W 2017 spółka CDRL zwiększyła liczbę sklepów sieci Coccodrillo o 18. W tym roku liczba nowych placówek może być dwa razy większa. W 2018 Spółka skupi się m.in. na optymalizacji polskiej sieci sprzedaży i intensywnym rozwoju za granicą. Stawia też na rozwój e-commerce i inwestuje w logistykę.
„Cały czas usprawniamy i optymalizujemy naszą sieć sprzedaży. Choć 250 sklepów w Polsce to dla nas w tym momencie optymalna wielkość, to słabiej spisujące się salony będą zastępowane przez zlokalizowane w lepszych miejscach i na korzystniejszych warunkach. Intensywnie rozwijamy się za granicą, w 2018 roku planujemy otwarcia 30-40 nowych punktów sprzedażowych poza granicami Polski”
Na koniec roku 2017 w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 505 punktów handlowych, co oznacza wzrost o ok. 4% w stosunku do stanu sprzed roku. Z tego 249 placówek to sklepy w Polsce (franczyzowe i własne), 140 zlokalizowanych jest w innych państwach Unii Europejskiej a 116 – poza nią. Na koniec 2018 r. Spółka ma w planach odpowiednio 250 sklepów w Polsce, 160 na terenie innych krajów Unii i 131 poza nią.
W 2018 roku Spółka zainwestuje w logistykę, budowa hali magazynowej rozpocznie się w lutym i potrwa do lipca tego roku. Nowy obiekt o powierzchni 3,3 tys. mkw. to inwestycja rzędu 6 mln zł, która obsłuży intensywnie rozwijający się kanał e-commerce w Polsce i za granicą, a także zapewni przestrzeń magazynową na kolejne lata.
Spółka rozwija asortyment, m.in. o obuwie dziecięce. Trwają pracę nad wprowadzeniem obuwia skórzanego pod marką Coccodrillo, które będzie dopasowane do całej kolekcji.
CDRL prowadzi efektywne kampanie marketingowe w mediach społecznościowych, współpracuje z blogerkami a także organizuje liczne konkursy i akcje promocyjne, które wpływają na zwiększenie popularności marki.
„Rok 2017 był dla nas bardzo dobry, w ciągu trzech kwartałów przychody wzrosły o 10,6%, co jest zgodne z naszymi wewnętrznymi oczekiwaniami. Stale pracujemy nad rozwojem Grupy, obserwujemy zmieniające się trendy na rynku odzieżowym i wychodzimy im naprzeciw. Kolekcje które tworzymy, podobają się dzieciom oraz ich rodzicom”
Przez 12 miesięcy 2017 roku tylko polskie sklepy Coccodrillo wypracowały już łącznie 147,08 mln zł przychodów. Stanowi to 7-proc. wzrost do analogicznego okresu poprzedniego roku. W tym czasie przychody zanotowane w polskim kanale e-commerce wyniosły 16,43 mln zł, czyli o 30% więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.
W 2017 roku, po raz drugi, Grupa CDRL otworzyła sklepy sezonowe zlokalizowane głównie w miejscowościach nadmorskich. Od maja do września 2017 r. działało 19 takich sklepów, które osiągnęły obrót netto 4,21 mln zł. Sieć handlowa Coccodrillo, została zauważona, jako jedna z nielicznych, wykorzystująca potencjał sprzedażowy krótkoterminowych stoisk i została nominowana do nagrody Retailers’ Awards 2018 w kategorii Pop-up Store. Kilkunastoosobowe Jury konkursu SCF 2018 Exhibition & Awards nominowało Spółkę również w kategorii Retail Expansion, doceniając jej obecność w obiektach handlowych wielu formatów i odpowiednie dopasowanie profilu do sytuacji na rynku.
O spółce
Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę Spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Spółka ma wiodącą pozycję na rynku polskim a także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa też w wielu innych państwach Unii Europejskiej a także poza nią. Głównymi celami Spółki na najbliższe lata są umocnienie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez Internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.
Źródło: Spółka, #CDL