Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa Lubawa: 171,1 mln zł przychodów i 4,3 mln zł zysku po III kw.

Grupa Lubawa opublikowała raport za pierwsze trzy kwartały 2017 r., wykazując 171,1 mln zł skonsolidowanych przychodów i 4,3 mln zł zysku netto. Choć są to wyniki niższe od zeszłorocznych, znaczną poprawę wykazał segment tkanin, zwiększając wynik o 7,5 mln zł.

Po trzech kwartałach 2017 r. sprzedaż Grupy osiągnęła 171,1 mln zł co oznacza spadek o 9% wobec analogicznego okresu przed rokiem. Skonsolidowany zysk netto w kwocie 4,3 mln zł był niższy o 36% rdr.

„Wpływ na odnotowane dynamiki miała przede wszystkim niższa sprzedaż w samej Lubawie S.A. Oceniając trzy kwartały łącznie należy pamiętać o nietypowych, dużych kontraktach Spółki w pierwszej połowie ubiegłego roku, związanych z zamówieniami na potrzeby ówczesnych ćwiczeń wojsk NATO oraz Światowych Dni Młodzieży. Takie zamówienia nie wystąpiły w roku bieżącym, miały natomiast duży wpływ na ujemną dynamikę przychodów. Sam III kw. pod kątem finansowym był dla nas lepszy od zeszłorocznego"

skomentował Marcin Kubica, prezes Lubawy.

Przychody segmentu sprzętu specjalistycznego (ze sprzedaży poza Grupę), w którym działa Lubawa S.A., wyniosły od stycznia do września 10 mln zł, czyli o 19,2 mln zł mniej rdr. Wynik segmentu wyniósł -3,8 mln zł wobec 1,2 mln zł zysku segmentu przed rokiem. Poprawy rezultatów Zarząd oczekuje w ostatnim kwartale roku.

„W związku ze specyfiką zamówień z branży mundurowej, kontrakty Lubawy S.A. rozliczane są w dużej części w ostatnich miesiącach roku, czego oczekujemy również w bieżącym IV kw. Realizujemy obecnie szereg zamówień, których zakończenie powinno korzystnie przełożyć się na końcowy wynik segmentu oraz całej Grupy"

wyjaśnił w liście do akcjonariuszy prezes spółki.

W omawianym okresie Grupa odnotowała dobre wyniki w segmencie tkanin, w którym działa spółka Miranda. Wygenerował on 77,3 mln zł przychodów (sprzedaż poza Grupę), co jest wielkością zbliżoną do 77, 6 mln zł za I-III kw. 2016 r. Zysk segmentu (ze sprzedaży poza Grupę) ukształtował się na poziomie blisko 7 mln zł, wykazując znaczną poprawę wobec 0,5 mln zł straty przed rokiem. Wzrost rentowności był rezultatem procesów optymalizacyjnych prowadzonych w zakładach Mirandy, a także skupienia się na realizacji najbardziej dochodowych kontraktów.

W segmencie materiałów reklamowych zanotowano sprzedaż poza Grupę na poziomie 74,7 mln zł, co oznacza wzrost o 0,9 mln zł rdr. Wynik segmentu (ze sprzed. zewn.) wyniósł 4,4 mln zł, co jest wielkością niższą o 3 mln zł wobec analogicznego okresu ub. r. Jak wyjaśnia Spółka w raporcie, w analizowanym okresie segment pozostawał pod wpływem rosnących kosztów wynagrodzeń, wzrostu cen surowców oraz niekorzystnego kursu walutowego.

W perspektywie najbliższych miesięcy Grupa planuje kontynuację prowadzonych działań optymalizacyjnych, które powinny przekładać się na stopniową poprawę rentowności w segmentach tkanin i materiałów reklamowych. Kontynuowane są także prace nad nową strategią Grupy Lubawa na lata 2018-2021, której publikacja planowana jest na I kw. 2018 r.

Informacje o Grupie Lubawa

Grupa Kapitałowa Lubawa to koncern produkcyjno-usługowy, obejmujący dynamicznie rozwijające się spółki, wśród których podmiotem dominującym jest notowana na GPW Lubawa S.A. Główną osią działalności Grupy jest wytwarzanie, przetwórstwo i sprzedaż tkanin i dzianin oferowanych klientom publicznym oraz biznesowym. Sprzedaż wyrobów i usług realizowana jest na każdym etapie procesu obróbki - od surowego materiału po zaawansowany technologicznie produkt finalny.

Za sprawą ścisłej współpracy między spółkami zależnymi, w zakładach produkcyjnych powstają produkty znajdujące zastosowanie w wielu branżach - od reklamowej, przez motoryzacyjną oraz medyczną, po militarną. Przedsiębiorstwa wchodzące w skład Grupy Kapitałowej Lubawa oferują m. in. parasole i produkty reklamowe, przedsionki do przyczep kempingowych, tkaniny techniczne i dekoracyjne, namioty oraz specjalistyczne produkty i wyposażenie dla służb mundurowych i BHP.

Źródło: Spółka, #LBW

udostępnij: