Unima 2000: Zbudowaliśmy bazę do powrotu wysokich marż w przyszłym roku | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
26 wrz 2017, 15:51

Unima 2000: Zbudowaliśmy bazę do powrotu wysokich marż w przyszłym roku

Unima 2000 ocenia, że zbudowała bazę do powrotu wysokich marż w przyszłym roku, poinformowała członek zarządu Jolanta Matczuk.

"Zbudowaliśmy bazę do powrotu wysokich marż w przyszłym roku. Szczególnie istotny jest dla nas pod tym względem obszar IT, gdzie mamy portfolio komplementarnych rozwiązań komunikacyjnych, big data, GDPR" 

powiedziała Matczuk, cytowana w informacji spółki.

Stwierdziła, że pozytywnie ocenia wzrost biznesu grupy w I półroczu 2017, natomiast marże były od presją czynników głównie o charakterze przejściowym lub jednorazowym.

"W obszarze IT były to koszty pozyskiwania rynku i zdobywania know-how w zakresie nowej oferty big data i zarządzania danymi osobowymi (RODO, GDPR - nowe wymagania w Polsce od maja 2018) z nowym partnerem technologicznym - IBM. W segmencie IT odnotowaliśmy wzrost o około 50% r/r. Natomiast poniżej naszych oczekiwań były przychody z dwóch pozostałych biznesów grupy - obszaru instalacji budynkowych i outsourcingowego contact center. Ogólnie oceniamy, że w kolejnych kwartałach odrobimy tę sytuację"

dodała członek zarządu.

Członek zarządu Unima 2000 Krzysztof Sikora wskazał, że w segmencie instalacji budynkowych spółka odczuła spowolnienie realizacji kontraktów, gdzie jest podwykonawcą.

"Teraz obserwujemy przyspieszenie, weszliśmy też na nowe budowy. Jednocześnie odczuliśmy na wartości zaangażowanego kapitału odwrócony VAT, gdyż kupujemy materiały z podatkiem, a wystawiamy faktury bez niego. Nasi partnerzy, jak Echo i Buma, dobrze radzą sobie na rynku, będziemy na tym korzystać"

ocenił Sikora.

W segmencie outsourcingu contact center zwrócił uwagę na zawirowania związane ze wzrostem płacy minimalne.

"Niektórzy nasi klienci zaakceptowali wzrost cen, ale ograniczyli aktywność, niektórzy zmienili strategię pozyskiwania i obsługi swoich klientów. Sytuacja już się jednak normalizuje. Telemarketing jest efektywny kosztowo, a ze względu na potrzebne inwestycje widać konsolidację rynku, znika szara strefa. To dobra wiadomość dla Unimy"

podsumował.

Unima 2000 to integrator i dostawca rozwiązań IT oraz systemów telekomunikacyjnych. Firma ma contact center na 250 stanowisk. Od 2006 roku spółka jest notowana na GPW. 

(ISBnews), #U2K

Ostatnie wiadomości