosyjskim i ukraińskim. Spadek udziału sprzedaży towarów w Polsce jest konsekwencją spadku w obu segmentach, zarówno w sieci TXM textilmarket (13,4 mln zł, tj. o -8,4 % r/r), jak i na rynku modowym (6,9 mln zł, tj.-6,8 % r/r), podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2017 r. wyniósł 0,88 mln zł wobec 3,88 mln zł zysku rok wcześniej.
Redan podał, że I półrocze br. cechowało się rozwojem sieci sklepów własnych TXM textilmarket zarówno w Polsce jak i za granicą. W segmencie modowym sieć uległa zmniejszeniu. Na dzień 30 czerwca 2017 r. ogółem powierzchnia sieci sklepów Grupy Redan wyniosła: ok. 102,9 tys. m2 (398 sklepów własnych) na rynku dyskontowym w kraju i zagranicą, co oznacza około 21,6 % przyrost w stosunku do stanu z końca czerwca 2016 r. ok. 38,9 tys. m2 (286 sklepów - w tym 32 własnych i 254 franczyzowych) na krajowym i zagranicznym rynku modowym, co oznacza około 8% spadku w stosunku do stanu z końca czerwca 2016 r.
Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka TXM, w której Redan ma pakiet większościowy akcji, zadebiutowała na GPW w grudniu 2016 r.
(ISBnews), #RDN